Kuidas saada Kundasse?
 
 
Kui
 kombineerisin Kunda - Aseri tuuri, pidin üle vaatama võimalused mitut 
pidi. Elus on sageli inimestel mingi kellaaeg, mis ajaks nad peaks 
kuskil olema, mul vaba voli, seega lihtsam. Lausa mitu võimalust 
avastasin. Ainuke reegel oli, et päevaga saaks ära käia ja väga pikaks 
ei veniks. Palavust kartsin ka.
Üks võimalus oli minna hommikul 
rongiga (mul rongiga lihtsalt igatepidi mugavam) kl 7.57, jõudes 
Rakveresse peale kl 9. Kuid see tähendanuks, et pean jaamast minema 
bussijaama, sest ... Kunda buss jaama ei läbi. Siin tulebki mängu aga 
see, miks sõitsin ja miks tahan taas välja tuua selle, kuidas meil 
ühistransporti "arendatakse". 
 
Tulge, tulge, öeldakse Viru-Nigula FB lehel:
 
 
Kuidas
 teile tundub see, kui (isamaalasest) tipp-poliitik ütleb, et "me ei 
kavatse bussiliiklust arendada enne kui see tasuta süsteem on 
lõpetatud"? Või kui mõni rahva ees sulgi puhevile ajanud mees on saanud 
pukki, olnud varem isegi maavanem ja pole kunagi sõrmegi ühistranspordi 
arendamiseks liigutanud, midagigi muutes ja teie, valija jaoks paremaks
 teinud? Nüüd lisaks ennast ÜTK juhatusse nihverdanud? Aga bussiga ta ju
 ei sõida?
Oli veel võimalusi. Seda enam, et varahommikul minnes 
jäänuks mul Kundas 4 tunni ringis aega ja kas seal on midagi nii palju 
teha? Tegelikult on vaadata nagu selgus, kuid see tähendanuks üle 10 km 
jalutuskäiku, mis mulle käib üle jõu. Ülihea võimalus on minna 11.12 
ekspressiga, veidi rohkem kui tunni ajaga Rakveres, aga .... 
maakonnaliinini aega umbes tund. (Täpsemalt ma ei saa öelda, sest uus 
peatus.ee versioon tähendaks tunniajalist otsimist, et kõik variandid 
üles leida). Nii valisingi otsebussi, kl 11.00.
 
Muidugi
 on võimalik otsida vabandusi, et ehk pole olnud piisavalt aega neil 
"kohaliku elu edendajatel"? Tegelikult oli kõik see, kuidas bussid 
rongidega ühildatakse, teada ammu, üle 10 aasta tagasi. Eriti täpselt 
siis kui 2012 paiku oli päevakorral uute perroonide planeerimine ja see 
tõi uurimise alla kõik asjaga seotud detailid. Kes oli tollal maavanem? 
Seesama, kes muide ka lillegi ei liigutanud Sõmeru rongipeatuse heaks. 
Nii et aega on olnud nii et tapab ja tänaseks pidanuks kõigil 
asjassepuutuvail ametnikel olema asi peensusteni selge ning kõik TEHTUD!
 Tegelikkuses läbivad Rakvere raudteejaama (seda peatust portaalis 
otsides tuleb sisestada RAUDTEEJAAM ja portaal pakub variandi, mis asub 
Lääne-Virumaal, mitte konkreetselt Rakveres).
Krt pean uue vereõhurohu sisse võtma, rõhk on juba laes nende sõna otseses mõttes idiootsuste pärast....
  
Nii
 sõitsingi Balti jaamast trammiga bussijaama, aga ajavõidu asemel hoopis
 ajakaotus. Seda enam, et ei hakka ju viimasel minutil liikuma, rongile 
minekuks kulunuks mul vaid 5 min.
 
Aga täna, kui tahaks vaadata sõiduplaane üle, ei ole enam VANA.PEATUS.EE versiooni ja uus on Transpordiameti lehel selline:
 
Sigrid Salusoo
 Hetkel tegeleme uue reisiplaneerija arendamisega. Oleme teadlikud, 
millised on peamised kasutajate soovid ja vajadused, aga nende 
rakendamine võtab kahjuks aega.
 
Margus KurgEesti rahva vanasõna: Ära enne vanasse kaevu sülita, kui uus valmis on.
 
Vanad lehed suletakse turvalisuse pärast, kuna ei vasta enam kaasaegsetele nõuetele.
Neeme SihvEesti riigis ongi nõuded kõige olulisemad! Tühja neist inimestest!
Kusjuures aega vigu parandada oli üüratult!!!
 
Signe SaviirTranspordiamet
 Me KÕIK kirjutame, et vana parem ja teil selline jutt, et 
kaasajastate!!!! Aga kui rahvas soovib, et vana jääks! Oleks siis mingi 
loogiline seletus, aga pole ju. 

  
Rita HelismaIssand,
 muidugi. Nüüd otsi / vali peatusi indeksite järgi. Hulluks ajate. Vana 
on nii selge, noortele ja eakamatele. Miks te rahvast piinama hakkate? 
Uus on täielik anomaalia.
 
Merit PurreTranspordiamet
 milleks heast asjast sitta välja toota? Vanas kõik ju meeldib, lihtne, 
mugav, kiire. Uus totaalne jama kuubis, vanemad ei saagi hakkama 
sellega....  milleks muuta???
  
Neeme SihvUue
 variandiga on see lootus Transpordiametil (kes vana täiustamisegagi 
hakkama ei saanud), et kuna asi on veel segasem, siis aina rohkem 
inimesi lööb käega ja muretseb auto. Nii vähenevad ka kaebused ja nurin!
 Tagajärjeks on vajadus veel vähem tööd teha.
 
Siiri SalumägiTranspordiamet
 Uus arendamata, arusaamatu, kasutuskõlbmatu, aga vana panete kinni? 
Miks te teete nii? Kelle jaoks?? Mis mõttes  viskab mulle ette nt neli 
Jõgevat? Mille järgi ma valin ja kust ma tean milline see õige on? See 
uus leht ei kõlba mitte kusagile. Piinlikuvõitu ei ole sellist jama 
tarbijale ette visata?
  
Sirje LilleorgSee
 uus on jah selle poolest huvitav, et kui ma tean, kus asun, saan teada,
 mitme minuti pärast läheb siit järgmine buss, tramm, troll. Aga kui ma 
pidin olema järgmisel hommikul kell 8.00 lennujaamas, ei saanud ma 
selles uues versioonis kuidagi teada, mis kell millisesse bussi, trammi 
 astuma pean. Õnneks on takso ka nö ühissõiduk. 
 
Martin Tampuu(Linnaliinide sõiduplaani otsinguks enam vähem), aga maakonnaliinide ja kaugliinide kuvamiseks, täiesti sobimatu.
UUS peatus.ee on TÄIELIK KÄKERDIS. Ebaõnnestumine.
 
Diana EhasTranspordiamet
 kas  rahva  arvamus teile üldse  korda  ei lähe??? Vana  versioon on 
kordades  parem,lihtne  leida  bussiaegu,sisestades alg- ja  lõpppeatus.
  
Neeme SihvPealekauba,
 te olete uut aasta ringis juba arendanud, aga kuna te ei saa hakkama, 
siis järelikuklt on LIHTNE ASI LIIGA KEERULISEKS AETUD!
Või on Teie hulgas ruulimas need jõud, keda häirib ühistransport või tasuta bussisõit?
Vana portaal olgu muudetud sisi turvalisemaks (kuigi see vaid kärbeste ajamine) ning otsekohe taas tööle pandud!
 
Tanel Aloopsuuus
 süsteem ei erista tasuta maakonnaliine tavalistest kaugliinidest; 
lisaks on esmapilgul seal raske aru saada, kumb peatus kummalt 
teepoolelt on otsitav, kõik peab kaardilt järgi proovima.
 
Keiu KeiukKuulge see uus on jama. Arendage oma uut, aga ärge pange kinni toimivat süsteemi.
Ma ei saa uuest midagi aru. 
 
 Anne VaherTranspordiamet
 mis nõuetele vana ei vasta? Inimesed on väga rahul vana versiooniga, ei
 nõua uut, pigem vastupidi. Tegite nüüd küll karuteene kogu Eesti 
rahvale. Aretage jah välja mingi uus nurisünnitis. Viimasel ajal 
kukuvadki kokku just suured platvormid. Maksumaksja maksab teile raha, 
maksumaksja ei ole tellinud uut ja nurisenud vana üle. Kas tegutsete 
rahva huvides või selleks, et "arendada" ja linnuke kirja saada? 
https://www.mkm.ee/et/tegevused-eesmargid/transport
 on kirjas: "Transpordipoliitika eesmärk on tagada elanikele ja 
ettevõtetele mugavad, ohutud, kiired ja kestlikud liikumisvõimalused". 
Mida ma liigun, kui ei tea, millega, kunas ja kuhu on võimalik liikuda. 
Miks te raiskate maksumaksja raha??? Ei teagi nüüd, kellele kirjutada, 
kas Taavi Aasale, Andres Sutile, Ando Leppimanile või kellelegi selles 
tohutus ministeeriumi "armees". Ehk annate teada, kuigi eriti lootust ei
 ole. Kilplased teie kohta öelda on eriti leebe.
    
 
Nii
 ongi. See on hullem kui jama ja nii segane, et ka Transpordiamet, kes 
juba aastajagu täiendab ja parandab vigu, ei saa sellest aru. Ja ei 
saagi saama, sest neil endil puudub igasugune arusmaam, mis on sellises 
portaalis oluline! Nii ei aitagi selles mingist kosmeetilisest 
parandustööd, sest toimimispõhimõte on läbinisti mäda! 
 
 
  
Äkki
 peaks need kõvad mehed, kes kas rumalusest või hoopis teadlikult ÜT 
arendada ei taha, saatma rongide-bussidega seda etendust vaatama? Kuidas
 see sõit Kääpale välja näeks? 
Mõte selles, et jutuga teevad paljud 
vägitegusid, aga tegelikkuses ei suuda isegi kärbsemusta jagu 
küsimustele vastata! Eks muidugi, oma tegematajätmisi tunnistada ka ei 
julge, viimati saavad need väehesedki, kes ei tea veel, aru kui nõrgad 
tegelased tegelikult ollakse! Ja Kääpal on riigi rahastusega asutus, 
kuhu sisuliselt muuga kui autoga kohale ei saa!
Tegelikult on 
muudatusi lihtne teha, ka Lääne-Virumaal. Rakveresse sõidab päevas 5 
rongi, seega tuleb vähemalt 4 puhul tagada ümberistumised kõikidele 
suundadele, ristipidi! Seejärel tuleb vaadata juba, kus ja millistele 
liinidele ning millistel aegadel teised bussid käima panna! Lihtne 
reegel kogu võrgu ümberkorraldamiseks!
Ja teine reegel, bussid ei
 tohiks enamuses alustada ega lõpetada bussijaamas vaid läbima linna. 
Näiteks Lepna - Kunda, Väike-Maarja - Sõmeru, Avinurme - Põhjakeskus või
 mis iganes muul moel. Raudteejaama saabumine mõni min enne rongi, 
väljumine mõni minut peale.
Peale seda saab juba vaadata, kas 
linnaliine üldse (sellises mahus) vaja on1 Aga ei, Rakvere linn kavatseb
 hoopis uuele linnaliinile kõvad rahad alla panna!

  
Äge oleks muidugi sõita vahel selliste bussidega. Muidugi, konditsioneer võiks sees olla, aga muidu oleks äge võimalus. 
 
Reisiraamatukogu bussijaamas hõredaks jäänud. Head inimesed, tooge oma raamatuid! 
 
Linnas on hea, bussijaama ümber mitu söögikohta, maal pole sageli üldse mitte midagi. 
 
Eesti
 suurim viga on suuga suure linna tegijad võimul. Enne valimisi lubavad 
pea kõik erakonnad mingeid uusi trammiliine! Mitte keegi pole küsinud, 
miks siiani ei ole tehtud esimesena lubatut, juba aastakümneid tagasi? 
Lasnamäe tramm, kus sa oled? Trass on olemas valdavas enamuses, lihtne 
oleks tasapisi seda ehitada lubaduste jagamise kõrval? Kui tahtnuks, 
olnuks see juba ammu valmis!
 
Bussiliinil oli vist üks peatus ka Lasnamäe, mis ongi õige lähenemine, kuigi olla võiks vähemalt kaks peatust linna sees. 
 
Raudteeviadukt. Kallis rajatis, mis veidi väiksemana plaanitakse ka Ellamaale, kuigi mingit vajadust selle järgi pole. 
 
Ka
 4-realisel on bussipeatused olemas, kuid eraldi parkimiskohti pole 
üheski, linna lähedal saab veel keegi parkida teisi segamata, linnast 
kaugemal aga pole enam sedagi võimalust. Ooteputkad pole mõeldud 
ootamiseks, lihtsalt ametnik saab öelda, et tema teinud kõik mis 
võimalik. Ilma häbita? 
Vaja on aga hoopis suuremat platsi 
mõneski peatuses, teisal väiksemat. Kus kiosk, kus lihtsalt 
parkimiskohad, asjalik, õiges asendis ootekoda jms.
 
Ning
 miks peab parkimiskohad üldse olema eraldi, mitte bussipeatuste juures?
 Kas matkaja või keegi teine peaks kaardivaatamiseks kõmpima eraldi 
kilomeetreid? Miks ei suudeta meil asju koos teha?
 
Mõni
 bussipeatus asub eemal eraldi taskus. Hea on see, et sellised võivad 
olla varjulises kohas, kuid busside jaoks on pidevad mahapöörded 
aeganõudvad ja ebamugavad. 
 
Kus
 peaks siin auto parkima keegi, kes vastu tuli või ise P&S süsteemi 
tahaks kasutada? Miks puuduvad puud, mis ka varju pakuks, kasvõi 
poolkõrge haljastus?
Muide, kui vaadata asju 4-realiste nurga 
alt, siis üldjuhul tähendab meil see laristamine hoopiski 6-realisi oma 
sisult. Pikad juurdeveoteed jm muudavad ülalpidamise veelgi kulukamaks.
Rapsisuvi. 
 
Iga viadukt maksab miljoneid riigis, kus kõik valdkonnad on alarahastatud. 
 
Üks
 positiivne asi on sellised alleed. Ning kui üüratu raha läheb maantee 
alla, siis nende puude alla kergtee jaoks peaks ikka jätkuma ka? 
 
Muidugi tuleb puid juurde istutada ja täita tühjaksjäänud kohad, mitte oodata uut hanget! 
 
4-realised inimestest eemal halvendavad muuhulgas ka ühistranspordi kasutamise võimalusi. 
 
Jõudsingi
 Kundasse. Sisuliselt sama ajaga (kui trammisõit sisse arvata) kui 
oleksin jõudnud rongiga ja maakonnaliiniga Raudteejaamast. Peatusest 
mille ümbernimetamist peatuseks RAKVERE JAAM linnavalitsus vajadust ei 
näe!
Ehk et kõik tehakse võimalikult vähese ühistranspordi 
kasutamise jaoks? Nüüdseks siis likvideeritud ka vana.peatus.ee ja otsi 
peatusi, mida vajad, võid sattuda sellise pasarahe otsa, et vähe ei ole!
 Transpordiamaeti töötajatel tuleks Eestis täielikult keelata kõik 
sõidud autoga, isegi kaassõitjana ja panna nad sõitma ainult 
ühistranspordiga! Võib olla siis hakkab isegi nende ajudes midagi 
liigathama?
Lääne-Virumaa
 omavalitsustelt ootan aga siiani vastust selgitustega, miks tööd ei 
tehta. Seni saanud selle vaid Rakvere linnavalitsuselt, aga seegi 
poolpidune!
 
** 
 
Ennetavalt
 ütlen, et ma ei eeldagi alati nagu saaks ja peaks busse ainult rongide 
järgi sättima, aga püüdma selleni peaks. Vähegi, kui bussi sõiduplaanil 
pole mingit väga kindlat põhjust, et olema peab just nii (õpilaste vm 
tõttu). Aga Rakvere jaamast Tamsalu jaama sõitvad bussid tuleks sobitada
 (ja pikendada võimalusel Põhjakeskuseni).
 
Liin 51 Tamsalu - Rakvere E-L Tamsalust 7.42 klapib rongidega, Rakveresse jõuab 8.20, jaama ei sõida, rong Tallinna väljub 8.35.
 
Liin
 20 Tamsalu - Assamalla - Rakvere L-P võiks võimalusel väljuda varem, 
Tamsalust 11.20 ja nii jõuaks see Rakveres 12.09 Narva rongi ajaks 
kohale.
 
Liin 32 - Rakvere - Järva-Jaani on hästi paigas, jõuab Tamsallu enne rongi ja ootab selle ära.
 
Liin 39 Rakvere - Väike-Maarja - Tamsalu ei jõua napilt Tartu rongile v15.00, buss saabub 15.02 
 
Liin
 32 Järva-Jaani - Rakvere on päeval probleemne, ajaliselt kahe rongi 
vahel Tamsalus ning Rakveres ei sõida jaama. VÕIMALUSEL peab kaaluma 
väljumist Järva-Jaanist varem või uue liini lisamist. Tamsalu v. 14.50, 
saab Rakvere Jaama 15.30 (rongid mõlemas suunas). 
 
Liin 20 Rakverest L-P on hästi paigas, jõuab Tamsalus rongile.
 
Liin 32 Rakverest 16.00, Tamsalus ei jõua rongile, veerand tundi jääb puudu.
 
Liin 52 16.50 Rakverest E-R ei välju jaamast, aga peaks (rongid 15.37).
Küsimused: 
1. Kas eelnevalt toodud ettepanekuid on võimalik rakendada?
2.
 Kas eelnevad variandid oleks võimalikud nii, et raudteejaamast edasi, 
nt Näpi-Sõmeru suunale või Põhjakeskusesse saaks samade liinidega ja 
nii, et need ka rongilt reisijad võtaks, ehk tekiks ristümberistumise 
võimalus?
3. Plaanitav linnaliinide tihendamine hõlmab väga palju
 kilomeetreid, seega tähendab suurt maksumust. Milline analüüs või 
uuring näitab, et linnaliinidega (maakonnaliinidega - minu parandus!) linna sees sõitmine (nagu Võrus) on kulukam või ebamugavam?
 
4. Miks seni pole tehtud koostööd ümbritsevate valdadega, suunamaks maakonnaliine linna läbima, sh rongide ajal ka raudteejaama?
 
5.
 Miks maakonnaliinid on puhke-ja tööpäeviti erinevatel kellaaegadel? 
Näitena, liin 15 jõuab tööpäeviti Rakverre 7.28, puhkepäevadel 7.26, 
 
6. Kunda - Rakvere liinid ei ole rongidega seotud. Miks?
 
7.
 Miks maakonnaliinid alustavad ja lõpetavad bussijaamas ehk miks 
reisijad on sunnitud ümber istuma PÕHIsuundadel? Näiteks Kunda - Rakvere
 buss võiks ju sõita Piirani või kaugemale, nt Pajustini?
 
8.
 Kas uue, raudteejaama liini puhul peaks eeldama, et selle üks eesmärke 
on maakonnaliinidelt ümberistumiste võimaldamine neile, et nii jõuda 
rongile? Milline uuring või analüüs toetab lisaümberistumiste mõttekust 
ja kuidas te plaanite tagada, et mõneminutilisi puudusi ei tekiks? Kui 
nt Tapa - Rakvere buss 16 jõuab Rakverre 12.14 ja rong Narva väljub 
12.19, siis kuidas uus linnaliin aitab kaasa rongile jõudmisele, või 
teeks seda bussi suunamine otse ja läbi raudteejaama?
 
9. Miks lühiliinid nagu Lepna - Rakvere  ja Rakvere - Sõmeru on eraldi, mitte pole kokku pandud? 
 
10. Miks on kulukas piletisüsteem mõttekam kui eeltasutud bussiliiklus?
 
11. Millal nimetatakse Raudteejaama peatus ümber Rakvere Jaam peatuseks?
 
Lugupidamisega
 
Neeme Sihv
 
**
 
Oleme
 Teie kirja edasi saatnud ka Põhja-Eesti Ühistranspordikeskusesse, kelle
 ülesandeks on Lääne-Viru maakonna maakonnaliinide korraldus.
Rakvere linna ei ole Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse liige.
Anname omapoolsed vastused nendele küsimustele , mis puudutavad konkreetsemalt Rakvere linnaliinide toimimist.
Küsimus nr 3 Plaanitav
 linnaliinide tihendamine hõlmab väga palju kilomeetreid, seega tähendab
 suurt maksumust. Milline analüüs või uuring näitab, et linnaliinidega 
linna sees sõitmine (nagu Võrus) on kulukam või ebamugavam?
Kõigepealt
 täpsustame, et Te mõtlete maakonnaliinide linna sees sõitmist nagu 
Võrus? Tänased  Rakvere linnaliinid olid kuni aastani 2016 
maakonnaliinide koosseisus Lääne-Viru maavalitsuse korraldada. Riik 
andis need liinid kohalikule omavalitsusele üle, nii on tänane Rakvere 
linnaliinide korraldus  ning rahastamine Rakvere linna kohustus. Hetkel 
ei ole riik  ( transpordiameti näol) huvitatud riigieelarvest 
doteeritava liinikilomeetrite mahu kasvust, teisalt  olemasolevate 
maakonnaliinidega Rakvere linnasisese ühistranspordiga liiklemise 
vajadusi katta ei ole võimalik.
Võru
 linna teenindavate liinide puhul riik samalaadset käitumist 
(linnaliinide iseloomuga liinide üleandmist) ei rakendanud nagu Rakvere 
linna puhul!
Küsimus
 nr 8. Kas uue, raudteejaama liini puhul peaks eeldama, et selle üks 
eesmärke on maakonnaliinidelt ümberistumiste võimaldamine neile, et nii 
jõuda rongile? Milline uuring või analüüs toetab lisaümberistumiste 
mõttekust ja kuidas te plaanite tagada, et mõneminutilisi puudusi ei 
tekiks? Kui nt Tapa - Rakvere buss 16 jõuab Rakverre 12.14 ja rong Narva
 väljub 12.19, siis kuidas uus linnaliin aitab kaasa rongile jõudmisele,
 või teeks seda bussi suunamine otse ja läbi raudteejaama?
Uus,
 Rakvere nn raudteejaama liin püüab arvestada selle kättesaadavust 
erinevatele Rakvere linna piirkondadele ja seda, et buss tagaks teenuse 
mõistliku ajavaruga reisirongiga edasi sõitjatele kui ka sealt 
saabujatele ( kes soovivad edasi sõita Rakvere linna piires) 
Küsimus nr 11. Millal nimetatakse Raudteejaama peatus ümber Rakvere Jaam peatuseks?
Hetkel Rakvere linnal ei ole Raudteejaama  peatuse ümber nimetamise kavatsust. 
Lugupidamisega
 
Mati Jõgi
linnavaraspetsialist
Rakvere Linnavalitsus
  **
Tegelikult
 pole neist vastustest midagi loota, kui vaid see, et saab tõestust 
asjade mittetundmine. Ja soovimatus muuta, sest ka huvi puudub 
täielikult!
Infoks lisan sellegi, et Rakveres saab nüüd õnneks ka maakonnaliinidega linna sees sõita,
 nt bussijaamast Võidu või Raudteejaama peatusesse. See on normaalne 
lähenemine asjale ning tõetsba muuhulgas sedagi, et uue planeeritava 
linnaliini asemel peaks esmalt kõik maakonnaliinid, mis võimalik, 
suunama ruadteejaamast läbi ja üldse ühendama kokku! Selleks, et 
maksimaalne arv neist läbiks linna ja saaks sõita iga bussiga 
võimalikult paljudesse bussipeatustesse otse. Näiteks Vinnist Võidu 
peatusesse või Kundast teisele poole bussijaama jäävatesse peatustesse.
Seega,
 ka Rakvere - Kunda bussid tuleb kõik suunata läbi raudteejama, et 
liinid oleks võimalikult ühtse kujundusega, olenemata sellest, kas rongi
 läheb või mitte. Ja rongiaegadel peab terve päeva lõikes (v.a. 
hilisõhtune Tallinn - Rakvere rong) tagama ümberistumisvõimalused 
kõikidelt rongidelt! Vallavanematele ja ametnikele teadmiseks - see on 
üks kõige elementaarsematest regionaalpoliitika aspektidest! 
Sellestsamast, milleks ka valimiste eel armastatakse rääkida.
Muidugi
 kehtib see ka kõigi Rakvere - Aseri jt busside puhul rongide ajal. Ei 
piisa sellest, et buss tagab ümberistumise vaid mõnel ajal.
Ja
 veel, piirkonna omavalitsusjuhid ei poole eeltasutud sõitu, sest see 
käib nende (erakondade) põhimõtete vastu. Hoolimata sellest, et 
piletisüsteem ise on ülikulukas, aeglustab sõite jne.
 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar