Blogiarhiiv

pühapäev, 25. november 2012

Riigimehed.

Üks päris hea sari ETV-s. Aga riigimehelikkus erinev ja seda vajamegi.


Siinkohal ka hr. Partsil teatud mõttes õigus. Meil kipub kahjuks olema paljudes asjades nii, et kasvõi koos põhja, aga teisele ei anna midagi (nagu antud juhtumis) või ükskõik mis hinnaga "omandamise nimel" (nagu apteegikettide sajad libafirmad müügiõiguse saamise nimel). Põhimõtteliselt need kõik äärmiselt egoistlik käitumislaad. Sest kui tegu oleks tõepoolest mõne räige rikkumisega, tuleks vaidlustada. Vastastikku ärategemine tuletab aga meelde: "Pada sõimab katelt, ühed mustad mõlemad"..


Kaotajate juhatuse esimees Erkki Suurorg teatas 8. veebruaril 2010 Äripäeva Ehitus­uudistele, et Nordecon ei kaeba otsust edasi, et „keerukatel aegadel saaks riik liikuda edasi olulise lepinguga, mis annab sõltumata peatöövõtjast tööd paljudele inimestele.” 

Mina paneks siin muidugi sõna "kaotajad" jutumärkidesse. Olulisem aga see, et ka mina ootangi riigimehelikku käitumist. Paljudes asjades. Ka Haapsalu raudtee teemal. Mitte ainult sellepärast, et see annaks "...tööd paljudele inimestele", vaid peale valmimist "parema leiva ka edaspidi paljudele inimestele"... Oluline pole ju millegi valmis tegemine, aga arusaamine, et seda on ka hiljem vaja. Ja vajab ka hooldust. Peaasi aga, et asjast KASU oleks! Mitte firmade kasumi suhtes, vaid kasutajatele. Haapsalu raudteest saaks mõõtmatult rohkem kasu kui ühest viaduktist!

Mina pole riigimees, nagu pildi järgi võiks keegi arvata. Mina olen kodanik.
Kes kasutab teid ja ühistransporti hea meelega.

1 kommentaar: