Kui pakuvad huvi paljude autorite erinevad lood, luuletustest artikliteni, siis vt ka
https://vabaajaleht.blogspot.com/
Neljapäev, 14. mai 2020
Puhkuse 11. päev - hingematvalt ilusate vaadetega rongile.
Vahel saab Elronit ka kiita. Tartu kesklinnas olemas mitte ainult silt vaid ka sõiduplaan!
Ja minu plaan oli proovida taas ära just asendusbussiga rongile saamine. Et muuhulgas mõnele asjale kinnitust saada.Kuid lisaks sain veel boonuse! Ilm oli heitlik, kuid imeilus! Just vaadete nautimise ja pildistamise koha pealt. Muidugi on sõidu ajal sellega muresid, sest kõigutab, vahel ei jõua suumida vajalikul määral või jääb midagi pildistamisel ette jne jne. Ometi, kuigi enamus pilte läks "prügikasti", siis sain värvide emotsioone kuhjaga. Ja mõned siit ka näha. Tegelikult oli vaatepilt suures mõõdus veelgi ilusam, raske on seda täiuslikult tabada ja piltidel edasi anda.
Kitsavõitu on siin kesklinnas. Kui siin peatuks ka maakonnaliinid, oleks
 ülihea, paraku need suunduvad nurga taha, bussijaama. Mis saab 
tulevikus? Kas võidavad need, kes ehitavad veel kesklinna võimalikult 
palju ja ajavad kõik veel rohkem umbe või need, kel õnnestub 
autoliiklust vähendada ja rohelust säilitada?
TARTUT 
ÄHVARDAB UUS OHT! Linnavalitsus tahab Vabaduse pst ja Küüni vahele 
rajada järjekordse käki - kultuurimaja ja raamatukogu (???). Kaob 
viimane suurem haljasala, kus ennemalt oli Kaubahoov. Hullunud 
linnaisad tahavad kinni panna ka "Vanemuise" ja Kaubamaja rohemu. Linna 
parteiline epideemia kestab: arhitektuuriline käkk Rahvamuuseum 
(mälestuseks Punaarmeele) ja soperdis - Kaubamaja (arh. Puusepp), mis 
pani kinni vaate Emajõele ja Turuhoonele. Meie, inimeste võimuses on 
pidurdada soperdised ja päästa Tartu väga imelike seltskondade käest.
Osalt pilt muidugi tuttav. Seesama mõnus ja pikalt kulgev kergtee ja 
needsamad mõttetud ooteputkad. Mis tehtud, seda paremaks muutma ei 
hakata. Hankepõhine maailm! Kuigi võiks ehk mõne lisapingi panna ja 
ümber haljastuse? Asju palju, mida võiks teha.
Ja kuigi siin maanteel mõnedki parkimisvõimalused olemas, siis ometi vajatakse neid rohkem.
Kärkna aga üks oluline näide. Kui omal ajal sai seistud selle eest, et 
peatus tulekski siia, mitte km eemale nurga taha, siis see õnnestus. Ja 
visioon nägi ette, et siia saaks ka aktiivselt juurdevedu kaasata. Ometi
 pole sellega ka tänaseks keegi mitte keegi ära teinud kasvõi 
karvavõrdki!. Ei ole ümberpööramist võimaldavat bussipeatust! Kuigi 
Kärknas peatub vähe ronge, oleks need Lähte jm jaoks üliolulised ja siia
 peaks pöörama iga buss neil aegadel, mis vähegi võimalik! Kuid KOV 
sügab vaid mune!
Väga palju ruumi siin ümberpööramisvõimalusega bussipeatuse jaoks pole, aga kui tahta....
Maanteele tagasi pöörates oli aga näha suht head asja, peatuskohta matkajatele.
Edasi näga aga jälle seda, kuis autod segavad busside liiklemist. Siin 
võinuks ju teeperv laiem olla ja parkimisega poleks muret? Muidugi vaja 
kõrvalteelt ka nähtavus tagada, aga ikkagi.
Kevad edeneb märkamatult.
Vau, millised värvid! Natuke pastelsed ehk ei midagi särtsakat, aga see ongi kevade ilu. Loomulikkus!
Esimest korda juhtusin siin ostjat nägema!
See kõik aga mind ahhetama paigi! Nii lähedus kui ka kaugused.
Siinne parkla vee ääres tähendab pea pidevalt peatujaid.
Näete ise, kui palju siin oleks põhjusi korralikuks bussiliikluseks.
Siin tahaks ükskord peatuse teha.
Vallavalitsus pole siin aga suutnud tänaseni eksitavat bussipeatuse nime
 muuta. Loomulikult nad isegi ei vasta ega kommenteeri. Mis tea, ju on 
palk nii vilets....
Saadjärv.
Sellistel hetkedel jooksevad külmavärinad üle! Niivõrd ilus ja hoomamatu!
Tabivere jaama juures on nüüd hädine bussipeatus, aga inimesed 
millegipärast tulevad seisma sinna, kus on loogilisem. Peaks ehk ikka 
vallaametnikud panema ka bussidega sõitma, siis äkki loogika ärkaks?
Siin näha, et tööd tunneli kallal on suured. Selle juurde väikest 
bussipeatust KOHE teha poleks ju suur asi? Kuigi jah, ÜLEJÕUKÄIV oli see
 perrooni ja parkla ehitamise aegu, hiljemgi, kui siin tehnika töötas ja
 ka täna. Jääb loota, et tehakse VEEL ÜKS hange ja siis saab siia ka 
bussipeatuse!? Ja siis saab kindlasti edasi nuriseda, sest ühelgi korral
 ei osatud asju läbi mõelda ja tulemus on ikka vildakas.
Muide, pääs teisele poole raudteed. Aastaid püüti veenda, et polegi 
põhjust üle minna, kui sai ülekäigu puudumise kohta küsitud. Kas 
järgmine koht, kuhu tunnel tuleb, on Kiltsi?
Pikkjärv.
Kaarepere jaam. See oleks majutuseks vinge koht.
Kuidas siis selle jõnksutamisega harjutud? Ma peaks küll ohutumaks tee laiendusega, aga pole ka otsest kogemust
Kalevi endine rongipeatus Kassinurme mägede lähedal. Eeldan, et siin 
oleks vaja peatus taastada, juhul kui on vähegi lootust, et Kassinurme 
mägede atraktsioone arendatakse edasi. Kuid esialgu piisaks ehk ka 
võimalus siia bussidega saada. Mingi võimalus selleks ka on, aga eriti 
nädalavahetusel ei ole see rongide kuidagi seotud. Loomulikult võib kuni
 pooletunninegi ooteaeg olla mõistetav, sest siia puhkama tulles võibki 
olla hea võimalus ka kauplusest läbi käia. Seda juhul kui kohalikud 
siiakanti variandiga rong + buss väga harva sõidavad, vastasel puhul 
peab eeldama paremaks ikkagi +10 min ooteajaga varianti, sest nii saab 
hädakorral ka Kareperesse jt kohtadesse. Neis ju rongidel väga suur vahe
 päevasel ajal.  Kuid isegi sellised ooteajad puuduvad või vastupidi, 
buss sõidab enne rongi saabumist minema. Loomulikult ei arvesta nende 
aegadega ka kommertsvedajad. 
Jõgeval värskelt sotsid koalitsioonist plehku pannud, kuid ei nemad ega 
KE ja RE pole teragi huvitunud bussiliiklusest. On ju Jõgeva ÜTK-gi üks 
asutis, kus siiani pole suudetud alustada isegi inimeste teavitamist 
bussiliikluse muutuste kohta jm. Ülim ükskõiksus on jõgevalastest 
ametnikele loomulik. Pole vahet kas rääkida siin Mustvee vt busside 
sidumisest rongidega või mõne muu piirkonna suhtes. Ka pole siiani 
suunatud maakonnaliine Palamuse ja Mustvee suunalt Jõgeva "teise otsa", 
olgu siis liinipikendusena või hoopis saabumisel läbi siinse piirkonna 
ja väljumisel vastupidi. Kuigi nad on sellest ammu teadlikud.
Ometi peaks siililegi selge olema, et elamurajoonides peaks bussidele 
pääs olema võimalikult lähedal. Või pole Jõgeva vald siiani suutnud aru 
saada, et siil just ongi nõuandja?
Jõgeva on piisavalt suur, et siin kõik maakonnaliinid linna läbiks. Väga lihtne oleks seda teha nii, et enamusel puhkudel käivituks Palamuse ja Mustvee bussiliinid Siimustini. Sh ka Jõgeva - Tartu. Muidugi ristümberistumisega rongide ajal, ehk bussid peatuks siinsamas, kus asendusbussid ehk ülekäigu maksimaalses läheduses.
Jõgeva on piisavalt suur, et siin kõik maakonnaliinid linna läbiks. Väga lihtne oleks seda teha nii, et enamusel puhkudel käivituks Palamuse ja Mustvee bussiliinid Siimustini. Sh ka Jõgeva - Tartu. Muidugi ristümberistumisega rongide ajal, ehk bussid peatuks siinsamas, kus asendusbussid ehk ülekäigu maksimaalses läheduses.
Näiteks Siimustist liin saabuks Jõgevale tänase seisuga 6. 55 ja väljuks
 7. 05 edasi Tartusse.Seisuaeg 10 min on kannatatav, et ka Siimusti 
elanikud tahaks sõita sama bussiga edasi, samas saab istuda Tallinna 
rongile ja Tartu suunalt saab vajadusel ümber istuda ka Palamuse poole 
sõiduks. Tõsi, täna vaid L ja P. Tööpäeviti saaks liin 150 Siimustist 
hetkeplaanide puhul sõita aga hoopis sama valemiga edasi Mustveesse?
Rakkes õnnestus ka suitsupaus ära pidada...
Tamsalus aga isegi buss samal ajal kohal! Tõsi, tegu ju remondijärgse rongide sõiduplaaniga.
Tapal vaikus.
Kitseküla perrooni aga keelduti vajalikku kanti nihutamast. Täna ehk 
lõpuks saadakse aru, et see on vajalik, sest Veerennist saaks peatuvad 
rongid edukalt linnaliinide ühendada. Varem kuulda ei võetud ja ega 
tegelikult võeta tänagi. Sest selleks tuleks Kitseküla peatus lammutada 
ja siia üle tuua, Lillekülla teha aga lisapeatus. Kas täna kui majanduse
 huvides pidavat rohke ehitamine tähtis olema, poleks parim päev oma 
vigade tunnistamiseks?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar