Jõgeva vallavalitsus pole siiani vastanud, kui kaugel on postide püstipanek Jõgeva Kesk, Tähe ja Jõgeva Alevikutee bussipeatustes. Pole ju kohe vaja taskuid teha, saab esialgu postidega hakkama, peaasi, et inimesed saaks kodu juures bussile, mitte ei peaks kilomeetreid kõndima. Või ka natuke vähem, vahet pole, sest bussidega sõidab sageli vanem rahvas ja neile on iga lisasamm oluline. Või ka tööletulija, sest ega täna ei tulda ju bussiga tööle, ikka autoga! Seda enam, peaks ametnik pakkuma võimalusi, mitte niisama mune sügama ja maksumaksjalt palka võtma?
Ühistranspordi populaarsus ei tõuse iseenesest, üks võimalus siin ongi peatusi juurde teha. On samas üsna huvitav, et vägagi armastatakse rääkida, kui oluline on kiirus ehk kohalejõudmise aeg, kui aga buss sinu sihtkohast mööda sõidab ja kaugele viib, siis seesama jutt unustatakse?
Ühistranspordi populaarsus ei tõuse iseenesest, üks võimalus siin ongi peatusi juurde teha. On samas üsna huvitav, et vägagi armastatakse rääkida, kui oluline on kiirus ehk kohalejõudmise aeg, kui aga buss sinu sihtkohast mööda sõidab ja kaugele viib, siis seesama jutt unustatakse?
Päev aga nagu ikka, rongile!
Hommik oli vist isegi kerge hallaga, päikesetõusu ajal paks udu ja igati ilus (fotogeeniline) ilm. Porgandil küll vist libe, Tamsalus jäi priskelt aega suitsugi teha.
Ja ei tulda autoga tööle mitte ainult Jõgevale, ka jaamaparkla oli pea pilgeni täis. Küll on hea, et neid parklaid sai omal ajal nõutud.
Aga kolamiseks ilus aeg, pilte sain sadade viisi teha.
Sügis aga imelus ja värvid püsivad kaua.
Eesti Raudteegi keksis, et näe, oleme teedele numbreid pannud. Kribu kõrval vähe tõsisemaid asju ära teha, selleks pole lootustki, aga peaasi, et sisimas saab enda olemasolu õigustada. Muide, Jõgeval nad ei suutnud teha perroone sinna, kuhu vaja, aga nüüd ju ca 30 aastaks rahu majas, keegi ei torgi! Mina vahel ainult, tee bussijaama on pikem kui peaks ju.
Tore on aga, et üldiselt on Jõgeva inimeste jaoks rongiliiklus üsna heaks muutunud, vaid Tabiveres mittepeatumine probleemiks.
Tore on aga, et üldiselt on Jõgeva inimeste jaoks rongiliiklus üsna heaks muutunud, vaid Tabiveres mittepeatumine probleemiks.
Mulle aga meeldivad udused hommikud, isegi linnas. Ka rongiga sõita omala ajal oli udus omamoodi põnev, nägin ju rohkem kui reisijad küljeaknast. Kuigi sõna otseses mõttes ei näinud ju hoopiski!
Küll on linnades ilusam, kui on sellised värvid ja on haljastus ehk puud-põõsad!
Ja õnnelikud on linnad, kus on eramajade piirkondi, seda enam, et majad sageli aina ilusamaks muudetud. Rikkalik haljastus muudab kõike vaid veel ilusamaks ja muidugi mitte ainult sügisel. Kui muidu võib olla ei märkagi seda nii väga, siis just käies ja jälgides hakkad märkama kogu seda ilu ja rohkeid nüansse.
Jõgeva, enne rongide tulekut lage maa, on aga nüüdseks linn. Tõsi, ilma eriliste töökohtadeta nii et sõita tuleb mujale ja tihe rongiliiklus õnneks abiks! Isegi bussiliiklust tihendatud ja seegi teeb vaid rõõmu. Eriti pühade ajal, mil just Jõgevamaa oli kõige bussivaesem maakond Eestis!? Nii vaene, et bussijaamalegi ilmus kiri, pühade ajal bussid ei sõida! Uskumatu, aga tõsi! Eks nüüd oma "panuse" annab ka kütuse kallinemine ja soovitakse seetõttu rohkem bussidega sõita. Paha on vaid see, et suur osa busse ka siin endiselt rongidega sidumata!
Kiita saab siiski ka, sest Jõgevale loodi 2 uut bussipeatust, Aia ja Pae. Aga neist on vähe!
Kiita saab siiski ka, sest Jõgevale loodi 2 uut bussipeatust, Aia ja Pae. Aga neist on vähe!
Siin, Tähe tänava otsas peakski olema bussipeatus. On täiesti ebanormaalne sõita bussiga kodust mööda!? Kui vallaametnikud natukenegi seda teeks, ehk et sõidaks ka bussiga, saaks nad võib olla aru! Tänanegi sõit, sinna ja tagasi, ehk Mustveesse, tuletas mulle taas seda totrust meelde. Aga vallaametnikud tulevad tööle vaid autoga? Palk ju tõusnud ja saab endiselt laiata, mis sest, et tasuta bussiliiklus kiratseb? Suhteliselt muidugi, sest sõitjaid on, aga mugav ja mõnus see neile sõitjatele pole. On uskumatu, et iga valimiste eelne periood kulub rinna kummiajamisele ja süljepritsimisele, aga väikseidki asju ei suudeta ära teha? Ise enda üle aga uhked? Tegelikkuses ootaks juba ammu tõsist töötegemist!
Muidugi oleks hea, kui Tähe asemel oleks siingi mingi kohanimega seotud bussipeatus. Jõgeva Tähe? Point on eelkõige portaalis peatus.ee, kus ka võõras saaks paremini aimu, millistesse peatustesse saab Jõgeval sõita!
Muide, ka Jõgeva vallavalitsus armastab üles riputada pilte FB-s, kus näidatakse ennast vanuritega kuskil külas, isegi riigikogulastele see nii tähtis. Ju saadakse nii rohkem toetushääli valimistel, sest näe, pakkus ju pannkooke või muudki!? Mingi bussipeatus seda ei too, sest see ununeb peagi ja on niisama loomulik, nagu olekski alati olnud!? Tegelikult hindavad paljud inimesed siiski reaalset töötegemist ja panustamist. Vaikida ja/või teha nägu, et neid pole vaja, ei sobi kohe mitte. Varem ju arvati ka, et Aia tänavat pidi ei saa busse sõidutada, see rikkuvat autosõitjate "maailma"...
Samas pole katlustki, et siit sõidetaks Palamusele, Mustveesse või Elistvere Loomaparki. Ups, viimasesse eriti ei saagi sõita, Jääaja Keskusest rääkimata, sest ka bussiliinid siiani tegemata!
Mul ükskõik, aega on ja nautisin igat silmapilku ja vaadet!
Graniitkillustik kõnniteedel ja -radadel on aga viimane asi, mida teha. Oleks siis segu paekivikillustiku ja -tolmuga, mis seda seoks.
Et Jõgeva aga aina ilusamaks muutub, tajudki ehk enim sügisel, selliste värvide keskel.
Armas oli see, et väga palju hooneid korda ja kenaks tehtud.
Rohelus, sügisel lausa värvikirevus, muudavad aga iga kodukoha eriliseks.
Rääkimata ilutaimedest.
Bussiliiklus on natuke paremaks tehtud, isegi pühade ajal ja Siimusti suuna jaoks isegi tehti 2 bussipeatust linna juurde. Kas kõik selle suuna bussid sõidavad nüüd sedakaudu või ikka uhavad linna servas Uku peatuse poole?
Jõgeva Kesk bussipeatus peaks asuma siin. Edasi sõidab buss Piiri, Jõgeva Tähe ja Jõgeva Alevikutee kaudu Palamuse ja Torma suunas. Kõik on häppid!
Kohati on linnas hea tunne, sest näed, et on panustatud, südamest. Aga ikkagi...
Üldplaneeringu tegemiseks igatahes raha jätkub ja see jätab kindlastui kellelegi mulje töötegemisest. Mind paraku see ammu enam ei peta!
Bussijaamas oli isegi töötav tabloo kunagi, nüüd enam ei tööta. Saad hoopis peeglisse vaadata! Raha igatahes kulus.
Mass bussireisijaid, potentsiaalselt aga ei, pead minema bussijaama, et ukse eest mööda sõita. Muide, lisanduski üks buss jälle, mis siitkaudu sõidab...
Piiri peatus peaks olema loomulikult nende majade ees, kõige rahvarohkem elamispiirkond ju Jõgeval? Kui milleski ollakse nõus 1 min ajavõidu eest 10 miljonit maksma, siis kas ajavõit on ikka oluline? Paari bussipeatuse märgi paigaldamine Piiri 8 maja ette ei tohiks ju üle jõu käia?
Piiri peatus peaks olema loomulikult nende majade ees, kõige rahvarohkem elamispiirkond ju Jõgeval? Kui milleski ollakse nõus 1 min ajavõidu eest 10 miljonit maksma, siis kas ajavõit on ikka oluline? Paari bussipeatuse märgi paigaldamine Piiri 8 maja ette ei tohiks ju üle jõu käia?
Just seal, enne Pedja jõe silda, lootsin uut Jõgeva Alevikutee bussipeatust juba näha! Taas vaid pettumus. Kas tõesti vallas ja/või Transpordiametis arvatakse, et aleviku elanikud või siia tööletulijad peaks bussiga siit mööda sõitma ja bussile saamiseks kõmpima pikka vahemaad? Kuhu jääb loogika, hool inimeste eest ja ÜT efektiivsus?
Miks ikka linna nime ette lisan? Sest siis leiad need peatused ka peatus.ee portaalis otsinguga "Jõgeva". Lihtne ja loogiline. Oleks vallavalitsus siin ka loogiline!?
Ja tagasi Jõgeval!
Ootaja.
Et kütuse jm hinnad saaks tõusta, on vaja uusi tanklaid ehitada. Kuni selleni, et on iga tankla jaoks oma, üks auto?
Peale bussipeatuste on vaja muudki. Siin käivad inimesed üle raudtee, aga Eesti Raudtee teatab, et ohutuse huvides nad vajalikke ülekäike ei tee!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar