Blogiarhiiv

reede, 14. oktoober 2022

Jõgeva - Mustvee.


Nautisin kolamist. Ja kui aus olla, siis on see päev olnud mul üks ilusamaid bussisõidupildistamise päevi. See pole alati lihtne, küll võivad olla aknad mustad, peegeldused segamas, rappumine, vähe aega suumi muutmiseks, ees nurga tagant välja vupsava millegi tabamine (eriti keeruline, kui ei saa esipingil istuda, sest mõned bussijuhid siiani blokeerivad seda), viltused tabamised jne. Aga kindlasti on see omaette kogemus kui tajud, et iga hetk võib olla uus eriline ilu! 

Teises postituses kirjutasin aga vajadusest uute bussipeatuste Jõgeva Kesk, Jõgeva Tähe ja Jõgeva Alevikutee peatuste järele, mis just selle suuna sõitjatele oluline.

 
Kui ka osa busse olid tühjad, siis see Mustvee liin tundub üsna populaarne. Miks tühjad? Needki põhjused on teada ja igal kellaajal igas suunas ei saagi loota massi sõitjaid. Kuid nagu eelmises loos kirjutasin, kõike saab paremaks muuta. Kui oma tööd hästi teha.


 
Ja kui pilt jääbki vahel uduseks või on "kaadrist väljas", siis ikkagi jätan need mõnikord alles. Sest selles on minu jaoks emotsioon, teiste jaoks seda olla ei pruugi.

 
Metsaaluse peatust on ümber tehtud küll ja nähtavus nüüd parem, aga kiirendusrada oleks siia siiski vaja, Jõgeva suunas. Kui seda nõutak sama valjuhäälselt kui 4-realisi maanteid, siis võiks see ehk isegi juhtuda. Aga on ju kurb, kui kuskil pannakse miljonid huugama ja tohutud loodusvarad samuti, teisal ei suudeta isegi natukene kulutada.

Bussipeatuste putkad on aga siingi samasugused käkerdised nagu mujjal. Justnagu ei suudaks eestlane midagi asjalikku teha, paremini. Häbi on.








 
Igatahes on paljud tabatud hetked minu jaoks saavutus, külmavärinad tulevad isegi endal peale neid vaadates. Mitte et mina oleks osav vaid et Eestimaa on lihtsalt imeline! Imeline ilu võib olla ju tegelikult ka tavalistes fotodes.







 
Aga ka siin ei ole siiani bussipeatust Laitse Mägi vm nimega. Miks krt peaks siia kõmpima kuskilt eemalt? MKM ja paljud teisedki peavad õigeks seda, et bussijuht ei tohi olla otsustaja, kus reisija heaks nõudepeatust teha. Ajatakse möggga mingist ohutusest, kui samas kilomeetreid mööda teeveert lonkimine pole sugugi ohutuim variant?






 
Mitte kõik bussid ei sõida otseimat teed. Ja kuigi vahel oleks see väga vajalik, siis peab ometi arvestama ka teelt kõrvale jäävate kohtadega. Ning väike ajakadu ei tee ju ka midagi hullu? Kõik oleneb ka ajast, hommikused ja õhtused tippajad vast kõige olulisemad, tagamaks ka kiireid otseliine, päeval on põige vähemmõjuv.













 
Igasugused katusealused on muidugi tänuväärt asjad ja mitte ainult matkajatele vaid ka autosõitjatele, kui tahtmine peatust teha.











 
Peaks üks kord ka Tormas ära käima. Ehk ka vähem koonerdada ja Glämpingute külas ööbima?

 
Kui jõuan, teen vahel eesolevast mitu pilti. Nii ka siin, esimene jäi uduseks, teine kenasti terav. Vasakul särav "progress". Post, mille juhtmetes voolab kallis elektrivool.










 
Kaasaegseid bussipeatuste silte ei näe aga siiani mitte kuskil.

 
Jõuangi Mustveesse ja naera puruks, kaart asub ikka vana koha peal, kus peatudagi ei saa. Ehk siis kui midagi paigaldati vareste ja koerte jaoks, siis see sinna ka jääb. Raha kulutati, aga ajudeta olevuste poolt....
 
Muidugi peaks siia hoopis bussipeatuse tegema, sest on ka imelik, et suure tee ristmiku juures pole peatust?





 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar