Miks Eesti ei suuda pöörduda normaalsusesse, kõiges?
13. 11. 2022 oli "Seitsmestes uudistes" uudisklipp maanteede ehitusest ehk õigemini mitteehitamisest. See oli tegelikult üsna hea põhimõtteline lugu suhtumisest, mis ei lasegi Eestil jõuda normaalsuseni. Tegelikult demonstreerib seda, millest klipp jutuastas: EESTI TEEDEEHITUS TÜÜRIB KRAHHI POOLE!
Süüdlased ekraanil, aga ise nad sellest aru ei saa? Ekraanil piltlikult, sest need pole ainsad süüdlased.
Pildid uudiste teleekraanilt.
Hiljuti oli ilmekas lugu (kirjutasin ka siin), kuidas Rail Baltic Estonia meeskond riisub koort, õigemini koore riisumise kõrvalsaadusi. Põhilise riisuvad ärimehed! Nii ka siin.
Keegi Perens, üks põhilisi krahhji poole tüürijaid ise püüdis näida murelikuna ja oli "õnnetu", et teedeehitus valdkond kaob. Jutt, mida ta ajas, oli muidugi hala, ei muud. Kas ka tema, nagu paljud teised, ei saa aru, et KRAHHI toob kaasa nii millegi ehitamise lõpetamine, aga ka LIIGSUUR EHITAMINE? Ei tule pähegi mõtet, et teeks pool, aga hästi? Nagu õpetaja Laur ütles Tootsile?
Kogu seda suurejoonelisust, mida näiliselt esitatakse kui "majandusedu alustalasid" võib pigem võrrelda Potjomkini külaga. Pätid on need, kes kellegi taskud ju tühjaks teevad, eks? Ja selline laristamine teebki me kõigi taskud tühjaks, tühjendajad ehk välja arvatud?
Kogu seda suurejoonelisust, mida näiliselt esitatakse kui "majandusedu alustalasid" võib pigem võrrelda Potjomkini külaga. Pätid on need, kes kellegi taskud ju tühjaks teevad, eks? Ja selline laristamine teebki me kõigi taskud tühjaks, tühjendajad ehk välja arvatud?
Isegi klipis näidatud tehnika ja maht on üüratud ehk et looduse tapmine käib suuremastaabiliselt. Ja kõikide selliste asjade puhul maksame ennast hingetuks ka tulevikus, nagu lapsed ja lapselapsedki.
PAREM LOOTA, ET SELLISEID EHITISI EI TULE TÕESTI ENAM KUNAGI!
Teedeehituses on meil pea kõik lõigud valmis, mis ehk tõesti peaks olema suuremad ja paremad. Uulu kandis ehk üks jupike veel. Ülejäänud, kui üldse 4-realiseks ehitada, peavad valmima vaid ühel põhimõttel:
PAREM LOOTA, ET SELLISEID EHITISI EI TULE TÕESTI ENAM KUNAGI!
Teedeehituses on meil pea kõik lõigud valmis, mis ehk tõesti peaks olema suuremad ja paremad. Uulu kandis ehk üks jupike veel. Ülejäänud, kui üldse 4-realiseks ehitada, peavad valmima vaid ühel põhimõttel:
KAKS PRAEGUST RIDA JÄÄVAD ÜHE SUUNA TEEKS JA EHITATAKSE VAID 2 UUT RIDA! Mitte hiiglaslike viaduktisõlmedega vaid mõõdukalt. Mitte kiirete sõitude jaoks vaid SÕITMISEKS. Kiirusega 90 - kuni maksimaalselt kuskil 110 km/h.
Kui üks, teine ja sajas asi jääb rahata või vähese rahaga, näitab see vaid üht - OLEME PÜÜDNUD ELADA ÜLE VÕIMETE! Igas mõttes! Samal ajal aga loeme uudist, et jätjkatakse mitmekümne MILJONILISE terminali projekteerimisega?
Kus on mõistus?
Iga poliitik ja/või erakond, kes selle kõigega nii kavatseb jätkata, on süüdlane ja peab vastutama! Ja loodetavasti ehjk kunagi vastutavadki, kuigi paljud võivad selleks ajaks olla oma eludega untsus, paljud kodud ja loomad-lilled-liblikad hävitatud! On tore olla selles SÜÜDLANE?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar