Blogiarhiiv

esmaspäev, 23. jaanuar 2023

Kas Raplamaa vallavalitsejad (+ ÜTK) hoolivad inimeste liikumisvõimalustest või aeg plats puhtaks lüüa?

 

 
Loo alguseks meenutan, et juba üsna palju aastaid olen pidevalt edastanud kõikidele osapooltele konstruktiivseid ettepanekuid, aga muutusi Raplamaal on toimunud vaid näpuotsaga. Ja mitte ainult Raplamaal, vaid ka Harjumaal, Lääne-Virumaal, kus Põhja-Eesti ÜTK meeskodn tegeleb sõiduplaanide koostamisega. Nad pole tänini suurt millestki aru saanud ja Harjumaal näiteks on raske leida bussiliini, mis sõidaks ühel ajal kogu nädala ulatuses. See omakorda ei võimalda normaalseid ümberistumis rongidelt bussidele ja vastupid. (Tõsi, tänasest on ka Elron samasuguse käkiga hakkama saanud ja tundub, et mida enam juhtkond uueneb, seda nõrgemaks muututakse).
Juhin siin tähelepanu sellelegi, et ka Alu liine jaamaliinidega kokku siduda ei saavat, nagu mulle aastaid väideti. Aga näete ise, sai küll.

Muutmist vajavad ka peatuste nimed, kuigi isegi sellest arusaamine käib ametnikele üle jõu. Ma ei tea, millele kuluvad koolituste rahad, aga tarkust selle eest küll ei lisandu?
Rapla Raudteejaam - uus nimi Rapla Jaam
Rapla Jaam - uus nimi Rapla Jaamatee.
Kohila Raudteejaam - uus Kohila Jaam
Lelle - uus Lelle Jaam.
Kesklinna - uus nimi Rapla Keskus.

Jaama läbivate või seal alustavate ja lõpetavate liinide nimes peab see ka kajastatud olema.

Algatuseks toon siis ÜTK kodulehelt tänased muudatused.

Raplamaa avalike liinide muudatus alates 23.01.2023

 

Seoses Elroni rongide uue sõiduplaaniga jõustuvad alates 23.01.2023 muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel  nr.1, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14A, 15 18, 20, 23, 37 ja 39, et tagada ümberistumuse võimalused.  

 

Liinid 1 ja 3 Rapla raudteejaam – Rapla – (Alu) Muudetud on väljumisaegu seoses Elroni rongide uue sõiduplaaniga. Uue sõiduplaani järgi on viimane väljumine Alusse liiniga nr.3 Rapla raudteejaamast  kell 21.40 ja tagasi Alu peatusest kell 22.00.

Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru - Kaiu - Kuimetsa Muudetud on nädalavahetusel väljuvate busside aegu. Uus aeg hommikusel väljumisel on Rapla bussijaamast kell 08.00 ja Kuimetsast kell 08.50 (varem vastavalt kell 08.05 ja 08.55). Õhtune buss väljub Rapla bussijaamast kell 16.45 ja tagasisuunal Kuimetsa rahvamaja peatusest kell 17.35 (varem vastavalt 16.30 ja 17.22).

Liin 8 Rapla – Pirgu – Järlepa – Kohila Kohila raudteejaamast väljub buss kell 15.40 (varem 15.25).

Liin 9 Rapla – Alu – Hageri – Kohila Kohila peatusest uus aeg kell 15.35 ja Kohila raudteejaamast kell 15.40 (varem vastavalt 15.20 ja 15.25).

Liin 10 Rapla – Juuru - Järlepa – Kohila Paljudel väljumistel uued kellaajad, samuti on muudetud peatuste vahelisi sõiduaegu. Nädalavahetusel väljub Rapla bussijaamast buss kell 06.55 (varem kell 07.00), Kohila raudteejaamast kell 08.05 (varem kell 08.10) ja kell 09.15 (varem kell 09.00). Tööpäeviti väljub buss Kohila raudteejaamast kell 06.00 ja Hagerist kell 06.15 (varem vastavalt kell 06.05 ja 06.15).

Liin 11 Rapla – Lelle – Kädva - Käru Õhtune buss väljub uue sõiduplaani järgi Rapla bussijaamast kell 18.20 ja Vahastu teelt kell 19:15 (varem vastavalt18.10 ja 19.02)

Liin 12 Rapla – Keava – Lelle – Eidapere Õhtune buss väljub Rapla bussijaamast kell 17.40 (varem kell 17.30).

Liin 13 Kohila – Hageri - Aespa – Kohila Uued väljumisajad Kohila raudteejaama peatusest kell 14.50 ja 17.45 (varem vastavalt 14.40 ja 17.55). 

Liin 14A Rapla – Alu – Kodila – Ohulepa Muutunud on väljumisajad õhtustel bussidel. Uued ajad Rapla raudteejaamast kell 19.35 (varem kell 19.20), Vardi teelt kell 17.59 (varem kell 17.50) ja Rakalt kell 20.10 (varem kell 19.55).

Liin 15 Rapla – Alu – Kodila – Varbola – Pajaka Õhtuse bussi uus aeg  Rapla raudteejaamast kell 16.20 ja Pajakast kell 17.25 (varem vastavalt kell 16.10 ja 17.15).  

Liin 18 Rapla – Kohila Kohila raudteejaamast väljumise uus aeg on 16.40 (varem 16.35).

Liin 20 Rapla – Kehtna Raplast kell 18.25 väljumine on lükatud 10 minutit hilisemaks, uus aeg on 18.35. 

Liin 23 Rapla – Kuusiku-Nõmme – Kodila – Ohulepa Rapla raudteejaamast väljumise uus aeg on 16.15 (varem 16.05).

Liin 37 Rapla – Märjamaa Uus väljumisaeg tööpäeviti Rapla bussijaamast kell 07.30 (varem kell 07.25) ja Märjamaalt Lemmiku peatusest kell 08.10 (varem kell 08.03).

Liin 39 Märjamaa – Vana-Vigala – Märjamaa Märjamaalt väljumise uus aeg on kell 08.03 (varem kell 08.00).

 

Vahele aga üks tähelepanek:
On arusaamatu, miks näiteks Ingliste inimesed bussiliiklusega rahul ei ole?

 
Aastajagu tagasi kohtumisel Transpordiametis sai viidatud hulgipuudustele portaalis peatus.ee. Muuhulgas ka sellele (nagu pildiltki näha Rapla Bussijaam - Ingliste) on algpeatus küll mainitud, aga lõpp-peatust mitte Kahjuks see tänini nii.
Üldiselt on nurinat üsnagi palju, aga kurtide kõrvadeni see ei ulatu. Või siiski nuristeakse asjata. Näiteks on INGLISTE inimesed nurisenud väheste sõiduvõimaluste üle. Ehk on see vaid virisemine ja laim?Sest on ju  pildiltki näha, et hilisõhtulgi saab Inglistele üsna sageli sõita, eks!? Istuge Rapla bussijaamas bussile, sõitke raudteejaama ja .... parima variandiga Inglistele jõuab isegi ajaga alla 2 tunni! Jala väike ülejäänud maa!
Miks pakub portaal selliseid laialdasi võimalusi?

Sahinad aga liiguvad, et Transpordiamet ja ÜTK kavatsevad saavutada Paunvere huumoriauhinna Meie Mats! Ja mitte rändkaikana vaid igaveseks! Vabandust, karikana, kuigi iga-aastast kaigast oleks parem anda? Mahtra selleks sobiv koht, kõik need poliitikud ja ametnikud sinna rivvi ja...?
Lisaks on in tekitada liikuvusteema ehk et inimesed peaks rohkem ju liikuma?

Võimalused auhinnale on suured! Sest kui sai näiteks teada antud Kohila Jaam - Juuru - Rapla bussiliinist idee pikendada see Rapla jaamani, siis ÜTK-s arvati, et "meie arvates vaevalt keegi Kohilast niipidi Tallinna sõitma hakkab..."

Ja alustakski siis nende ülevaatamisest.
NB! HANGETE SÜSTEEM EI VÕIMALDA BUSSILIINE OMAVAHEL HÄSTI SIDUDA, AGA SELLE EEST AMETNIKUD PALKA SAAVADKI, et asjad ümber teha! Ammu peaks olema hangete süsteem likvideeritud ja bussiliiklust toimetama RAS Eesti Bussitransport.
NB! Kui liini lõpp-peatus on jaamas, tasub liiniaegade paikapanekul hoida liini kahe viimase peatuse vahele veidi varuaega, isegi kui liinil sõiduaeg veidi kiiremaks muudetud. selleks, et buss saaks igal juhul jõuda jaama õigel ajal või isegi paar minutit varem.
 
Liin 7 bussijaamast varasemaks ehk 7.40 või hädapärast 7. 50.
Õhtul tagasi Kuimetsa Rahvamaja peatusest 17. 55 (või 17. 45)

Peatustes Rapla Vallamaja ja Riia pole sõitjaid? Seega peaks sealtkaudu ringiga sõitvaid liine vähendama?
Ja Rapla jaamaga seotud Juuru suuna liinid vastavalt vajadusele sõidavad bussijaama, kas läbi Mahlamäe või otse.

Liin 8 peaks väljuma Rapla Jaam peatusest kl 13. 15,  saabudes Kohila Jaama 14.30. 
Rongid väljuvad 14. 43, praegune ligi pooletunnine ooteaeg on normaalsusest kaugel.
Tagasi Kohila Jaamast 15. 39, Juurut läbimata ja saabudes Rapla Jaama 16. 15 (Rong Tallinna 16. 18)

Liin 13 on muudetud ja kulgeb läbi Aespa. Kas reisijaid on lisandunud? Keegi sõidab Kohilast läbi Hageri Aespasse ja sealt edasigi ehk tagasi?

See muudatus omakorda on teinud tunduvalt halvemaks (pikk ooteaeg rongijaamas) Järlepa suunalt rongile tulijatele ja ka vastupidi.. Või on see ennast tänu reisijate arvu kasvule õigustanud?
***
Liin 10 Rapla Jaamast peaks alustama 16.57, otse bussijaama (vahel ehk Vesiroosi peatus?) ja edasi Aranküla peale, jõudes Kohila Jaama 17. 57.
Raudteejaamast tagasi 18. 20 ja läbi Mahlamäe Rapla Jaama saabumisega 19.25.

Märjamaa - Vigala bussiliinid tuleb võimalusel kokku panna Märjamaa - Rapla liinidega või vähemalt Märjamaal siduda ajad.

Kuna varem või hiljem Rapla Bussijaam likvideeritakse (ja asendatakse loodetavasti maantee ääres bussipeatusega), on aeg Märjamaa - Rapla liinid ümber korraldada.

Märjamaalt Raplasse jõudes suundub buss Rapla Keskus peatusest Vesiroosi kaudu Rapla Jaama ja vastupidi.
 
(Märjamaalt väljumine) ja Rapla Jaama saabumine:

Liin 37 väljub 7. 10, saab. 7. 50, rong väljub 7. 56.
Liin 37 väljub 7. 52, saab. 8. 29, rong väljub 8. 33.
Liin 37 väljub 11. 10,  saab. 11. 48, rong 12. 00.
Liin 37 väljub 12. 25, saab 13. 05, rong v 13. 15.
Liin 37 v. 14. 36, saab 15. 11, rong 15.15.
Liin 37 v 15. 40 (* väljub  15. 44.), saab. 16. 15, rong 16. 18. *
Liin 37 v 17. 00, saab 17. 37, rong 17.44.
Liin 37 v. 19. 02, saab 19. 41, rong 19.44.

Rapla Jaamast ja saabumine Märjamaale.

Rong saabub 7. 26, liin 37 v. 7. 30, saab. 8. 10.**
Rong saab. 8. 32, liin 37 v. 8. 38. saab 9. 18.
Rongid saabuvad 9. 31, liin 37 v. 9.50, saabub 10. 30.
Rong saab 12. 47, liin 37 v. 12. 52, saabub 13. 32.
Rong saab 13. 52, liin 37 v. 13. 55, saab 14.30.
Rong saabub 15. 01, liin 37 v. 15. 05, saabub 15. 40 * (* saab 15. 36)
Rong saabub 15. 50, liin 37 v. 16. 00, saab. 16.40
Rong saab 16. 53, liin 37 v.17. 00, saabub 17. 40
Rong saab 18. 21, liin 37 v. 18. 24, saabub 18. 59.

Kas peaks lisanduma KIIRLIIN? Rapla Jaam - Märjamaa - Rapla Jaam?

Liin 37B
 
 Märjamaalt 9. 00, saabub 9. 30, kiirrong väljub 9. 35. **

Rong saabub 20. 20, liin 37B väljub 20. 25, saabub Märjamaale 20. 55
ja Märjamaalt väljub 21. 03, saabub 21. 33, rong v. 21. 38
 

* Selle liiniga mure, et Märjamaal ei jää seisuaega? Ehk tasub mõelda võimalusele, et selle liini puhul oleks tegemist veidi kiirema liiniga 37B? Mis jätaks mõlemal suunal ära osa peatuseid. Kõik sõltub loomulikult väiksemate peatuste reisijate arvust, aga eeldan, et need arvud on väikesed?
Buss peatuks Iira, Kuusiku, Koikse ja alates Orgitast?
 
** Võib pikendada Sipani ja tagasi?
 
 
Ja kus on Haapsalu - Kullamaa - Märjamaa - Rapla bussiliinid?
 
******
 
Järvakandi.

Sama sõiduplaani variant nagu Märjamaa suunal, tuleb tekitada JÄRVAKANDI bussiliinidega ehk siis Järvakandi - Rapla Keskus - Rapla Jaam - Rapla Keskus - Järvakandi.

KAEREPERE ja KEHTNA.

Kuidas mõista olukorda, kus rong saabub 15. 01 ja liin 22 jaama teeotsast sõidab mööda 14. 59?
Rong saabub 15. 50, buss sõidab ära 15. 44?
Rong saabub 17. 44, buss isegi LÄBIB raudteejaama, aga sõidab ära 17. 36?
jne?

Enamus busse on "asjatundjate" poolt sobitatud võimalikult ebasobivalt rongiaegade vahele.
 
KOHILA.
 
Kohila vallavalitsus suutis koos teistega imekonbel käivitada bussiliini Kiili kaudu Tallinna. Tubli tegu!
Aga kus on liin Kohila - Aespa - Saku - Tallinn? Või hoopis Sauele ja Keilasse.
Juba üle 10 aasta ragistavad nad päid ja hambaid, aga tulemust pole ollagi!

https://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html

Täna oleks muidugi see liin vajalik vähemalt 2x suurema sagedusega, aga mõte ja kondikava vallaametnikel endiselt nina ees olemas. Ragistavad veel 10 aastat, aga ehitavad hoopis sadade miljonite eest maanteid ja viadukte? Nojah, siinkandis ei ole vast hirmu, et raamatukogud ja seltsimajad kinni pannakse nagu Rõuges ja mujal. Aga peaks olema küll hirm, kui läbimõtlematult te taskutest see  raha tuulde loobitakse...

Muide, Hageri ja Aespa suuna bussiliikluse hoidmiseks halvendatakse teiste kantide inimeste võimalusi, nagu ülalpool juba kirjas. Või et Juuru - Järlepa suunalt uhab buss tühjalt pika ringi juba enne kukke ja koitu, sest tähtis on Kohilast liine alustada? Selle asemel, et just sellesama Hageri suuna jaoks oleks omad liinid ja bussid ja kohalikud bussijuhid?

*************************

Neid puudusi on küll ja veel, vägagi põnevust tekitab :

* kohalikud poliitikud, kes vahetavad enne valimisi päevasärke 3 x päevas, sest suurest lubamisest pritsitakse rinnaesine ju sülge täis!
* Kui viletsa töötegemise või üldse ses vallas töö mittetegemise eest saab rasvast palka (sellesama maksumaksja taskust), siis kas palk on välja teenitud?
* Kas mingis valdkonnas üldse tööd tehakse või lastakse sama loha?
* kas poliitikud ja ametnikud arvavad, sõitma peab vaid autoga?
* kas ei peaks olema VASTUTUS maksumaksja rahade otstarbeka kasutamise eest?


***************************

Lisan:

Miks sõidab hommikuti liin Rapla - Järlepa - Kohila? Ammuvanasti olid sel Kohila juhid ja alustasid Kohilast, aga see selleks. Seda liini on lükatud aina varasemaks ja nüüd ei sobi see sisuliselt kellelegi. Buss teeb varahommikul suure ringi vaid selleks, et Kohila vallas teha Hageri - Aespa ringi. Väga halvasti korraldatud ringi muide. Seal peaks sõitma Kohila - Hageri - Aespa - Kiisa Jaam - Saku - Vana-Pääsküla - ... liin. aga seda pole siiani.
Liin 10

Jõuab Kohila Jaama juba 6. 00, aga tuleb ümber korraldada ja tekitada liinile MÕTE! Mitte kulutada niisama maksumaksja raha. Variante on mitmeid ja vajalik ka külade elanikelt küsida, aga variant:

Väljub Raplast 6.35  ja jõuab Kohila Jaama 7. 45, mis sisaldab ka 5 lisaminutit. Rong Tallinna 7. 56, ja saabuvad mõlemalt suunalt 8.14, buss väljuks 8. 20.  Liin oleks Juurust edasi ... - Ingliste - Rapla Jaam - Rapla Keskus, saabumisega Rapla Jaama 9. 25 (rong 9. 35 Tallinna).

Murekoht võib olla Juurus kooli jõudmine? Lahendust peab aga otsima.

Ka L ja P peaks kehtima tagasiteel Kohilast sama liinivariant, mitte ei pea buss teistel aegadel sõitma?

Samaaegne liin 6 Rapla - Ingliste - Juuru sõidaks aga Raplasse tagasi nagu liin 10, Maidla kaudu ehk tekiks ringliin. Nii saab otse Järlepast, Mahtrast ja Juurust Tallinna rongile. Bussiliin EI OLE SELLEKS, et sedapidi sõidetaks Kohilast Tallinna nagu "asjatundjad" ÜTK aru saavad. Vaid selleks, et reisijad saaks sõita, võimalikult väikese ajakuluga ja ümberistumisteta kuskil liinil, olgu või praeguses Rapla bussijaamas, mis nagunii ju ... LIKVIDEERITAKSE!
Vaid nii saab tagada reisijate olemasolu bussis, mis peakski olema bussiliikluse eesmärk, mitte niisama dotatsiooni kühveldamine.

NB! Kuna praegu manipuleeritakse ka bussiliinide numbritega, ei leia reisija peatus.ee otsides hommikul ka liini tööpäeviti Kohila Jaam - Järlepa - Juuru, sest number muutub bussijaamas.


Misasi aga see on???
 

 
 
Otsisin Kohila - Järlepa suuna bussiaegu ja peatus.ee pakub tagurpidi-Antsu variante ka veel? Tahad P hommikul sõita Järlepasse, siis portaal soovitab esmalt kõmpida 9,5 km, siis sõita bussiga üks peatus TAGASI ja kõmpida veel 5,4 km??? Kokku 3 h ja 30 min? Milleks sellised pakkumised?

 *************************
 
Pean ka lisama selgituse. Viimasel ajal on mõnelgi korral keegi püüdnud väita, et "olen vihane, sest mulle pakuiti midagi ja ma ei võtnud seda või hoopis jäeti pakkumata"! Kummalgi pole mitte mingit alust. Ainuke koht, kuhu kunagi soovisin, oli peale koondamist logistikuks Elronisse. Ei saanud, aga see on nende mure, mitte minu.
Ja teiseks, kes mind vähegi tunnevad, teavad, et ma pole kunagi midagi teinud raha pärast või mingitest isiklikest huvidest lähtuvalt. Lihtsalt tööd olen teinud ikka inimestele, ettevõttela ja riigile mõeldes, keskkonnast rääkimata. Sedasama eeldan teisteltki.

Ja asi eo saa ollagi "milleski", sest ühistranspordi probleemidega olen tegelenud sisuliselt tööleasumisest aadik, ise varem, kui bussid kooli ja rongile sõidutasid. Ja kuigi mõnigi inimene on püüdnud väita, et ma ei jaga ühistranspordist midagi, siis tegelikult on vastupidi - keegi siin ei tea sellest nii põhjalikult! Ja kes sedasama mulle öelnud, saan vaid tunnustavalt tänada.

Kommertsliinide kadumises aga tasuta bussidel süüd praktiliselt polegi. Sel lihtsal põhjusel, et polegi kadunud liinide kõrval olnud märkimisväärseid tasuta busse või teisal, on neid vähe ja kadumise põhjuseks hoopis bussifirmade suutmatus ajaga kaasas käia.


***************************

Sain vastuse

Vastuskiri

Saatsite nii Transpordiametile kui ka MTÜ Põhja-Eesti ühistranspordikeskusele ning Majandus-
ja kommunikatsiooniministeeriumile kirja seoses bussiliiklusega.

Täname, et olete kogunud Teile muret tekitavad ühistranspordialased mured kokku ning saadate
selle info ka edasi, et Eesti transpordivõrk saaks muutuda paremaks. Reisijatelt, kes liine kasutavad
ning bussijuhtidelt, kes neid liine teenindavad tulev tagasiside on meie jaoks oluline. Oleme ka
varasemalt saanud olulist infot murekohtadest.
Praktika näitab, et on olnud liine, kus on jäänud märkamata kohad, kus väike lihtsasti tehtav
liinimuudatus tagab olulise lisavõimaluse reisijatele.
Samas on ka olukordi, kus liinimuudatus, mis tooks reisijatele lisavõimalusi, ning tundub seetõttu
esmapilgul otstarbekas, siis peale analüüsimist ei saa siiski muudatust teha kindlatel asjaoludel,
näiteks:
1.  Liinimuudatusest tulenev kasusaajate hulk on väiksem kui sellest samast muutusest tulenev
kahjusaajate hulk.
2.  Liinimuudatuseks või liini avamiseks puuduvad rahalised võimalused ning abi ei leita ka liinivõrgu
optimeerimisest – liini sulgemine teises kohas liini avamise eesmärgil ei pruugi olla mõistlik
kasusaajate ja kahjusaajate osakaale arvestades.
3.  Liinimuutus tundub esmapilgul mõistlik, kuid statistikat või lisainfot kohalike elanike
liikumisharjumuste kohta saades ei saa muudatust teha (näiteks aja sõltuvus, ümberistumiste
võimalused, liini logistika).
Ühistranspordikeskused analüüsivad kindlasti Teie ettepanekud, kuid samas tuleb arvestada, et nad
vaatavad kõikide sõitjate vajadusi, liini statistikat, potentsiaalsete reisijate hulka, logistikat ning
muid tegureid.
Seetõttu võivadki tekkida olukorrad, kus esmapilgul hea muudatusettepanek ei realiseeru, kuna
muudatusest tulenev kahju on suurem kui kasu või ei näe ühistranspordikeskus muudatusel
potentsiaali
, nii nagu ka oma kirjas välja tõite Kohila-Tallinn suunal liikumise kohta.
Kuna kohalike liine haldab Harjumaal, Raplamaal, Lääne-Virumaal MTÜ Põhja-Eesti

2 (2)
ühistranspordikeskus, kes on seejuures kursis nii liinide ajalooga, piirkonna eripäradega ning
sõitjate liikumistega
, siis jätame Teie toodud liine puudutavatele küsimustele vastamise neile.
Kirjutasite lisaks ka peatuste nimede ning peatus.ee portaali teemal.
Reisiplaneerija kasutajasõbralikumaks muutmine on Transpordiametil töös.
Peatuse nimed määravad kohalikud omavalitsused vastavalt kohanimeseadusele § 4 lg 1 p 5, § 5
lg 4. Seejuures kohanime määramisel tuleb välistada samasust või eksitavat sarnasust (§ 13 lg 6 p
1). Kui oleme omaltpoolt näinud selles osas eksimisi siis oleme teinud kohalikele omavalitsustele
märgukirju palvega parandused teha.
Kui Te näete peatustel eksitavalt sarnasi kohanimesid, siis palun pöörduge palvega kohalike
omavalitsuste poole.
Siinkohal tuleb tõdeda, et viimasel ajal on olenevalt piirkonnast olukord
nimedega läinud järjest selgemaks. Samas leidub endiselt kohti, kus kohalikud omavalitsused pole
veel jõudnud nimede parandamisi teha, ning sellest tulenevalt on ka olnud kaebusi, kus reisijad
jäävad bussidest maha.
Täname Teid tagasiside eest

Lugupidamisega

(allkirjastatud digitaalselt)
Andres Ruubas
juhataja

Teadmiseks: Mittetulundusühing Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus


1. Keegi ei eeldagi, et KÕIK muudatused oleks võimalikud, kuid valdavas enamuses ei muuda see midagi enamuse jaoks halvemaks. Näiteks ajalisi muudatusi on ennegi olnud, mitte üks liin ei ole enam samal ajal kui 10 või 20 aastat tagasi.

2. 99% pakutud muudatustest ei suurenda "kaotajate" osakaalu, küll aga kasvatab kasusaajate arvu. Pole mingitki kahtlust, sest mitte ühegi ettepaneku puhul ma ei jäta arvestamata kõiki sihtgruppe.
3. Liikumisharjumusi või statistikat napib. Ja tuletan meelde, seni pole ükski minu ettepanekutest, mis kuskil täide viidud, toonud kahju. Vastupidi, reisijate arv ehk busside täituvus on kasvanud.

Kirjavastuses:
ei näe ühistranspordikeskus muudatusel
potentsiaali

Tegin selle lause punaseks, sest ÜTK ei näe väga tihti eriti teraselt. On see kanapimedus või muust tingitud, raske öelda. Nende teadmised aga ongi nõrgad ja võin lisaks öelda veel sedagi, et minu teadmised selle piirkonna eripäradest, ajaloost ja sõitjate liikumised on piltlikult 50 aasta jooksul kogunedes hoopis suuremad, kui ÜTK ametnikel. ÜTK "spetsialistid" ei ole ka kamba peale kokku nii palju sõitnud nende bussidega kogu eksisteerimise aja kui mina. Ja kahjuks pole nemad saanud kahtlemata ka sama palju tagasisidet, kui olen mina saanud!





2 kommentaari:

  1. Seda enda rahakoti nimel tegutsemist võiks mõnigi poliitik või ärimees uurida peeglist.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jah. Kõik meil ei ole väljas oma huvidest lähtuvalt ja ei võida muutustest ise peaaegu midagi. Küll aga võidab riik ja elanikud.

      Kustuta