Blogiarhiiv

reede, 4. november 2022

Jõgeva. Kuidas vallavalitsus asju näeb?

 

 
 
Aidu järve äärest tagasi tulles püüdsin ka teel pilte teha.  Eramajad, eriti sügises, on muidugi igal pool need, mida märkan ja "kompositsioone" pildile püüan saada. Ja tore, et ka Jõgeval paljud majad ilusad.

 
Ei õnnestunud küll sattuda bussile, mis sõitnuks Aia ja Pae peatuste kaudu, loodetavasti need peatused on "käima läinud" ja paljude inimeste jaoks ka neist abi. Jalavaeva vähendamisel, ÜT efektiivsuse paranemisest rääkimata.


 
Jõgeval võib puhata kindlasti. Muidugi oleneb, kes mida puhkusest soovib, minu jaoks eelkõige jalutamine ja ümbruskonnaga tutvumine. On kohti, kuhu saab bussiga hästi ja on kohti, kuhu ei saa. Ammu-ammu räägiti vahepeal sellest, kuidas Jõgevamaa otsib visiooni. Ma ei tea siiani, kas leiti see üles ja milline see siis on? Enamasti on ju poliitikute mullipuhumine nagu pullikaka, ümmargused sõnad ja populaarsed lubadused, aga ei rohkemat.

 
Aga tore oli näha, et bussijaama puittalad lõpuks üle värvitud! Bussipeatuse posti nr 3 siiski ei olnud ka nüüdseks jaama ülekäigu kõrvale parklasse paigutatud.





 
Perroonid said küll valesse kohta tehtud, aga hea näha, et rongiliiklus on siin üsna hea. Erinevalt Tabiverest, kus peaks tegelikult ka kiirrongid peatuma. Vaatasin visiooni kohta guugeldades, et Aivar Kokk rääkis juba 2004 rööbasbussidest ja parematest ühendustest Tartuga, aga....


 
Perroonid pidanuks siinpool asuma, et ülekäigult saaks otse bussijaama. Aga ega enne midagi muuta enam saa, kui ükskord ehk praegused perroonid amortiseerunud...

See niipea aga ei juhtu. Küll aga saaks vald muuta bussiliiklust veelgi paremaks! Aia ja Pae peatuste tegemine ja mitmete bussiliinide parem sidumine rongidega on hea algus, kuid tundub, et vallavalitsus siiski ei taha kõige olulisemaid asju äre teha!? Aga sellest juba allpool.



 
Kui perroonid oleks siinpool olnud, saanuks ka variaktuse ja ehk isegi raudteeaida ühildada kompleksiks.

 
Tahtsin pilte teha ka Pedja jõest ja nii sinnapoole patseerisin, vana Mustvee maanteed pidi nagu tänavasiltidelt aru võis saada. Vanad raudteemajad on siin aga imeliselt kenad ja korras,



 
Siin-seal märgata ka seda, et puid istutatakse juurde, olgu siis tegu ilupuudega vm. Mõeldes aga selle linna hakkide probleemile, tekibki tunne, et ehk peaks lin üle minema ilupuudele? Ja veidi ehk ka tammesid ning kuuski, mis neile väga ei sobi? Vist.







 
Kahju on muidugi näha väiksemate poodide surma. "Siinpool jõge" aga pole poel tõesti ehk piisavalt klientuuri ja käivet, aga ikkagi...






 
Jõgeva on ju üsna noor linn, aga ometi jätavad paljud majad mulje vanadest, väga ammu ehitatutest. Igal juhul on siin väga omapäraseid ja mõnusaid maju, mida ongi lust pildistada.


 
Ehk just selliseid puid võiks olla kogu linna haljastuses kasutusel?








 
Vaade Pedja jõele sillalt ülesvoolu...

 
...ja allavoolu.





















 
Mänguväljakud on alati olulised ja tore, et siingi nedesse panustatud.


 
Ka elektrit peaks kokku hoidma ja mitte ainult. Siingi on näha, et selliseid valgusteid ja poste pole vaja, piisaks madalamatest ja valgustitega AINULT kõnnitee poolel. Üüratu raiskamine on nii siin, kui ka üle raudtee mineval viaduktil.

 
Fotokas ei edasta valgustust päris tõepäraselt, aga sellised kõnnitee valgustid on täiesti piisavad.
















 
Aia bussipeatus on lähedal koolile ja spordihoonele.

 
Ja siin näeb sedagi, et ka bussipeatused Jõgeva Kesk ja Tähe puhul pole mingit takistust peatuste kiireks käikuandmiseks, saab seda teha ka ilma kuluka tasku ehitamiseta ja piisab posti paigaldamisest + väike plats kõvakattega. 














 
Kimp-rihmsamblik pole ehk nii tuntud puhta õhu indikaator kui kopssamblik, aga siiski.






 
Piiri peatus väga oluline, sest siin asuvad ka kunstikool, hambaarstid, teisel pool teed haigla jm. Seda enam on mõistetamatu, et enamus bussiliine siitkaudu ei sõida!? Mustvee-Torma ja Kuremaa suundade bussid peaks sisuliselt kõik siitkaudu kulgema ja järgmine peatus peaks olema juba Tähe. Miks ma neid peatusi väga oluliseks pean? Lihtsalt see on suurepärane näide totrusest, kus bussid sõidavad mööda olulistest kohtadest nagu paneelikad Tähe tänaval ja et sõita kasvõi Kuremaale veekeskusesse vm, tuleb minna esmalt bussijaama (mõnel juhul Piiri peatusesse), et siis sõita mööda inimeste kodudest!?

Kui vallaametnikud sõidaks ka bussidega, siis ehk saaksid nad oma totrustest aru? Tegematajätmised igatahes siin au ei tee!

 
Hea, et vähemalt kooliõpilaste peale on mõnede bussiliinide puhul mõeldud ja bussid siitkaudu sõidavad.

 
Sajad ja sajad potentsiaalsed sõitjad ja ei mingit bussipeatust? Millal see väike liigutus ära tehakse? Jõgeva Jaam - Jõgeva Kesk - Piiri - Tähe - Jõgeva Alevikutee peatuseid läbivad bussiliinid?

 
Enne jõe silda puuduv Jõgeva  Alevikutee bussipeatus on muidugi siinsete totruste tipp! Kui tahakski siinsed elanikud bussile tulla, siis tuleb vantsida vaat et rohkem kui paar km. Miks? Seda peaks isegi vallaametnik oma kabinetis sitsides taipama, et see ei ole normaalne?









 
Sellistel teedel on mõnus kulgeda ja loodetavasti leitakse ka võimalus siin kadunud puude asemel uued istutada?




 
Kuremaa on väga vinge koht! Ja loodetavasti leitakse ka seni lagunevatele hoonetele mingi kasutus leida!


 
Tööpäeviti on bussiliikluski siin üsna hea, v.a. siis peatuste puudumine Jõgeval. Aga veekeskusesse sõita on üsna heade valikutega.













 
Siinne väike spa on minu jaoks vaat et kõige armsam! Sisemust olen juba varem ka pildistanud ja see on niivõrd head tunnet tekitav.

 
Ning ükskord tahaks ka siia ööbima tulla. Et pikemalt järve ääres jalutada ja nautida.





 
Ja toiduportsjonid on siin vägevad!


 
Mööda!? Kui kaua veel? Millal maksumaksjalt palka saavad vallaametnikud hakkavad mõtlema inimestele ja keskkonnale?
Mul aga aeg rongile minna...


 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar