Blogiarhiiv

reede, 13. juuli 2012

Kes peab hoolima?

Ja veelgi parem kui kõiki neid võimalusi saab kasutada ka rekkajuht?


Päevaleht ei hooli selle eest, et saaksin artikli lõpuni lugeda. Mul pole ID-kaarti jne. Aga pole hullu, ehk lähen veel kioskisse paberlehe järgi. Sest mulle meeldib see, mida kirjutab Rein Sikk. Ja oluliseks pean mitmeid teemasid. Hoolivust sealhulgas. Eriti kui teema ühtib ühistranspordiga.

http://www.epl.ee/news/arvamus/repliik-hoolivuse-mark.d?id=64670960

Kuigi hetkel artiklit lõpuni ei saanud lugeda, siis intrigeeriv juba plärala. Vähemalt pole selles 90 % sodi, nagu tihti on.
  • tundmatux

    13.07.2012 11:21
    Hr. Rein Sikk!

    Teie hoolivus on suhteliselt hiljaks jäänud. Suhteliselt, sest vaadake - lugemisest rääkimata - seda ajalehte, milles Teie avaldus ilmub. Vaadake tähelepanelikult ja lugege neid arvamusavaldusi, mis arvaruumidesse koguneb mingi teema alla.

    Toon sealt vaid kaks teemat ja siis arutlege uuesti hoolivuse teemas edasi:

    a) pidevalt korduv olemasoleva Valitsuse sõimamine on märk, et mingi grupeering tahab tagasi nsvl-i või vähemalt Euroopast välja (igas mõttes)

    b) pidev EPL-is kõige kahtlustamine ja halvustamine, mis kindlasti kandub edasi omavahelistesse kõnelustesse negatiivsusena (st. hea tahte, algatuse, koostöö ja Teie enda artiklist tüki näitel: "... hoolivus mõlemapoolne.." puudumine) ning sealt edasi Teie enda hea tahte märgi ehk heale tahtele üleskutse mahategemise ülekandmine igasse järgmisse arvaruumi ükskõik-siis-mida sõimuks transformeerimiseks.

    Kuskilt lugesin arutlust negatiivsuse ülekande kohta positiivsete teadete, artiklite, arvamiste jne. alla ning järeldus oli selline (just selline nagu Teie üleskutse - kuid vastupidise suunaga), mis on näha artikli juures olevalt pildilt, mille kuvandi sõnastan:

    "Oh, kas ma tõesti nii lootusetu kirja saatsin? Kas ma tõesti ise ka ei usu hoolivusse, mida olen ise tapnud kõikvõimalikel viisidel? Kas ma suudan (kui üldse üritan) taastada seda usaldust, mille ise olen tapnud ja mille tapmistagajärjed on mul enda silme ees lagastatud bussipeatuse kui indikaatori näol?"

    ja ka selle arutluse (mitu-mitu inimest võttis osa) lõpp oli kantud lootusetusest: "Mida külvad, seda lõikad."
    Ehk tagasi EPLO-liku arvaruumi olemuse juurde: külvad tormi, saad lagastatud bussipeatuse.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
  • Eestimaa Blogi

    13.07.2012 11:53
    Kui keegi leiab, et valitsuse sõimamine tähendab nõukaaega tagasiminemise soovi, siis on väga küsitav, kui palju inimesed asjadest õigesti aru saavad!? Valitsuse kritiseerimine (laussõim on alaarenemise tunnusmärk) tuleneb paljuski just valitsusepoolsest hoolivuse puudumisest. Seda on ümberringi tõesti ülimalt palju. Kuid noorte hoolimatu käitumine tuleneb kodusest kasvatusest. Nii et mõnigi kommenteerija võib mõelda, kas tema kodus kasvatus lähtub eelkõige hoolimisest? Sest hoolivus ülimalt oluline kogu ses ilmaelus. Muide, pildi järgi võib paljutki välja lugeda. Pigem on siinses pildis heatahtlikkust, millest paljudel puudu jääb, ka kommentaatoritel.
    Kui kohalik kogukond koos teiste pooltega suudab midagi ilusat ära teha, siis tihti hoitakse seda palju paremini. Kui aga võim või (oma)valitsus ei hooli, ei hooli ka inimesed kohapeal.

    Bussipeatuse suhtes võib veel lisada parkimisvõimaluse (räägitakse ju Pargi ja Sõida ning Suudle ja Sõida süsteemist? Selliseid asju saab teha vaid siis kui tingimused loodud.

    Selgeim näide hoolivuse puudumisest on rongipeatused Eesti Raudteel. Kui Edelaraudteel saab ootekojas ka mõnevõrra tuulevarju, siis Eesti Raudteel reisijaid küll näha ei soovita. Seda muide kumab läbi ka igast Eesti Raudtee poolsest kommentaarist.
  • mh

    13.07.2012 15:13
    Iga kommentaari (või ka artikli) lugemine ja sellest arusaamine oleneb palju ka lugeja enda hetkelisest emotsioonist ja nii nähakse tonti seal, kus teda ei ole.
    Võtke üks lause ja lugege seda siis, kui te olete vihane, kui te olete rõõmus või täiesti ükskõikne. Arusaamine ja oma järelduste tegemine lähtubki sellest, mis on lugeja enda kahe kõrva vahel.
  • noh jah

    13.07.2012 16:34
    kui bussijuht su koduväravas kinni peab,on hoolivus tunduvalt suurem?
  • ..

    13.07.2012 16:40
    Täna just sõitsin Pärnust Tori poole, ja nägin, kuidas Urumarja bussipeatuses memm istus kõnnitee äärekivi peal. Ülejäänud tee jooksul heietasin mõtet, kas lihtsa pingi organiseerimine on siis nii raske.
  • to Eestimaa Blogi

    13.07.2012 16:47
    .......valitsuspoolsest hoolivuse puudumisest.........Lõpetage selle lolli jutu ajamine , EV valitsus tegeleb RIIGI JUHTIMISEGA . INIMESTEGA KOHAPEAL TEGELEVAD KOHALIKUD OMAVALITSUSED , NEMAD ONGI SELLEKS LOODUD , ET IGA INIMENE KELLEL ON PROBLEEM , SAAKS KUULDUD JA AIDATUD . Eesti Vabariigis on suur probleem , et KOVide sotsiaal töötajatel puuduvad nii oskused , kui ka tahtmine hädalisi aidata ja tulemus on see , et Tallinna eluheidikud sõimavad Ansipit , kuigi peaksid Savisaare ette võtma .
  • tundmatux

    13.07.2012 17:03
    to Eestimaa Blogikirjutas:
    .......valitsuspoolsest hoolivuse puudumisest.........Lõpetage selle lolli jutu ajamine , EV valitsus tegeleb RIIGI JUHTIMISEGA . INIMESTEGA KOHAPEAL TEGELEVAD KOHALIKUD ...
    1 vastus
    Savisaare ette võtma?
    Aga ta (see Savisaar) ju ongi ees - igas mõttes ees. Ehk teisiti - arengupidur.
    Miks teda siis pidurdamises eest vastutusele võtta ei saa - sõltub just neist Tallinna eluheidikutest, kes saavad suppi, aga mitte valida.
    Vaata sama kasutaja kommentaare
  • Eestimaa Blogi

    13.07.2012 17:31
    Valitsus tegeleb riigi juhtimisega. Ka riigiettevõtetega. Kui riigiettevõte ei huvitu grammi võrragi arengukavadest, ühistranspordi vajadustest, ökonoomsusest, tulevikust jne - siis tähendab see just nimelt seda, et riik ei huvitu. Ehk - EI HOOLI! Olen nüüdseks põrgulikult palju näinud, kuidas suhtutakse riigi tulevikku ehk inimesesse.
    Hoolima peab valitsus, poliitik, ametnik! Hoolivus pole sõnakõlks! Näha kõiges vaid raha, kulusid ja oskamatus näha kaudseid kulusid ning tulusid, see muudabki hoolimatuks ka need inimesed, kes mingi hetkeni usaldavad oma valitsust ja presidenti. Ehk riiki! 
    Huvitav! Päevalehes alati vähem kommentaare kui Postimehes või Delfis. Tase ka muidugi parem. Kuid siiski, miks hoolivuse teema nii vähe vastukajasid tekitab? Kas inimesed ongi hoolivuse puudumisest juba nii masendunud, et kukuvadki tavaliselt vaid sõimama ja tümitama? Kui nii, miks siis nii tehakse? Ja miks ei võiks püüda asju muuta? Vahel oleneb palju ühest väiksest pisiasjast! Lugege, kui lühidalt ja tabavalt arvab .. 16.40! Ja kas selles lühikeses arvamuses ei tundu olevat rohkesti hoolivust? Juba sõnastuses endas? Minule küll tundub!
    Noh jah küsib ja mina vastaks: Jah, on küll! Ainuke asi, et riik (või kes?) teinud reeglid, kus buss ei tohi koduväravas peatuda! Bussijuht võidakse vallandada! Või rongi asendusbuss ei tohtinud peatuda Viljandi bussijaamas! Kas Maanteeamet on riik? Miks riik ei suuda tagada veidigi rohkem raha, et Maanteeamet saaks käiku panna liinid, mida väga vajatakse ja millega viivitamine teeb asju vaid halvemaks? Miks EVR Infra ehk riik ei arvesta sellega, kus elavad reisijad, vaid arvestab vaid geoloogiaga, elektri liitumispunktidega jms-ga?
    Peatused on tõesti mitte ainult riigi ega KOV-i peegel vaid just hoolivuse peegel. Kui ei usu, minge Balti jaama, kus peatuvad lisaks bussidele ka rongid, trammid, trollid, taksod. On seal puhas? On seal turvaline? On seal teenused tagatud? On seal ootesaal peale kl 19 avatud? On seal ühine info kõikide transpordiliikide kohta? On seal kell? On seal aus kauplemine? Ja see on ju pealinna visiitkaart!! Nii et süüdi nii Ansip kui Savisaar!
    Lihtsa, kuid veenva tõdemuseni, mille järgi mõõta omavalitsuse hoolimist oma inimestest. Bussipeatus nimelt on mõõtühikuks. Kas seal on pink, kas seal on katus pea kohal või kogunisti seinad ümber, tühjendatud prügikastist rääkimata? Investeering pole suur, kuid näitab omavalitsuse hoolivuse määra ilmekamalt kui igasugused peened kordajad ja koefitsiendid. Kui aga bussipaviljoni on kohalike initsiatiivil lisandunud veel kuulutustetulp, laud, värvitud seinad, klaasitud aknad ja kogunisti lillepotid, on hoolivus mõlemapoolne ja näitab ka küla elujõudu.
    See lõik põhimõtteliselt kõik, mida ajaleht laseb lugeda hoolivuse kohta. Kuigi, selline arvamusartikkel peaks ju inimesi mõtlema panema! Ja et hoolivus ülioluline ning Päevaleht ei lase seda lugeda!?...
    Tegelikult teatud mõttes piisab isegi sellest lõigust, ise edasimõtlemise oskus peab ju olema...
    Tuli meelde paar vana asja. 
    * Teema - ootekoda ja platvormi asukoht ühes peatuses. Asukohta ei muudetud, kuna olemasoleva hoonekökatsi "varjus saab inimene vähemalt tuule eest varjuda!" ....?????
    * Platvormide asukoht. Ei tegelda, "kuna eeldab koostööd Eesti Raudteega". See on vastus kirjast...
    * "...ei pea elanike küsitlust Paala peatuse teemal vajalikuks..." . Tsitaat kirjast.
    Jne, jne....

    Kuigi uuringut pole tehtud, otsustab riigiametnik (KOV), et peatust pole vaja? Ootekoja asemel soovitatakse varju otsida? Kas koostöö on riigis oluline või ikkagi ei ole? Tuhandeid küsimusi ja need kõik puudutavad inimesi ning hoolivust! Või tõepoolest ei pea riik ehk valitsus millestki ega kellestki hoolima? Sellisel juhul - hakka või anarhiste pooldama!?

    Täna tulin lõunase rongiga Viljandist. Jaamakorraldaja korrektselt sulges ülesõidu vahetult enne väljumist. Kuid just samal hetkel tuli auto. Inimesed hilinesid. Laps. Vanker. Pambud. Väljumisega hilinesin 2,5 minutit. Ei kiirustanud neid, et saaksid rahulikult rongile, eks nad niigi pabinas. Kõik nagu hästi. Justnagu hoolisin. Ära sõites "pigistasin" vähe rohkem gaasi, et ülesõidust kiiremini üle saada. Ja mis tagajärjeks? Autod seisid ehk kokku 4 minutit tõkkepuu taga. Ja mingi frukt sõitis autoga jaama ning armutult sõimas jaamakorraldaja läbi! Kas tegemist hoolimatu inimesega? Või kasvatamatu, kes ei oska esmalt küsidagi, milles asi? Kas selline jõmm, kellel mõistusest ja mõtlemisoskusest väga kõva puudus tundub olema, eeldab, et ma jätan inimesed rongist maha? Lapsega? Kui päris aus olla, siis sellisele annaks hoopis pasunasse, sõna otseses mõttes. Ehk loksub midagi paika? Kuigi ega ei usu küll! Või pidanuksin uksed nina ees kinni panema nagu mõnigi teeb? Ei, ma pole mats ega südametu! Nagu ma ka üldiselt ei pasunda kui keegi ratastega peale-maha ronib. Nagu mõnigi teeb. Kumb on hoolimine? Ja kas on oluline, et ratturid turvaliselt kohale jõuavad?
    Mõned aastad tagasi tõmbasin vaikselt niite, et taastada Taikse peatus. Mõnigi kohalik aitas. Peatus tehtigi. Juba mitu aastat pole aga mingeid muutusi! Kes hoolimatu? Riik, KOV, Edelaraudtee, küla? Kas enne kõdunemist ei võiks puitu uuesti immutada? Kas pole kedagi, kes võtaks kätte ja teeks peatuse juurde ootekoja? Koos spordiplatsiga? Istepinkidega? Kas see tühjendab kellegi rahakoti? Kas keegi hoolib, et väga halva ilma puhul reisija tunneks hoolitsust?

    Hoopis teine teema. Einar Tammur ja Urmas Sellis koos mõttekaaslastega, sel ajal kui tehti suhkruvati kooperatiive, tegid ühistu "Kotkas". Ja hoolisid sellest, et kotkaste ja must-toonekurgede arvukus langemas ning tulevik tume! Nad hoolisid? Nüüdseks on olukord tunduvalt paranenud, looduse tasakaal taastumas ja kui paljud inimesed on nüüd osa saanud looduskaameratest? Mida on väärt selline hoolimine? Võiks öelda, et hindamatu!

    Ilumetsal käies suhtlesin paljudega. Jutuks tuli matkamine ja teine inimene oli täiesti nõus, et joogivee kohad on olulised. Miks siis kaevusid ei tehta? Ja oluline pole see vaid hoolivusest inimesse vaid ka loodusesse. Kui palju jääks vähemaks plastpudelite tarbimine!?

    Kõnnu jaamas elavad inimesed. Elavad ka ümbruskonnas. Ometi kaotati peatus. Kas väike kulu on olulisem kui hoolivus? Mida võis välja lugeda kantsleri näost kui ta uudistes "põhjendas" peatuse mittevajadust? Mida teadis ta Kõnnu inimestest? Usun, et mitte midagi.

    Tartust ja Tallinnast sõidetakse Rakkesse koju ja külla. Paljud sõidavad. Ka lastega. Peale tööd. Või lapsed koolist. Ometi, peale töönädalat või isegi üritustelt tulles pole reedel võimalik sinna sõita peale kella 15! On see normaalne? Või on normaalne, et tuleb ärgata (ja äratada lapsed) laupäeva varahommikul, et jõuda 6.30 rongile!!! Ja R, P Tallinna sõitmiseks võimalus vaid hommikul ja õhtul. Kuigi mööda kihutab päevane rong, kus kohti tavaliselt piisavalt! Ja Tallinnast tuleb rong kella 20 paiku, mis igati sobiv ja vajalik! Kes on siin hoolimatu, et hoolimata aastatepikkusest kirjavahetusest vallavalitsus ei ole saanud seda, mida inimesed vajavad?

    Hoolivuse defitsiit on meil siin riigis vast kõige suurem! Tänud Reinule, et kirjutas sellest!

    *****************************

     http://www.tallinnapostimees.ee/907230/mupo-peletab-vene-breikarid-raekoja-platsilt-ara

    Lisasin siia ka ühe teise teema. Kuid teatud mõttes seegi hoolivus. Kuid hoolivus inimeste poolt, kes midagi teevad. Tänavamuusikud jt päris omapärased ja kindlasti peaks neil olema kuskil oma koht.

    Breikarid nimelt eiravad Tallinna heakorra eeskirja punkti, mis keelab tänavamuusikute ja muude artistide esinemise Raekoja platsil ja Viru tänaval.
    Veel rikuvad nad seda seadusesätet, mis käsib helivõimenduse kasutajatel taotleda loa avaliku ürituse korraldamiseks. Seaduse mõistes on nende sangaga muusikakeskus nimelt «helivõimendus». Need seadusepügalad aga ületavad breikarite mõistmisvõime ning nad näevad kõige taga Raekoja juhtkonna vandenõud, kes sundivat turvamehi viis korda päevas politseisse helistama.

    Minu jaoks pole mingi ime, et nende mõistmisvõime piiratud, sest tegemist asjaga, kus tegijad rohkem imetlevad ennast ja oma oskusi, mitte ei tee seda eelkõige esteedilise naudingu pakkumise pärast teistele! Oluline aga see, et vanalinn kui selline on taustaga, mis peaks välistama teatud modernsed tegevused. Vanalinna külastav turist tuleb üldjuhul just vanalinna olustikku nautima, seega sobib sinna rohkem "vanemat" tegevust, olgu see siis vanamuusika festival või midagi muud "klassikalist". Nagu pläralaski soovitatud, sobiks pigem Vabaduse Plats. Nii et kui hoolivust takistab piiratud mõtlemisvõime, siis peaks kasvõi ajakirjanik seda veidi selgitama, et suvalist plärisevat muusikat ei sobi esitada antud kontekstis ja kaudselt võib see mõjutada turistide muljet kohast kuhu ta tulnud ja sugugi mitte paremuse poole. Seega on mupo tegevus täiesti õigustatud.

    See on seotud hoolivusega muidugi laiemas mõistes. Nii nagu ka linnisvaraärimeeste soov iga hinna eest pargid likvideerida ja jätta inimesed rohelusest ning suhtelisest vaikusest linnapiirides ilma. Näiteks Emajõe kaldapealsel.
************************

Aga kes peab hoolima?
http://www.ekspress.ee/news/paevauudised/elu/voodijutud-kirsi-maasik-23-veoautojuht.d?id=64669678

Ööbimiskohtadeks valin paigad, kus WC ja vesi on ligidal. Eestis on sellega jamad lood. Rootsis on asi hästi läbi mõeldud ja WCga parklaid on suuremate teede ääres palju. Suuremate linnade läheduses olevad tanklad on see-eest õhtuks täis pargitud ja kohta on raske leida. Vahel, kui leian mõne looduskauni koha, on seal kohe eriti hea ja vahel tunnen end lausa turistina.

Vesi ja tualett. No millest ma räägin aina? Loomulikult peaks elementaarsed asjad olemagi olemas ka mitmes väiksemas peatuses, sest aga autojuhid taha alati põristada keset asulat. Ja vesi pole alati oluline mitte ainult kaevu olemasolu näol, vaid suvel pole paha ka veekogu. Kus nagunii peatutakse ja lausa grillitakse. Nii saaks ju vajalikke asju ühendada! Ja veel kord: kui erinevaid funktsioone on mitu, siis on pidevalt ka silm peal ja asju ei lõhuta.
Samas peaks ikkagi olema ka elektrivõimalus.

2 kommentaari:

  1. NR1 pildil super koda, kus istuda ja aega mönusalt veeta!!
    Pole sellist varem näinudki-10 punkti annan kohe!!!

    VastaKustuta
  2. Tänud, Pirtsu!

    Sinult 10 punkti? Ja mõtle kui rahul oleks siis bussi- või rongiootajad kui saaksid seal olla? Rääkimata autoga peatust tegevast perest või matkajast!

    VastaKustuta