Blogiarhiiv

neljapäev, 5. juuli 2012

Kus algab raudtee, seal lõpeb mõistus.

Nii tavatsetakse ikka öelda kui tuleb juttu raudteest, mille keerukus paljudele võõras ja hoomamatu!

Valitsejate kramplikkus tuletab meelde, et valimislubadustes ja valitsemisprogrammis sees Lilleküla Ühispeatus ehk Kristiine Reisiterminal. Pole vahet. Vahe on aga selles, kas valimislubadused ja väidetavad ehitamisplaanid rahva lollitamine või sulaselge pettus!? Selle asemel, et rahvas võiks valitsejaid usaldada...

Lillekülas tulevikus toimuva kohta isegi konkurss tehtud! Mille jaoks seda palagani vaja oli? Väidetavalt ju tahetud võimalikult lihtsaks teha linnatranspordile ümberistumine. Sest reisiterminal ei tähenda vaid mingit hoonet, rentimist ja kaubanduslikku pinda, vaid ka ümberistumiste mugavamaks ja kiiremaks tegemist! Kuna platvormide ehitus juba alanud


tähendab see, et reisijate tingimuste parandamiseks pole plaanis midagi teha? Kuna platvormid täpselt samadel kohtadel ja isegi trepid! Treppe vast nihutatud mõne meetri võrra.


See tähendab, et ümberistumiseks tuleb läbida pikk vahemaa. Ja see tähendab, et Eesti Raudteed ehk omanikku ehk riiki ei huvita reisijad ega huvita ka investeeringute otstarbekus!? Ma pean seda eeldama, sest Eesti Raudteelt küsida ei saa, kuna nad ei vasta. Riigilt saab, aga sealne vastus ei pruugi midagi sisaldada. Seega eeldan, et nii konkurss kui minu ettepanekutega ja ka teistepoolsed kirjad olid tühi vaevanägemine? Seega eeldan, et ei tule ka tunnelit platvormi Balti jaama poolsesse otsa? Ja ei tule ka tunnelit kahe platvormi ühinemiskohta? ? Või siiski?Või ohutus tähendab vaid raha liikumist OLE-le? Ja ei tule ka platvorme Rapla ja Tartu suunale? Kas  see kõik tähendab, et mul õigus, kui süüdistan riiki Eesti Raudtee kaudu näitamas oma reisijasse ja ühistransporti suhtumises tõelist palet? Sest isegi kui platvormid tulevad, tähendab halb tehniline lahendus investeeringute väiksemat tasuvust, sest asjad pole tehtud läbimõeldult?

Mis saab Lillekülas edasi? Kas Reisiterminal tähendab vaid uhket hoonet ei tea mille jaoks või peaks see tähendama midagi ka reisija jaoks? Ülemistel pole kippu ega kõppu näha platvormile trepi ehitamisest, rääkimata ooteruumist viaduktil. Kas Lillekülas tuleb vähemalt niipalju, et Rapla suuna platvorm ehitatakse tasapinnalise ühendusega kokku Keila saabuva suuna platvormiga?

Mis kramplikult vanast kinnihoidmisest lahtipääsenuna võiks tunduda loogiline!?

Kas aga siin riigis ja Eesti Raudteel on midagi loogilist?
Heureka! On küll, sest kus algab raudtee...

Pea 100% teefooridest ehk nende nähtavusest ei vasta nõuetele! Aastaid! Seega ei saa ohutusest rääkida. Kuid loogiline see, et suhtumisest ohutusse tehti järeldus ja uus kontaktvõrgupost paigaldati nii....
...et foori nähtavus on takistatud, mis on igatpidi eeskirjade vastane!!!

Kuigi ka Inglismaal segasid konstruktsioonid foori nähtavust ja see tõi kaasa 8 punasest läbisõitu ning lõpuks inimohvritega katastroofi, siis Eesti Raudteel ollakse endiselt veendunud, et foorid ja ohutus pole olulised... Nii et mõistusega on lood nii nagu on ja ega sadadele sellistele eksimustele
 ega vigadele pole ka mõtet tähelepanu juhtida. Sest naguni neile ei reageerita, selles olen ma juba sadu kordi jõudnud veenduda.
Ka selle põõsa
mis segab nähtavust intensiivse rongiliikluse piirkonnas, mahavõtmiseks tuleb
a) korraldada riigihange
b)oodata Kristiine Reisiterminali ehitust.

Mis saab aga reisijatest?

Nemad ei saa aru, kuhu viivad valimislubadused või kuhu saab sõita Lillekülast. Ehk Suurest Kristiine Reisiterminalist.
Midagi muud ei jää mul üle eeldada. Sest midagi ei selgitata ega teavitata.


Platvormide paneelide ühendamiseks on aga ette nähtud MacGyveri teip...

*************************

Igatahes absoluutne näide, kui vähe tegelikkuses hoolitakse inimestest. Kui poliitikud (loe: rahva esindajad) ja/või riik on leidnud vajaliku reisijate liiklemisvõimalusi parandada (mille eest suured tänud!), siis kuidas on võimalik, et keegi (riik, sedakorda siis Eesti Raudtee näol) lihtsalt torpedeerib häid ideid? Kui ise ei olda võimelised asjadest aru saama, siis võiks kasutada tasuta nõuandeid ja kasvõi neid enda ideede pähe realiseerida! Praegune on lihtsalt absoluutne pohhuism, millise korraldajaid ühes normaalses riigis koha peal ei hoitaks!

*************************

9. juuli.
Eile tehti väike apsakas ja kuigi sõitsin plaanis ning elektrirong Aegviidust hilines või koperdas või tegemist ajutise plaani järgi, siis küllaltki tüüpiliselt eelistas jaam taas enne elektrirongi vastu võtta. Selliseid segadusi ja läbilaskevõime probleeme saaks tulevikus hõlpsamini vältida kui Lillekülas mõni uus pöörang sisse pannakse, nii et saaks Tartu ja Rapla suunalt liihuda üle II peatee. Kas ja kuidas siin mõistusega saab, ei oska kuidagi ennustada...

******************


Olen ettepaneku teinud, et Balti jaamas on tulevikus vajalikplatvorme juurde. Olen vastuse saanud kellegi käest, et "nende" arvates olemasolevatest piisab uute rongide puhul. Jään endiselt äärmiselt eriarvamusele, et tulevikuks probleemid garanteeritud. Ehk kasutati "arvutuste" (sest pole näha, et tõsiselt oleks analüüsitud) puhul varianti, kus iga rong seisab vaid kabiinivahetuseks vajaliku aja, 10 minuti ümber. Pole arvestatud siis reisijate vajadusi,, sõiduplaani koostamise asjaolusid ja sobivust, manöövreid seisuteedelt, liinilt liinile minevate rongide seisuaegu ja kõriku läbilaskevõimet....kui need kõik välja jätta, siis "neil" isegi ehk õigus: Kuid seda kõike ei saa välja jätta, seega tuleb probleeme aina juurde. Ometi, nagu pildilt näha, saaks edukalt kasvõi ühe 100 m platvormi ehitada, kasutamisvõimalustega kahelt teelt, mis oleks päris kõva sõna Seisuteena ei  keelaks ju keegi vajadusel neid teid kasutada. 
On mõistetamatu, et isegi kui aknast igapäevaselt ronge näha, siis ikka ei mõista, et koht sobiv veidi madalama platvormi jaoks ehk kaugrongidele!? Jõhvis tahetakse kohe vägisi kaks erineva kõrgusega platvormi teha, pealinnas peaks aga rongid tulema ühesuguse kõrgusega platvormi äärde?








Reisijate arv aina kasvab, kui raudteel jätkub mõistust, siis kasvab ka edaspidi.
Muide, reisijate arvu kasv pole ainult raha, vaid eelkõige võimalus pakkuda inimesele midagi paremat. Ja see peakski olema igatepidi oluline!






Muidugi, ega mõistus ei puuduta vaid raudteed, ikka juuresolevat ka!

Balti jaama uuem hoone laguneb igast otsast ja reisijate palju vajadused rahuldamata. Eks erastamise-ärastamise üks põhieesmärke oligi asjad oma kaelast ära saada. Kuid niigipalju mõistus ei võtnud, et see ei lahenda probleemi. Probleemiks on ja jääb ükskõiksus. Riigi poolt. Omanike poolt muidugi ka.

**************************


Jalakäijate tunnel? Teetammi nihutamine? Pöörangute lisamine?

Või lihtsalt rööbaste-liiprite vahetamine...



2 kommentaari:

  1. Samast rubriigist: http://blog.elektriraudtee.ee/2011/12/padula-peatusele-sarab-helge-tulevik.html?showComment=1340924331671#c7261533398466554310

    VastaKustuta
  2. Tänud, Anonüümne!

    Eks seegi tüüpiline näide väga suurest raharaiskamisest! 6 piimapukki 10 milj eest.... Sõnu ei jätku. Ja hullem veel, idee polnud jätkusuutlik ja näitab veel kord, et asju läbi mõelda ei osata, rääkimata reisijatega või vajadustega arvestada.

    VastaKustuta