kolmapäev, 25. jaanuar 2023

Jälle PEÜTK ja Lääne-Virumaa omavalitsuste ükskõiksus.

 

 
Eelmises teemas lahkasin Raplamaa bussiliiklust (aastaid juba) ja sama jama on ka Lääne-Virumaal. ÜTK ja kohalikud omavalitsusjuhid jätkavad amasugust ükskõiksust, mis sai alguse juba maavanemate ajal.
 
Millised muudatuse 23. jaan siis tehti?
 
 

Seoses muudatustega rongide sõiduplaanides muudetakse liinide 16, 31, 32, 36, 39, 49, 52, 53, 56, 59 ja 64 graafikuid:

  • Liinil 16 väljumised:
    •  Rakverest nihkuvad kõikidel päevadel 7:50 -> 7:40, tööpäeviti 5:40 -> 5:50 ja 19:10 -> 19:15, tööpäeviti ja laupäeval 14:10 -> 14:00 ja 17:05 -> 17:15.
    • Tapalt nihkuvad kõikidel päevadel 14:20 -> 14:15, tööpäeviti ja laupäeval 20:45 -> 20:35 ning tööpäeviti 19:00 -> 18:55
  • Liinil 31 väljumine Tapalt 15:10 -> 15:15
  • Liinil 32 väljumine:
    •  tööpäeviti Järva-Jaanist 17:10 -> 17:00 ja Tamsalust Järva-Jaani suunas 16:27 -> 16:29
    • kõikidel päevadel Tamsalust Järva-Jaani suunas 14:08 -> 14:20
    • laupäeval Rakverest 17:20 -> 17:15, Tamsalust Järva-Jaani suunas 18:06 -> 18:01 ja Tamsalust Rakvere suunas 19:11 -> 19:04
    • pühapäeval väljumine Rakverest 8:10 -> 7:55 ja Tamsalust Rakvere suunas 8:55 -> 9:00
  • Liinil 36 väljumine Rakverest 12:00 -> 11:55
  • Liinil 39 väljumine Tamsalust 15:25 -> 15:30 ja 19:10 -> 18:45
  • Liinil 49 väljumine Rakverest 18:55 -> 18:30
  • Liinil 52 väljumine tööpäeviti Rakverest 16:55 -> 17:00 ja Vajangult 18:29 -> 18:22
  • Liinil 53 väljumine
    • Tapalt tööpäeviti ja laupäeval 9:05 -> 8:55 ja 13:00 -> 13:05
    • tööpäeviti 19:50 -> 19:55 ja nädalavahetusel 19:05 -> 19:30
    • tööpäeviti Tamsalust 16:50 -> 17:10 ning Järva-Jaanist 13:55 -> 14:00
  • Liinil 56 väljumine:
    • tööpäeviti Aserist 16:50 -> 17:05 ja Rakverest 15:50 -> 16:00 ja 18:55 -> 18:50
    • laupäeviti Aserist 10:05 -> 10:00 ja 15:05 -> 15:00 ja Rakverest 18:55 -> 18:50
    • pühapäeviti Aserist 15:00 -> 14:10 ja 18:05 -> 18:10
  • Liinil 59 reedeti ja pühapäeviti Väike-Maarjast 17:50 -> 17:45 ja 18:23 -> 18:18 ning Kiltsist 18:08 -> 18:03 ja 18:40 -> 18:35
  • Liinil 64 väljumine:
    •  tööpäeviti Tapalt 5:45 -> 5:50, 7:40 -> 7:35, 12:15 -> 13:15 ja 14:50 -> 15:10 ja Aegviidust 7:00 -> 6:50, 8:20 -> 8:15, 13:55 -> 14:20 ja 15:55 -> 16:30
    • kõikidel päevadel väljumine Tapalt 17:05 -> 17:20 ja Aegviidust 18:15 -> 18:50
  • Korrigeeritakse väljumisaegu liinil 15 Kunda pargi peatusest kõikidel päevadel 15:50 -> 16:00 
  • Liinil 47B tööpäeviti Rakverest 16:00 -> 16:05.
 
Iseenesest vajalikud, aga taas vaid poolikud ja kosmeetilised. 

Samala ajal kärbiti Rakvere uut linnaliini, mille halva korralduse ehk lausa mõttetuse eest ma korduvalt hoiatasin. Raha pandi magama, selle asemel, et Tamsalu, Väike-Maarja ja Pajusti suundadelt pikendada maakonnaliine Rakvere Jaama peatuseni (tänaseni peatus.ee portaalis mitteleitav, sest ümber nimetamata) ja ka Põhjakeskuseni, tagades võimaluse rongidega sõitmiseks ka Rakvere linna elanikele. Selge on ka see, et sisuliselt tuleb Rakvere bussijaam kolida raudteejaama juurde, jättes alles ka peatused kesklinnas.

Üksiti tuleb ka Sõmeru, Päide ja Hulja suuna bussidele leida võimalused Rakvere Jaam läbimiseks rongide ajal. Lihtsaim oleks nende kahe (lõuna- ja põhjasuundade) bussiliinide kokkuliitmiseks nagu Pajusti - Aseri jms ehk et peale seisuaega Rakvere Jaamas liinid jätkavad ja inimesed saavad sõita ilma ümberistumisteta ükskõik mis suunalt LÄBI Rakvere ka vastasasuvatesse suundadesse. See tähendab busside täituvuse suurendamist seega ka maksumaksja raha otstarbekamat kasutamist. TASUTA bussiliinidele, mille vastu millegipärast Isamaa ja RE poliitikud endiselt seisavad ja mille heaks Keskerakond ei suuda ja/ei taha midagi teha?

Olen juba ka varem esitanud ideed, tagamaks Aseri, Kunda jt busside ühendamiseks rongidega. Miks palka saavad ametnikud tööd ei tee?
 
 
 Kuigi tegin osa tööd juba ette ära, pole vaevutud midagi muutma. Nüüd aga valimised ees ja jälle lubatakse edendada Eesti elu? Mitu korda kandideerijad vahetavad päevas triiksärke ja lipse mida nad suures jutumulinas süge täis pritsivad? Ka Rakvere elanikud on kurjad, et needsamad tegelased ei suda isegi ühendust rongidega tagada, aga lubavad suure linna ehitada?
 
 Konkreetseid näiteid ja sõiduplaani lahendusi ma ei hakka seekord siin isegi üles panema, sest selliseks tööks (mis ÜTK-l tegemata) kuluks tunde ja päevi. Palga saavad ja peaks välja teenima aga ÜTK ja ka vallavalitsuste kõrgeltharitud asjatundjad. Siiani seda asjatundlikkuste ei ole ega paista!
 
 *********************
 
Pean ka lisama selgituse. Viimasel ajal on mõnelgi korral keegi püüdnud väita, et "olen vihane, sest mulle pakuiti midagi ja ma ei võtnud seda või hoopis jäeti pakkumata"! Kummalgi pole mitte mingit alust. Ainuke koht, kuhu kunagi soovisin, oli peale koondamist logistikuks Elronisse. Ei saanud, aga see on nende mure, mitte minu.
Ja teiseks, kes mind vähegi tunnevad, teavad, et ma pole kunagi midagi teinud raha pärast või mingitest isiklikest huvidest lähtuvalt. Lihtsalt tööd olen teinud ikka inimestele, ettevõttela ja riigile mõeldes, keskkonnast rääkimata. Sedasama eeldan teisteltki.

Ja asi eo saa ollagi "milleski", sest ühistranspordi probleemidega olen tegelenud sisuliselt tööleasumisest aadik, ise varem, kui bussid kooli ja rongile sõidutasid. Ja kuigi mõnigi inimene on püüdnud väita, et ma ei jaga ühistranspordist midagi, siis tegelikult on vastupidi - keegi siin ei tea sellest nii põhjalikult! Ja kes sedasama mulle öelnud, saan vaid tunnustavalt tänada.
 
Kommertsliinide kadumises aga tasuta bussidel süüd praktiliselt polegi. Sel lihtsal põhjusel, et polegi kadunud liinide kõrval olnud märkimisväärseid tasuta busse või teisal, on neid vähe ja kadumise põhjuseks hoopis bussifirmade suutmatus ajaga kaasas käia.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar