Pühapäev, 3. november 2019
Kas rongiga saab Narva-Jõesuusse?
Et Ida-Viru ÜTK on tublit tööd teinud, siis oleks patt see üle vaatamata
 jätta! Rongiga sõit oli algselt plaanis Vaivarani, aga sealt liin 33 
läheb läbi enne kui rong kohale jõuab, seega, Narvani!
Kadrinas oli hea võimalus kiirelt üks suitsupaus teha. Tegelikult 
pidanuks aga Kadrina peatus asuma kohas, mis alumisel pildil näha. 
Kohalik võim oli valmis ka hoolduse jm enda peale võtma, kuid Eesti 
Raudtee, hoolimata korduvatest ja põhjalikest selgitustest, tegi ikka 
nagu ise tahtis. Nii jäid mujalgi osa perroone vale koha peale, kuigi 
pooled vajalikest õnnestus ära muuta!
Rakveres ei paistnud ühtegi bussi jaamas seisvat. 
Kabalas on bussipeatus ikka veel siia üle toomata. Ootekoda samuti.
Sonda jaamahoone nukralt ootamas. 
Küll aga olemas nüüd bussipeatus Kiviõli Jaam ja ka mitmed võimalused 
ümberistumisteks. Tõsi, Pomerants alias KIK ei andnud euroraha ei siia 
ega Rakverele. Bussifirmade huvides? Kuigi tegelikult on selge, et 
avaliku liinivõrgu puhul ümberistumised vaid asjale kasuks, siis ometi 
tundub, et IRL aitab kaasa sellele, et reisijad paljudes kohtades 
saaksid valida kommertsliine, mitte ronge!?
Olulisim siin aga siiski see, et tegemist ühe kohaga, kus sai perrooni õigemasse kohta! Alati hea tunne seda nähes!
Kohtla-Nõmme Jaam bussipeatusega on aga juba 7 aastat jama! Nii väike 
asi, teha ümberpööramisvõimalusega bussipeatus, aga vald sellega hakkama
 ei saa! Uskumatu, aga tõsi! Ometi on siin väga oluline 
ristümberistumisvõimalusega liinid, pidades silmas muhulgas 
Kaevandusmuuseumit. Ja muidugi ka ühendust Kohtla-Järvega.
Jõhvi. 
Vaivara. Siiagi peaks bussiliinid siduma. Muide, praegu Narva liinil 
kolm tavarongi ja üks ekspress. Tavaronge päeva jooksul oleks igal juhul
 ühte veel juurde vaja! Ning kui need 4 rongi saaks siduda bussidega, 
näiteks liiniga 903 (904) Sillamäe - Vaivara Jaam (8 min seisuaega) - 
Sillamäe - Sinimäe - Laagna - Narva. Esialgu saks seda vaid 3 rongi 
puhul teha, aga abiks oleks seegi ja liinikilometraazh väga oluliselt ei
 kasvaks! Seega pole kulutused liiga suured.
Üldse tundus Ida-Virumaal veidi imelik, et Sillamäelt Narva sõidavad 
omaette liinid, kuigi avalik liinivõrk võiks rohkem keskenduda liinide 
ühildamisele, nii et sõita saaks ümberistumiseta Kohtla-Järve - Jõhvi 
Jaam - Sillamäe - Narva (Jõesuu). Kindlasti oleks kasutajaid veelgi 
rohkem, kuigi ka täna tundub, et siinkandis väga palju sõite tehaksegi 
bussidega! Lux aga näiteks nöörib Jõhvi ja Sillamäe vahel lausa 5 eurot 
pileti eest! Muidugi peaks sellise avaliku liinivõrgu puhul eeltasutud 
bussid sõitma "ringiga" ehk veidi "ebamugavamalt", et liigselt ei 
kõrvetaks kommertsliinide turgu. Aga seda saab üpris lihtsalt ka teha, 
sest niigi sõidetakse läbi Sinimäe Kalmistu näiteks. Lisaks siis saab ka
 vajadusel põigata läbi Orust  või mõnest muust kohast ja sõiduaeg on ju
 paljude peatuste tõttu nagunii pikem kui kommertsliinidel!?
Sõitsin mitu tretti ja selge, et kõiki busse ei saa omavahel siduda. Nii
 oli juhtumisi, kus teine buss sõitis Sillamäelt minema vahetult enne 
minu bussi jõudmist, teisal pidi aga mitukümmend minutit ootama! Niisama
 "lusti" sõites pole hullu, kuidas igapäevaste sõiduvajaduste puhul 
hakkavad asjad hoopis rohkem rolli mängima! Ning ärme unusta, selliste 
pikemate liinide puhul saab nt Jõhvist sõites ka Sillamäe bussijaamast 
teisele poole ning Narva poolt sõites vastupidi, nt Haigla vm 
peatusteni? Kui ikka eesmärgiks on sõitjate autost ühistransporti 
meelitamine, siis peab pakkuma neile ka otsesõite.
NB! Nii nagu jaamadega seotud bussipeatuste puhul, tuleks ka Haigla 
bussipeatuste nimed ära muutma. Et portaalis peatus.ee saaks leida neid 
otsingus kohanime järgi nt SILLAMÄE HAIGLA!
Üks muudatuste idee on veel. Sõitjaid Sillamäelt on Narva suunas väga 
palju. Seesama liinide 903 ja 904 pikendamine Vaivara Jaamani võiks 
pakkuda lisavõimalusi. Oletame, et 9.30 Sillamäelt väljuva liini asemel 
viib buss sõitjad hoopis Vaivara Jaama rongile ja ei sõidagi kaugemale 
kui sealt ehk Sinimäele? Nii ka teistel kellaaegadel ja vastupidises 
suunas? Ehk et palun, soovite Narva, siis kasutage selleks ka rongi?? 
Mida see annaks? Kuna sõitjaid palju, siis tõenäoliselt vajatakse busse 
rohkemgi. Ehk et n.ö. ärajäänud liin Narva sõidaks hoopis teisel 
vajalikul ajal? Hommikul ju näiteks järgmine buss Sillamäelt Narva alles
 12.15!? Või siis mõelda sellele õhtusel ajal, kl 20 rongi suhtes? 
Muidugi, arvestama peab ka peatustega Sinimäe ja Narva vahel, aga kas on
 seal kogu päeva lõikes palju sõitjaid? Tõsi, buss peatub Narvas 
paljudes kohtades, rongil vaid üks peatus!? Aga mõelda tasub.
Ääretult meeldiv, et aga Narva jaamas käivad remonditööd ja peagi saab sellest kena ühispeatus. 
Rongisõitjaid aga jätkus ja seda ka tööpäeval siis. 
Pagasikapid jm nipet-näpet veel teha. 
Küll aga näeb, et on päris palju erinevatesse kohtadesse muretsetud 
mittesobivaid ekraane! Ning mitte kõikjal pole neil isegi bussiaega. Aga
 veel hullem, et ei saa reaalajas edastada infot hilinemiste kohta! 
Praeguseks on tegu vaid puhtakujulise raha raiskamisega, kuigi vist 
leidub ametnikke, kes sellest arugi ei saa!?
Jaamahoone nüüd ju ka kui bussijaam, aga busside sõiduplaane siit ei leia! 
Autosid siin kõvasti ja pole ime, kui tulevikus saab suur ruumipuudus 
olema. Poleks aga paha, kui saaks taastatud Energia peatus ning ka seal 
parklad teha? Miks teha nägu, et Energia peatust pole vaja?
Ehitatakse ka varikatus bussipeatustele, kuid bussijuhid rahulolematud, et seisukohti liiga vähe! 
Hetkel siis bussipeatuse postid siin (nime Narva Jaam ei ole). Tänu aga 
IVÜTK-i aktiivsele tegevusele oleme lõpuks jõudnud sinnamaani, et busse 
seotakse rongidega. Tõsi, selle rongiga tulles oli Narva-Jõesuu bussi 
ooteaeg üpris pikk, lausa 34 minutit. Maksimaalne aeg peaks piirduma 20 
minutiga.
Halb on aga see, et kuigi liin 31 nimetus on Narva - Narva-Jõesuu, siis 
portaalis peatus.ee seda otsinguga ei leia! Pole lihtsalt sellenimelist 
peatust liinil. Seega, kui ei tea, siis ka infot ei saa!? Hetkeks plaane
 koostades isegi ehmatasin, et kas tõesti liin juba kadunud! Aga ei, 
pane otsingusse Noorus, Meresuu või mõni muu peatus ja leiad liini!
T-Pilet kolib hiljem ikka bussijaama? S.t. vaksalisse? 
Siin olid kunagi raudteelaste puhkeruumid. 
Hmm. Siin on bussipeatus Jaam. Kuidas edasi? Ehk peaks ka "suur" peatus 
kandma nime Narva Jaam? Ja siinne on osa sellest ehk Narva Jaam 2? 
Vähe sellest, et vaksalis pole busside sõiduplaane, pole seal ka taksoinfot. Peab otsima mööda majade aknaid? 
Ja oligi minu bussi aeg käes! 
Sõitjaid kogunes loomulikult palju. Selle Narva-Jõesuu liini kohta üks 
oluline märkus: mitmed peatused on liinilt ära võetud, nt Sepa jt. Suvel
 see mõistetav, aga talveks võiks 4-5 peatust sõiduplaani uuesti lisada?
 Bussijuhtide sõnul aega selleks sõiduplaanis on ja miks lasta inimestel
 peatustes külmetada ning neist mööda sõita? 
Palju pilte sõidu ajal tehtud, et anda mingit aimu piirkonnast. Vabandan kvaliteedi pärast! 
Igatahes tahaks aga siiakanti puhkama tulla küll ja rohkem ringi jalutada ning pildistada.
On uusi ja vanu maju, on renoveeritud ja lagunevaid. Aga tulevikku peaks sel piirkonnal olema! 
Liini lõpu poole oli buss muidugi juba tühi. 
Väike seisuaeg ja seega jõudsin korraks ka mere äärde. 
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar