Neljapäev, 12. august 2021
Ühistranspordi seminarile ühistranspordiga.
Sain
 ootamatult teada, et Mäos toimub Järvamaa ÜT seminar. Tegemist mingite 
välitöödega Järva- ja Jõgevamaal. Varasemalt oli olnud ka Jõgevamaal, 
Mustvees seminar, sellest aga kahjuks ei teadnud. On see ju üks 
viletsamini organiseeritud bussiliiklusega maakondi. Tõsi, nüüd seal uus
 ÜTK juht, ehk sünnib sellest midagi?
Vallas ühe inimesega hiljuti veidi suhtlesime, eelkõige on vaja Jõgeval endas lisapeatusi ja ka aleviku teeotsa ning busside liikumine linnas peab muutuma. Edasi juba muu, millest korduvalt põhjalikult kirjutanud.
Vallas ühe inimesega hiljuti veidi suhtlesime, eelkõige on vaja Jõgeval endas lisapeatusi ja ka aleviku teeotsa ning busside liikumine linnas peab muutuma. Edasi juba muu, millest korduvalt põhjalikult kirjutanud.
Maa "raiskamine" Balti jaamas jääb nüüd alati silma torkama, saanuks vastuvõtu-ärasaateteid hoopis rohkem teha. 
Varane
 minek, et mitte hiljaks jääda. Peatus.ee uus portaal (vana ikka veel 
taastamata) pakkus otsinguga sõitu läbi Nelijärve, mitte Aegviidu.  Ja 
uue portaali üks suuremaid vigu - puudub üldnimetus. Kui vana puhul oli 
ka lihtsalt Mäo olemas, siis uue puhul ühegi koha puhul seda pole, on 
koodidega muud nimed. Nagu peaks reisija teadma, milliste "suundade" alt
 kuhugi bussid sõidavad.
Päev aga nii varane, et isegi üks tabloo polnud veel ärganud... 
Niisamuti ka rongis. 
Vahelvaatad
 ajudeta mehi, kes marsivad, koni hambus ja siis viskavad selle 
prügikasti lähedal olles ikka teele. Millega mõeldakse? 
Sõitsin
 rongiga 210. Seesama, millele Elron pole ikka suutnud nädalavahetuse 
vajadusi silmas pidades lisada Aruküla ega Raasiku peatusi. Ja kuigi 
Elronil juba mitu korda juht vahetunud, pole ühestki olnud tolku 
reisijatele mõtlemises. 
Aegviidu
 oli ronge täis nagu suur sõlmjaam. Muidugi on murekoht see, et 
varahommikul maa poole sõitjaid on vähe, aga samas on ka need rongid 
kellelegi vajalikud. 
Taamal
 paistab parkla, kuid endiselt puudub ootekoda ja ühine infoala. Parkla 
aga pea alati autosid täis. Seesama, mida Eesti Raudtee alguses tehagi 
ei tahtnud. 
Üks
 buss paistiski peatuses, aga see polnud minu oma vaid Tapale sõitev. 
Üldse on siingi endiselt bussid korralikult paika panemata, päeval pole 
Nelijärve-Jäneda suunaga häid ühendusi.. Rääkimata sellest, et osa buss 
peaks sõitma läbi Käravete ja Ambla Tapale. 
RMK Looduskeskus. 
Sõiduplaan
 peatuses igivana, isegi Koeru buss veel kirjas. Siiani pole suudetud ka
 sellele pakkuda asendusvariante. Koerus siiski on mõningane ühendus 
Rakke jaamaga, aga teel mitmed kohad ongi ühenduseta. 
Läks reisija ka sellele bussile. 
Aegviidus palju muutunud ilusamaks ja seda hea meel näha. 
Infostendid, -kaardid jm on endiselt Aegviidus laiali pillatud, kõikide nägemiseks pead piltlikult terviseraja läbima. 
Hea on, et siin lausa mitu söögikohta. 
Muidugi
 oleks siia, parkla ja ülekäigu vahele vaja väikest kioskit ootekojaga. 
Ja oleks väga tore, kui see kohvik võimaldaks juba varahomikul kohvi ja 
pirukaid. Selle asemel, et rongidesse puhvetit tahta võiks sama raha 
eest toetada kümneid väikeettevõtjaid selliste loomisel. Koos tualetiga.
Seminarilgi
 jõudis keegi ikka rongide puhvetist rääkida ja näha oli, et 
vastuargument nagu oleks peatuses kümneid kordi rohkem kliente, kohale 
ei jõudnud. See on selliste inimeste mentaliteet, kes on endale ikka 
enese huvides midagi pähe võtnud...
Üldse tuleks juba seepärast siin bussipeatus ümber ehitada, teisele poole teed, et ei sunniks reisijaid asjatult teed ületama. 
Vaid pool tunnikest ootamist ja start! 
Siitkaudu
 ma vist polegi sõitnud, osa kohti nägemata. Sõitjaid oli aga siingi, 
kuigi bussiliiklus hõre ja häid võimalusi ei paku. 
Ootekojad aga siingi ikka sellised hädavariandid. 
Järvamaal
 on aga veel suuri põllumajandusettevõtteid ja eks suuresti Eestimaa 
keskpaigas elu nende najal püsibki. Muidu oleks tegu üpriski ääremaaga. 
Eestis
 näitab ametnike tõsiseltvõetavust aga see - bussipeatus. 20+ aastat 
räägitud P&S parkimiskohtade vajadusest, aga üliharva näed ka 
värskelt remonditud teelõikudel bussipeatuses parklat. Sisuliselt null! 
Ükskord ma aga tahan jõuda ka Pärnu jõe lätetele. 
Ja juba jõunagi Mäosse. Mõttetusse kolossi. 
Mäo
 terminali peavad mõned ametnikud siiani supersaavutuseks, kuigi busse 
peatusb siin rohkem kui on reisijaid!  Kaugbusse ei peatu sisuliselt aga
 üldse. Kuidas suudeti bussipeatus viia maanteest nii kaugele ja panna 
sadu busse sõitma lisakilomeetreid? Mõtle palju tahad, võimatu aru 
saada! 
Ühe
 põhjendusena nii Mäo, Kuivajõe kui Puhu puhul tuuakse esile, et 
keeruline reisijate pääs üle magistraali. Huvitav, maanteeviadukte ja 
-tunneleid suudetakse teha, jalakäijatele mitte?
Ümbrus on siin aga endine, ei mingit toitluskohta ega muud. Kesk-Eesti taluturust rääkimata. 
Tallinna sõidab siit ikka väga palju busse... 
Elektrirataste laadimiskohti ma siin ei näinud. 
Tore aga, et olemas reisiraamatukogu 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar