kolmapäev, 2. veebruar 2022

Puhkuse 11. päev - hingematvalt ilusate vaadetega rongile. Mai`20.

 

Kui pakuvad huvi paljude autorite erinevad lood, luuletustest artikliteni, siis vt ka

https://vabaajaleht.blogspot.com/

Neljapäev, 14. mai 2020

Puhkuse 11. päev - hingematvalt ilusate vaadetega rongile.


Vahel saab Elronit ka kiita. Tartu kesklinnas olemas mitte ainult silt vaid ka sõiduplaan!
Ja minu plaan oli proovida taas ära just asendusbussiga rongile saamine. Et muuhulgas mõnele asjale kinnitust saada.
Kuid lisaks sain veel boonuse! Ilm oli heitlik, kuid imeilus! Just vaadete nautimise ja pildistamise koha pealt. Muidugi on sõidu ajal sellega muresid, sest kõigutab, vahel ei jõua suumida vajalikul määral või jääb midagi pildistamisel ette jne jne. Ometi, kuigi enamus pilte läks "prügikasti", siis sain värvide emotsioone kuhjaga. Ja mõned siit ka näha. Tegelikult oli vaatepilt suures mõõdus veelgi ilusam, raske on seda täiuslikult tabada ja piltidel edasi anda.


Kitsavõitu on siin kesklinnas. Kui siin peatuks ka maakonnaliinid, oleks ülihea, paraku need suunduvad nurga taha, bussijaama. Mis saab tulevikus? Kas võidavad need, kes ehitavad veel kesklinna võimalikult palju ja ajavad kõik veel rohkem umbe või need, kel õnnestub autoliiklust vähendada ja rohelust säilitada?
Igor Gräzin  tunneb end kurvana.
TARTUT ÄHVARDAB UUS OHT! Linnavalitsus tahab Vabaduse pst ja Küüni vahele rajada järjekordse käki - kultuurimaja ja raamatukogu (???). Kaob viimane suurem haljasala, kus ennemalt oli Kaubahoov. Hullunud linnaisad tahavad kinni panna ka "Vanemuise" ja Kaubamaja rohemu. Linna parteiline epideemia kestab: arhitektuuriline käkk Rahvamuuseum (mälestuseks Punaarmeele) ja soperdis - Kaubamaja (arh. Puusepp), mis pani kinni vaate Emajõele ja Turuhoonele. Meie, inimeste võimuses on pidurdada soperdised ja päästa Tartu väga imelike seltskondade käest.




Osalt pilt muidugi tuttav. Seesama mõnus ja pikalt kulgev kergtee ja needsamad mõttetud ooteputkad. Mis tehtud, seda paremaks muutma ei hakata. Hankepõhine maailm! Kuigi võiks ehk mõne lisapingi panna ja ümber haljastuse? Asju palju, mida võiks teha.



Ja kuigi siin maanteel mõnedki parkimisvõimalused olemas, siis ometi vajatakse neid rohkem.


Kärkna aga üks oluline näide. Kui omal ajal sai seistud selle eest, et peatus tulekski siia, mitte km eemale nurga taha, siis see õnnestus. Ja visioon nägi ette, et siia saaks ka aktiivselt juurdevedu kaasata. Ometi pole sellega ka tänaseks keegi mitte keegi ära teinud kasvõi karvavõrdki!. Ei ole ümberpööramist võimaldavat bussipeatust! Kuigi Kärknas peatub vähe ronge, oleks need Lähte jm jaoks üliolulised ja siia peaks pöörama iga buss neil aegadel, mis vähegi võimalik! Kuid KOV sügab vaid mune!



Muidugi saab kasutada ka võimalust, et bussid pööravad ümber veidi kaugemal, tankla juures. Olekski ehk parem, sest nii saab kulutada veidi aega, mis võimaldaks ristümberistumise. Olgugi Tartule lähedane koht, võib siin olla soovijaid (Valga suunalt) ümberistumiseks. Eriti Lähte kooli eesmärke silmas pidades, siia tullakse ju kaugelt. Nii saakski buss sõita siia, peatuda Kärkna Jaam peatuses ENNE rongi, sõita seejärel Kärkna peatuseni ja tagasi, et olla kohal PEALE rongi. Nii on vaja vaid peatustaskuid. Aga pole ka neid ja pole paistagi, et Tartumaa ÜTK hakkaks kunagigi busse siia suunama! Pole see muidugi ainult nende süü, sest ka KOVid peaks natukenegi huvituma oma inimeste ja külaliste sõiduvõimalustest. Eriti seetõttu, et siinkandis nii palju kohti, kuhu tulla, aga kuhu ÜT ei pääse või pääseb suure ringiga. Ja kahjuks tänased võimud on näidanud, et nad ei saa  aru ka siis, kui aastaid selgitad....




Väga palju ruumi siin ümberpööramisvõimalusega bussipeatuse jaoks pole, aga kui tahta....



Maanteele tagasi pöörates oli aga näha suht head asja, peatuskohta matkajatele.


Edasi näga aga jälle seda, kuis autod segavad busside liiklemist. Siin võinuks ju teeperv laiem olla ja parkimisega poleks muret? Muidugi vaja kõrvalteelt ka nähtavus tagada, aga ikkagi.


Kevad edeneb märkamatult.


Vau, millised värvid! Natuke pastelsed ehk ei midagi särtsakat, aga see ongi kevade ilu. Loomulikkus!



Esimest korda juhtusin siin ostjat nägema!


See kõik aga mind ahhetama paigi! Nii lähedus kui ka kaugused.



Siinne parkla vee ääres tähendab pea pidevalt peatujaid.









Näete ise, kui palju siin oleks põhjusi korralikuks bussiliikluseks.







Siin tahaks ükskord peatuse teha.


Vallavalitsus pole siin aga suutnud tänaseni eksitavat bussipeatuse nime muuta. Loomulikult nad isegi ei vasta ega kommenteeri. Mis tea, ju on palk nii vilets....



Saadjärv.


Sellistel hetkedel jooksevad külmavärinad üle! Niivõrd ilus ja hoomamatu!






Tabivere jaama juures on nüüd hädine bussipeatus, aga inimesed millegipärast tulevad seisma sinna, kus on loogilisem. Peaks ehk ikka vallaametnikud panema ka bussidega sõitma, siis äkki loogika ärkaks?





Siin näha, et tööd tunneli kallal on suured. Selle juurde väikest bussipeatust KOHE teha poleks ju suur asi? Kuigi jah, ÜLEJÕUKÄIV oli see perrooni ja parkla ehitamise aegu, hiljemgi, kui siin tehnika töötas ja ka täna. Jääb loota, et tehakse VEEL ÜKS hange ja siis saab siia ka bussipeatuse!? Ja siis saab kindlasti edasi nuriseda, sest ühelgi korral ei osatud asju läbi mõelda ja tulemus on ikka vildakas.
Muide, pääs teisele poole raudteed. Aastaid püüti veenda, et polegi põhjust üle minna, kui sai ülekäigu puudumise kohta küsitud. Kas järgmine koht, kuhu tunnel tuleb, on Kiltsi?













Pikkjärv.







Kaarepere jaam. See oleks majutuseks vinge koht.






Kuidas siis selle jõnksutamisega harjutud? Ma peaks küll ohutumaks tee laiendusega, aga pole ka otsest kogemust




Kalevi endine rongipeatus Kassinurme mägede lähedal. Eeldan, et siin oleks vaja peatus taastada, juhul kui on vähegi lootust, et Kassinurme mägede atraktsioone arendatakse edasi. Kuid esialgu piisaks ehk ka võimalus siia bussidega saada. Mingi võimalus selleks ka on, aga eriti nädalavahetusel ei ole see rongide kuidagi seotud. Loomulikult võib kuni pooletunninegi ooteaeg olla mõistetav, sest siia puhkama tulles võibki olla hea võimalus ka kauplusest läbi käia. Seda juhul kui kohalikud siiakanti variandiga rong + buss väga harva sõidavad, vastasel puhul peab eeldama paremaks ikkagi +10 min ooteajaga varianti, sest nii saab hädakorral ka Kareperesse jt kohtadesse. Neis ju rongidel väga suur vahe päevasel ajal.  Kuid isegi sellised ooteajad puuduvad või vastupidi, buss sõidab enne rongi saabumist minema. Loomulikult ei arvesta nende aegadega ka kommertsvedajad. 



Jõgeval värskelt sotsid koalitsioonist plehku pannud, kuid ei nemad ega KE ja RE pole teragi huvitunud bussiliiklusest. On ju Jõgeva ÜTK-gi üks asutis, kus siiani pole suudetud alustada isegi inimeste teavitamist bussiliikluse muutuste kohta jm. Ülim ükskõiksus on jõgevalastest ametnikele loomulik. Pole vahet kas rääkida siin Mustvee vt busside sidumisest rongidega või mõne muu piirkonna suhtes. Ka pole siiani suunatud maakonnaliine Palamuse ja Mustvee suunalt Jõgeva "teise otsa", olgu siis liinipikendusena või hoopis saabumisel läbi siinse piirkonna ja väljumisel vastupidi. Kuigi nad on sellest ammu teadlikud.



Ometi peaks siililegi selge olema, et elamurajoonides peaks bussidele pääs olema võimalikult lähedal. Või pole Jõgeva vald siiani suutnud aru saada, et siil just ongi nõuandja?
Jõgeva on piisavalt suur, et siin kõik maakonnaliinid linna läbiks. Väga lihtne oleks seda teha nii, et enamusel puhkudel käivituks Palamuse ja Mustvee bussiliinid Siimustini. Sh ka Jõgeva - Tartu. Muidugi ristümberistumisega rongide ajal, ehk bussid peatuks siinsamas, kus asendusbussid ehk ülekäigu maksimaalses läheduses.
Näiteks Siimustist liin saabuks Jõgevale tänase seisuga 6. 55 ja väljuks 7. 05 edasi Tartusse.Seisuaeg 10 min on kannatatav, et ka Siimusti elanikud tahaks sõita sama bussiga edasi, samas saab istuda Tallinna rongile ja Tartu suunalt saab vajadusel ümber istuda ka Palamuse poole sõiduks. Tõsi, täna vaid L ja P. Tööpäeviti saaks liin 150 Siimustist hetkeplaanide puhul sõita aga hoopis sama valemiga edasi Mustveesse?






Rakkes õnnestus ka suitsupaus ära pidada...





Tamsalus aga isegi buss samal ajal kohal! Tõsi, tegu ju remondijärgse rongide sõiduplaaniga.


Tapal vaikus.








Kitseküla perrooni aga keelduti vajalikku kanti nihutamast. Täna ehk lõpuks saadakse aru, et see on vajalik, sest Veerennist saaks peatuvad rongid edukalt linnaliinide ühendada. Varem kuulda ei võetud ja ega tegelikult võeta tänagi. Sest selleks tuleks Kitseküla peatus lammutada ja siia üle tuua, Lillekülla teha aga lisapeatus. Kas täna kui majanduse huvides pidavat rohke ehitamine tähtis olema, poleks parim päev oma vigade tunnistamiseks?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar