ESTONIAN BLOG

Soovi korral võite kirjutada ka meilile

loodusemees@gmail.com

Kui avaldate arvamust blogis, tuleb raport postkasti Teie külastusest, nii et saan esimesel võimalusel Teile siinsamas vastata.

Olen tänulik nii toetavate kui kriitiliste arvamuste eest. Ka sarnastest teemadest välismaal. Tähtsaim on see, et arvamused olulised mulle kui ka neile, kellest sõltuvad paljud otsused.
Kommenteerige julgelt, see oodatud!

Päikest!

Vaadake ka EESTIMAA BLOGI 2
http://eestimaablogi2.blogspot.com/
ja Looduse Blogi
http://llooduseblogi.blogspot.com/
FACEBOOK
https://www.facebook.com/groups/685489471517376/?fref=ts

reede, 25. märts 2011

ÜHISPEATUSED 2

IRL ja Reformierakonna valitsusliidu programm.
Transport.
4a: arendame kvaliteetset ühiskondlikku transporti nii maal kui linnas, et oleks tagatudpiisav ühendus kõigi Eesti paikadega ning bussi- ja rongitranspordi parem haakuvus.
4b: tõstame reisirongiliikluse tihedust, et maksimaalselt ära kasutada kiiremate rongide võimalusi.
4c: mõjutame linna- ja elamuehitust selliselt, et töökohtade, kaupluste, koolide, lasteasutuste ja elukohtade vahel väheneksid.
.......Lühendatud tekst.

Päris meeldiv!
Vaatame lähiajal, kas
* Orava raudteejaama lähistel tekib kahe bussipeatuse asemel üks ja kas uus ooteplatvormi asukoht on maantee vahetuses läheduses, ning kas bussipeatus on rongipeatuse vahetus läheduses?
* Veriora raudteejaama lähistel tekib kahe bussipeatuse asemel üks ja kas uus ooteplatvormi asukoht on peatee juures, et maksimaalselt ära kasutada kiiremate rongide võimalusi?
* Vastse-Kuuste uus ooteplatvorm on peatee ääres, et  maksimaalselt ära kasutada kiiremate rongide võimalusi ja lähemal ülesõidule, et tagada bussi- ja rongitranspordi parem haakuvus?
* Vesse peatus ehitataks Smuuli tee viadukti juurde, et väheneksid vahemaad elu- ja töökoha vahel.?
* Tabiveres ühendatakse rongipeatus ja Voldi bussipeatus, et tagada ümberistumisvõimalus sõiduks Lähtesse ja mujale, k.a. näiteks Jääaaja Teemaparki (eurorahade toel planeeritavasse turismiettevõttesse)?

Muide, Lätis, Riia piires, Zemitani peatuses asub rongipeatus viadukti all, trepist pääseb viaduktile ja otse viaduktil asub trolli- ja bussipeatused. Kas meil oleks see mõeldav? Vähemalt tulevikus!?
ZEMITANI
foto: Henri

Kas valimislubadustes märgitud Ülemiste ja Lilleküla reisiterminal ehitatakse, et tagada rongi- ja teiste ühistranspordiliikide parem haakuvus?

Punktis 9 ka saarte liiklusest ja praamide konkurentsist. Kas see võib tähendada kiirlaevade liiklust mandrilt saartele ja saarte vahel?

Juttu ka elektrilistest liiklusvahenditest. Kas laadimispunktid tekivad ka Ühispeatustesse?

Terve Eesti.
3c: apteegibuss.

Kas Ühispeatustesse tekivad parklad, et tagada ühtne teenusbusside seisukoht ühistranspordipeatuste vahetus läheduses?

Aga "pargi ja sõida" süsteemi kohta mul midagi silma ei hakanud. Ometi tekitasid eelnevadki punktid lootust asjade paranemisele!

Täna siis 25. märts anno 2011 ehk 10224 Maausuliste kalendri järgi.

2 kommentaari:

  1. Viimane võimalus siinpool nimetatud peatuste platvormide kohta selgust saada on kirjutada MKMile ja Eesti Raudteele, miks mitte ka helistada või lausa mõlemat.
    Sest Lehtse, Kiltsi, Vägeva, Pedja, Kaarepere, Uhti, Reola, Vana-Kuuste, Rebase, Valgemetsa, Kiidjärve, Taevaskoja, Põlva, Holvandi, Ruusa ja Orava reisiplatvormide ehitamine Mais-juunis-juulis 2011 algamas.

    VastaKustuta
  2. IRL ja Reformi koalitsoonilepe

    b. koostöös Poola, Läti, Leedu ja Euroopa Komisjoniga peame vajalikuks koostada ühiskava Baltimaade paremaks ja kiiremaks ühendamiseks Lääne-Euroopaga maismaad pidi (Via Baltica, Rail Baltica, Tallinn-Varssavi raudteeühendus jm.) ning analüüsime Tallinn-Peterburi reisirongiliini taasavamise otstarbekust.

    2. Ühtse ja kasutajale mugava elektroonilise piletisüsteemi loomine: Eesti rakendab liikluse korraldamisel kõiki moodsaid infotehnoloogilisi vahendeid. Loome reisijatele mugava võimaluse teabe saamiseks ja piletite ostmiseks mistahes Eesti piires liikuvale ühistranspordivahendile ühest kesksest veebikeskkonnast.

    4. Kõrvuti autoliikluse parandamisega teeb Eesti valitsus kõik selleks, et vähendada autode kasutamise sundi:
    a. arendame kvaliteetset ühiskondlikku transporti nii maal kui linnas, et oleks tagatud piisav ühendus kõigi Eesti paikadega ning bussi- ja rongitranspordi parem haakuvus;
    b. tõstame reisirongiliikluse tihedust, et maksimaalselt ära kasutada kiiremate rongide võimalusi;
    c. mõjutame linna- ja elamuehitust selliselt, et vahemaad töö- ja elukohtade, kaupluste ja elukohtade, koolide ja lasteasutuse ning elukohtade vahel väheneksid;
    d. osaleme Euroopa Liidu programmi „Tark linn/Smart City“ loomisel. Valime linna, kus pilootprojektina toetame linnaplaneerimise põhimõtete juurutamist, mis vähendavad sunnitud liiklemise vajadust ja pakutakse elukohti, mille suhtes töökohad, teenindusasutused, lasteasutused on paigutatud võimalikult mugavalt. Ühtlasi on "Tark linn" ka energia kokkuhoiu ja keskkonnahoiu programm.

    8. Kaasaegse maismaaühenduse rajamine Eesti ja Lääne-Euroopa vahel:
    a. seame sihiks, et aastal 2014 saab uute rongidega Tallinnast Tartusse sõita alla kahe tunniga ning tiheneb sõidugraafik;
    b. koostöös Poola, Läti, Leedu ja Euroopa Komisjoniga peame vajalikuks koostada ühiskava Baltimaade paremaks ja kiiremaks ühendamiseks Lääne-Euroopaga maismaad pidi (Via Baltica, Rail Baltica, sealhulgas Tallinn-Varssavi raudteeühendus jm.);
    c. analüüsime Tallinn-Peterburi reisirongiliini taasavamise otstarbekust.

    VastaKustuta