Muutmist vajavad ka peatuste nimed, kuigi isegi sellest arusaamine käib ametnikele üle jõu. Ma ei tea, millele kuluvad koolituste rahad, aga tarkust selle eest küll ei lisandu?
Rapla Raudteejaam - uus nimi Rapla Jaam
Lelle - uus Lelle Jaam.
Kesklinna - uus nimi Rapla Keskus.
Jaama läbivate või seal alustavate ja lõpetavate liinide nimes peab see ka kajastatud olema.
Algatuseks toon siis ÜTK kodulehelt tänased muudatused.
Raplamaa avalike liinide muudatus alates 23.01.2023
Seoses Elroni rongide uue sõiduplaaniga jõustuvad alates 23.01.2023 muudatused Raplamaa avalikel bussiliinidel nr.1, 3, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14A, 15 18, 20, 23, 37 ja 39, et tagada ümberistumuse võimalused.
Liinid 1 ja 3 Rapla raudteejaam – Rapla – (Alu) Muudetud on väljumisaegu seoses Elroni rongide uue sõiduplaaniga. Uue sõiduplaani järgi on viimane väljumine Alusse liiniga nr.3 Rapla raudteejaamast kell 21.40 ja tagasi Alu peatusest kell 22.00.
Liin 7 Rapla – Ingliste – Juuru - Kaiu - Kuimetsa Muudetud on nädalavahetusel väljuvate busside aegu. Uus aeg hommikusel väljumisel on Rapla bussijaamast kell 08.00 ja Kuimetsast kell 08.50 (varem vastavalt kell 08.05 ja 08.55). Õhtune buss väljub Rapla bussijaamast kell 16.45 ja tagasisuunal Kuimetsa rahvamaja peatusest kell 17.35 (varem vastavalt 16.30 ja 17.22).
Liin 8 Rapla – Pirgu – Järlepa – Kohila Kohila raudteejaamast väljub buss kell 15.40 (varem 15.25).
Liin 9 Rapla – Alu – Hageri – Kohila Kohila peatusest uus aeg kell 15.35 ja Kohila raudteejaamast kell 15.40 (varem vastavalt 15.20 ja 15.25).
Liin 10 Rapla – Juuru - Järlepa – Kohila Paljudel väljumistel uued kellaajad, samuti on muudetud peatuste vahelisi sõiduaegu. Nädalavahetusel väljub Rapla bussijaamast buss kell 06.55 (varem kell 07.00), Kohila raudteejaamast kell 08.05 (varem kell 08.10) ja kell 09.15 (varem kell 09.00). Tööpäeviti väljub buss Kohila raudteejaamast kell 06.00 ja Hagerist kell 06.15 (varem vastavalt kell 06.05 ja 06.15).
Liin 11 Rapla – Lelle – Kädva - Käru Õhtune buss väljub uue sõiduplaani järgi Rapla bussijaamast kell 18.20 ja Vahastu teelt kell 19:15 (varem vastavalt18.10 ja 19.02)
Liin 12 Rapla – Keava – Lelle – Eidapere Õhtune buss väljub Rapla bussijaamast kell 17.40 (varem kell 17.30).
Liin 13 Kohila – Hageri - Aespa – Kohila Uued väljumisajad Kohila raudteejaama peatusest kell 14.50 ja 17.45 (varem vastavalt 14.40 ja 17.55).
Liin 14A Rapla – Alu – Kodila – Ohulepa Muutunud on väljumisajad õhtustel bussidel. Uued ajad Rapla raudteejaamast kell 19.35 (varem kell 19.20), Vardi teelt kell 17.59 (varem kell 17.50) ja Rakalt kell 20.10 (varem kell 19.55).
Liin 15 Rapla – Alu – Kodila – Varbola – Pajaka Õhtuse bussi uus aeg Rapla raudteejaamast kell 16.20 ja Pajakast kell 17.25 (varem vastavalt kell 16.10 ja 17.15).
Liin 18 Rapla – Kohila Kohila raudteejaamast väljumise uus aeg on 16.40 (varem 16.35).
Liin 20 Rapla – Kehtna Raplast kell 18.25 väljumine on lükatud 10 minutit hilisemaks, uus aeg on 18.35.
Liin 23 Rapla – Kuusiku-Nõmme – Kodila – Ohulepa Rapla raudteejaamast väljumise uus aeg on 16.15 (varem 16.05).
Liin 37 Rapla – Märjamaa Uus väljumisaeg tööpäeviti Rapla bussijaamast kell 07.30 (varem kell 07.25) ja Märjamaalt Lemmiku peatusest kell 08.10 (varem kell 08.03).
Liin 39 Märjamaa – Vana-Vigala – Märjamaa Märjamaalt väljumise uus aeg on kell 08.03 (varem kell 08.00).
Vahele aga üks tähelepanek:
On arusaamatu, miks näiteks Ingliste inimesed bussiliiklusega rahul ei ole?
Üldiselt on nurinat üsnagi palju, aga kurtide kõrvadeni see ei ulatu. Või siiski nuristeakse asjata. Näiteks on INGLISTE inimesed nurisenud väheste sõiduvõimaluste üle. Ehk on see vaid virisemine ja laim?Sest on ju pildiltki näha, et hilisõhtulgi saab Inglistele üsna sageli sõita, eks!? Istuge Rapla bussijaamas bussile, sõitke raudteejaama ja .... parima variandiga Inglistele jõuab isegi ajaga alla 2 tunni! Jala väike ülejäänud maa!
Miks pakub portaal selliseid laialdasi võimalusi?
Sahinad aga liiguvad, et Transpordiamet ja ÜTK kavatsevad saavutada Paunvere huumoriauhinna Meie Mats! Ja mitte rändkaikana vaid igaveseks! Vabandust, karikana, kuigi iga-aastast kaigast oleks parem anda? Mahtra selleks sobiv koht, kõik need poliitikud ja ametnikud sinna rivvi ja...?
Lisaks on in tekitada liikuvusteema ehk et inimesed peaks rohkem ju liikuma?
Võimalused auhinnale on suured! Sest kui sai näiteks teada antud Kohila Jaam - Juuru - Rapla bussiliinist idee pikendada see Rapla jaamani, siis ÜTK-s arvati, et "meie arvates vaevalt keegi Kohilast niipidi Tallinna sõitma hakkab..."
Ja alustakski siis nende ülevaatamisest.
Peatustes Rapla Vallamaja ja Riia pole sõitjaid? Seega peaks sealtkaudu ringiga sõitvaid liine vähendama?
Ja Rapla jaamaga seotud Juuru suuna liinid vastavalt vajadusele sõidavad bussijaama, kas läbi Mahlamäe või otse.
Liin 8 peaks väljuma Rapla Jaam peatusest kl 13. 15, saabudes Kohila Jaama 14.30.
Tagasi Kohila Jaamast 15. 39, Juurut läbimata ja saabudes Rapla Jaama 16. 15 (Rong Tallinna 16. 18)
Raudteejaamast tagasi 18. 20 ja läbi Mahlamäe Rapla Jaama saabumisega 19.25.
Rong saabub 7. 26, liin 37 v. 7. 30, saab. 8. 10.**
Liin 37B
Rong saabub 20. 20, liin 37B väljub 20. 25, saabub Märjamaale 20. 55
Buss peatuks Iira, Kuusiku, Koikse ja alates Orgitast?
jne?
Aga kus on liin Kohila - Aespa - Saku - Tallinn? Või hoopis Sauele ja Keilasse.
Juba üle 10 aasta ragistavad nad päid ja hambaid, aga tulemust pole ollagi!
https://eestimaablogi.blogspot.com/2011/06/tallinna-soidu-voimaluste-parandamiseks.html
Muide, Hageri ja Aespa suuna bussiliikluse hoidmiseks halvendatakse teiste kantide inimeste võimalusi, nagu ülalpool juba kirjas. Või et Juuru - Järlepa suunalt uhab buss tühjalt pika ringi juba enne kukke ja koitu, sest tähtis on Kohilast liine alustada? Selle asemel, et just sellesama Hageri suuna jaoks oleks omad liinid ja bussid ja kohalikud bussijuhid?
* kohalikud poliitikud, kes vahetavad enne valimisi päevasärke 3 x päevas, sest suurest lubamisest pritsitakse rinnaesine ju sülge täis!
* Kui viletsa töötegemise või üldse ses vallas töö mittetegemise eest saab rasvast palka (sellesama maksumaksja taskust), siis kas palk on välja teenitud?
* kas ei peaks olema VASTUTUS maksumaksja rahade otstarbeka kasutamise eest?
Lisan:
Jõuab Kohila Jaama juba 6. 00, aga tuleb ümber korraldada ja tekitada liinile MÕTE! Mitte kulutada niisama maksumaksja raha. Variante on mitmeid ja vajalik ka külade elanikelt küsida, aga variant:
Väljub Raplast 6.35 ja jõuab Kohila Jaama 7. 45, mis sisaldab ka 5 lisaminutit. Rong Tallinna 7. 56, ja saabuvad mõlemalt suunalt 8.14, buss väljuks 8. 20. Liin oleks Juurust edasi ... - Ingliste - Rapla Jaam - Rapla Keskus, saabumisega Rapla Jaama 9. 25 (rong 9. 35 Tallinna).
Murekoht võib olla Juurus kooli jõudmine? Lahendust peab aga otsima.
Ka L ja P peaks kehtima tagasiteel Kohilast sama liinivariant, mitte ei pea buss teistel aegadel sõitma?
Vaid nii saab tagada reisijate olemasolu bussis, mis peakski olema bussiliikluse eesmärk, mitte niisama dotatsiooni kühveldamine.
Misasi aga see on???
Ja teiseks, kes mind vähegi tunnevad, teavad, et ma pole kunagi midagi teinud raha pärast või mingitest isiklikest huvidest lähtuvalt. Lihtsalt tööd olen teinud ikka inimestele, ettevõttela ja riigile mõeldes, keskkonnast rääkimata. Sedasama eeldan teisteltki.
Ja asi eo saa ollagi "milleski", sest ühistranspordi probleemidega olen tegelenud sisuliselt tööleasumisest aadik, ise varem, kui bussid kooli ja rongile sõidutasid. Ja kuigi mõnigi inimene on püüdnud väita, et ma ei jaga ühistranspordist midagi, siis tegelikult on vastupidi - keegi siin ei tea sellest nii põhjalikult! Ja kes sedasama mulle öelnud, saan vaid tunnustavalt tänada.
Saatsite nii Transpordiametile kui ka MTÜ Põhja-Eesti ühistranspordikeskusele ning Majandus-
ja kommunikatsiooniministeeriumile kirja seoses bussiliiklusega.
Täname, et olete kogunud Teile muret tekitavad ühistranspordialased mured kokku ning saadate
selle info ka edasi, et Eesti transpordivõrk saaks muutuda paremaks. Reisijatelt, kes liine kasutavad
ning bussijuhtidelt, kes neid liine teenindavad tulev tagasiside on meie jaoks oluline. Oleme ka
varasemalt saanud olulist infot murekohtadest.
Praktika näitab, et on olnud liine, kus on jäänud märkamata kohad, kus väike lihtsasti tehtav
liinimuudatus tagab olulise lisavõimaluse reisijatele.
Samas on ka olukordi, kus liinimuudatus, mis tooks reisijatele lisavõimalusi, ning tundub seetõttu
esmapilgul otstarbekas, siis peale analüüsimist ei saa siiski muudatust teha kindlatel asjaoludel,
näiteks:
1. Liinimuudatusest tulenev kasusaajate hulk on väiksem kui sellest samast muutusest tulenev
kahjusaajate hulk.
2. Liinimuudatuseks või liini avamiseks puuduvad rahalised võimalused ning abi ei leita ka liinivõrgu
optimeerimisest – liini sulgemine teises kohas liini avamise eesmärgil ei pruugi olla mõistlik
kasusaajate ja kahjusaajate osakaale arvestades.
3. Liinimuutus tundub esmapilgul mõistlik, kuid statistikat või lisainfot kohalike elanike
liikumisharjumuste kohta saades ei saa muudatust teha (näiteks aja sõltuvus, ümberistumiste
võimalused, liini logistika).
Ühistranspordikeskused analüüsivad kindlasti Teie ettepanekud, kuid samas tuleb arvestada, et nad
vaatavad kõikide sõitjate vajadusi, liini statistikat, potentsiaalsete reisijate hulka, logistikat ning
muid tegureid.
Seetõttu võivadki tekkida olukorrad, kus esmapilgul hea muudatusettepanek ei realiseeru, kuna
muudatusest tulenev kahju on suurem kui kasu või ei näe ühistranspordikeskus muudatusel
potentsiaali, nii nagu ka oma kirjas välja tõite Kohila-Tallinn suunal liikumise kohta.
Kuna kohalike liine haldab Harjumaal, Raplamaal, Lääne-Virumaal MTÜ Põhja-Eesti
2 (2)
ühistranspordikeskus, kes on seejuures kursis nii liinide ajalooga, piirkonna eripäradega ning
sõitjate liikumistega, siis jätame Teie toodud liine puudutavatele küsimustele vastamise neile.
Kirjutasite lisaks ka peatuste nimede ning peatus.ee portaali teemal.
Reisiplaneerija kasutajasõbralikumaks muutmine on Transpordiametil töös.
Peatuse nimed määravad kohalikud omavalitsused vastavalt kohanimeseadusele § 4 lg 1 p 5, § 5
lg 4. Seejuures kohanime määramisel tuleb välistada samasust või eksitavat sarnasust (§ 13 lg 6 p
1). Kui oleme omaltpoolt näinud selles osas eksimisi siis oleme teinud kohalikele omavalitsustele
märgukirju palvega parandused teha.
Kui Te näete peatustel eksitavalt sarnasi kohanimesid, siis palun pöörduge palvega kohalike
omavalitsuste poole. Siinkohal tuleb tõdeda, et viimasel ajal on olenevalt piirkonnast olukord
nimedega läinud järjest selgemaks. Samas leidub endiselt kohti, kus kohalikud omavalitsused pole
veel jõudnud nimede parandamisi teha, ning sellest tulenevalt on ka olnud kaebusi, kus reisijad
jäävad bussidest maha.
Täname Teid tagasiside eest
Lugupidamisega
(allkirjastatud digitaalselt)
Andres Ruubas
juhataja
Teadmiseks: Mittetulundusühing Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus
potentsiaali
Seda enda rahakoti nimel tegutsemist võiks mõnigi poliitik või ärimees uurida peeglist.
VastaKustutaJah. Kõik meil ei ole väljas oma huvidest lähtuvalt ja ei võida muutustest ise peaaegu midagi. Küll aga võidab riik ja elanikud.
Kustuta