Laupäev, 4. september 2021
Balti jaama IV peatee.
Eesti
 Raudtee on asunud lõpuks ometi oluliste asjade kallale. Lisaperroonid 
Balti jaamas ja uus peatee on asjad, millest ammu räägitud. Aga ma ei 
väsi kordamast, et kuulda seal ei võeta. Ei võetud siis, kui tegemine 
olnuks oluliselt odavam ja efektiivsem, ei võetud siis kui sai räägitud,
 et vaja on perroone Lillekülla ja samasse vaja ka uusi pööranguid. Ning
 nii täna tehaksegi ikka nii, et peagi jälle hädas ja .... vaja ümber 
teha! Kui siis kasvõi hiljem tehtaks? Aga ei, logistikat ei mõisteta, 
Lillekülas ümberistumisi ikka ei teki ja Eesti Raudtee juhid elavad laia
 elu, hoolimata sellest, et ÜT on nende hinge peal. 
Perroone
 saaks ehitada muidugi kohe, ilma mingeid olulisi muudatusi tegemata. 
Edelasuuna tee ääres lausa nii, et see oleks ühendatud lääne saabuva 
suunaga, idasuuna perroon jääks juba tunneli kaudu ühendatuks. Kuid, 
lisapöörang võimaldaks ka keskmist perrooni idasuuna jaoks kasutada 
soovi korral. 
Eestipärane on rääkida 55-miljonilisest Kopli raudteest ja Liellküla terminalist, tegelikkuses ei suudeta isegi elementaarseid ootetingimusi tagada. Mingil määrel piisaks isegi perroone ühendavast klaasgaleriist, tagamaks mingidki ootetingimused, sh tualett ja joogivesi ja seeon kahe suuna vahele ehitades täiesti võimalik.
Eestipärane on rääkida 55-miljonilisest Kopli raudteest ja Liellküla terminalist, tegelikkuses ei suudeta isegi elementaarseid ootetingimusi tagada. Mingil määrel piisaks isegi perroone ühendavast klaasgaleriist, tagamaks mingidki ootetingimused, sh tualett ja joogivesi ja seeon kahe suuna vahele ehitades täiesti võimalik.
Esmaspäev, 6. september 2021
Rohepööre Eesti Raudteel.
Sügis
 hingab kuklasse ja millegipärast alles täna märkasin ühel perroonil 
rohepööret. Vahvalt palju võib leida erinevaid taimeliike! Nemad püüavad
 ju ellu jääda, ka rasketes tingimustes. Aga ikka meiega.
Esmaspäev, 20. september 2021
Eesti kui Euroopa raudteeriik.
Otsustades
 eelinfo ja tänaste juubeldavate postituste järgi ametkondade ja KOV-ide
 lehtedel, on Eesti raudteeriik küll. Niisugust (ehedat?) rõõmu kohtab 
harva!? 
Kas Euroopa rongiaastal tõi sõit kaasa selle, et rong suunduski taas Valga suunas? Ei, kõigest Pääskülla....  
Mitu päeva tagasi juba anti teada, kus ja millal:
Juba esmaspäeval on võimalik näha Euroopa rongi meie raudteel! 
Euroopa raudteeaastale pühendatud rongi teekond 26 riigis sai stardi septembri alguses Lissabonist eesmärgiga tõsta ühiskonna teadlikkust raudtee transpordi eelistest ja keskkonnasõbralikkusest. 20. septembril jõuab Euroopa rong ka meile ning on oma teekonnal avatud huvilistele nii Valgas, Tartus, Jõgeval, Tapal kui ka Balti jaamas ning selle peal saab näha raudteeaastale pühendatud näitust, mis kajastab erinevaid üle-euroopalisi projekte raudtee sektoris. Tule ka sina rongi vaatama! 
NB! Rongi sisenemiseks tuleb alates 18. eluaastast esitada koroonatõend nakkusohutuse tõendamiseks.
Rongi peatumiste ajad:
Foto Eesti Raudtee FB lehelt. 
Tegelikkuses
 pole põhjust rõõmustamiseks. On muidugi äge, eriti raudteehuvilistele, 
näha PESA rongi ja võrrelda meie porganditega. Äge ka kaasa sõita. Kuid 
Eesti riik vajab juba ammu korralikku, minimaalselt 4 korda päevas 
toimivat rongiühendust Riiaga läbi Tartu. Tegelikult tihedamatki. Kuid 
Eesti riik ei ole suutnud seda tagada ja kui karmilt aus olla, siis pole
 ükski valitsus tahtnudki! RB kui võimalus liigutada miljoneid, meeldib 
küll. Õigemini selle ehitus, sest toimimist sellisel variandil olema ei 
saa. Kuid elementaarne vajadus, et tihedamalt sõidaks rongid ka Elvas jm
 oleks ju lihtsalt seotav rongide käikupanekuga Riiani. Täna räägivad 
sealsest hõredusest ka kohalikud poliitikud. Valimised ju tulemas. 
Üldjuhul need nendesamade erakondade poliitikud, kelle ülim laiskus 
valitsedes ongi toonud selle, et me ei ole raudteeriik.
Muide, rong peatus samades peatustes, kus peatuks ka meie raudteeasjatundjate järgi Tallinn - Tartu - Riia rong. Jõgeva välja arvatud. Elvas ei peatuks ja ei peatunud ka see. Huvitav, kas Lätis peatus Valmieras, Cesis, Siguldas? Kunagi ju tehti mingi pinnapealne uuring, mille põhjal ei olevat rongiliiklus sealtkaudu tasuv. Et selle koostasid diletandid, näitab seegi, et mainitud peatusi polnud arvestatudki! Nii et vägev vaadata, aga s.... tunne mõelda.... Ja eriti vähe peaks Eesti raudtee siinkohal keksima, nad pole oma palka ka poole võrra välja teeninud, mis sest, et aina paisuvad ja rohkem ning rohkem maksumaksja raha ampsavad!
Muide, rong peatus samades peatustes, kus peatuks ka meie raudteeasjatundjate järgi Tallinn - Tartu - Riia rong. Jõgeva välja arvatud. Elvas ei peatuks ja ei peatunud ka see. Huvitav, kas Lätis peatus Valmieras, Cesis, Siguldas? Kunagi ju tehti mingi pinnapealne uuring, mille põhjal ei olevat rongiliiklus sealtkaudu tasuv. Et selle koostasid diletandid, näitab seegi, et mainitud peatusi polnud arvestatudki! Nii et vägev vaadata, aga s.... tunne mõelda.... Ja eriti vähe peaks Eesti raudtee siinkohal keksima, nad pole oma palka ka poole võrra välja teeninud, mis sest, et aina paisuvad ja rohkem ning rohkem maksumaksja raha ampsavad!
Muidugi
 oleks antud rongi puhul tegu regionaalrongiga ja ehk peaks see sõitma 
Riia asemel Vilniuseni. Liin on hea ja perspektiivne, nii Balti riikide 
suhtes vaadatuna kui ka iga riigi siseselt. Sest ei saagi ju eeldada, et
 siitpoolt oleks rong Riiani täis, sõidetaks ju ka Tartusse, Elvasse ja 
Valka ning vaid osa kulgeks kaugemale. Kuid oluline, et teel lisanduks 
uusi reisijaid ja piiriüleselt hakkaks rong uuesti täituma. Seda 
nimetatakse efektiivseks ÜT kasutamiseks. Muuhulgas annaks see 
positiivse tõuke ka praeguste Valga rongide täituvuse tõstmiseks.
Omamoodi iroonia on muidugi see hüppa rongile! Eriti kui lint ees ja enam kedagi ligi ei lasta! Rongi peab kaitsma pööbli eest? 
Tore muidugi, et inimesed said veidi ka sisemust kaeda, eriti ääremaal.
*******************************
Ja
 ennäe, hommikul rong tagasi. ERR-i uudis ütles, et "Balti jaamast 
väljus Tallinn - Vilniuse rong". Eks see ole üks paras irvitamine. Või 
leiab keegi ka info, kus eelnevalt antakse teada piletite müügist? 
Tegelikult sõitsid vaid poliitikud, kes pole grammigi teinud 
rongiliikluse avamiseks. Hololei, "naeratused" olid ausalt öeldes 
vastikud - meie raudtee n.ö. esindaja Euroopas, kes saab palka mitte 
millegi eest! Või täpsemalt, hukutavate kulutuste sissetoomise eest!
Reisijate jaoks olid linnalähirongid ja suupisteteta.... 
 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar