Blogiarhiiv

laupäev, 1. aprill 2023

APRILL on siis naljakuu?

 

 
Kõmpimast tulles oli kõht tühi ja tahtsin nagu ikka, midagi lihtsat. Pardilihaga borsh oli väga maitsev.
 
 
Väikese ringi jõudsin ära teha juba 1. aprillil. Aga mõni päev võib lihtsalt puhata, lugeda ja süüa?
 
 
Maailm ja Mõnda on vast mu lemmikuim sari läbi aegade, kunagi oli pea kõik mul kogutud ja loetud. Nüüd sattus pihku uuesti üks põnevaimatest, aga sama ka harivaimast. Vaprad mehed olid, hoolimata ehk mõnedest puudustest. Aga see-eest andsid endast palju ja südamest!

 
Lõunaks aga eelistan ikka tavalist, lihtsat toitu. Parim sült, mida osta saab, kartul ja tibake kõrvitsat juurde. Piim kõrvale ja see sobib ju ka pannkookidega. Tõsi, Kui Vilma jahu puhul soovitati vaid vett lisada, oleks saanud maitsetud plönnid. Vaja ikka soola ja suhkrut ka.


 Kui vaadata uue valitsuse ministrikandidaate, siis pole aprill kindlasti naljakuu vaid ees ootab palju lollusi ja probleeme. Eesti mahamüümisest rääkimata.

Aga aeg-ajalt räägitakse ikka ka fosforiidist ja muustki, muldmetallidest rääkimata. Loomulikult peabki uurima ja ka tulevikku silmas pidades tehnoloogiaid arendama. Loost jäi aga arusaamatuks, miks ei võiks fosforkipsi praegu töötlemiseks kasutada? Seda ju peaks meil olema varasemast ajast jäätmetena alles?
kui me aga läheme kaasa rohepöördega nagu seda plaanitakse, siis müüme ennast ka selles osas maha. Kõike peaks ise kasutama ja võimalikult vähesel ehk mõistlikul määral, ka peale töötlemist välja müües. Mitte andma ahnutite kätte, kes teeks kõik sistaks võimalikult kiiresti.

https://novaator.err.ee/1608936935/kaval-keemia-aitab-fosforiidist-valja-pigistada-haruldasi-muldmetalle

Peaks aga vist kuulama selle saate ära? Kuigi meil ollaksegi Kreutswaldi järgi juturahvas, kes palju möliseb, aga vähe teeb. See, et töönädal peaks olema 4-päevane (32 või 36 tundi) peaks juba toimima, mitte selle üle aastaid arutlema ja tarka nägu tegema.

Tööandjad aga lakkugu p.... Panni näiteks, kuigi vanasti öeldi vähemalt 5 asja kohta, et elu polegi ....lakkumine. Ei peagi olema, aga mõistust peaks ometi omama, ilma selleta on elu veel hullem. Ja kui mõistust oleks saaks kohati tööd isegi kordades efektiivsemaks muuta, olen seda ise oi kui palju kogenud. Ning üldsegi ei tähendaks see alati suuri investeeringuid, roboteid vm, vaid kõigest avali silmi tööprotsessidega ennast kurssi viia.

Tööandjate poolelt kostab vastuhääli ja isegi soovitusi tööaega elanikkonna vananedes hoopis pikendada. Aga eks eri arvamused jäävadki püsima. Kui töötaja arvab, et palga säilides võib ta tõesti lühema ajaga enam panustada, siis tööandjal tekivad kahtlused. Kui inimene saab nelja päevaga tehtud sama, mis varem viiega, siis järelikult ta viilis. Ja võib-olla sellisel juhul hoopis vähendada töötajate arvu, pannes allesjäänud tõhusamalt tööle.

Kui palju me sellest võita võiks, oi-oi-oi! Eriti ääremaad. Äkki seepärast ei tahetagi muutusi? Kuigi pigem ikka seepärast, et poliitikud ise eriti laisalt tööd teevad, Riigikogus keskmiselt mõned tunnid kuus....


Kevad on aga ilus ja päikseline kuigi külmavõitu. Vähemalt aprilli alguses. Ootan küll soojemaid ilmasid ja rohelust.


Oad tomatikastmes mulle meeldivad, vahel ostangi, kasvõi tööle, väiksema purgi. Kuigi Salvesti omadest jääb see kaugele maha, siis kõlbab kah. Selle parti, mida aga Selver odavalt müüb, saadaks pikalt vist isegi Jossif ja Nikita. Sellised sõbrad sead olid mul kunagi maal vanaema talus. Täiesti maitsetu kaste! Aga küllap saadi tasuta kätte ja nüüd proovitakse kliendilt võtta, mis annab.


Naljast on aga selle valitsusega asjad kaugel! 

Tankler rääkis, et ta astus oma kogudusest välja, sest metodisti kirik on lõhenenud geiteema ümber. "Selle tulemusena need kogudused, kellele geid on suurem probleem, on sealt välja astunud, sealhulgas Eesti metodistid. Mina ei pidanud enam võimalikuks selle kiriku liige olla, kellele on geiteema probleem," rääkis Tankler.

Velling ütles, et on selge, et samasooliste kooselu kuulub põhiseadusliku kaitse alla. "Kaks samasoolist isikut moodustavad perekonna ja väärivad kaitset.


Sattus hiljuti muide uue kodumaise telesarja klipp ette. Tore oleks aina uusi vaadata, aga enamus on pigem rämps. Ja kui juba näed tegelaste hulgas Niinepuud, mingit käharpead, kes näideldagi ei oska, jt siis saad aru, et see ongi see maailm. Kitsas, vihkav ja vaid ühte sooviv. Saadetesse eelistatakse ainult selle kildkonna liikmeid või toetajaid, kes siis omakorda samas vaimus jätkavad - peaasi, et oleks soe koht ja lake laual. Aga oluline on halvustada rahvust, kirikuid jt, sest neil on omad seisukohad ja arvamused.





 
 
 Ajakirjad köidetuna "Kodu" 1925 ja 1933 aastakäigud ning Romaan (1922, 23, 25, 26, 28, 33).
 
Keegi soovib osta?



 
 
Restoranis Slava Ukraini. 


 
Väga hea borsh!

Valitsuse poole pealt aga jääbki tulema vaid halbu uudiseid. Majutusasutuste käibemaksu tõstmine paneb paugu niigi räsitud turismile. Tõstetakse seda kõiges muidugi, nagu ka tulumaksu, ainult et tulumaksusüsteem muudetakse ümber ja jälle võidvad sellest enim ANSIPI-RIKKURID ehk suurepalgalised. Oleks Reformierakond olnud hooliv, poleks omal ajal tulumaksu langetatudki, sest oi kui palju on riik tänu nende raipete tollasele sigadusele kaotanud!

Ja see pole muidugi ainuke jama, mis ees ootamas. tasuta bussiliikluse kadu selle arendamise asemel, automaks ka maal elavatele inimestele ja kes teab mida kõike veel. Kõik tänu nende kolme erakonna valijatele! Krt, kas eestlane on tõesti selline, et tahab ainult naabrile s... keerata?

 
Hiljuti kettide juhid rääkisid, et hinnad stabiliseeruvad, aga vanale tasemele ei jõua nad eales. Kõigil oli 100 põhjust, aga kõik vaikisid sellest, et väikese klientide arvu tõttu on just hinnad nagu on. Kaja Kallas ütleb PUNKT ja hõõrub vist igal õhtul käsi, kuidas saab vastikuid eestlasi pigistada. Ahjaa, Kapo hoiatab kiiresti kasvava migrantide surve eest. Huvitav, kas nad saavad ka nüüd nagu pohli, kui EKRE sai sama jutu eest?


 
Laagri mustrid.




 
Rohepealinn.


 
Kõnniteed tuleb luua autojuhtidele puhkepausiks.


Aga saab siiski ka nalja. FB lubab idiootsusi jätkuvalt.

Félix Sonon
Tere hommikust
EVAFLOR otsib inimesi, kes soovivad töötada kodulõhna märgistamise alal oma tööaegadega. Pole vaja kogemust ega kvalifikatsiooni, piisab tõsidusest ja nõutavale arvule hinnetele vastavusest.Töötasu on 2200€ kuus.
Lisateabe saamiseks võtke meiega ühendust e-posti teel: evaflorservice@gmail.com

Kas Euroopas leidub üksainukegi loll, kes vastab?

 
Lilleküla. Kutsuks ka Eesti raudtee masstööjõu tõuksidega  kohale, ehk saaks siis lõpuks aru, et perroonid tuleb lõpuks valmis ehitada? 

Millal aga Eesti Raudtee muutub Eesti ettevõtteks? Teejaoskond näiteks kultiveerib endiselt vene keelt ja iga eestlane PEAB seal töötades seda oskama. Kuidas nii?

 
Balti jaama park-promenaad. Vist kaktustega, sest liiva ja killustiku puhul muuga on keeruline?

 
Alles jääb vist ka üks ajalooline post. Mille oma, ma ei tea.

 
Ohoo, Balti jaama turu lihasaalis!

Kas Eesti Raudtee remont on nagu röövellik plaanitav rohepööre, rahade kulutamine või läbimõeldud lähenemine?
 
 

Tallinnast Keilasse saab järgmisest nädalast rongiga senisest kiiremini sõita, sest lõpeb raudteeremont. Oluliselt muutub ka rongigraafik, sest näiteks Paldiskisse võib saada pealinnast vähem kui tunniga.

Kuus aastat kestnud raudteeremont lääne suunal saab sel nädalal läbi ja uuest nädalast ei pea enam autojuhid pikalt alla lastud tõkkepuude taga passima.

"See kannatuste rada, mis oli remondi ajal, kus käsklusi anti edasi telefoni teel, võttis palju aega. Nüüd toimuvad asjad automaatselt. Rongikiirused lähevad kuni 140 kilomeetrini tunnis Keila suunal ja tagasi. Ja läbi selle, loodame väga, hakkavad tõkkepuud kiiremini kinni ja lahti käima," rääkis Eesti Raudtee taristudirektor Kaido Aetik.

Tõkkepuude taga ootamise aega lühendab juhtimissüsteemi väljavahetamine. Vana oli pärit aastatest 1958 kuni 1981.

"Vana oli releepõhine, kus kontaktid lähevad kokku-lahku. Uus on mikroprotsessoritega, mis on murdosa sekundites," ütles Aetik.

Raudteeremondi lõpp annab Elronile võimaluse teha uut moodi sõiduplaani ning panna rongid senisest kiiremini sõitma.

"Paldiskisse hakkab jõudma vähem kui tunniga, Turbasse hakkab jõudma mõni minut kauem kui tund aega. Ja kõige olulisem, kui meil on nüüd ka teine peatee, me saame sõita tihedamalt, näiteks hommikul tipptunnil Keilast Tallinna saab täpselt iga 15 minuti tagant," selgitas Elroni arendusjuht Ronni Kongo.

Kuna õhtusel tipptunnil on sõitjaid veidi vähem, siis esialgu on sinna plaanitud 20-minutiline intervall.

Sügisel tahab Elron läänesuunalist sõidugraafikut veelgi tihendada kiirrongidega, mis Keilani sõites jätavad väiksemad peatused vahele.

"Need on lõpuni paika panemata, aga näiteks Kivimäe ja Rahumäe on selgelt sellised peatused, kus on vähem inimesi kui Tondil või Lillekülas," ütles Kongo.

Rongide sõiduaegade edasisele kärpimisele seavad piirid Tallinnas kehtiv kiirusepiirang 70 kilomeetrit tunnis.

"Kindlasti peaks vaatama seda, kas ja kuidas me saaksime siin midagi teha, sest 70 kilomeetrit tunnis ei ole ju see kiirus, mida me näha tahaks. Mujal maailmas sõidetakse ka linnas sajaga või rohkem. See on see, mis seda ajavõitu annab," sõnas Kongo.

Järgmise aasta lõpuks valmib Tapa-Tartu lõik ja Aetiku sõnul võib siis Emajõe Ateenasse sõita kuni 160 kilomeetrit tunnis.

Rongiliikus pealinna ja Tartu vahel läheb tihedamaks ja kiiremaks 2025. aastal, kui liinile tulevad uued rongid.

Kogu raudteevõrk peaks korda saama 2028. aastal.


Kuidagi kummaline selliseid "spetsialiste" kuulata.

1. Jutt "allatunnisest sõidust Paldiskisse" on esitletud nagu mingi saavutus, kuigi see ajavõit on sisuliselt kiirusepiirangute kaotamisest tulenev. Õnneks on siiski täpsustatud, milles see "ajavõit" tuleneb nii et natuke on õpitud avalikkust vähem eksitama.

2. Tõkkepuude taga tekkivat ajavõitu esitletakse nii nagu oleks releede kontaktid igal ülesõidul vanasti klõbisenud kokku-lahku minut-paar? Ajavõit on murdosake ehk see elektroonika ajavõitu ei anna. Küll aga jäeti kasutamata võimalus paigaldada seadmed, mis annaks ülesõidule teada, kas lähenemas kiirrong või mitte. Nüüd tuleb ikkagi lähtuda sisuliselt olematutest kiirrongidest ja nende kiirustest, kõikjal peatuvate rongide ooteaeg endiselt pikk.
Kahju et siin delhvi faktikontroll puudub...

3. Teine peatee täies ulatuses Baltist Keilani on kindlasti ülikõva saavutus, mis pidanuks juba 10-20 aastat tagasi tehtud olema. Muide, puuduvad aga peatused: SAUE 2, LAITSE 2 JA EHK KA PEATUS jÄRVE KESKUSE TAGA? Lilleküla kõikidele suundadele pole ka 10+ aasta jooksul midagi teha suudetud?
Aga see selleks. 

4. Kiirrongid. Siinne jutt näitab, et siiani need tegelased asjadest aru ei saa.
Kiirrongide peatusi väga palju vähendada ei saa, Keilast Baltini umbes öpooled peatused. Ajavõitu annab see kindlasti, kuid kiirrongide puhul  Laagri ja Keila vahel nt Valingu ja Padula ärajätmine kuni Laagrini. Sealt Baltini aga tekib probleem!
Miks peaks punnima Laagri - Balti vahel kiirust tõstma?  Kes meist tahaks näha sel lõigul kiirust üle 100? Kuna tulevikus siitkaudu Riia rongid ei sõida ja ka Haapsalu ekspresside puhul peab tõenäoliselt peatuma vähemalt paaris-kolmes peatuses, siis see hunnik raha, mida selleks põletada, ei anna MINGIT AJAVÕITU!

5. Mida tähendab KOGU raudteevõrgu kordasaamine?
 
Komm:
 
Saue ja Keila tipptunnil töölkäijad võtaks küll kiirrongid tänuga vastu. Tähendas ju porgandite tulek Keila ja Saue jaoks kiiruste AEGLUSTUMIST tipptunnil. Kui vanade vene rongidega sai Sauelt Tallinna 23 minutiga, siis uute porgandite tulek venitas selle 28 minuti peale. Kõikjal on kiirrongid taastatud va läänesuund. Uute rongidega saaks Saue-Tallinn kiirrongi 19-20 minuti peale, see tooks inimesi autodest rongi juurde küll. Ja erinevalt Tallinna linnasisestest “tasuta” reisijatest on lähivaldade sõitjad maksvad kliendid.
Pildil kiirrongi sõiduaeg 11 aastat tagasi.
 
 

 
 
Esiteks oli tegu kiirrongiga, mille peatuste valik ülimalt puudulik, ei saanud isegi Sauelt Laagrisse ega Pääskülla ja ei saanud ka neist peatustest peale. Vahe kahe rongi vahel venis ca pooletunniseks.
Ja enamuse rongidega sai hoopis vanasti aeglasemalt, lisaks on lisandunud kaks peatust.
Kiirrongid loomulikult head, kuid olulist ajavõitu need ei anna, tegu on eelkõige visuaalse petekaga. 4 peatuse vahelejätmisel saaks Sauelt Tallinna ca 23 minutiga. Seega, kas see toob juurde tuhandeid reisijaid? Mõnevõrra küll, aga kui palju reisijaid ära läheks? Väited a la "tooks küll" on absoluutselt alusetud.
Või oleks oluline veel vähem peatusi, alla 20 min kohale, tühja neist Pääsküla vt reisijatest? Peaasi, et saaks Sauelt peatustesse Tondist Baltini?
Nii rongiliiklust ei planeerita. Muide, omal ajal tahtsid ka Viljandi, Türi jt, et rong peatuks vaid nende peatuses ning Tallinnas.
Tallinnas maksab linn, Sauel vald ja seega ei ole ka sauekad mingid hiigelmaksjad. Nüansse on vaja siiski jälgida?
 
 
 
 

 
Balti jaamas on nüüdseks ka uuema hoone ees asfalt asendatud kividega. Loodetavasti leitakse ka võimalus pinkide lisamiseks ning üksiti hoitakse kivi puhtamana kui asfalt?



 
Tondilt väljudes näeb hetkeks linnapanoraami sellise nurga alt ja olen püüdnud head pilti saada. Väga hästi rongi aknast aga ei saa kahjuks.


Juba uued kattekivid? Või läheb uute perroonide ehitamiseks?
 
 
Marss rändab vist jälle kuuga koos.

 
Kaelustuvid tulevad aga juba linna korteri akna taha armumänge mängima! 
 

 
Küll on head need Mihkli lihaäri särtsakad kanatiivad!

 
Autoaknast.





 
Ühel pildil Lada ja Ferrari vist.

 
Üle väga pika aja kohtumine sugulastega. Neid niigi vähe ja piinlik on, et nii läinud. Mu enda sünnipäev pole just ka parim aeg pikemaks kokkusaamiseks.



 
 
Kevad tõesti käes! Üks rong läks napilt ära (ei ole ju mõtet ka maanteel viimast võtma hakata), aga et nüüd ometi sõiduplaan normaalne ja ronge nagu oranzhe kärbseid, siis tegin esimese peatuse sel aastal Hiiu grillis. Vahel harva selline rasvane ja maitseainetega ülekallatud kebab on tipp!


 
Kadi aga tubli, viitsis minna öösel virmalisi passima! 

 
Ma ei tea, kes, aga keegi lasi mingi pauguti lahti või midagi, nii et veinibaari Tiks esine ja kaugemgi ümbruskond täis reostust! Tegu fooliumitaolisest materjalist umbes 10-sendiste suuruste sätendavate ketastega, mida tuul laiali veab. Selliseid ei korista ära keegi ja need jäävadki loodusesse. Milleks? Kui saaks tegija kätte, siis sellised peaks laskma ükshaaval neid ära korjata.

 
Midagi sellist on kevadel ju hoopis ilusam? 

Naljast on aga juba aprilli lõpus asi kaugel!


See "mittelollid ehk kolmandik" Siim Kallase fänni poolt öelduna ongi need, kes valetavad, aru ei saa või ka ise peatavad! Sest tolle spetsialisti arvates pidi 70% eestlastest olema lollid. Umbes selline protsentuaalne suhe on Eestis igas asjas. Kuna aga tegu petiste ja valetajatega, sisi hoopis 70% on enam-vähem ja ikka see üks kolmandik on "vähemus"....

Kuigi, teisest küljest võis fännil üsna õigus olla? Sest valimistel anti ju üle poolte häältest praegusele valitsusele, järelikult on tõsiselt asjalikke ja tarku inimesi vaid kolmandik + mingi osa? Millal me nii märkamatult sellisteks oleme muutunud?

FB keelab, poob ja laseb, aga samas lubatakse lõdvemalt liituda igasuguste gruppidega või lausa postitada ja kommenteerida mingitel "külalistel", kes pole isegi gruppide liikmed! Pole sisi ime, et libapopstitusi palju tõe pähe võetakse, inimesed petturite õnge satuvad jne.

Keelati 10 sekundit tagasi Osales 19 minutit tagasi
Keelati 4 sekundit tagasi Osales pühapäeval
Keelati laupäeval Osales laupäeval
Keelati laupäeval Osales laupäeval
Sullivan Landyn Ashton Russell
Ei ole saadaval Lisateave Keelati laupäeval Osales laupäeval
Keelati laupäeval Osales reedel
Keelati reedel Osales reedel
Keelati laupäeval Osales reedel

Mis krd saapakari see on?

Aga hakkasin vaatama Horvaatia ralli kokkuvõtet. Ott Tänak suutis taas väga kaalutletult ja üsna endast parimat välja pannes sõita. Ning kõige muu kõrval on ju see spordiala selline, kus ennast ohtugi seades pakutakse vaatajatele emotsioone, enamasti häid ja ses mõttes igati olulist. Aga Graig Breen, tema lähedased - on pisarateni kahju sellest õnnetusest! Graig oli enamasti üsna tõsine inimene, aga sisimas just inimene! Nii tundus kõrvalt! Olgugi, nagu ta ütles, et tuleb elu nautida, sest see on lühike, sul, mees, jäi see liiga lühikeseks....

 
 
Siidrimõisa suitsetas liha otse turul. Vorstiabisse tuuakse laupäeva varahommikuti.




 
Tallinnas on aga siiski kohati üsna mõnus ringi käia.











 
Melchiori 3. osa ka nüüd nähtud. Ikka hea, kuigi ehk jäi esimesele osale isegi pisut alla. Naljakas hetk oli ka see, kui filmis olnud kaminatule võtet kasutati kahel korral. Torkasid seened ehk hallitus puul silma ja halud sama paigutusega.




 
Nii palju siis rohelusest rohepealinnas.....




 
Aga jätkuvalt on iga kord biojäätmeid välja viies hea tunne.








 
Nalja on aprillis tõesti olnud. Aga ka ilusaid ilmasid, ilusaid inimesi ja hetki. Eesti Mäng sai ka vaadatud ja enamuse vastuseid teadsin ära. Üllatavalt aimasin ka võitja ära! Muide, mitmeid vastuseid saab ära arvata tuginedes ka mu enda poolt tehtud FB loodusgruppides leiduvale infole, aga ka enda huvialadele. Kasvõi siniraag. Tore saade igatahes. 
 
Halvemad asjad tuleb aga seljataha jätta ja loota, et mingilgi moel meil siin elu muutub paremaks. Loota valitsusest hoolimata. Petistest ja koogutajatest.

Ilusat kevade jätku!



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar