Blogiarhiiv

teisipäev, 1. veebruar 2022

Radikaalsemalt Raplamaa bussiliiklusest. Veebr`20.

 

Kolmapäev, 12. veebruar 2020

Raplamaa bussiliiklusest radikaalsemalt.


Olen varasemalt korduvalt selle piirkonna probleemidest kirjutanud, kuid mida aeg edasi ja mida vähem KOV-id ning ÜTK vaeva näevad, seda enam tunnen, et muutused peavad olema kardinaalsemad.

Esmalt tuleb just maakondade siseliinid ka Raplamaal muuta eeltasutuks ehk et reisija ei pea bussis pileti eest maksma ja valdav enamus liine peavad olema rongidega seotud Lelles, Raplas, Hagudis ja Kohilas. See on seda mõeldavam, et siinkandis pole sisuliselt ka kommertsliine, mida "solkida", pigem hoopis soodustaks neile ettevedu, näiteks peatuses Orgita Rist)

1. Rapla - Kohila - Tallinn suund.
Eksvallavanem Heiki Hepner peab vajalikuks Viljandi maantee 4-realiseks ehitamist. Kui pakkuda välja, et enne ja eelkõige peaks proovima bussiliikluse sel suunal korda saama (sest rongiliiklus tegelikult väga hõre, eriti väiksemates peatustes), siis jääb ta vakka. Eks see ole ka Isamaale iseloomulik, sest just see erakond olnud kõige käremeelsem eeltasutud bussiliikluse vastane ja vaata et ka kõige vähem üldse bussiliikluse arendamisest huvitatud!
Usun aga, et just sel suunal tuleks (eeltasutud) bussid tihedalt ja erinevaid teid liikuma panna. N.ö. osaliselt siis ka Harjumaa liinidega ühildades või neid asendades. Nimetagem seda kuidas tahate.
 Hommikul ja õhtul esialgselt kolm bussi ja päeva sees ka paar korda
* (Kehtna - ) Rapla - Kohila - Jüri - Peetri - Tallinn
* Rapla - Kohila - Tõdva - Saku - Vana-Pääsküla (ja edasi Pärnu mnt pidi kesklinnani?)

 Märjamaa suund.
Valdav enamus bussiliine tuleb ühildada, sh Pärnu - Vigala läbi Märjamaa ja/või Valgu Raplani, samuti Haapsalu - Kullamaa,

Lisan aktiivse arutelu gruppidest, et omada pidevat ja kergelt leitavat ülevaadet arvamustest

  • RJ: Liin 8 võiks käia hommikul varem ja õhtul hiljem, muidu ei saagi Tallinnasse normaalselt ei tööle, ei kooli, hädavaevu lihtsalt niisama olemiseks jagub aega praegu.
  • Neeme Sihv Täpsemalt, mis peatustest Sinu jaoks jutt ja kas pead silmas ka võimalust Hagudis rongile saada?
  •  7paiku läheb buss Tallinnasse ja peaaegu tühjalt .

  • Silja Käär Selleks, et bussiga Vana-Vigalast või Kivi-Vigaast maakonnakeskusesse Raplasse saada, tuleb esmalt sõita Märjamaale, seal oodata ja ringi istuda. Sama on tagasitulekuga. Otseliin puudub. Aega kulub selleks umbes poolteist tundi, autoga sõidab umbes 35-40 minutit. Tallinna läheb ja sealt tuleb üks otseliin, Pärnuga on ühendus pisut parem. Minul isiklikult on lähimasse bussipeatusse 5km. Mis autoga liiklemise vältimisest siin üldse juttu saab olla?
    1
  • Neeme Sihv PEÜTK-le ja KOV-idele olen korduvalt ettepaneku teinud, ühendamaks Rapla - Märjamaa liinid Vigala jm liinidega. ka selleks, et hakkaks toimima praegune Orgita Rist bussipeatus, ehk et teiselt poolt Märjamaad sõitvad bussiliinid seda läbiksid. 
    Sama ka Haapsalu - Kullamaa liini pikendamisega.
  • Neeme Sihv See ei ole normaalne tõesti, iseasi, kui palju Valgu inimesed sõidaks. Aga buss saaks toimima jääda vaid siis kui liinid oleks pikemad. Kuna Pärnu ronge enam pole ja 3 bussi Raplast Pärnusse on vähe, siis oleks lootust juhul kui ollakse valmis käivitama liine vähemalt 3 korda päevas (ka päeval siis) Rapla Jaam - Valgu - Kivi-Vigala - Pärnu. Ehk siis Pärnumaa kohalike liinide pikendamine!
    Mitte ümberistumine vaid liinide kokkupanek!
    • Mina Mina Jah täitsa nõus. Et. Valgu võiks ikka päeva kah buss tagasi tulla. Ja tõesti see läbi.. Märjamaa. Sõitt on ikka pikk aeg oodata enne kui. Valgu saad. 13.45..

Ermo Kalam Märjamaa-Rapla vahel võiks rohkem käia.
4


  • Maile Välman Jap hommikul mõni võiks varem minna, et kes tahab jõuaks just Tallinna rongile ja viimane buss võiks ikka ka õhtul veel hiljem tulla kui praegune 18.15 Raplast väljuv. Kui oled näiteks 18ni tööl ja tahaks veel poodi ka minna Raplas siis kuidagi ei jõua. Kui ajad sobiks sõidaks isegi rohkem. 
    (See muidugi teine teema aga Rapla poolt Märjamaa poole võiks jalgrada ka tulla, paljud kasutaks seda Iirast ja Kuusikult ja miks mitte ka Märjamaalt Rapla poole rattaga liikumiseks ;) )
    1

  • Grete Torger Buss võiks hommikul u kl.7.00 väljuda Raplast Tallinna suunas, siis jõuaks kl.8.00 paiku Tallinnasse tööle. :) 

    Õhtul võiks Tallinnast Raplasse ka rohkem busse käia. Rongid ei käi Tallinnast alates kl.20.00-st väga tihti, 1h kuni 1,5h on ootamist.
    2
    • Neeme Sihv Katrin Mölder nõus.
      Õhtuti aga tihedamat liiklust raske tagada, sest sõitjaid vähe. Osalt peaks ka trennide korraldajad aegu vaatama ehk et busse ei saa iga soovi järgi alati sättida, ka teine pool peab arvestama sellega.

Kohila piirkonnast:

Mary Dzein Minu vanaema elab Urgel ja on väga hädas olematu bussiliikluse pärast. Tihti on vaja käia Kohilas arstil või poes. Täpselt kellaaegasid ei tea aga kui hommikul saab tallinn-rapla bussiga kohilasse siis sealt tagasi enam ei saa kuna busse ei tule. Paar korda on ta võtnud käsile jalgsi teekonna aga kuna tema tervis ei ole kõige parem ja jalgsi liikumine väga vaevaline siis ei ole see parim varjant.
Tihti on ta pidanud arsti aja tühistama kuna see ei klapi bussiajaga.
Kunagi suhtlesin sel teemal vallast kellegiga ja vastuseks sain, et rongid sõidavad. Well.. Urgelt ei käi ükski rong 🤷‍♀️
Mõned aastad tagasi sõitis urgelt läbi päevas mitu bussi.
Olen kuulnud Kohila vahel liikuvast pensionäride taksost aga ka selle peale ei saa loota. Ükskord jäeti lihtsalt kokkulepitud ajaks tulemata.
1
  • Neeme Sihv Valla siseliine siiski sealkandis ju on? Tõsi, kl 9.30 ja 14 vahel on paus Kohila suunal.
  • Neeme Sihv Seda täpsust ma soovisingi. Usun ka, et kl 11-12 vahel peaks Kohilast ka buss tagasi sõitma ja see täiesti võimalik.

Mary Dzein Minule jääb täiesti mõistatuseks kuidas prillimäelt ja sealt kandist inimesed liikuma saavad?
  • Neeme Sihv Paraku nüüd nii on, aga pean vajalikuks, näiteks Urgelt busse Kohila-Tallinn, kahe sihtkohaga rohkem kui 10 korda päevas.

Heidi Lumi-Laane Aespa-Saku-Laagri suunal võiks trsnsport olla
2
  • Kadi Sihv Siis juba kohila- saku - laagri saaks Sergei ka kiiremini töe. Mitte rongiga liivale ja siis liivalt bussiga laagrissse 😁

  • Alar Kplu :D jube mõelda, kui peab puhaste riietega Prillimäelt Tallinna minema bussiga. Uhke euromaantee ei ole jalgsi minejatele üldse ruumi jätnud. Maantee peatusse jõuad, on autod riided asfaldi pläga täis pritsinud.
    1
  • Kärt Mii Aespa-Saku- Laagri oleks väga vajalik. Aespas elab palju inimesi, kes töötavad Tallinnas ja paljud lapsed käivad Talinnas koolis. See, et kord tunnis väike marsa käib on ebanormaalne. Väikebussid on ülerahvastatud ja inimesed seisavad püsti

  • Neeme Sihv Loomulikult. On samas täiesti mõistetamatu, miks Kohila vallavalitsus on antud teemal aastaid täiesti ükskõikne olnud? Saku spetsialisti vastusest saite juba aimu, et seal asja pointi ei tabatud. Samas oli Kohila vallas juhiks Heiki Hepner, aga ka temalt ei ole aastate jooksul mingeid konkreetseid selgitusi saanud. Kas uus vallavanem huvitub rohkem? Kahtlane....

Kas teate, et sügisest tuleb uus liin.. Estonia-Ülemiste-Jüri-Kiili-Sausti-Kohila.. Ja plaanitakse suisa 7 väljumist päevas.. Juhhuu emme, saad nüüd bussiga Ülemistesse soppama minna nii, et mina ühinen Sinuga Kiilist..

Tore kui nii juhtuks, aga kui see tulemas, ei peaks teps mitte sügiseni venitada.
***************************

Märkusi sõnumitest. Minu pakutud buss Raplast ca 19 oleks sobiv sellele inimesele. Muide, üks olulisemaid asju, millega peavad ÜTK-d arvestama. Elementaarse sõiduplaani tarvis peavad bussid keskusesse jõudma enne kl 8, 9 ja 10, väljuma peale 17, 18 ja 19.!

Raplast Inglistele kyll enam peale tööd ei saa 😞 kll 7 loppeb too ja viimne buss 18:30, igap otsi juhti🤦‍♀️

****************

Minu pakutud variante:

Neeme Sihv KEHTNA JA ALU SUUND!
Kehtnas on üpris hea bussiliiklus kuigi on ka puudusi.

1. Selle kandi bussiliinid peaks tihedamini põikama Keavasse ja Kaereperesse? Nii Kehtnast, Lellest alustavad liinid?
(Ajaliselt lisanduvad mõned minutid, kuid küllap on neid, kel vaja Keavast Kaereperesse jm moodi sõita? Võimalik, et sellise liini jaoks saaks kohandada mõnda olemasolevat liini, kuid tõenäoliselt vaja ka uusi, just sellele põhimõttel moodustatavaid liine?)

2. Kuna Rapla raudteejaama peaks tulevikus kolima ka bussijaam (NB! See ei tähenda, et bussid Rapla linna ei läbiks, ikka läbivad), sõidaks sinna ka kõik bussid. 
Kui aga mingitel hetkedel peaks sobima bussilt rongile ümberistumine just Keavas, siis peaks arvestama ka võimalusega, kus Kehtnast buss Keavasse saabub mõni minut enne Tallinna sõitvat rongi ning seega peaks ka rongi ära ootama, et Türi suunalt saaks rongilt vahel ka bussile istuda ja Kaerepere-Rapla poole sõita?
On kaks võimalust. Buss seisab ca 6 min Keavas või sõidab üle ülesõidu veidi kaugemale, et siis peale rongi tulekut taas tagasi olla? Kui Keavas sel ajal rongi peatumas ei ole, ei ole ka mingit seisuaega.

3. Busside lõpp-peatus ei peaks olema Raplas, vaid need vastavalt vajadusel sõidaks kaugemale. Näiteks Alu - Koigi - Hagudi?

Mis jäi mul märkamata?


*********************************

JUURU SUUND.

Võrreldes tänase sõiduplaaniga esmalt lisada busse ja vaadata siis edasi.


Bussiliikluse tihendamisel Juurust keskenduda eelkõige Purila kaudu läbi Hagudi Jaama (rongiaegadel) Raplasse ja läbi Ingliste ja Rapla Jaama sõitvatele liinidele? Eeldatavalt ei ole Maidlas oodata olulist reisijate arvu kasvu ka tihedama liikluse puhul, küll aga võimaldab lisareisijaid tekitada lühem sõit Hagudisse, et rongile saada (kl 7.02 , 8.08 ja 10. 40 rongidele, õhtul Tallinnast rongid Hagudis 16.34, 17. 23 ja 20.10). 
Raplasse jõuaks need bussid ca 7.10, 8. 15 ja 10. 50, sõidaks läbi linna. Vajadusel võib taotleda sõidu jätkumist ka Kehtnasse vm? Õhtul Raplast väljuks need siis ca 16. 30, 17. 20 ja 20. 00.

Ingliste kaudu sõites Raplas rongidele kl 7. 45, 8.36 ja 9. 46, tagasi rongidelt Raplas kl 15. 35., 18.26 ja 19.16


*******************

MÄRJAMAA SUUND.

Esimese asjana peaks kõik Vigala suuna bussid sõitma Raplani?


On täiesti ebanormaalne, kui kaugliin Märjamaalt Raplasse sõidab ära hommikul, ilma, et Vigala bussilt sellele saaks istuda. samamoodi ei ole normaalne ka pikem ootamine. Samamoodi ka vastupidises suunas.

Sama lugu ka Kullamaa - Haapsalu bussidega, vaja on liini Rapla - Märjamaa - Haapsalu vähemalt 4 korda päevas?

See kõik oleks Märjamaa liinide kondikava, millele siis muid liine saab juba lisada. Ning loomulikult

Rapla - Märjamaa liinid alustaks maksimaalselt võimalikult Rapla jaamast rongide ajal ja tagasisuunas lõpetaksid samuti Rapla jaamas?


****************************
Nagu näha, siis suurem osa soove klapitub minu ettepanekutega liinivõrgu kapitaalse muutmise kohta.

Küsitlused FB-s annavad aimu mastaabist:
Kuhu Tallinnas enim sõidetakse?

Kohilast (Rapla suunalt)

Mustamäe 44
Kesklinn 40
Peetri  & Jüri 30
Ülemiste 17
Lasnamäe 14
Nõmme 10
Kristiine 9
Laagri 8
P-Tallinn 7
Harjumaa 5
Õismäe, Hiiu, Lagedi, Saue 3

Sakust

Mustamäe 51
Kesklinn 50
Ülemiste 29
Nõmme 23
Laagri 19
Jüri-Peetri 14
Lasnamäe 9
P-Tallinn 8
Õismäe 6
Haabersti 5
Kristiine 3
Mitmed muud vähem, üllatusega Saue vaid 1



Aga see kõik näitab ära, et keskendumine vaid ühele suunale ühistranspordiliinide puhul linnalähipiirkonnast, on totrus! Kes selle tõmbekeskuste ja ümberistumiste asjatundmatu süsteemi vedurid olid? Parts puldi taga ja Isamaa? Kes olid selle taga ÜT asjatundjatest?

Eriti halb üle Eesti on see kohtades, kus bussijaam linna veeres ja/või suurem osa linnast jääb maakonnaliinide poolt teenindamata. See nagu restorani minnes, kui maksate prae eest ja teile öeldakse, et saate vaid 2 kartulit ja killu liha, ülejäänute saamiseks peate veel 7 restorani läbi käima....

Järeldada saab, et kesklinna suund on loomulikult üks peasuundadest, kuid on kindel, et lõpp-peatus ei saa olla kesklinnas! Nii peaks praegu kesklinna suunduvad liinid pikenema kindlasti kaugemale. Kohila suuna puhul ei saa päris nii isegi öelda, sest ei olegi ühtegi avalikku liini! Seda ajal kui keegi nõuab Kohilani 4-realist maanteed!?
Nõmme-Mustamäe on kindlasti iga linnalähipiirkonna puhul oluline suund, samuti Jüri, Peetri ja Ülemistega seonduv ningmingile suunale Lasnamäel ulatuv. Ja kuigi Saue-Laagri suund võib küsitluse järgi raplamaa puhul olla väheoluline, siis teadmiseks PEÜTK asjatundjatele - Asjad võivad paljuski muutuda siis kui liinid olemas ja hästitoimivad! Sest siis muutuvad ka soovid sõidusuuna suhtes, võidakse vahetada töökohti jms.

Ning ärgem unustagem, oluline on ka reisijate arv tipptunnil vastassuunas! Kuhu ja miks sõidetakse, on sageli aimamata. jah, suvilatesse kindlasti, Vembu-Tembumaale jpm, aga ka siin võivad oluliseks osutuda soov sõita teise kooli, võtta osa üritustest, sõita lihtsalt külla! Ja niisama sõitmise puhul ka tagasi sõita!





1 kommentaar:

Katrin Ilau Salutaguse- Prillimäe- Tallinn võiks ka kuidagi liikuda mingi buss/marsa läbi. Inimesed linna tööle ja on ju ka lapsi, kes linna kooli.
1
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 17 h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Katrin Ilau väga kahtlane. Pahkla suund oma elanike arvult on pigem juurdevedu, olgu siis Urgele või ka Kohilasse rongile. Töölesõiduks oleks vaja minim 7 bussi päevas, see suund seda ei vea välja, isegi Juuru jm kohtadega koos?
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 16 h
Annika Sulsenberg
Annika Sulsenberg Katrin Ilau ,
Ma oleks õnneliki,kui Urgeltki liiguks. Ei ole kaugele jalutada ka! 🤞
2
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 16 h · Muudetud
Katrin Ilau
Katrin Ilau Neeme Sihv unistada võib alati ja kogemused ütlevad, et vahest mõned isegi täituvad😉
1
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 16 h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Katrin, loomulikult.
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 16 h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Katrin Ilau üks võimalus on. Kui tõesti käivitub liin Kohila - Kiili - Tallinn, siis üks variant oleks liin sellisel kujul Kohila - Tuhala - Paekna - Kiili -Jüri - Tallinn. Paraku oleks selle sõiduaeg üksjagu üle tunni.
Selle pluss tekkimise jaoks oleks Kohila inimestel ja ka kiilikatel sõita Tallinna TEIST kaudu ehk kohtadesse, kuhu nad täna üldse ei saa!
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 11 h
Katrin Ilau
Katrin Ilau Neeme Sihv mulle sobiks väga hästi see võimalus ka.
Peida see või teata sellest
Meeldib
· Vasta · 11 h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Miinuseks on vahepealne inimtühjus ja pikem sõit, aga sellegipoolest võimaldaks ka ääremaalt sõita Ja kui hästi sobitada, saab selle asemel mõne Paeknast/Nabalst sõitva liini ära jätta või õigemini liinid kokku panna, seega ka odavamalt lahenduse leida. Raha on alati oluline.
Muuda või kustuta
Meeldib
· Vasta · 11 h
Neeme Sihv
Neeme Sihv Jürisse sisse sõitma ei pea, sinnakanti tööleminejatel Tallinnast omad bussid. Ja kui vaja, leppigu kokku, kus peatuses võetakse siis ka Kohila poolt tulija firmatranspordi peale.
Seda seepärast, et Jüri piirkond nii suur ja lai, et seal tiirutamisele kuluks pool päeva.
Kohilast Tallinna oleks sõiduaeg ehk 1 h ja 5 min




  • Neeme Sihv Näiteks kui teine buss jõuaks Hagudi jaama kl 7.02 rongile?
  • RJ: See oleks ju imeline siis isegi käiks bussiga, sest praegu on tõesti võimatu
  • Neeme Sihv Kusjuures on mulje, et Juurust Maidla kaudu vahepealsetest peatustest eriti sõitjaid ei ole. Kui osa busse sõidaks Raplasse Purila ja Hagudi kaudu, siis oleks sõiduaeg vaid kümmekonna minuti jagu pikem, aga rongile minejad saaks olulise ajavõidu Rapla jaamaga võrreldes?
  • RJ: Mhm, kuigi ise räägin Kalda peatusest, kus see kuigi ei aitaks.
  • Neeme Sihv Kalda asukoht murettekitav küll. Kui just sealt Seli kaudu kohe Kohilani busse oleks....
  • Kirjuta vastus...

  •  Kohilast võiks tõesti enne 7t hommikul ka peale rongi miskit Tallinnasse liikuda.
    1
  •  7.09 või midagi jah... 7 võiks juba miskit viljandi mnt otsas olla linnas...
    1
  • Neeme Sihv Ene, tänud, karta ongi. Seda enam, et tasuline. Põhimureks aga vast see, et üks kord päevas ei tekita valikuvõimalusi. Ja sõiduaeg on muidugi pikk. Ehk oleks mõttekam rohkem busse ja üks suunata Jüri ja Peetri kaudu, teine Tõdva-Saku-Laagri kaudu? Kolm korda hommikul ja kolm õhtul tagasi ning korra -kaks päeval?
    1
  • Kirjuta vastus...

  • Kati Staub Elame 3 km Raplast Tallinna suunas, Tallinna mnt ääres, aga kahjuks ühiskondlik transport jääb kättesaamatuks igas suunas :). Oleks tore, kui laps võiks hommikul bussiga kooli sõita ( pärast koju ka) ja isegi võiksin vabalt auto asemel bussi kasutada. Kahjuks on see helesinine unistus. Lähim bussipeatus on vist ka n.ö. nõude peatus, et bussipeale sealt ei saa :)
    1
  • Kati Staub Jääme Aranküla ja Rapla vahele
  • Neeme Sihv Seal väga vähe asustust, aga peatuse tekitamise sooviga peab vallavalitsusse pöörduma. Olete proovinud?

    Kusjuures Riia kaudu bussiliiklus tuleb valdavalt otsemaanteele suunama, siis oleks ka valikuid, sest Riia peatuses sõitjaid enam praktiliselt ei ole.
  • Kati Staub Vallaga ei ole mitu aastat suhelnud, kunagi kiusasin neid koolibussi teemaga, aga see ei jõudnud kuhugi. Võiks ju jala minna sinna ... ma ei teagi ... vana vallamaja juures olevasse peatusesse ( peatuse nime ei tea ) ... siis samas juba Rapla käeulatuses :)
  • Kati Staub Samas minu arust sealt Alu- Metsküla pool elab päris palju inimesi. Kas seal mingi bussiliiklus toimub .. ei tea . Just seda vana Alu - Tallinna maanteed mööda võiks midagi sõita
  • Neeme Sihv Alust on põhiliselt nüüd bussid Rapla jaama
  • Kati Staub Alust - Raplasse on küll busse, aga see külavahe seal on kõik katmata. Minu arust ei käi sealkandis mitte üht bussi. Pisikeste lastega pered kolivad ära, sest koolis käimine läheb liiga keeruliseks
  • Neeme Sihv Uusküla?
  • Mart Jaakson Rapla ja valgu vahet võiks päeval ka 1 buss liikuda suunaga valgu poole🤔
    See et hommikul kell u08:00 rapla jõuab ja alles kella 17:15 või mis see oli tagasi on ikka väga jama.
    Tean,et paljud käivad läbi märjamaa ja pikki teid jala,et saaks norm ajal ko
    ju.
    Sõidaks isegi.
    Näiteks läheks päeval vanemate juurde külla ja hommikul sõidaks bussiga koju tagasi.
    Aga ei saa.
    Sest kui ma lähen õhtul siis jõuan kell 18:00 siis ikka väga pime talvel juba ja hommikul kell 07:25 ja siis ka alles pime talvel peab juba tagasi minema,sest siis poleks millegi mu asjaga minna ega tulla.
    Ja nii see on olnud juba kümneid aastaid 🤔
  • Tiia Lokk Mõni buss võiks sõita ka Hagudi, Seli Koigi, Alu Rapla teed pidi. Praegu ei liigu seal ühtegi!
  • Neeme Sihv Tiia Lokk tõesti, kuid kas võib loota, et oleks piisavalt sõitjaid?
  • Tiia Lokk Selle tee ääres on elanikke küll ja järjest tuleb juude. Pead anda muidugi ei julge paljud neist bussi kasutavad. Aga usun, et kui Aluni sõitva bussi liini pikendada Hagudini ei läheks see nii ülearu kulukaks. Üks võimalus oleks ka mõni buss mis praegu otse Hagudist Rapla poole läheb suunata läbi Seli Koigi Alu poole.
  • Neeme Sihv Tiia Lokk kindlasti just nii oleks muudatus odavam.
  • Mart Jaakson Neeme Sihv vanemad inimesed kindlasti sõidaks.
    Valgus kallis pood ja oleks neil ka hea hommikul minna ja näiteks peale lõunat juba kodus olla.
    Muidugi ärme unusta nooremad näiteks lapsi.

    Ka nemad käivad mõned raplas koolis.
    Miks peab siis inimene kes läheb bussiga kella 08:00 või natuke peale rapla,et ta saaks ühe näiteks vähegi odavamat toit.
    Ostab siis selle ära ja kuhu ta nüüd edasi lähe?
    1
  • Mart Jaakson Mina pakuks välja sellise asja,et tuleks rohkem reklaamida bussiliini NB:Kui see kunagi käiku läheb ja asi rahvale ette tuua jne.
    1
  • Mart Jaakson Siis ka hakkab asi liikuma
  • Triin Villers Märjamaal Raplast tööl ka käia ei saaks, sest hommikul läheb buss liiga hilja. 8-ks tööle ei jõuaks.
  • Gerli Liukanen Triin Villers Märjamaalt kl.7.00 ja Rapla bussijaamas 7.41
  • Ermo Kalam 8ks raplasse saab aga õhtul tagasi tulla on nigel.
  • Triin Villers Gerli Liukanen mõtlen, et kui Raplast Märjamaal tööl käia.
    1
  • Neeme Sihv Vajadusest Märjamaa busse ja Rapla jaamasuunata kirduvakt asjaosalisi teavitanud.

    18.15 viimane buss tõesti nadi. Kuid eeldades, et sõitjate arv väike, saaks järgmine minna ehk 19.15 või veelgi hiljem. Pigem peab leppima poeskäimisega Märjamaal. Vahepealsetes kohtades jamam muidugi. Ja eks palju selliseid soove ole.


    Aga kl 8 Märjamaale või mis iganes vüimalikud siis kui saab just liine pikemateks kokku siduda.
  • Karmen Kerves Kas märjamaa- rapla buss on alati see pisike valge? See minu meelest pidevalt nii täis.(just lõunased, hommikused bussid) Et kas mõni suurem ka seda liini mööda sõidab?
    1
  • Ermo Kalam Ei saaks ka öelda jah, et sõitjaid vähe hommikul ja lõunal peab alatihti raplani püsti seisma et mahuks.
    1
  • Neeme Sihv Järelikult võib vabalt lisada Rapla - Märjamaa - Vigala - Pärnu busse?
    2
  • Ülle-Lea Rebane-Saar Ma elan Rapla kesklinnast ca 7 km ja märjamaa-rapla liin on nii kehva ajakavaga, et ma muud moodi ei saagi tööl käia kui autoga, sest muidu ei saaks koju peale tööd.. 🤣
  • Grete Torger Neeme Sihv Nt. Kesklinn, Ülemiste oleks päris hea :)
    1
  • Neeme Sihv Grete, usun.
  • Kirjuta vastus...

  • Katrin Mölder Turvavöö võiks pikem olla, et saaks beebi turvahälli kinnitada. Sel hetkel iroonilised kleepsud seintel, et kinnita turvavöö. 
    Lisaks Kereperes käib paju lapsi trennis nii, et trenn lõppeb kell 18 aga buss läheb alles 19.28 Rapla.
    Bussiplaanis võiks in
    fo olla kas bussi saab käru/vankriga. Sest pole tore kui aja peale minek ja tuleb marsa kuhu sa peale suure vankriga ei mahu.. Buss võiks peatuda peatus. ee näidatud peatustes kui näeb, et rahvas ootab seal (333) ntx vesiroosis.
  • Mary Dzein Neeme Sihv no ja kus see vanur seni tiksuma peab külmaga?
    Mingisugused liinid nüüd hiljuti tehti ja aga suht kasutud.
  • Neeme Sihv Vanur ei pea enne kodust välja tulema kui buss minemas?

    Aga täpsemalt, miks ja millised kasutud? Kas märkusi nii tööpäevad kui nv kohta?
  • Mary Dzein Neeme Sihv kui buss tuleb 9.30 ja tagasi alles 14.00 siis tekib küsimus kus inimene niikaua ootama peab. 4,5 h vahet
  • Mary Dzein Ja aga koolibuss käib ka ju hommiku ja õhtu/peale lõunat
  • Ene Priks Ja Esper Ernits inimene kes ei liigu bussiga on ikka rumal soovitada.Istu kuskilmitu tundi ja veel külmaga.
    1
  • Mary Dzein Ene Priks Ja selles mure ongi, et kus see inimene peaks ootama niikaua. Grossi bussipeatuse ooteruum on ka joodikute poolt omastatud, seal ei saa hingatagi.. Istu siis seal paar kolm tundi.
    1
  • Neeme Sihv Mary Dzein liikuma kuhu? Mis aegadel? Vaja on täpsemat infot selle kohta ,ida vajatakse.
  • Mary Dzein Neeme Sihv no meie peres tekkis see probleem kui tallinn-rapla ja vastupidi liinilt võeti bussid ära. See buss ikka peatus Urgel ja sõitis läbi Kohila
    Nüüd sõidab vist 2 korda päevas ainult. Hommikul ja õhtul
    1
  • BUSS Hageri-Sutlema-Aespa-Kiisa-Kasemetsa-Saku-Laagri-Nõmme
    EESTIMAABLOGI.BLOGSPOT.COM
    BUSS Hageri-Sutlema-Aespa-Kiisa-Kasemetsa-Saku-Laagri-Nõmme
    BUSS Hageri-Sutlema-Aespa-Kiisa-Kasemetsa-Saku-Laagri-Nõmme

    1
  • Kärt Mii Ca 9 aastat on edasi läinud. Püsielanikkond just viimastel aastatel kõvasti kasvanud

    Kommentaare ei ole:

    Postita kommentaar