Eesti Raudtee kuulutas välja Turba-Risti raudteelõigu ehitustööde hanke
, kilomeetrise lõigu rajamise käigus teostatakse muldkeha, rööbastee, ülesõitude -ja käikude, tunnelite, piirdeaedade ja ooteplatvormide ehitustöid. Lisaks püstitatakse sama hanke raames raudteeviadukt Ellamaa piirkonda üle Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla riigimaantee ning rekonstrueeritakse raudteelõigule jäävad olemasolevad truubid ja sillad. Uus ehitatav raudteelõik võimaldab reisirongidel tulevikus sõita kuni km/h.
„Meil on hea meel edasi liikuda Haapsalu elektriraudtee ehitusega. Ootame hankele pakkumusi 30. maiks. Ehitustööd Ristini plaanime lõpetada . aasta lõpuks,“ kommenteerib Eesti Raudtee ehitusteenistuse juht Riho Vjatkin.
Ehitustöid on plaanis rahastada Euroopa taaskäivitamisrahastu (RRF) vahenditest.
Olen küsinud korduvalt erinevaid küsimusi nii Eesti Raudteelt, keskkonnaminister Erki Saavisaarelt, aga ka Jaanus Karilaidilt jt. Enamasti on vastuseks vaikus. Äärmisel juhul vastatakse, et viadukt on vajalik ohutuseks ja bürokraatlike nüete täitmiseks, aga tegelikult see nii muidugi pole. On piisavalt kaasaegseid tõkkesüsteeme, et ülesõit paariks minutiks autodele sulgeda.
Pildil olev sild asub sel jaamavahel ja planeeritava Ellamaa raudteeviadukti asemel peaks hoopis siin uue silla ehitamisel tõstma mõnevõrra muldkeha, rajama pikema kandega silla ning tagama loomade läbipääsud mööda kallasrada. Raudteeviaduktil puudub igasugune vajadus, selleks on vaid väljamõeldud põhjused ja rullnokkade soov mitte ülesõidul seista. Selline suhtumine maksab mitu miljonit, samal ajal kui on selge, et siinkandis hakkab toimuma rohkem rongide kokkupõrkeid loomadega kui kuskil mujal.
Muidugi oleks tore, kui see sild säilib, aga ma eeldan, et Eesti Raudteel on põhjendus sama, mis alati - "on vaja vahetada". Kui aga juba vahetada sild välja ja kustutada tükike ajalugu, siis võiks seda kuidagi hoolivusega kompenseerida.
Pildil olev sild asub sel jaamavahel ja planeeritava Ellamaa raudteeviadukti asemel peaks hoopis siin uue silla ehitamisel tõstma mõnevõrra muldkeha, rajama pikema kandega silla ning tagama loomade läbipääsud mööda kallasrada. Raudteeviaduktil puudub igasugune vajadus, selleks on vaid väljamõeldud põhjused ja rullnokkade soov mitte ülesõidul seista. Selline suhtumine maksab mitu miljonit, samal ajal kui on selge, et siinkandis hakkab toimuma rohkem rongide kokkupõrkeid loomadega kui kuskil mujal.
Muidugi oleks tore, kui see sild säilib, aga ma eeldan, et Eesti Raudteel on põhjendus sama, mis alati - "on vaja vahetada". Kui aga juba vahetada sild välja ja kustutada tükike ajalugu, siis võiks seda kuidagi hoolivusega kompenseerida.
See pildil olev truup ei vaja aga kindlasti väljavahetamist ja peakski olema see üks, mis kindlasti säilitatakse.
Pildid jaamavahe esimesest läbimisest 2012. aastal.
Riisipere - Turba jaamavahel (Turba jäeti küll jaamaks ehitamata) hiilisid kõik asjaosalised kõrvale Tervisetee teemast ehk rattasõiduvõimalustest raudtee kõrval. Seda olnuks ülimalt lihtne tagada, aga tegevusetus näitas ametnike ükskõiksust, sh Saue vallavalitsuse poolt. Kas sel lõigul tehakse raudtee kõrvale teenindustee, mis võimaldaks ratastega liigelda? Eelkõige oleks see keskkonnalähedane suhtumine, sest piirkond on suhteliselt puutumatu loodusega, seega ka igati hea võimaluse tervislikuks puhkuseks. Arvata võib, et ka siin, ei huvita teema keskkonnaministrit, Eesti Raudteed, Jaanus Karilaidi ega teisi. Siiani pole neist keegi suutnud argpükslusest üle olla ja teemat käsitleda. Eestis tavapäraselt loetakse piisavaks "töövõitudest" rääkida enne igat valimist, mida kauem venitada, seda kauem hääli!
Et tegemist pole mingi tühise looga, siis teadmiseks, raudteel hukkub aastas sadu väike- ja suurulukeid, hullem veel, sadu kui mitte tuhandeid linde kuni kotkasteni välja. Meie võimuses on seda numbrit vähendada.
Ja mis jutt siin endiselt on 2024. aastast? Ettevõte, kes kiidab ennast kaasaegseks ja teavitab aina uute spetsialistide töölevõtmisest, ei suuda tööprotssi teha loomuliku kiirusega? Ristini peaks rongiliiklus käivituma 2023 aasta lõpuks ja samaks ajaks olema trass Haapsaluni ehitamiseks olema ette valmistatud, 2024 peaks olema valmis raudtee Haapsaluni. Või on see lihtsalt Taavi Aasa jt propagandas tekkinud trükiviga?
**********************************************
Olete ehk tähele pannud, et peale aastat 2012 on siin olnud vaikus ja 2021 on järsult kasvanud postituste arv?
Teatud asjaolude kokkulangemise tõttu otsustasin siia üle tuua nii blogi 2. ja 3. osa kui ka Eestimaa Looduse Blogi postitused. Segadust see tekitab, aga paremaks orienteerumiseks on kaks võimalust.
Muidugi on ka otsingumootor, mis võib vahel aidata.Tänan Teid!
Teatud asjaolude kokkulangemise tõttu otsustasin siia üle tuua nii blogi 2. ja 3. osa kui ka Eestimaa Looduse Blogi postitused. Segadust see tekitab, aga paremaks orienteerumiseks on kaks võimalust.
a).
Okt 2021 - märts 2022 on IGA KUU VIIMASEKS POSTITUSEKS lingid,
postituste pealkirjadena. Leides sobiva, piisab sellele klikkamisest ja
jõuate otse postituseni.
b)
Arvutiversioonis on paremal pool SILDID, mis tähistavad peamisi
seonduvaid teemasid, kohanimesid, erakondi vm. Nende kaudu leiab kõik
põhilised postitused, kerides iga lehe lõpuni ja klikates "vanemad
postitused".
Muidugi on ka otsingumootor, mis võib vahel aidata.
Põhilised postitused Haapsalu raudteest on sildi ROHUKÜLA RAUDTEE all aastanumbritega.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar