Esmaspäev, 18. november 2019
Esimene porgand Turbas.
Täna tegi porgand ametliku testsõidu 
Fotod: Ülle Kütsen.
Fotod: Edgar Maidla.
*********************************
Teisipäev, 19. november 2019
Elron klopsib sõiduplaani.
Esimesena võiks ette võtta läänesuuna sõiduplaani ja vaadata, kas Elron 
on leidnud asjatundjad sõiduplaanide koostamiseks ning kui palju siis 
mõeldakse reisijatele. Suund olulisim just Turbani rongiliikluse 
käivitamise tõttu.
1. Turba kuulub 5. tsooni, aga käigus vaid kõikide peatustega rongid. 
Ometi saanuks (teatud mõttes ka n.ö. testimiseks), lisada paar kiirrongi
 6-8 peatusega.
2. Turbas asub ettevõte Küteks, kus töötab palju inimesi, ca pooled 
neist väljastpoolt piirkonda. Ometi, esimene rong Tallinnast Turbasse ei
 sõida, sinna jõuab alles 7.58 väljuv, seega 9. 06. Rong Turbasse 
töölesõiduks ei sobi. Kuigi alles pole enam gümnaasiumiosa, siis ei sobi
 see ka koolisõiduks.
3. Hea on, et enam pole tehnoloogilisi aknaid ehk et kadunud nõue jätta 
päevasel ajal vähemalt 2-tunnine paus. Ometi on päeval kuni 2-tunniseid 
pause. Kuid vähemalt on nii tööp kui nv sõiduplaan stabiilne.
4. Kuigi leheuudistes öeldi, et viimane rong väljub Tallinnast peale kl 
22, siis osutus see eksitavaks ja kuigi seda on väga vaja, ei suuda 
Elron sellest aru saada.
Märkus: Aastaid olen korduvalt rõhutanud, et võimalik on ka õhtul 
Riisiperest (nüüd siis Turbast) sõita teisele rongile vastu Keilasse, 
tagades mõlemasuunalise ümberistumise, ei vaevu Elron sellele isegi 
mõtlema. Ometi jõuaks Tallinna sõiduks vabalt rongile 596. Rong võib 
sõita tagasi Turbasse või jääda ka Keilasse, igal juhul saaks Tallinnast kl 22.25 väljuva rongiga Vasalemma, Laitsesse ja Turbasse.  Ei ole vajalik, et see isegi kõik peatused teeks, piisab mainitutest!?
5. Turba suunalt Paldiski suunale sõitmine ei toimi. Samuti ei toimi Kloogaranda sõit.
6. Endiselt sõidavad Kloogaranda vaid üksikud rongid. Muidugi on ka 
mõistetav, et Elronit ei huvita siseriiklikud puhkamisvõimalused, aga 
rohkem kui 6 aasta jooksul pidanuks juba mõnest ettepankust hakkama aru 
saama?
7. Tööpäeviti Tallinna saamisel on Turbast vahe 2 h 16 min!
 Seda siis saabumise aegadel 8.14 ja 10. 30 vahel ehk et töölesõitmiseks
 ei sobi teps mitte alati rong. (Nagu ka hilisel õhtul lõppeva töö 
puhul). Ometi piisaks vaid rongide 505 ja 522 puhul sellest, kui need 
jätaks vahele Padula, Valingu, Kibuna ja Jaanika peatused? Ning 
vajadusel ka Kulna. Muidugi on ka teisi võimalusi.
Sama lugu on ka Turbast väljumisel 14.57 ja 17.19 pikk vahe. Loomulikult
 on siis vahe ka Turbasse sõitmisel ehk et Elron ei ole suuteline tagama
 Turbasse sama palju ronge kui Riisipereni.
Turbasse saabumisel on vahe14.43 ja 17.01, seega sauelt või mujalt pole gümnasistidel just head valikud.
8. Jätkuvalt on läänesuunal palju ebaefektiivseid Pääsküla ronge. Midagi
 pole ka depoo ülekolimisest paremasse kohta kuuldagi, nii sõidetakse 
päevas (sõiduplaani tiheduse arvelt kaugemal) ligi 400 km "tühja".
9. Jaanikal, kus reisijaid on üliharva, peatub kummaski suunas 13 rongi päevas.
Seda, kas PEÜTK on paremal tasemel või mitte, saame teada mõne päeva 
pärast, siis sellest juba täiendavalt. Kui avaldatakse info bussiliinide
 muudatuste kohta piirkonnas. Eeldada on, et mitte midagi paremaks ei 
muutu.
Kas teistel suundadel on Elron vigadest õppinud, saame samuti teada juba
 mõne päeva pärast. Peale ehk ühe lisanduva idasuunal rongi rohkem 
positiivset pole loota...
********************************
Elroni kodulehel nüüd sõiduplaanid üleval. 
Paraku on aga teada, et Elronit ei huvita reisijate toomine autodest 
rongidesse ning regionaalpoliitika ja turismi arendamine. Nii et 
hoolimata selgitustest, mis peaks ka lihtsaima pähklikoore alla jõudma, 
ei ole jätkuvalt mingit kasu. Aastaid.
Muidugi on nad (Ossip jt) põhjendanud, et "siis loobuvad inimesed 
rongidest jne", mis on üpris lapsikul tasemel. Vaevalt ju keegi ongi 
nõudnud, et kiirronge EI OLEKS ÜLDSE!?
Edelasuund.
1. Endiselt on hommikul kordamööda kiirrong ja aeglane. Kui rongide 
liiklustihedus oleks (tehnilised võimalused paljuski takistavad) sama, 
mis idasuunal, võiks seda teha. Praegu aga tähendab, et Kasemetsa, 
Hagudi, Roobuka jt jaoks on rongidel hommikusel ja õhtusel tippajal üle 
tunnised vahed, mis töölesõiduks on absoluutselt sobimatud!
2. Õnneks pole enam pikki seisuaegu Raplas, v.a. õhtune aeg, kus 19.16 
Raplasse jõudev rong jääb juba ööbima! Raudtee läbilaskevõime on 
piiratud, aga nii vara siiski rong seisma ei tohiks jääda. Lisaks seisab
 üks õhtune rong Türil ligi 3 tundi. Seda siis rongikoosseisude vähesuse
 juures...
Muuta midagi on raskem, aga tänaseks pidanuks vähemalt olema riigi poolt
 käima lükatud ja valmis Hagudi ja Saku jaamade taastamine, et parandada
 läbilaskevõimet.
3. Peale kl 20 Tallinnas lõppev töö ei võimalda sõita ka Lelle, mille 
elanikud ootavad ekspressi peatumist. Aga muidugi Elron mingit ühte 
kökatsit ei märka...
4. Valdeku peatuse mõte seondub suures osas kaugrongidega, aga need seal ei peatu!
5. Rongid 213 ja 269 peatuvad Balti jaamas kõrvuti teedel ja Elron 
tagab, et vähegi plaanis saabuva 213 puhul ei hakka teine rong liikuma 
enne selle peatumist?
IDASUUND.
1. Pluss on lisatud rong Narva, kuid miinuseks, et seda taas väiksemate 
peatuste arvelt. Nii nende elaniku kui külaliste. Näiteks Kohtlasse 
Kaevandusmuuseumisse vm Tallinnast sõit sisuliselt võimatu, sest rongide
 vahe ülimalt suur! Elron peaks juba teadma, et väiksemate kohtade jaoks
 (mis sel liinil nii väikesed polegi) on minimaalne peatuvate rongide 
arv 4 rongi ööpäevas, ometi jäädi ka nüüd 3 rongi juurde! Kui väiksemate
 kohtade jaoks on HÄDAPÄRANE SAGEDUS TAGATUD, ALLES SIIS SAAKS 
KESKENDUDA EKSPRESSIDE LISAMISELE.
2. Sedasama "joont" jätkab Elron nagu jonniv laps, ka mujal.
Tabiveres ei peatu endiselt ükski lisarong! Lehtses, Jänedal ja 
Nelijärvel endiselt ca 6 tunnine paus! Busse sel ajal üks, aga seegi 
vaid tööpäeviti.
3. Endiselt ei saa nv Arukülast ja Raasikult sõita Tapale ja kaugemale 
enne kui alles lõuna ajal. Abiks olnuks seegi, kui 012 peatuks 
Aegviidus, aga niisugust jultumust Elron juba ei kannata!
(Mõelge, kui see rong peatuks Aegviidus ja Tabiveres, jookseks ju rong reisijatest tühjaks?)
KAGUSUUND.
1. Endiselt on Põlva suunal vaid 2 rongi päevas ja rong seisab mõttetult
 3,5 tundi Koidulas. Kuigi võimalik oleks erinevate sihtkohtadega sõita 5
 x päevas!
2. Põlvasse ei saa endiselt Tartust jm varem kui alles kl 10. 59.
















Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar