24. novembrist muutub reisirongide sõiduplaan edelasuunal.
Suurim
muudatus puudutab Tallinn – Viljandi liini, mis on alates 24.
novembrist reisijate liikumist arvestades sobivamate väljumisaegadega:
- linnadesse jõuab hommikune rong ca 9:30ks – on võimalik jõuda kella 10ks kooli, tööle, koolitusele jne; (täna ei ole Tallinnast Viljandisse võimalik 10-ks kohale jõuda)
- mõlemal suunal väljub rong ca 16:30 paiku – saab töölt, koolist otse koju;
- viimane Tallinna-Viljandi rong kell 20:00 (hetkel viimane väljumine 18:27) on ekspressi asemel tavaväljumine, et pakkuda hilist koju jõudmise võimalust kõikide edelasuuna peatuste lähedal elavatele rongireisijatele
- viimane Viljandi-Tallinna rong on kell 20:03 ja kõikide peatustega, mis pakub ka Viljandist Tallinna suunas hilisemat reisimise võimalust (praegune viimane Viljandi-Tallinna reis on kell 18:27)
- ekspressrongidele on lisatud ka Kiisa ja Lelle peatused
Muudatuse põhjuseks on ka vajadus reageerida langevale reisijate arvule just Viljandi liinil ja reisijate ootustele ning ülerahvastatuse probleemile Tallinna–Kohila lõigul
Eelmine sõiduplaan.
Seda, kuskohast Elron võtab infot reisijate arvu muutuse põhjuste kohta, ei tea isegi jumal taevas. Küll aga tuleb rõhutada, et kellegi suur pahameel muudatuste kohta on asi, mida ei saa võtta 100%-lise tõena, sest mitte keegi ei tea, kui paljude jaoks nüüdne sõiduplaan parem on! Kindlasti võib ju tegelikkuses hilisem rong olla parem, sest selliseid väljumisi on tõepoolest vaja! Et Elron aga arvab, nagu lõpeks tööpäev enamusel kl 16 ajal, on omaette kurioosum. Ning kui palju siis õigupoolest Viljandist/Võhmast Tallinnas tööl käiakse rongiga, pole ju ka teada?
Samas ei ole riik mitte midagi teinud juba üle 10 aasta, et vähendada ületäituvust (juba 2014 oli selge, et vaguneid oleks vaja juurde osta) ja ei ole teinud sedagi, et Sakus ja Hagudis jaamateed välja ehitataks. Kuigi juhul kui Tartu ja Narva liinidel diiselrongid vabaneks, ei pruugi ka sellest olla abi rongiliikluse tihendamisel, sest edelasuuna läbilaskevõime on nadi. Üks abinõu on muidugi rongide kokku- ja lahtihaakimine Kohilas, Raplas või ka Lelles, aga sedagi on praegu raske ette öelda, kuivõrd sellest abi oleks.
Küll aga on äärmiselt halb olukorra juures see, et Elron tegi muudatused ülimalt lühikese etteteatamisajaga! Et muuta kuskil busside sõiduplaane, on minimaalne aeg 2-3 nädalat. Nii põhjaliku muudatuse puhul pidanuks aga umbkaudsegi ehk põhimõtet selgitava kavandi valmis tegema kuu aega varem.
Mida peaks tegema nt Viljandimaa ÜTK, eriti kui teateski kirjas, et mure on reisijate arvu languse pärast? Kahjuks sealne juht K. Kase (Isamaa) pole aastate jooksul aru saanud, mida on vaja teha või on antud siis selged juhised, MITTE MIDAGI TEHA?
* Pmst iga rongi puhul peaks olema mõlemasuunaline juurdevedu Võhma Jaam peatusest, pole vahet, kas rong peatub Olustveres/Sürgaveres või mitte!
* Suure-Jaani - Põltsamaa liinid peaks asenduma suures mahus Viljandi - Suure-Jaani - Võhma Jaam - Puhu rist liinidega, samuti peaks sõitma iga rongi puhul bussid ka Olustvere (kool) kaudu, edasi Viljandisse läbi Mudiste.
* Mustla, Abja-Paluoja jt suundade bussid on vaja suunata raudteejaama rongide saabumise ja väljumise aegade järgi. Just see elementaarne juurdevedu, millest juba paar aastakümmet aina räägitakse, käib ÜTK-l üle mõistuse ja mitte ainult Viljandimaal.
Põhja-Sakala vald peaks aga kiiremas korras hakkama tegelema Võhmas bussijaama ületoomisega raudteejaama juurde. Peatuse nimeks jääks Võhma Jaam. Kõik bussiliinid, mis on võimalik rongidega siduda, peavad nii saama ka olema. Olustvere rongipeatuse ehk rööbastee kõrvale looma aga parkla ja bussipeatuse Olustvere Jaam tooma samasse kõrvale. Et vallavalitsus on keelanud oma lehel inimestel postituse kommenteeri9mise, saab seda teha grupis Eestimaa Transport & Turism
https://www.facebook.com/groups/1455819854672586
Koos sellega on aga vaja anda ka reisijatele adekvaatset infot. Mis on aga see, mis omavalitsustes, ÜTK-des jm ei võimalda ametnikel mõista elementaarset? Sest ei saa ju öelda, nagu poleks enne kuulnudki, sest korduvalt on puust ja punaseks ette tehtud?
Peatus.ee puhul nt sai algselt Võhmas JAAMA nimega peatus ümber nimetatud Võhma Jaam peatuseks, samal ajal Olustveres ei ole seda siiani tehtud ja kuna portaal annab idiootlikult palju erinevaid asukohti otsinguga OLUSTVERE, siis see on vaja kõik likvideerida, alles peavad jääma ainult bussipeatused, mille nimes sisaldub Olustvere. Otsingusse täna sisestades Olustvere Jaam aga ei näita midagi, sest endiselt on peatuse nimi Olustvere Raudteejaam.
Sama lugu on ka Viljandi jaama bussipeatuse nimega, portaal pakub esimesena hoopis raudteejaama söögisaali! No naera puruks!!! Et seda peatust leida, tuleb sisestada lihtalt Raudteejaam ja siis selle pataka seest otsida, mis ette viskab, sest tegu on ju paljude samanimeliste peatustega üle Eesti.
Muidugi on vaja ka Türil, Raplas, Kohilas jm busse paremini rongidega siduda, aga nt Rapla vallavalitsus pole aastate jooksul püüdnudki midagi ette võtta, ei ole siiani ka bussijaama raudteejaama juurde üle viidud, nimede muutmisest rääkimata. Vastupidi, mängitakse hoopis lolli ja öeldakse, et raudteejaamas asuva bussipeatuse nimetamine Rapla Jaam ning praegune sellenimeline uue nimega Rapla Jaamatee tekitaks inimestes arusaamatust! Tule taevas appi, kas tegu on titadega?
Kui aga Elron mainib reisijate arvu vähenemist, siis üks süüdlane selles ongi kamp ÜTK-d/Regionaalministeerium, kelle taha see kasv kinni jäänud ongi. Ning oma panuse annavad ka omavalitsused nagu juba mainisin.

Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar