SUUREM OSA ROHUKÜLA RAUDTEE, LÄÄNEMAA ja HIIUMAAGA SEOTUD POSTITUSED LEIAB IKKA 2012 AASTAST ALATES, OSA ON AGA 2021 oktoober - detsember POSTITUSTE SEAS.
Arvutiversioonis on paremal ka SILDID, nt Rohuküla raudtee jmFriday, August 14, 2015
Margus Tsahkna kalender.
Lugedes Postimehest seda Margus Tsahkna arvamusartiklit, hakkasin ma mõtlema, ega ometi valimised jälle ukse ees ole!? On ju tavaliselt nii, et ENNE valimisi ilmub väga paljudelt poliitikutelt väga häid ja õigeid arvamusilugsid. PEALE valimisi millegipärast sagel enam samu asju ei räägita. Igal juhul tore, sest see lugu annab väikese kindlustunde, et IRL ja Margus Tsahkna NÄEB maailma ja mõistab seda. Et ollakse ikka õigete asjade eest väljas.
http://arvamus.postimees.ee/3293085/margus-tsahkna-salakeele-hoidmine-nouab-tegusid
Kusjuures peab rõhutama, et on tõepoolest kaks väga erinevat kontingenti - rahvuslased (konservatiivse meelelaadiga inimesed) ja maruäärmuslased ehk sisuliselt natsirahvas. Paraku on liberaalide põhitrump alati IGASUGUNE HOOLIVUS TEMBELDADA NATSISMIKS!  Hr Tsahkna on kirjutanud üpriski südamliku ja hea tooniga arvamusloo.
Hea oli kohe loo alguses see, et ta ütles välja ka numbreid, millest sageli ei räägita. Eriti oluline see paarisaja võimaliku pagulaste ehk siis nende arvu valguses. ".....igal aastal asub Eestisse elama pea 7000 inimest, neist 3400 väljastpoolt Euroopat". Mind täiesti huvitab, kuidas see siis nii on, kui väidetavalt meil elamislube antakse mõnisada? Või olen asjast valesti aru saanud? Aga kindlasti paarsada pärispagulast reaalset ohtu ei kujuta. Kui reeglid paigas (keelenõue, burkad jm) tegemist pole sõdalaste ja/või inimkaubanduse produktiga.
Muide, olen mina ja paljud teisedki saanud koslepit selle eest, et väitnud meediale tuginedes, nagu oleks Rootsis kohti, kuhu politsei minna ei julge. See ju nõnna suur laim. Ja näe, nüüd laimab ka hr Tsahkna!Kas äärmusliberaalid ja võltshumanistid tõusevad nüüd tagajalgadele?
Eriti meeldis mulle Tsahkna üks ütlus.
"Küsimus on, kas meil, eesti rahval (Eesti siiski, minu märkus), on enesekindlust ennast mõtestatult kehtestada ning esimesest eitusest üle saades ise oma rahva saatust kujundada. Kui me seda ei tee, tehakse seda meie eest, sest tühi koht jõesängis täiotub veega, kui vihma sajab".
Õige oli ka tõdemus, et Euroopa Komisjon LAJATAS kevadel ettepaneku ultimatiivses toonis, liberaalide jaoks pole see muidugi oluline. Ultimatiivsus on märksõnaks, sest see ongi põhipõhjuseks, mis raevukaid vastusõnavõtte nii palju ja ka räigemas toonis igalpool, ka pläralas, ilmneb. Aga leidub siiski inimesi ja mitte vähe, kes asjadest talupojamõistusega aru suudavad saada. Ja see on tõepoolest lootustandev.
Ja olen igati nõus, et vihale ajab, kui meid nimetatakse pisikeseks, suletud natsirahvaks. Ehk on ohtlikud hoopis need, kes midagi näha ei oska ja mõista ei suuda? Ja kes nii kergekäeliselt on valmis oma keelest ja rahvast ja kodust loobuma?
Tsahkna mainib, et eesmärk (põhiseaduslik) on keele ja kultuuri säilitamine ning, et ta ei näe ühtegi poliitilist jõudu, kes on valmis seda muutma. Siin jään ma eriarvamusele. On neid jõudusid, ka neid, kes avalikult ei muudagi midagi, tegelikkuses aga tegutsevad konstitutsiooni vastu.
Lõpuks ütleb ta: " ..... Avatud maailmas küsiva inimesed üha rohkem kindlate väärtuste järele. Et asemele ei tuleks reaktsiooniline äärmuslus, tuleb tulevikku vaatav konservatiivne käsitlus sõnastada õigel ajal Me tahame olla osa avatud maailmast. kuid me ei taha sellesse lahustuda."
Igati nõus!
'***********************************************************
Kõik võtavad kõik ettepanekud arvesse Elronist Kersalu külani.
http://majandus24.postimees.ee/3293415/kohalike-pahameel-gaasitoru-trassivalikut-ei-koiguta
Kahjuks ei saa tsitaate välja tuua, sest taas tegu artikliga, mis pole kõigi jaoks mõeldud. ka siis, kui ostad ajalehe, ei anna see õigust artiklit arvutis lugeda.
Aga lühidalt on asi nii: Elering soovib Balticconnektor gaasitoru tuua maa alt välja kas Kersalu külast, kus ümberringi ligi sadakond elamukrunti või LNG terminali asukohas Paldiskis, kus pole ümberringi 2,4 km raadiuses ühtegi elumaja. Küla puhul on aga nii, et kui juhtub plahvatus ja tuul on 18 km/sekundis, võib maha põleda kogu küla Mõjuala on 630 m, mõjuanalüüs aga käsitleb vaid 50 m. Kuidas on see võimalik?. Kusjuures, erilist põhjust eelistada üht varianti teisele ei olegi. Seega pole ka selge, miks tegelikult Elering eelistab küla põlema panemist. Ehk sellepärast, et muidu põleks maha mitte elumajad, vaid terminal?
Artikkel aga äärmiselt huvitav.
Paldiskis toimunud keskkonnamõju hindamise aruande kuulamisel selgitas juhtekspert poolteist tundi, mismoodi mõjub toruplanktonile, hoovustele, hüljestele, unustati peaaegu ära INIMESED. Minu jaoks pole siin muidugi midagi üllatavat, inimeste unustamine on võimukoridorides ju absoluutselt igapäevane, ma ütleks lausa igaööpäevane tava!
Aruande koostajad olid küsinud detailplaneeringute kohta infot Keila vallast. Mingeid detailplaneeringuid ei olevat, kuigi kohalikud ütlevad, et hajaasustus seda ei nõuagi. Kas siis oluline planeering või REAALNE OLUKORD? Kuidas kommenteeris olukorda AS Elering projektijuht? "EGA MEIE EI SAA KÄIA IGAS VÕSAS KONDAMAS! Meie projekt hõlmab sadu ja tuhandeid ruutkilomeetreid, me ei saa kogu seda ala läbi käia."
Ehk ei peagi? Ehk võiks minna sinna, kus olulised sõlmpunktid, nagu toru väljatulek ja kompressorijaam? Või on siingi tegemist ikka ja jälle sama asjaga - ametnikud EI NÄE!?
Sellele järgneb teine hr Heinla suur ämber. Kuna kompressorjaam asub ametlikult Paldiski linna piires, siis info ongi vaid paldisklaste kanalites üleval ja Kersalu küla elanikud said väidetavalt asjast teada juhuslikult (Eesti riigi puhul täiesti tavapärane asi, mida isegi kogenud ja kogen ka praegu pidevalt).
Priit Heinla tõdeb, et kommunikatsioon on olnud kehv, kuid nii on info avaldamine omavalitsustes reguleeritud. "MEIE EI KÄI PLANEERINGUMENETLUSE KÄIGUS ÜMBRUSKONNAS UKSELT UKSELE KÜSIMAS, KAS TE OLETE SELLISE ASJAGA NÕUS!".
Mulle tuli kohe meelde, kuidas enne valimisi mõni erakond püüdis lausa rohkem kui kahesaja TUHANDE ukse peale koputada ja seda täiesti TASUTA. Aga palkasaavad ametnikud ei koputa ühelegi uksele? Muidugi siis EI NÄE! On ammu ja tuhandeid kordi räägitud, et osaleda tuleb elus REAALSELT, ametnikud ei võta aga mitte midagi kuulda. Äkki ollakse praegu just Arvamusfestivalil? Seal ju ka saab ennast tühjaks rääkida, aga kasu pole sest mitte tühjagi! Mis asi on siis kodanike kaasamine?
Aga eks ole ka arusaamisega lati probleeme, nagu ka mina olen kirjutanud muude valdkondade kohta. Nii tõepoolest ka siin. Paldiski linn tegi ettekirjutuse ehitada kinnine kompressorjaam, et müra vähendada. Keila vald aga ettekirjutuse teha müratõkkeseinad. Heinla aga TÕLGENDAB seda nii, et kui jaam tuleb kinnine, siis seinu pole enam vaja. Ah et tõlgendab? Ei tule pähegi, et lasta uurida, kuidas TEGELIKULT need asjad on? Ahjaa, nad ju kellegi ukse taga ei käi! Ega see mingi mardisandi jooksmine ole.....
Nüüd jõuame aga kõige olulisema juurde!
"Inimlikult saan ma aru - kompressorijaam minu tagaaias ei oleks kõige toredam asi" tunnistas ka Heinla. "Ma EI SAA midagi muud öelda, kui et ME VÕTAME ELANIKE ARVAMUST ARVESSE. Aga Paldiski variandi valime kindlasti, KUI tuleb LNG-terminal".
Nõndaviisi siis. Olemegi jõudnud tõdemuseni, et TEIL ON ÕIGUS TEHA ETTEPANEKUID, MEIL ON ÕIGUS NEED ARVESTAMATA JÄTTA!
Kui terminali ei tule, paneme parem külale tule otsa! Sest tõenäolisem on võimalus, et VALITAKSE ALTERNATIIV ühe POLIITILISE TAHTE PÄRAST! Kelle tahte?
Heinla ütles ka ära, et "võite ju kohtusse kaevata, siiani oleme meie ikka peale jäänud". Vaat nii. Ikka teerulliga üle. Nagu valitsuskoalitsioonile viimasel ajal ikka kombeks. Ei tule kellelegi pähegi öelda, et "Oih, vabandust, muidugi me seisame KINDLALT EDASI INIMESE EEST!"!?
Kui raha (või lausrumalus) ruulib, hoolimatusest rääkimata, siis läheme JUST NIMELT ÜLE NABALA, KERSALU, PÜHAJÄRVE jt kohtade.......
2 comments:

Tänud!
Jah, ignorantsus on võimule väga omane. Aga see pole nende jaoks oluline, sest võim ju käest ära ei kao.....
Vastuste ootamine on muidugi suur naiivsus, olen seda ka ise kogenud. Tihti. Ja miks muretseda, ka meie ajaloost saab teerulliga üle lasta! Võin muidugi ka näiteid hulgi tuua, aga kes NÄEB, teab niigi. Ning ehk polegi see ajalugu nii oluline, kui tulevikus laulukaare alune must nagu sudaani öö, kellele seda ajalugu siis enam vaja!? Ja ehk nii lähebki, sest maheküüditamine jätkub meil ju endiselt, pole vahet, kas pannakse kinni Pühajärve kool või tühjeneb Kersalu küla!?
Jõudu enda eest seismiseks, sest kui me seda ise ei tee, ei tee seda keegi!
Tuesday, March 29, 2016
Aus piim?
Arutelu FB lehel Toeta Põllumeest.
Loen ja olen ikkagi segaduses. Ma tõepoolest olen igati valmis maksma 10 senti rohkem kui PRAEGU, ehk lausa rohkemgi. Heakene küll, praegu justkui müüdavat alla omahinna, et inimesi meelitada ostma ka muud kaupa. No tühjagi, ega ma ainult piima pärast poodi lähe, ma lihtsalt peangi ostma ka muid toiduaineid. Nagunii nöörivad marketid sageli palju rohkem, kui väidetakse. Üldine juurdehindlus kettide poolt pidi olema 10-20% hinnast, samas ei räägita sellest, palju marketite kesklao juurdehindlus on? Rääkimata sellest, et marketid ise tekitavad ebaausat konkurentsi, nii mõttetult uusi kaubanduspindu ehitades või laiendades, kui ka ebaeffektiivse tööga. Mille põhjus suuresti just juhtimises ja juhtide tasemes. Tagajärjeks viletsad palgad töötajatel. Aga see juba natuke teine teema.
Thursday, March 31, 2016
Suured tõllas raha järgi, väiksed.....?
Täna Postimehes artikkel. Tõsiselt mõeldakse nii?
http://majandus24.postimees.ee/3636863/gildi-petetud-arimehed-nouavad-riigilt-huvitist
Naljakas, kurb ja ärritav. 14 inimest on kahju kannatanud ja nüüd siis pöördunud kohtusse Finantsinspektsiooni vastu. Minul on kahju, kui keegi headusest ja abivalmidusest on valmis kellelegi raha andma, laenu võtma, tagatist pakkuma. Kahju siis, kui ta seda raha tagasi ei saa. Eesmärgiks polnud ju omakasu, vaid head tegemine. Need 14 ja küllap mõned veel panid aga suured rahad riskifondi GILD, mis siis pidi ostma Azherbaidzhaanis maad, tagama sellel taristu ehitamise ja siis kasudega maha müüma. Finantsinspektsioon aga olevat kohustatud võlakirjaemissioon tõttu teostama järelvalvet. Ei ma tea, kui palju ja kas pidas. Siiani olen harjunud, et uppuja päästmine on uppuja enda asi!? Sest meil igasugust järelvalvet ja mitte vähe. Aga kasu neist vähe, sest "ette võetakse" ikka neid, keda ehk üldse puutumagi ei peaks, et ehk pole selleks justkui põhjustki. Mõnda eramaja ehitajat või kohviku tegijat peedistatakse kindlasti üksjagu. Sest väikeseid ongi hea peedistada, näidata ennast printsipiaalsena! Kas aga Finantsinspektsioon ehk riik kaitseb oma inimesi? Investeerijaid? Aitajaid? Või ei aita mitte kedagi?
Muidugi on oma roll loos "ärapanemisel". Kaebajad kaebavad, et FI juht mänginud SPEKULANTIDEGA (H. H. Luige väljend) kokku ja FI ei arestinud piisavalt kiiresti Haaveli, Tamme jt kontosid. Võimalik! Haavel teatab aga, et "tema on kuulnud, et nad saavad selle raha, sest praegusel FI juhil on soov endist juhti laimata"! Kus siis tõde?
Minu arust oli siin tegu ikkagi vabatahtliku riskiga. Keegi ei ole sundinud oma raha panema kahtlaste SPEKULANTIDE taskutesse. Aga heakene küll. Eeldame, et ka järelvalve ei toimi nagu enamus asju siin riigis. Ning ollaksegi "süüdi". Mulle tuleb meelde, kuidas üks tuttav võttis laenu, et aidata sõpra. Sõber ei osutunudki sõbraks. Võiks öelda, et ise süüdi ja "lollidelt tulebki raha ära võtta". Nagu paljud sel puhul ütlevadki. Ehk öelnud kunagi needsamad prominentsed kohtusse pöördujadki? See selleks. Too inimene mõisteti aga süüdi kohtus mitmete inimeste "haneks tõmbamises" ja muidugi kohustati kahjud kinni maksma. Nagu kohustati SPEKULANTE hüvitama kahjud kannatajatele. Kas peaks nüüd hüvitama FI? Ehk AUS MAKSUMAKSJA? Seesama, kelle eest ei seisa riik, prominendid, järelvalve, kohtutäiturid? Arvan, et mite mingil juhul!!! Põhjuseid on palju. Üks väga oluline nende hulgas - pole olnud kuulda, et kohtutäiturid tegeleks tuttava jt võlgade väljanõudmisega pätilt. Kuigi kohtuotsus ju olemas, pätt aga jalutab ikka ringi, nagu õige mees kunagi. Sest tavaliselt pole ju pätilt ka midagi võtta! Nagu polevat võtta ka neilt SPEKULANTIDELT, kes GILD-i asjus süüdi mõisteti. Sest " kohtus süüdi mõistetud isikud on hämmastavalt üheaegselt kaotanud oma vara ja muutunud maksejõuetuks" ütleb Luik. No ja siis? Kui siiani pole keegi abi saanud, hoolimata sellest, et kohtutäiturid on olemas ja peaks tegutsema, miks peaks suurärimehed saama lisaks veel raha nendesamade inimeste arvelt, kes ka kahju kannatanud? Las FI hakkab tegutsema, et siiski SÜÜDLASTELT raha kätte saaks. Mis tähendab, et süüdlased said 7 kuud - 2 aastat tingimisi koos kohustusega maksta tagasi 11, 48 miljonit eurot!?? Sellised suured sulid peaks sõna otseses mõttes võllas kõlkuma! Spekulante ma pean silmas. Et keegi siin kaheti ei mõtleks. Küllap siis oleks ehk ka maksejõulisus kiiresti tagasi ilmunud. Varastada suudad, siis maksa ka tagasi. Ei suuda maksta oma tegude eest, ripudki võllas. Nagu peaks rippuma ka need pätid, kes tavakodanikele tagasi ei maksa. Aitab sellest võltshumaansusest!
"Kohtutäituritel ja pankrotihalduritel on ametlike menetluste raames raske leida, kuhu täpselt on nimetatud isikud omastatud rahad paigutanud", tõdes First Telecom Tradingu omanik Marcel Vichmann.
Mh....
See rahade "eiteakuhuliikumine" tuleb kuidagi tuttav ette!
Eestis tegutseb mitu ettevõtet, mille äriplaan on välja rääkida riigilt võimalikult suured dotatsioonid, mis tagaksid ettevõttele mugava toimetulemise ning võimaldaksid toetatava tegevuse kõrvalt nagu muuseas ajada teistsugust äri, mis seejuures esimesega võrreldes on kordades suurem.
Tänane Äripäev kirjutab ühest sellisest ettevõttest ? Edelaraudteest. Varem oleme mitmeid kordi kirjutanud teisest samasugusest ettevõttest ? Saaremaa Laevakompaniist (SLK). Mõlemad on aastatega riigilt saanud dotatsioone miljardi krooni ringis. Kummagi firma dotatsioonide kasutamise sihipärasusest pole riigil adekvaatset pilti.
Edelaraudtee ja SLK on ses mõttes nagu kaks tilka vett ? mõlemast ettevõttest on sisuliselt saanud rahapump, mis paneb igal aastal kümneid miljoneid kroone jooksma riigikassast nende ettevõtete omanikeni. Raha teeb sel teel hulga käänakuid, läbib mitmeid tütarfirmasid ja hajub kusagil nende ja omakorda viimaste omanikfirmade vahel. Sama teed tagasi liiguvad peamiselt kulud ja veidi piletitulu.
 http://www.aripaev.ee/uudised/2006/01/26/parim-ariplaan-lupsta-riiki
On sarnasust? Lüpsad ja pole muret, küll saab veel sama lehma lüpsta.  Minu jaoks on see absoluutselt mõistetamatu. Seda enam, et ei lüpsnud mina mitte grammigi Edelaraudteel! Ja ei lüpsa ka riiki. Ja ei kavatse oma maksudest anda sentigi SPEKULANTIDELE!
Näis kas meil on valitsus ja riik. Või ongi tõsiseim tegija vaid lüpsja......
Aga kes ja millal siis võlla läheb? Kas väike vorstivaras?
******************************************
12. 04
NONNÄEEE!!!
Jälle tuttavad nimed!
http://pluss.postimees.ee/3651799/volausaldaja-marcel-vichmann-jumal-teab-mida-norberg-seal-korraldas
Ja ikka mingi sahker-mahkeriga seoses. Ei mäletata jälle täpselt, mida "midagi" toimus jne. Kui Panama on ehk kübeke, kas siis ikkagi kõik meil kruudatavad? Või vähemalt valdav enamus? Kulukas ju kontrollida tuhandete asju, eriti kui Vichmanngi ütleb, et "peidetakse hästi". Ja küll mõnel ikka jätkub (rahvadotatsiooni raha) igale poole matmiseks!?
Kunagi ju keegi laenas ka Brasiiliasse vist kümneid miljoneid kroone, hiljem saatis paar meili, et küsida tagasi. Nojah, mis ikka rohkem tülitada, eks ole...
http://epl.delfi.ee/news/eesti/ee-seks-tapmisahvardus-ja-bermuuda-miljonid?id=50857891
*****************************************************
25. 04. 16.
Ikka vähe? Püha müristus!
http://uudised.tv3.ee/eesti/uudis/2016/04/25/kas-ligi-8-miljonit-eurot-rumeenia-kinnisvarasse-investeerinud-eesti-arimehed-saavad-oma-raha-tagasi/
No nii palju ei saa ju targad ärimehed alt minna?
*********************************************************************
Wednesday, April 20, 2016
Vägeva linn 2
Thursday, April 28, 2016
Presidendi manifest?
Mida arvata, kui äsja kiitis presidendikandidaat sellist kirjatükki?https://www.tarand.ee/wp-content/uploads/2012/12/e_manifest_prn-1.pdf
EUROOPA MANIFEST
(Tõlge eesti keelde. Eesti Maailmavaate Sihtasutus, 2012)
RAHVUSLUSEjärgse Euroopa
moodustamise manifest:
..ALLJÄRGNEVALT ON SIIN MÕNED VÄLJAVÕTTED..
*Pihustage Euroopa-vastaste valelik retoorika. Eilsed
vaenlased on vaenlased ka täna: natsionalism, konservatiivsus ja populism.
*Pidagem meeles, et konservatiivid ja populistid edendavad
üksnes omi fantaasiaid.
*Naeruvääristage neid, kes käsitlevad Euroopat
kui vanade isamaade ühendust. Rebige maskid
konservatiividelt, kelle eesmärgiks on tegelikult
demokraatia likvideerimine. Ja peamine, häbistagem
populiste, kes väidavad, et nemad teavad, mida rahvas
mõtleb.
*Juubeldagem selle üle, et praktiliselt kõik ühiskonnad on
multikulturaalsed.
*Selle asemel, et alistuda oma kartustele ja foobiatele,
peame avama silmad rikkustele, mida multikultuursus
pakub. Me peame tunnustama multikultuursuse
pakutavaid voorusi, näiteks panust ühiskondliku
intelligentsuse arendamisse.
*Kindlasti ei pea olema tolerantne kui
inimõigusi tallatakse jalge alla poliitilise oportunismi
kaalutlustel või mingitel etnilistel /natsionalistlikel või
koguni usuhulluse motiividel.
*Tunnistagem taaskord migratsiooni vajalikkust. Ainult
selle abil suudab Euroopa tulevikus säilitada oma
jõukust.
*Peame meeles pidama, mille eest tuleb Euroopa Liidule
tänulik olla.
*Ei tohi aktsepteerida suurimat valet, mida rahvusriigid
kodanikele jätkuvalt räägivad – valet, et rahvusriigid on
Euroopa Liidu alus.
*Me ei tohi langeda rahvusliku identiteedi lõksu. “Rahvuslik
identiteet” on vana natsionalismi kõige hilisem ilming.
See on natsionalistliku ideoloogia viimane mask, mida on
kasutatud multirahvuslike ja multikultuursete vaenlaste
puhul
*Me peame nõudma endale “Euroopa passi”. Me peame täna
julgema teha isegi veel suurema hüppe, hüppe täieliku
Euroopa rahvuse suunas.
*Seega - viigem lõpule see, mida Euroopa pioneerid kunagi
alustasid. Nende püüdlused olid meeletud. Nende visioon
oli õnnistus. Napilt pool sajandit hiljem saavutatud
tulemused on fenomenaalsed.
*Paneme Euroopa föderalistid tüüri. Need oleksid
poliitikud, kes esindavad ainult Euroopa huve. Meil on
küllalt rahvuslikke ja kohalikke parlamente, kuhu valida
esindajaid, kes kaitsevad rahvuslikke ja kohalikke huve.
Euroopa Parlament peab keskenduma Euroopa huvile,
mitte Liikmesriikide huvidele.
*************
Sallijad? Jah, see ongi nende pale!
Kui aga valetamisest rääkida, siis selge demagoogiline vale on omane ikka liberaalidele.
http://objektiiv.ee/kaljuranna-sonul-valjendab-kooseluseadus-eesti-kodanike-enamuse-seisukohti/
Vähe sellest. Ka väärtustest ei teata mitte midagi. Aga on ülitore, et nii Tarand, Kaljurand ja mõnigi teine ei püüagi teeselda.
************
Kõigile teada, miks RAHVUSringhäälingu alandlik teener Reikop nii ründab. Kuigi ERR kaotab aina rohkem ja rohkem usaldust. Tegelikult, paljudel polegi nende vastu enam ÜLDSE usaldust. Taaskord, "sallijate" tõeline pale paljastub iga päeva ja tunniga.
http://publik.delfi.ee/news/inimesed/kas-koigi-aegade-vihaseim-intervjuu-marko-reikop-mart-helmele-miks-te-nii-vihane-olete-miks-te-armastate-torvikutega-ringi-joosta-miks-te-olete-rassiv?id=74363933#a_emb_146186645336969_4227
Rohelised hirmul tõe ees?
Eespool siis
Praegu on mõistlik ära oodata, et uued rongid oleks mõne aasta jooksul käigus, misjärel on võimalik nende mõju, kulude jms osas senisest rohkem teadmisi ja kogemusi. Pärast vastavat analüüsi on tulemusi võimalik kasutada ka potentsiaalse Haapsalu raudtee taastamise otsustamisel.
Nonii!
1. Kui küsimustest aru ei saada, räägitakse aiaaugust või jäetakse vastamata.
2. Kui küsimustest aru ei saada, siis sellised vastused näitavad, et tase on olematu. Üks pääsetee - võetakse küsijaga ühendust ja palutakse üksipulgi küsimused lahti seletada. Seda uhkus ei luba.
Võin tuua ühe selgituse - "raudtee signalisatsioon". See ei tähenda ülesõite ega rattureid. Vaid seda, et 90% raudteefooride nähtavusest ei vasta nõuetele. Tagajärjeks võib olla väga traagiline õnnetus ja/või kahju keskkonnale. Materiaalsetest kuludest rääkimata.
Ja teine asi - rongide turvanguseadmed. Vanadel rongidel oli olemas veoblokeering vastu punast sõites, vähemalt autoblokeeringu piirkonnas, nagu läänesuunal ja idasuunal. Uutel "magati see" MKM ja TJA poolt maha. Ometi on punasest läbisõit kõige ohtlikum asi! Eriti ohtlik nüüd veel seetõttu, et kahe mehe asemel porgandites vaid üks. Juba on olnud tööpraaki ja inimlikult see täiesti mõisetav. Sest me oleme vaid inimesed ja eksimine on inimlik! Aga kas see peab ka tähendama seda, et me ei püüagi midagi muuta? Endale suurt ohtu tunnistada? Kas me ootame üliränka raudteeõnnetust? Ma ei taha ära sõnuda, aga ma näen, et selle ärahoidmise asemel pigistatakse silmad kinni!
2. Hea artikkel ja hea plärala.
http://tarbija24.postimees.ee/2850829/toitlustus-elroni-rongides-lukkus-kaugustesse
Üks kümnetest ja sadest lubadustest, mida annavad mittespetsialistid (kuigi pr Palo väitel pidi spetsialistidest kubisema). Tegemata töö juba rongide tellimisest saadik. Aga lubati ju vajalikku asja! Mida aga arvavad murekohast reisijad ja kõrvalseisjad?
Rohkem ei viitsi. Sellised olid kommentaarid valdavalt ja andke andeks, need meenutavad mulle samasuguseid inimesi, kes hiljuti ühel teemal näiteid tõid. Ja virisemises süüdistasid. Kui meil on NII palju inimesi, kes asju ei mõista, muredest aru ei saa, kaasinimesi ei taha mõista, asju ei tea (ah, et pole varem toitlustust olnud?), siis pole ka ime, et kõik asjad tehakse meil läbimõtlemata ja poolikult!
Elu on palju keerulisem. Vahel plaanid minna Selverisse, aga plaanid muutuvad ja ei jõua. Pikk päev seljataga. Enamasti polegi Selverit ega muud Erinevaid situatsioone on tohutult ning teisest küljest, kerge eine, kohvi, vesi, need peaksidki rongis olemas olema. Vähemalt diiselrongides, mis sõidavad kaugemale.
Ja oletame, et ei ole ega niipea ei tule. Mis siis teha?
Kunagi kirjutasin muuhulgas ka MKM-le Ühispeatustest, teeäärsetest müügikohtadest - kõik need on riigis arengu aluseks. Vastati, et ega nemad ometi kioskiputkat ehitama hakata. Aga näe, tuleb hakata. Kulutad n15 milj euroraha korralike peatuste infra loomiseks, et tõepoolest oleks võimalik kohapealt kohvi juua jms. Milles on küsimu? Kas tase sama mis Postimehe pläralas?
Vaat selline on meie tase. Ja me valime ikka neid, kes millegagi hakkama ei saa!?
5 comments:
AnonymousJuly 11, 2014 at 5:30 AMToitlustuse koha pealt jaamades on imelik, et oleme raudteel hullemas seisus kui 80 aastat tagasi. Tollal oli paljudes väiksemates jaamadeski einelauad, kus muuseas toidu kõrvale müüdi ka õlut ja veini.Isegi näiteks niisugune jaam nagu Risti ( kaugel sellest, et oleks suur magistraaljaam ) Haapsalu raudteel oli einelauaga. Nüüd on isegi varjualuse ja sooja ooteruumi leidmine halva ilmaga jaamades juba raske, rääkimata toitlustamisest.Arvatakse, et raudtee - see ongi rööpapaar ja platvorm lageda taeva all ning sellest aitab..
Reply
Eesti on ilmselt ainus Euroopa pealinn, kus pole enam vaksalihoonet. Balti jaam on muudetud putkakaubanduse keskuseks,. Paar istepinki koridoris ja piletikassa ei tee sellest veel vaksalit.
AnonymousJuly 11, 2014 at 2:12 PM90% fooride nähtavus ei vasta nõuetele?? Niisiis - sissesõidud 1000m, väljasõidud 400m peateeedel 200m kõrvalteedel - 90% pole näha. Kurat, miskipärast tundub see protsent vägagi lahmitud.
Reply
Et siis, kas jutt käb kogu Eesti raudteede kohta või on siin mingi vahe näiteks EVR-i ja Edela vahel...
Tänud, Anonüümused!
Reply
Vahe koha pealt niipalju, et erinevalt Eesti Raudteest, on Edelaraudteel uute fooridena olemas LED-foorid, Eesti Raudteel aga lampfoorid, kusjuures nende kvaliteet selgelt viletsam kui omal ajal uutena paigaldatud fooridel. Erit ere näide on Lagedi II tee kordusfoor, mis on ehe säästufoor. Ning muide, mille reguleerimiseks kulus aasta! Oleks see normaalses riigis võimalik?
Kui sõidad kabiinis, siis näed, et foorid peaks olema nähtavad iga ilmaga. Tegelikkus kaugelt viletsam. Jõgeval ja paljudes teistes kohtades foorid olenevalt ilmast nähtavad vaid paarisaja m kauguselt (sissesõit). Sama lugu läbisõidufooridega. Muide, paljudes kohtades ka foorid viltu, suunatud metsa või vajunud kontaktliini postide taha (Raasiku jt) Ja kui on mälu olemas, siis peaks meenuma, et puhastena, reguleerituna jne, olid need foorid hoopis kaugemale nähtavad. Mitte minu nägemine pole viletsamaks jäänud. Manöövrifooridest ma ei räägigi, üks väheseid kohti, kus neid reguleeritakse, on Tartu.
Korduvalt sai sellel teemal ettekandeid tehtud. Oleks ma bluffinud, oleks mõni MKM-i või TJA ametnik kaasa sõitnud ja mind maatasa teinud. Tegelikult kardeti tulla, sest väga hästi teatakse, milline on olukord. Kui ei tunnistata, siis järelikult tegu selgelt ohtlike ehk pimedate ametnikega. Kui tunnistataks...palju see riigile maksma läheks?
Kunagi panin Tartu liinil kirja foorid ühekaupa, v.a. manöövrifoorid. Kogunes 12 lehekülge, see ettekanne peaks olema Edela arvutites alles. Mitte sittagi pole muutunud.
Ja kui ei usu, istume ükspäev rongi, koos "pimedate" ametnikega ministeeriumist ja mujalt, ning vaatame! Kahjuks jääd sa kaotajaks. Kuigi mulle meeldiks, kui tuleksid!? Aga...?
Ja veel, kas ja millal puhastatakse fooride klaase seestpoolt? Mis aja tagant vahetatakse välja nõgiseks muutunud pirnid? Mitu aastat põhimõtteliselt ei sõida mehaanikud rongidesm kaasa, et kontrollida fooride nähtavust vedurijuhtidele? Või pole oluline, kas see foor näha juhile või metsseale kuskil võsas?
Ma ei lahmi, vaid tean, mida räägin. Kui ühel vagasel vedurimehel Tartu-Tallinn rongis ei toiminud vedurifoor, vaat siis oli ta kiirrongis püsti hädas fooride nähtavusega! Muidu lihtsalt lastakse "üle".
Aga ootan ka Sinult pikemat vastust!
Toitlustamise koha pealt on tõesti asjad hullemast hullemad. Ei saa ju mõelda, et süüa saab ainult Tallinnas ja Brüsselis... Balti jaam on aga häbipklekk, kuhu isegi Barrosot ei lastud. Nende poolt, kes Eesti arengut taevani kiitsid...
Ahjaa!
Reply
Foore ei tohi miski varjata. T-Väikse paaritusuuna hoiatusfoor otse värskelt paigaldatud kontaktliini posti taga? Kas EVR ametnikud ei tea eeskirju?
Ülemiste matkafoor BM5 jääb viadukti postide taha. Paigaldamisel sai korduvalt öeldud, et vaja tuua mõned meetrid ettepoole. Kas toodi? Vastus selge nagu allikavesi!
Liiva ja T-Väike siisesõidu foorid paaris suunal ammu viltu ja näitavad ei tea kuhu! Kaua veel?
Kuigi ka Edealaraudteel kõvasi pohhuismi, siis üldjuhul mõned mehhaanikud ikkagi tasemel. Nagu Pärnus või Viljandis, mida lähemal aga Tallinnale, seda hullem!
Ministriproua vastus!
Ohutus nii maanteel kui raudteel on riigi jaoks väga suure tähtsusega. Kõikide õnnetuste puhul viiakse läbi täpne analüüs õnnetuse põhjuse kohta ja tehakse sealt vastavad järeldused
Mage! Raasiku puhul ei näinud ametnikud, et foore ei ole näha! No mis järeldusi sa teed, kui oled pime, kurt, ja kirjaoskamatu? No kurrat, kas tõesti on raske olla selgrooga ja aus?**********************************************************
Thursday, July 31, 2014
Ment jääb mendiks....
Kuradi raisad...värdjad....neile endile tuleks nii teha....Just nii võis lugeda FB-s ja mujal arvamusi politsei väidetava "liigse jõu kasutamise" kohta festivalil Kultuuritolm. Igal inimesel oma arvamus, nii arvasid tõenäoliselt enamuses nooremad (need, kellele tahetakse valimisõigust anda!?) inimesed. Kindlasti ka mõnedki vanemad inimesed, aga millised? Kas need, kelle jaoks "ment jääb mendiks"? Või need, kes liiga palju aktshion filme vaadanud ja naudivat kõvasid mehi ehk pätte? Mina ei naudi. Ja pätt jääb pätiks - võib ju ka nii öelda!?
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/110_112/video-politsei-joulistest-votetest-kultuurifestivalil-valmis-pohjalik-videolugu-kuid-konflikti-algus-on-ikkagi-segane.d?id=69455661
Jõudu kasutati. Kas liigset, seda ma ei tea. Selliste asjade puhul sõltub väga palju algusest ja sellest, kui palju ja mida ütlesid politseile turvamehed. Kas panid "asjale" juurde? Ei tea. Kas leidub pidulisi, kes piiri ei taju, olgu sees 1 või seitse õlut? Jah leidub.
Vaatasin videot ja hoolega. Tänapäeval on vägagi võimalus miksida kokku need lõigud, mis "miksijale" olulised. Oleks aus näitaja, siis kus on algusfaas või vahepealsed lõigud? Igatahes ei lase ma ennast ühestki sellisest videost mõjutada nii, et kohe seisukoha võtaks, kes on süüdi! Jah, usun küll, et võmmud ja koer pole meeldivad asjad. Millal siis võmmu anda? Kas Viljandis anti võmmusid? Või lasti pättidel olukorras võimupositsioon haarata? Ning jõuti sinnani, kuhu jõuti? Mäletate veel?
Muidugi on parem hoiduda "olukorra eskaleerumisest". Seda enam, et kui olnuks vaid üks patrull, mis saanuks siis? Kas kannatanute sõbrad olnuks nii rahulikud kui olid? Ja kes üldse antud situatsioonis olid kannatanud? Ehk need, kelle peo rikuvad ära üle piiride minejad? Miks ei räägita sellest kui väga võidakse perede (ja laste) peomeeleolu ära rikkuda selliste inimeste poolt?
Heakene küll, ehk võinuks vähem jõudu kasutada? Mille järgi selle video vaataja saab teha selge otsuse? Mille järgi? Mina küll ei riski teha!
Meil on olnud küllaga olukordi, kus politsei on liiga pehmalt käitunud, provokatsioonidele n.ö. mitte allunud ja riigi maine kohati täis teinud. Sest turvatunnet ei ole piisavalt! Hoolimata Ansipi topeltgarantiist!
Purjus tatikraed, kes kuskil peol ahistavad teid või teie lapsi. Kutsute politsei? Ja kui politsei tuleb ning otsustab käega lüüa, sest iga väiksemagi võmmu eest võib saada süüdistuse võimuliialduses, vägivalla liigses tarvitamises ja ei tea milles veel. Selles, et pätile silma vaatas? Tänan, ei. Ma parem riskin võimalusega, et korrarikkujate suhtes kasutatakse natuke "liigset" jõudu, selle asemel, et politsei minam läheb või tulemata jätab. Kes meid siis kaitseb? Topeltgarantii, mida ei ole?
Eile öösel oli lahtisest aknast kuulda muusikat ja tänaval kaasalaulmist. Valjusti. Kella kolmeni öösel. Sain magada küll, aga vahepeal oli uni häiritud. Ega mul polegi midagi selle vastu, et pidutsetakse. Kuid ajuvaba röökimist sinna juurde just ka ei taha. Keegi kutsus ka politsei, oli kuulda ka valjuhääldist antud korraldusi. Ei tea, kas seal oli seitse patrulli või üks, kas seal anti liigselt pasunasse või mitte, aga õiget und enne kelja nelja ka ei saanud. Vähemalt häälte järgi üritati kõrtsus ka peale lahkumist musa põhja keerata! Natuke rohkem peaks ikka teistega arvestada oskama küll. Ja on üldse vaja politseid kutsuda kui on pidu? Politsei ei tantsi ju!? Pidutesege ise, aga laske ka teistel puhata. Elada!
**************************
7. 08. 2014.
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/delfi-video-prefekt-kristian-jaani-ilma-teenistuskoera-sekkumiseta-voinuks-politseinikud-kultuuritolmul-kolki-saada.d?id=69484665
Kus on see häbiplekk, millest Delfi räägib?







 
 
 









Võsas kondamas polegi vaja käia, maakataster tellib igal aastal uued aerofotod ja sealt oleks isegi ilma arvuti tagant tõusmata tegelik olukord näha olnud. Seda lihtsalt meelega ignoreeriti lootuses, et Kersalu rahvas ei märka enne midagi, kui kopp maasse lüüakse.
ReplyTeine küsimus, mille peale Heinla peetpunaseks läks ja kokutama hakkas oli, et kas Elering on teadlik, et ALT EST 1 puhul on tegemist ajaloolise sadamakohaga vähemalt alates Põhjasõjast ja et kas nad on oma eelarvetes ja ajagraafikutes arvestanud arheoloogiliste väljakaevamistega, sest niipea kui kopp maasse lüüakse, hakkab sealt kohe muinsuskaitse alla käivat mudru tulema...ma ei saanudki mingit vastust.