Blogiarhiiv

teisipäev, 1. veebruar 2022

Kas rongiga saab Tallinnast Narva-Jõesuusse? Nov`19.

 

Pühapäev, 3. november 2019

Kas rongiga saab Narva-Jõesuusse?


Et Ida-Viru ÜTK on tublit tööd teinud, siis oleks patt see üle vaatamata jätta! Rongiga sõit oli algselt plaanis Vaivarani, aga sealt liin 33 läheb läbi enne kui rong kohale jõuab, seega, Narvani!
Kadrinas oli hea võimalus kiirelt üks suitsupaus teha. Tegelikult pidanuks aga Kadrina peatus asuma kohas, mis alumisel pildil näha. Kohalik võim oli valmis ka hoolduse jm enda peale võtma, kuid Eesti Raudtee, hoolimata korduvatest ja põhjalikest selgitustest, tegi ikka nagu ise tahtis. Nii jäid mujalgi osa perroone vale koha peale, kuigi pooled vajalikest õnnestus ära muuta!





Rakveres ei paistnud ühtegi bussi jaamas seisvat.


Kabalas on bussipeatus ikka veel siia üle toomata. Ootekoda samuti.



Sonda jaamahoone nukralt ootamas.


Küll aga olemas nüüd bussipeatus Kiviõli Jaam ja ka mitmed võimalused ümberistumisteks. Tõsi, Pomerants alias KIK ei andnud euroraha ei siia ega Rakverele. Bussifirmade huvides? Kuigi tegelikult on selge, et avaliku liinivõrgu puhul ümberistumised vaid asjale kasuks, siis ometi tundub, et IRL aitab kaasa sellele, et reisijad paljudes kohtades saaksid valida kommertsliine, mitte ronge!?
Olulisim siin aga siiski see, et tegemist ühe kohaga, kus sai perrooni õigemasse kohta! Alati hea tunne seda nähes!







Kohtla-Nõmme Jaam bussipeatusega on aga juba 7 aastat jama! Nii väike asi, teha ümberpööramisvõimalusega bussipeatus, aga vald sellega hakkama ei saa! Uskumatu, aga tõsi! Ometi on siin väga oluline ristümberistumisvõimalusega liinid, pidades silmas muhulgas Kaevandusmuuseumit. Ja muidugi ka ühendust Kohtla-Järvega.



Jõhvi.



Vaivara. Siiagi peaks bussiliinid siduma. Muide, praegu Narva liinil kolm tavarongi ja üks ekspress. Tavaronge päeva jooksul oleks igal juhul ühte veel juurde vaja! Ning kui need 4 rongi saaks siduda bussidega, näiteks liiniga 903 (904) Sillamäe - Vaivara Jaam (8 min seisuaega) - Sillamäe - Sinimäe - Laagna - Narva. Esialgu saks seda vaid 3 rongi puhul teha, aga abiks oleks seegi ja liinikilometraazh väga oluliselt ei kasvaks! Seega pole kulutused liiga suured.

Üldse tundus Ida-Virumaal veidi imelik, et Sillamäelt Narva sõidavad omaette liinid, kuigi avalik liinivõrk võiks rohkem keskenduda liinide ühildamisele, nii et sõita saaks ümberistumiseta Kohtla-Järve - Jõhvi Jaam - Sillamäe - Narva (Jõesuu). Kindlasti oleks kasutajaid veelgi rohkem, kuigi ka täna tundub, et siinkandis väga palju sõite tehaksegi bussidega! Lux aga näiteks nöörib Jõhvi ja Sillamäe vahel lausa 5 eurot pileti eest! Muidugi peaks sellise avaliku liinivõrgu puhul eeltasutud bussid sõitma "ringiga" ehk veidi "ebamugavamalt", et liigselt ei kõrvetaks kommertsliinide turgu. Aga seda saab üpris lihtsalt ka teha, sest niigi sõidetakse läbi Sinimäe Kalmistu näiteks. Lisaks siis saab ka vajadusel põigata läbi Orust  või mõnest muust kohast ja sõiduaeg on ju paljude peatuste tõttu nagunii pikem kui kommertsliinidel!?

Sõitsin mitu tretti ja selge, et kõiki busse ei saa omavahel siduda. Nii oli juhtumisi, kus teine buss sõitis Sillamäelt minema vahetult enne minu bussi jõudmist, teisal pidi aga mitukümmend minutit ootama! Niisama "lusti" sõites pole hullu, kuidas igapäevaste sõiduvajaduste puhul hakkavad asjad hoopis rohkem rolli mängima! Ning ärme unusta, selliste pikemate liinide puhul saab nt Jõhvist sõites ka Sillamäe bussijaamast teisele poole ning Narva poolt sõites vastupidi, nt Haigla vm peatusteni? Kui ikka eesmärgiks on sõitjate autost ühistransporti meelitamine, siis peab pakkuma neile ka otsesõite.

NB! Nii nagu jaamadega seotud bussipeatuste puhul, tuleks ka Haigla bussipeatuste nimed ära muutma. Et portaalis peatus.ee saaks leida neid otsingus kohanime järgi nt SILLAMÄE HAIGLA!

Üks muudatuste idee on veel. Sõitjaid Sillamäelt on Narva suunas väga palju. Seesama liinide 903 ja 904 pikendamine Vaivara Jaamani võiks pakkuda lisavõimalusi. Oletame, et 9.30 Sillamäelt väljuva liini asemel viib buss sõitjad hoopis Vaivara Jaama rongile ja ei sõidagi kaugemale kui sealt ehk Sinimäele? Nii ka teistel kellaaegadel ja vastupidises suunas? Ehk et palun, soovite Narva, siis kasutage selleks ka rongi?? Mida see annaks? Kuna sõitjaid palju, siis tõenäoliselt vajatakse busse rohkemgi. Ehk et n.ö. ärajäänud liin Narva sõidaks hoopis teisel vajalikul ajal? Hommikul ju näiteks järgmine buss Sillamäelt Narva alles 12.15!? Või siis mõelda sellele õhtusel ajal, kl 20 rongi suhtes? Muidugi, arvestama peab ka peatustega Sinimäe ja Narva vahel, aga kas on seal kogu päeva lõikes palju sõitjaid? Tõsi, buss peatub Narvas paljudes kohtades, rongil vaid üks peatus!? Aga mõelda tasub.









Ääretult meeldiv, et aga Narva jaamas käivad remonditööd ja peagi saab sellest kena ühispeatus.




Rongisõitjaid aga jätkus ja seda ka tööpäeval siis.



Pagasikapid jm nipet-näpet veel teha.



Küll aga näeb, et on päris palju erinevatesse kohtadesse muretsetud mittesobivaid ekraane! Ning mitte kõikjal pole neil isegi bussiaega. Aga veel hullem, et ei saa reaalajas edastada infot hilinemiste kohta! Praeguseks on tegu vaid puhtakujulise raha raiskamisega, kuigi vist leidub ametnikke, kes sellest arugi ei saa!?


Jaamahoone nüüd ju ka kui bussijaam, aga busside sõiduplaane siit ei leia!



Autosid siin kõvasti ja pole ime, kui tulevikus saab suur ruumipuudus olema. Poleks aga paha, kui saaks taastatud Energia peatus ning ka seal parklad teha? Miks teha nägu, et Energia peatust pole vaja?



Ehitatakse ka varikatus bussipeatustele, kuid bussijuhid rahulolematud, et seisukohti liiga vähe!



Hetkel siis bussipeatuse postid siin (nime Narva Jaam ei ole). Tänu aga IVÜTK-i aktiivsele tegevusele oleme lõpuks jõudnud sinnamaani, et busse seotakse rongidega. Tõsi, selle rongiga tulles oli Narva-Jõesuu bussi ooteaeg üpris pikk, lausa 34 minutit. Maksimaalne aeg peaks piirduma 20 minutiga.
Halb on aga see, et kuigi liin 31 nimetus on Narva - Narva-Jõesuu, siis portaalis peatus.ee seda otsinguga ei leia! Pole lihtsalt sellenimelist peatust liinil. Seega, kui ei tea, siis ka infot ei saa!? Hetkeks plaane koostades isegi ehmatasin, et kas tõesti liin juba kadunud! Aga ei, pane otsingusse Noorus, Meresuu või mõni muu peatus ja leiad liini!



T-Pilet kolib hiljem ikka bussijaama? S.t. vaksalisse?


Siin olid kunagi raudteelaste puhkeruumid.



Hmm. Siin on bussipeatus Jaam. Kuidas edasi? Ehk peaks ka "suur" peatus kandma nime Narva Jaam? Ja siinne on osa sellest ehk Narva Jaam 2?

















Vähe sellest, et vaksalis pole busside sõiduplaane, pole seal ka taksoinfot. Peab otsima mööda majade aknaid?








Ja oligi minu bussi aeg käes!



Sõitjaid kogunes loomulikult palju. Selle Narva-Jõesuu liini kohta üks oluline märkus: mitmed peatused on liinilt ära võetud, nt Sepa jt. Suvel see mõistetav, aga talveks võiks 4-5 peatust sõiduplaani uuesti lisada? Bussijuhtide sõnul aega selleks sõiduplaanis on ja miks lasta inimestel peatustes külmetada ning neist mööda sõita?








Palju pilte sõidu ajal tehtud, et anda mingit aimu piirkonnast. Vabandan kvaliteedi pärast! 
Igatahes tahaks aga siiakanti puhkama tulla küll ja rohkem ringi jalutada ning pildistada.






















On uusi ja vanu maju, on renoveeritud ja lagunevaid. Aga tulevikku peaks sel piirkonnal olema!









Liini lõpu poole oli buss muidugi juba tühi.



Väike seisuaeg ja seega jõudsin korraks ka mere äärde.









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar