Blogiarhiiv

teisipäev, 24. juuli 2012

Kilbiga või kilbil


Saaremaa püsiühendus kirgi kütnud pikemat aega. Tiiburite teemaga seoses püüdsin võimalikult palju dokumentidega tutvuda. On tunda, et poliitikud püüavad vahel ennast tõestada läbi millegi suure. Eriti kui ehitusfirmade lobitöö natuke kaasa aitab...

Päris palju saab teada Maanteeameti kodulehelt. Leiab ka artiklite ülevaate.
http://www.mnt.ee/index.php?id=11527

Igasuguseid asju selgub. Kui silla maksumus oleks u 5 miljardit krooni, siis esimesed 20 aastat oleks sillaületamine tasuline. Muidugi see vaid oletus. 20 aastaga amortiseerub sild kindlasti niipalju, et remondiks kuluv raha ....nõuab taas tasude kehtestamist?

Kuna meil kõike ja kõiki kuulatakse pealt, saab hr Parts teada, et keegi poliitikutest saunas rääkinud, nagu poleks püsiühendus enam prioriteet ja kuna ta ise saunas ei käinud, siis tema väitel ikka on prioriteet!

Partsi sõnul tuleb tõsiselt uurida seda fakti, seda enam, et see on koalitsioonioleppes sees. Minu teada on seal sees ka Kristiine Reisiterminal ja hoolimata korduvatest pöördumistest, ei tegele riik tõsise uurimisega, miks Lillekülas seni pole mitte midagi tehtud, arvestades koalitsioonileppes lubatuga? Senine asjade käik näitab, et kui ühispeatus isegi tuleb, siis on see reisijale küllat ebamugava lahendusega. Rääkimata ohutusest. Aga see selleks, see näitab vaid sõnades peituvat tõde...

Ja kui parvlaevaliiklus on paranenud, siis kas see on piisav põhjus sillast loobumiseks? Miks riik aga ei tegele tõsiselt odavamate võimalustega, mis aitaks sillata jäämisel sõiduvõimalusi parandada? Kui palju saaks sillaehituse maksumuse eest osta tiibureid? 5, 10 või 15 miljardi krooni eest? Sest vaevalt, et enam 5 miljardi eest köiegi üle väina tõmmata saaks! Eriti hangete puhul toimuvate alapakkumiste pärast. Ei tahaks me ju odavaimat silda, mis lagunema hakkab enne kui teine ots valmis saab?

Hr. Pihlaku arvutused ja tõestused keskkonnahoiu koha pealt on mitmeti tõlgendatavad. Tema jaoks pole oluline tõenäoliselt ei 100 ega 100 000 linnu hukkumine. Jahimehed tapavad ju rohkem. On see õigustus?
 Muide, väga palju hukkub linde ja loomi ka maanteel ja raudteel. Kütusekulu autode puhul oleks väiksem kui praamidel? Kindlasti, sillaületust arvestades. Kuid veelgi väiksem oleks kulu kui auto koju jäetakse ja ühistransporti kasutatakse!? Ning see võimaldaks isegi praamide kütusekulu vähendada! Kuna mõnigi praam võiks vahelt ära jääda...

Parvlaevaliiklusele kulub miljardeid?
Millal lõpeb leping? Mis saab edasi? Riik ostab laevad, tasapisi asendades eraomaniku laevad ning tegeleb ise ühistranspordiga!? Milline tuleks tulevikus kokkuhoid?

Muide, kas inimesed sõidaks alati saartele oma autoga? Või oleks mõeldav ka osale pakkuda saartel autorendivõimalust, olgu siis puhkamiseks või ametisõitudeks? Kas autojuht tahab alati ikka ise roolis istuda, selle asemel, et bussis või rongis lõõgastuda?

Nüansse äärmiselt palju, seepärast imestangi, et mõningaid variante isegi ei arutata! Või ei osata näha? Siis pole mõnigi mees oma palka väärt...




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar