Blogiarhiiv

kolmapäev, 2. veebruar 2022

Mai 2020 Rongi ja bussidega Viljandisse.

 

Pühapäev, 31. mai 2020

Rongi ja bussidega Viljandisse.



Edelaraudteel kestab veel raudtee remont Lelle ja Türi jaamavahel. Peagi saab aga näha, kas seal saab sõita 120 või 160 km/h. Ning mitmes kohas on "surmaraudteel" tehtud asju, mis hoiaks ära mõrvaralli sel lõigul? Õigemini, kas üldse on tehtud? Tõstetud jõekest kohal raudtee kõrgemale, et loomadel oleks kallasradadel läbipääsud ja mujal on siis tõkkeaiad!?
Seni tuli aga sõita osa teed Viljandisse asendusbussidega. Või on ka teisi valikuid? Elron pole ju sõiduplaani väga tihedaks veel teinud ja oleks natuke nadi loota, et rongide vähesust kompenseeritaks Lellest lisabussidega Viljandisse? Vara aga tõusta ei viitsinud, seega läksin Türi rongile. Ja tore oli see sellegi poolest, et sattusin kokku vana tuttavaga, HRT toetajaga. Sai juttu aetud ja nii ka sõit kiiremini kulges.


Lelles ei olnud näha, et bussipeatuse õigesse kohta toomisega oleks kasvõi terakenegi vaeva nähtud. Ja ega ei nähtagi, sest meil ei ole vastutust oma tegemajätmiste eest või vigade parandamiseks. Ei tegele asjaga ka vald. Kehtna vald, kes ei saanud sellega hakkama ka Kevas, ei saa loomulikult ka Lelles. Ääretult nõrgad vallaametnikud!


Hea oli näha, et Elron seekord vähemalt infot parandanud.ja olemas ka peatuse nimi, kus asendusbussid peatuvad. Loodetavasti ka Kärus sama?


Eks see, kas bussipeatus on kaugel või mitte, ole selge igale inimesele, kes natukenegi ühistransporti tunneb. Õnneks või õnnetuseks on meil hoopis rohkem neid, kes ei tunne, aga palka siiski saavad. Nii on siinsamas Lelles seotud mitu Pärnu rongi kadumise järel käima pandud bussi seotud rongidega. Kahjuks PÜTK pole vist ise kordagi siia sõitnud. Muidu oleks ju ehk saanud aru, et vaja on siin ristümberistumist ja seega peaks ka buss maksimaalselt lähedal, silmside kaugusel, peatuma. Et seisuaeg oleks võimalikult lühike.
Aga ega siia pole keegi ka Viljandi ÜTK-st sõitnu? Siis ehk saaks aru, et ka Viljandi poolt soovitakse sõita bussiga Kehtnasse ja vastupidi? Võib olla oleks tõesti abi sellest, kui nad koos Kehtna valla ametnikega peaks sõitma koha peale, ümber istuma ja tagasi? Paraku aga huvi puudub....
Aga eks hakkan juba isegi aru saama, et kuni vanad peerud on tüüri juures, siis midagi ka ei muutu! Ehk siis kui tuleb uus põlvkond ja tegutsema hakkab. Teadmistega ja analüüsivõimega. Sooviga oma tööd hästi teha ja hoolida. Aga ... kui vanemad seda lastes kasvatada ei oska, kas siis tulebki?




Aga sõit läks siis käima ja asendusbussiga jõudsin peagi ka Türile. Et aga kommertsliin veidi varem ära sõitis, pidin aega parajaks tegema. Ilmal polnud ju viga ja ega remondi puhu ei loodagi, et maakonnaliinid lühikeseks ajaks ümber peaks tegema. Nii et aja kulutamine ette planeeritud.




Buss liikus kahes suunas ja sõitjaid Kärust oli ikka üllatavalt palju.











Viteenus läbi, läksin jalutama. Bussini kolmveerand tundi. Bussini, mis võiks loogiliselt võttes ikka väljuda Türilt pool tundi varem ehk 12.00. Sest alates 8. juunist saab rongide sõiduplaan taas normi ja rong saabub 11. 53. Aga mida näitab tegelikkus? 8. juunist ei ole Järvamaa ÜTK mingeid muudatusi teinudki! Küll aga 1. juulist. Kui seesama bussiliin Võhma - Villevere 37 K ja N hoopis käigust võetakse? Vähemalt nii saab aru portaalist peatus.ee. Kuid ometi vajaks ju rongile ümberistumisvõimalusi ka Kabala ja Oisu inimesed?
Muide, kui buss väljuks Türilt veidi üle poole tunni varem, võiks Villeverest ka jõuda Ollepas Viljandi rongile. Kuigi võimalik, et sealt sõitjaid selle jaoks polekski. Aga ehk oleks rongilt tulijaid, kel soov Kahalasse sõita? Nagu muuseas saaks ühe muudatusega panna asjad rohkem sobima paljude jaoks, aga....


Türil muidugi ilus ja ilu siin lausa palju! Õitsvad puud jaamast mineva tee ääres, kuuldavasti ka imeilusad kirsid paisjärve ääres ja kuulsad Türi aiad. Nuditud puude kohta ei oska kommenteerida küll.




Küll aga sain taas näha, et ca kümmekond aastat tagasi kohalikele võimudele korduvalt kirjutatud probleem ikka lahendamata. Kuigi lubati hakata koondama infot ühte kohta. Nagu näha, on "matkarada" ehk eraldi stendid endiselt vanadel kohtadel. Mitte s... pole muutunud kui klassikuid tsiteerida


Ometi on siin jaama otsas sobiv koht olemas. Siin, kus ka purskkaev oli. Oleks ju täiesti loogiline info ühte kohta koondada?





On ju ilus? Eriti koos kenade, korda tehtud hoonetega!?
















Paras aeg võtta üks kerge eine!? Kell lõi just 12. 00, aga .... toit polnud veel valmis ja oli tunda, et siia oodatud nüüd küll ei ole!? Olin küll ennegi kuulnud, et see koht pole just parim valik. Hakka või uskuma.







Õnneks aga seekord vaksali kohvik oli avatud ja nii siia läksingi. 



Polnud üldse paha, pigem hea! Hind ka.




Aeg aga bussi ootama hakata. Enne aga pildistasin vist viimast eraldi stendi siin, mis loomulikult ka eraldi püsti pandi....






Ja oligi buss platsis. Sõitjaid jätkus, pea kõik kohad olid täis. Aga ju siis sõidetakse liiga palju, et vaja osadel päevadel käigust ära võtta?




Türi suur turismikeskus?




Särevere.




Kahjuks ei õnnestunud Taikse peatust siia "meelitada", aga hea meel sellestki, et tänu pidevale torkimisele see ammu kadunud peatus tagasi ilmus! Kindlasti see siinsetele inimestele juba pikka aega kasuks olnud. Ning õnneks on siin peatuvaid ronge just minimaalseimal määral, 4x päevas. Nii peab väikestes peatustes olemagi.


Bussipeatuste ootekojad siin aga päris jubedad.



Siinne kant aga põllumajanduses väga hinnatud!










Ohoh! See oligi haagis, mille kujundus tekitaski mõtte, et nii võiks paar-kolmsada veokit Euroopas Eestit tutvustada! Millega aga ei EAS ega keegi teine siiani hakkama pole saanud! Siin see auto näha!



Küll aga siingi sõites tulevad meelde muudatused, mis teps mitte kasuks ei tule. Imaveres busse vähemaks jäänud, jääb ka Paides, nüüd ka Võhmas ja Villeveres. See ongi siis Taavi Aasa ja Keskerakonna tasemel elu edendamine?
Muide, värske uudis ütleb, et kommertsliine jääb ka vähemaks ja pole kippu ega kõppu sellest, et riik inimestele midagi asemele pakuks? Eks tuleb kõike seda hakata enne valimisi meelde tuletama ja valijaid teavitama, et Keskerakond ei tee asju, mida vaja!




Maa-alused elavad nii ilusas kohas?


Võhma ristis parklad, shaslõkk ja suitsukala? Peab vaatama tulema!


Hea aga alati siiagi sattuda. Ei oleks peatust Võhma Jaam olemas, kui poleks olnud pikka aega nagu ora p.....! Uskumatu tegelikult kui paljudele on sellisest elementaarsest ja paljuräägitud võimalusest abi! Oleks veelgi rohkem kui Viljandi ÜTK-s keegi asju jagaks!
Muide, ka 8. juunist saabub buss Suure-Jaanist siia kenasti enne Tallinna sõitvat rongi ja sellega sai Viljandi ÜTK isegi hakkama! Küll aga ei saa samalt rongilt istuda Põltsamaa suunale liin 52 bussile! Kuigi Viljandi ja Põltsamaa vahel on vilets bussiühendus, ei anta võimalust ka siitkaudu sõita!? Ometi võiks ju buss siin 6 min seista? Laupäeviti saab vähemalt Kõosse, teistel päevadel ei saa rongilt ka sinna!






Et mul aga Viljandi bussini Võhmas aega, otsustasin Villevere ära näha.


Siin keegi kunstiinimene natuke vaeva näinud! Ametnikud seevastu aga ei näe!? Pildi ootekojast tegin selleks, et ühte olulist asja maakohas näidata. Kas just siin, aga üleüldiselt. Matkajate jaoks on hea, kui pingid ootekodades oleks laiemad. Kasvõi selleks, et vihmapausil saaks selga sirutada! Tegu ei ole nii pisiasjaga, kui algul tundub ja kes rattamatkadel käinud, see ehk ka mõistab!




Tagasiteel sõitis buss ka Ollepa jaamast läbi. Tõsi, bussipeatuse nimi ei ole Ollepa Jaam.



Kui oleksin oma koibi kiiremini liigutanud, oleksin ehk ka Suure-Jaani bussile jõudnud. Mitte et plaanis oli, aga sealtkaudu saanuks isegi kiiremini vist Viljandisse. Buss aga pani lõikama üsna kiiresti. Mul siiski kiiret polnud kuhugi, oleks olnud plaan, oleksin ka märku andnud! Ja ma ei kahtlegi, et bussijuht kinni oleks pidanud.


Kuid selge on see, et Võhmas tuleb kaaluda bussipeatuse asukohta. Tegelikult, lihtsalt ümber "tõsta". Et asi pole niisama ümberistumistes vaid ka ristümberistumistes, peaks see raudteejaama juures ka olema. Ja kahtlemata saaks ka jaamahoonet kasutada ootekohana kui vähegi tahta.
Kusjuures, nagu eelnevalt toodud uudisest näha, on kommertsvedajad ikka ja jälle valmis liine vähemaks võtma. Ometi, miks nad ei saa aru sellest, et ümberistumised oleks ka neile kasulikud?









Ja ruumi siin on! Kuigi näe, ehk harjutataksegi juba avamispidustusi? Pasunapoisid igal juhul proovi tegid!








Nõndaviisi! Võhma Ristist minemas lausa kaks bussi Viljandi suunas, üks neist küll vähe ringiga ja aeglasemalt, aga tühja kah!


Siin on üpris hea näide, kuidas asju teha ja Eestis üks haruldasi. Olemas on mõlemal suunal kolm parkimiskohta rekadele ja hädakorral on siin neile see ka sobivaks kohaks. Nii päris häda korral kui ka võimalusel söömiseks, joogivee võtmiseks vm. Tõsi, autoga peab seisma lõõskava päikese käes, vähemalt ühel suunal. Teisel on mõnevõrra varju olemas isegi. Nii võiks ka nähtaval pildil olla mõned puud sõidutee ja parkimiskohtade vahel?


Ning siin sai selgelt veenduda, et sellised kohad on kasulikud igale osapoolele. Kes tuleb sööma vm, kes plaanib midagi head osta kojuviimiseks.  Kindlasti peaks siin ka avalik joogiveekoht olemas olema.




Tõsi, hinnad pole küll kõige odavamad, aga selgelt parem kui mitte midagi!? Ja mõelge, isegi angerjasuppi saab!?



tegelikult peaks siin, nagu paljudes kohtades mujalgi, olema talukaupade meka, samuti turuletid. Koht igati sobiv! Ja hinnaskaalaga peaks natuke tegelema. Kui Nõmme turul võib siinse Võrtsjärve angerjat saada parimal juhul kilohinnaga isegi alla 30 euro, siis Võrtjärvele lähemal peaks see ju loomulikumgi olema?







Shaslõkk oli päris hea, mahlane. Kuid odav mitte. 


Bussegi siin liigub, aga sõiduplaanid siiski nadid. Ja seda ma ise ka nägin. Omal nahal sain tunda.



Rekad on aga ägedad! Sel tööl on oma romantika nagu teelolemisel ikka. Nii ma ka mõnuks mõned pildid klõpsisin.


Isegi veidi lääbakil kaart siin üleval! 


Ootekojad aga nagu ikka, mõttetud. Ning kui rekad ees seismas, kas lähenevat bussi peatusest või bussist ootavat reisijat õigel ajal ikka näeb? Ootekojast seest aga kindlasti ei näe, sest see ju kõikjal nii, vale nurga all!?


Olen kaasaegne juba natuke ja nii kasutasin loomulikult peatus.ee mobiiliversiooni reisiplaneerijast. Ja nii ootasingi maakonnaliini, sest telefon üts, et 14.38 peatub Pilistvere - Viljandi buss. Aga vaat, ei peatunud! Kui vaadata ARVUTIS versiooni, siis saab teada, et buss peatub sisenemiseks kuni Võhma Jaam peatuseni vaid NÕUDMISEL ehk et eelmisel päeval ette helistades. Telefon aga selle kohta mitte õhkagi ei näita!



Peatuses loomulikult info selle kohta oli. Muide, teisel pool teed, Kõo-Pilivere suunas aga pole isegi nõudeliine peatuses kirjas! Selleks, et jummala eest keegi ei helistaks ega teaks?
Õnneks aga oli peagi tulemas ka kaugliin. Tõsi, peatuses olnud sõiduplaan andis vale aja. Eks see koroonamuutuste tõttu nii ole. Siinkohal sain vähemalt telefoni kaudu õige info!










Ei näe ju? Ja kui sõiduplaanid pada ajavad, siis peaks ka s.... ilmaga kael õieli väljas olema?







Aga buss tuli ikkagi.





Mõnel pool siinkandis tee üpris kitsas. Kuid kohati mõnusalt varjuline tee.




Ja jäigi vaid jupike veel sõita....

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar