Haapsallu sõitu alustasin Balti jaamas uuest ootesaalist, et siis ka taas tunda seda siin majas ootamise tunnet. Aega oli, võinuks hommikusöögiks võtta viinereid praekapsaga, aga paraku siin vaid burgerid. Nali naljaks, aga nostalgiaasjad on tihti ägedad küll.
Et Turbas ajad ei klapi, astusin bussile Vana-Pääskülas. Tunneli ehitus käib päris aktiivselt ja nii Keila kui Pääsküla poolt ka teise raudteeraja ehitus. See on see, mis natuke leevendab ka kurbustunnet Rohuküla raudtee tööseisaku pärast. Muidugi teeb Eesti Raudtee ka siin bläkke ja midagi pole kuulda ka Sauele teise peatuse ehitamise kohta. Nad ei suuda ka vastata, kas Laagrisse tehakse esimene normaalne ja inimlik ooteruum, kas parkla laiendatakse jms. Ei vasta isegi sellele, miks ajutiselt ülekäigult perroonile teed ei tule, vaid reisijad suunatakse kuhugi lepikusse! Rõhutan, REISIJAD, sest just need on suur osa siin liikujatest.
Pole viitsimist projekte otsida, aga tundub, et ka tunneli puhul suunatakse bussipeatuse poolt tulijad mitte otse tunnelisse vaid esmalt tanklasse ja sissepääs vaid seal? Loodan, et eksin.
Need "vitsad" pole veel korralikku kasvujõudu sisse saanud. Ja paar pinki võiks siia tee äärde küll panna.
Maanteelt ei paista enam uhke raudteesild Pääsküla jõel, uue raja alla topiti tavapärane toru.
Kui kaua veel läheb aega, et siia bussipeatus taastada? On ebanormaalne, et sellega üldse ei tegeleta. Muidugi võidakse öelda, et üle tee ju nagunii ei saa, aga see pole mingi vabandus. Samamoodi saab öelda, et jalakäija ei saa ühelt poolt viadukti ka teisele poole, Kanama peatusesse ju? Ometi oleks vaja ju, et 191 ja 163 liinid siin peatuks.
Teine bussipeatus juba väga kaugel. Omamoodi naljakas näha ka uues peatuses superootekoda!
Haapsalu maantee ääres on aga ka mõned parklad olemas. Tore!
Laitse ristis isegi mingid jupatsid mahapööramise lisarajad tehtud, aga kiirendusradu pole. Säästuvariant?
Tõsine bläkk on aga see, et ka siin ei sudueta ühtegi parkimiskohta bussipeatusesse teha, kiirendusrajast rääkimata. Ka aeglustusrajast pole lõhnagi, on bussipeatuses tasku selline, et nii säästlikult tehakse vist mikrobusside jaoks.
Ka rattateed kahjuks pole.
Ellamaa.
Misasi see on???
Et teine buss seljataga tulemas, tegin Ristil kiire peatuse. Äkki juba trassil tööd käivad?
Vaikus aga siingi.
Ja ikkagi on mul kahju, et ühispeatust siia platsile ei tehtud, see olnuks igas mõttes parem lahendus. Aga peamine on, et rong üldse siia jõuaks, võimalikult kiiresti!
Uus korralik ooteruum. Tagantjärele mõtlen, kas seal ka pistikud olemas, kui vaja midagi laadida? See jäi vaatamata.
Tõsi, joogiveepudelit siin täita ei saa. Miks ei võiks olla teistsugune kraanikauss? Oleks ju midagi tehes loogiline, et mõeldakse, MILLEKS midagi tehakse? Kraan ei ole ju ainult kätepesuks?
Hoone tagaküljel ka paar sellist rattahoidlat.
Tore on, et pakiautomaat on ikka bussi ootekoja juures, selliseid ühiseid lahendusi tasub alati teha.
Ja ikkagi on veidi nadi ette kujutada, et juurdeveoliinid ei sõida perrooni juurde, vaid jäävad sellest üksjagu kaugele? Rongile minna tuleb siit ja vahemaa väga väike polegi. On aga loomulik, et just juurdeveoliinid saabuks otse rongipeatusesse vaid mõned minutid enne rongi väljumist ja saaks vajadusel ka peale rongi kohe edasi (tagasi) sõita? Selliste asjade planeerimisel tuleb asjad ikkagi üksipulgi läbi mõelda, aga Eesti Raudteelt on seda palju oodata. Oli ju juba ca kümmekond aastat tagasi suur häda just arusaamisega määruse punktist "rongipeatus peab olema võimalikult lähedal bussipeatusele". Lihtne lause, aga nii keeruline? Ka 10 aastat hiljem?
Kas nüüd bussipeatuse sildid paigaldataksegi niipidi? Olen seda kuskil veelgi näinud.
Taebla. Söögikoht ja rattahoidla.
Tanklaid igale maitsele...
Uus Magaziin.
Transpordikooli juurest toodud kitsarööpmelise vedur nüüd siin.
Jaam juures veel alles ka mõned põlispuud. Väga hea võimalus ka kuuma ilmaga jalga puhata.
Läänemaa bussiliikluses arenguid aga pole.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar