Eesti-sisesed bussireisid on tegelikult hea võimalus. Tuntuim on ehk Looduse Omnibuss, aga neid pakuvad ka Tiit Reisid, Germalo jt. Nii sai ka seekord pandud kinni väikesele 4-liikmelisele seltskonnale ida-Virumaa reis. Kahepäevane, ööbimisega spaas.
Reisi alustatakse bussiga Estonia juurest parklast. Et minu jaoks see esmene reis selle firmaga, esitasin neile päev varem FB-lhele ka küsimuse. Mitte niivõrd seda reisi silmas pidades, aga üldiselt. Asja mõte selles, et tavakohad nagu Rahvusraamatukogu, Estonia, Mere Puiestee pole ju halvad vaid üldiselt hea ühistranspordiga kohad. Välja arvatud ehk Keilast vm saabuvad inimesed, kelle jaoks tavapärane transport on rong. Igal juhul peaks olema tulevikku silmas pidades see koht alguspunktiks. Loodetavasti ka tallinna linn arvestab sellega Vana-Kalamaj ja ka sealse bussijaama renoveerimistööde juures vajadusega tagada hea busside seisukoht.
Mittevastamine aga näitab kindlasti suhtumist. Muide, sarnane Tallinna linna suhtumisele...
Tore!
Miks enne Estoniat ei võiks alustada Balti jaamast, ca kl 7.40? On ju see koht, kuhu paljud tuleks rongiga? Ning lõpetada P samas?
Kui veel veidi logistikat vaadata, siis võiks mõelda veelgi ühele võimalusele selliste reiside puhul ehk siis nt rongiga kuhugi, olgu selleks Jõhvi, Tartu vm mingi reisi puhul ja buss alustaks sealt, mitte ei sõidaks maanteedel paar tundi? See oleks mõeldav, kuigi on ka mõned pisikesed miinused. Suurim ehk aga see, et nt Narvast P õhtul rongiga tagasi tulla, tähendaks raudkindlat püstiseismist! Muuhulgas see ka näide sellest, et viimaseid vanu ronge ei oleks vaja olnud maha müüa, neid saanuks rakendada. Aga see kõik ei puutu otseselt selle reisi juurde, see vaid uitmõte.
Ilm oli ilus ja vaated hunnitud! Püüdsin loomulikult nagu alati teha pilte ka bussiaknast, aga see tähendab vahel peegeldusi, "viltuvajunud" pilte jm. Siiski, on ka igati ilusaid tulemusi.
Plaanisin küll võimalusel esiistmel sõita, et vaade oleks parem ja saaks ka varem eesootavat avastada, aga selle kohta küside sain aimu, et siin mingeid vastutulekuid oodata ei maksa. Hilisem andis sellest ka rohkem aimu ja mõnigi osavõtja oli juba varasemast sama asjaga kursis...
Meie viletsast bussiliiklusest ja bussipeatustes ning ka parklatesüsteemist siinkohal rääkima ei hakka. Inimlikku lähenemist ja ka keskkonnahoidu on meil lahjalt. Kui mõeldakse, siis ainult autoomanikele ja sedagi pigem kulgemise kui peatumiste koha pealt Kui palju on sel maanteel mõnusaid peatumiskohti, ka matkajatele? Võimalust ootamatu vihmavalingu puhul varjulist peatuste teha? Rekajuhtidele võimalust peatudes jalgu sirutada ja istuda?
Miks ma pealkirjastasin loo 5 aku päevana? Lihtsalt. Fotokal on mul 4 akut ja pikk päev tähendab, et sisselülitused, suumimine jm eeldab akude laadimist juba päeva sees. Õnneks tänu bussijuhi vastutulelikusele saingi ühte vahepeal laadida ja nii jõudsin õhtuks omadega mäele ning ka õigeaegselt hotellitoas akud laadima panna. Aega ju kulub ja hommikuks peab olema 100% valmis uueks päevaks. Ühekaupa ju laadija võimaldab neid ritta seada. Muide, selles majutuskohas oli toa elekter kaardiga ning kui ära minna ja kaart kaasa võtta, siis .... ei lae ka akut! Kahe inimese puhul muidugi lihtsam. Paraku aga seekord jäi kaaslasel sõit ära ootamatu haigestumise tõttu ning muuhulgas tähendas see sedagi, et 139 eurot läks meie jaoks kaduma.... Kaarte aga sain lahkesti majutuses kaks tükki, seega muret ei olnud.
139 eurot oli reisi maksumus, bussi, giidi ja ööbimisega koos hommikusöögiga. Mõne inimese arvates kallivõitu, aga ma ise päris seda meelt ei ole.
Lisaks olid veel lõunasöögid ja muuseumid eraldi tasu eest. See hea variant, sest saab ju ise valida, kuhu minna ja kas ka lõunasöögiga liituda.
Siiski tekkis ka küsitavusi, nt piletite hinnad muuseumites. Linnuses täispilet 15 eurot, giidiga ekskursioon 40 eurot + piletite hinnad. Siiski võiks "liitmise tulemus" olla gruppide puhul mõnevõrra soodsam, just täispileti hinna pealt? On küll mõistetav, et ega muuseumite ülalpidamine odav pole, aga pole kõikidel inimestel ka prisket rahakotti. Kahekesi tähendanuks juba ainuüksi kaks ekskursiooni ligi 60-eurost kulu, aga ega paljude jaoks pole see 60 euro teenimine nii lihtne!? See minu arvamus muidugi.
Igal juhul aga alati annetan lisaks kasvõi mõne euro, kuniks seda lubada saan. Sest paljude inimeste töö ja vaev on seda väärt, meie ajaloo säilitamisvajadusest rääkimata.
Teel oli esimene "pissipeatus" tanklas ja seegi hea võimalus, olgu siis suitsupausiks, kohviostmiseks jne. Aga tanklat oli kurb vaadata.
Õues lauad lageda taeva all ja läheduses ei mingit kohalike kaupade teeäärseid müügilette. Nagu nt Kükital, kus oma kärust müüb vahel Tapa Vorstivabrik või mõni suitsukala, marjade-viljade vm müüja. Ei edene need asjad meil kuidagi, omavalitsusi ei huvita ammugi! See oleks kasulik ju kõigile, isegi tanklale, aga....
Ausalt öeldes pole ma ka aru saanud, kas üheski tanklaketis ei ole KA ühtegi suurt pilti nägevat strateegi? Hea küll, omavalitsustel ja ka Transpordiametil on pohh! Aga meil on ju ka Kodukandi liikumine? Saaks vaid p...tada ja koolitusi teha, mitte tegeleda tõsiselt elukeskkonna paremaks muutmisega kõigi jaoks? Teed oma kodus midagi teistele, teevad teised ju ka sulle? Või ei tee?
Sõit selline, et vahepeal näeb merdki bussist. Lisaväärtus pildistamise juures muidugi pilved. Aga lihtne sõidu ajal häid pilte saada siiski ei ole.
Ja on niigi ilusaid vaateid. Vahepeal proovisin isegi pilvi pildile saada, koos maastikuga, paar korda ka õnnestus. Tõsi, kõikjal ei näe, millest mööda sõidad, võsa kohati varjab ikka väga palju. Hekk kui lumeväravana mõistetav, aga veidi rohkem võik olla küll avatud vaateid! Ilusat ju nii palju.
Muidugi näeb ka metsi ja needki ilusad, ilusad vahel isegi sellised metsad! Kui neid just nii palju poleks! Uus keskkonnaminister aga täpselt tõelise sotsina pakkus raie vähendamise asemel välja, et püüaks ehk raiuda kuskil kaugemal, kus enamus inimesi ei näeks...
Minu jaoks mängivad maastikuvaadete puhul rolli kõik, vahel isegi postid, kui need just keset pilti ei jää.
Omaette vaatamisväärsusteks on ka tuhamäed.
Esimene peatus oli Valaste joa juures, aega poole tunni ringis. Kohad ja aeg külastamiseks oli hästi paigas, kõike just parajalt, et saada ühe reisiga võimalikult palju elamusi. Kel tahtmist kuskil pikemalt olla, saab ju planeerida vastavalt nähtule edaspidiseid sõite. Valaste kindlasti üks selliseid kohti, kus ka ööbimine vägagi mõttekas.
Ja vaat siin oli juba kabedam värk! Lisaks kohvikule, siin ka "kodused" pakkumised. Just selliseid külaturge ja teeäärseid müügikohti vajame hektarite viis.
Kukekad purgis, siirupid ja moosid on tänuväärt müügiartiklid! Oli ka seljankat, mis võis olla väga hea, suitsusingi pirukaid, 10 tk 5 euro eest. Olidki väga maitsvad ja et lõuna oli suht hilja plaanis, oli see nagu rusikas silmaauku. Head pirukad, hea hind - mis sa hing veel oskad tahta?
Edu tegijatele ja müüjale!
Edu tegijatele ja müüjale!
Ja mis ka oluline, oli ka einestamiskohti varjus!
Vaateplatvorm trepina nüüd ka taas olemas ja kes soovis, jõudis alla matkarajani minna. Mina trepist ülestulemist väga vastu ei pea, seega keskendusin seekord joa seinte vaatamisele, mulle tõepoolest need geoloogilised mustrid meeldivad.
Võimas, võrratu ja fantaasiat arendav. Meie elu lugu.
Pilved kutsusid siingi neid märkama.
Edasi läks sõit läbi Toila, täis ilusaid ja korras majapidamisi.
Sõidu ajal pildistamine tähendab alati katset ette näha, mis hetke pärast head nähtavale ilmub, suumi muutmiseks enamasti aega ei ole ja nii ka olgugi pildid vahel viltu, aga mõnus taevas on see, mis koos majade vm kutsub ka viletsamaid pilte alles jätma.
Oru mõisapark ehk siis park, kus asus Jelissejevi poolt ehitatud mõis hiljem müüdi Eesti Vabariigile ja sai president Pätsi residentsiks. Kahjuks hävines mõis sõja ajal ja eelkõige just vene diktaator Stalini käsul.
Siin sai siis laenutada ka virtuaalprille, et nendega saada parem ülevade sellest, milline siin mõis juurdekuuluvaga välja nägi. Pean aga selle laenutamise hinda, 10 eurot, liig kõrgeks ja seega sellest ka loobusin. Iseenesest ei saa ju selliseid asju üksiklahendusena väga kalliks pidada, kui aga lüüa kokku kõik piletid, laenutamised jm, ei ole tegu väikese rahasummaga! Nii ongi hea, kui saab ise otsustada, mida võtta, mida jätta! Seda enam, et rohkem rõhku tahtsin panna pildistamisele ja vaadete mällu talletamisele.
Iga teenusepakkuja peab aga alati mõtlema, kas tasub püüelda reedeks miljonäriks? Vaba valik muidugi, aga see võib tähendada, et kord su teenust kasutatakse, aga kui rahakott juba õhemaks jäänud, siis järgmised tulijad ei pruugi seda teha. Sest "eelmine" ehk mõnikord sina ise, oled selle põhjustajaks. Pooleldi küll filosoofia, aga siiski tõeteraga.
Iga teenusepakkuja peab aga alati mõtlema, kas tasub püüelda reedeks miljonäriks? Vaba valik muidugi, aga see võib tähendada, et kord su teenust kasutatakse, aga kui rahakott juba õhemaks jäänud, siis järgmised tulijad ei pruugi seda teha. Sest "eelmine" ehk mõnikord sina ise, oled selle põhjustajaks. Pooleldi küll filosoofia, aga siiski tõeteraga.
Park on aga loomulikult väga ilus, lilli on palju ja see näitab, kui palju ikka vaeva nähakse.
Nagu ikka, juhtub igal reisil, et põrkan kokku ka tuttavatega! Väga tore üllatus alati. Eriti nii positiivseid tundeid tekitavates kohtades. Ning ehk saab ka mõne pildi teha kellegi jaoks spetsiaalselt!
Kõige rõõmsam on see muidugi läbi lillede, ilu läbi ilu!
Terassid ja trepidki siin puhtalt lisaväärtus vaadetel.
Tõsi, minu maitse eelistaks klombitud kivi asemel (liiga steriilne ja hinge vähe sees) ehtsat kivi. Paekivi. Siinne ilus, valge, puhas, aga...
Siin aga puhasvalge otse loomulik, iga ilmaga, iga nurga alt!
Erinevad "kihid", kaks kihti taevast, meri, põõsad, muru ja terass selle ees!
Vanast ja kadunust on alati kahju. Olgu siis tahtlikult hävitatust või sellest, mis hävineb laiskuse, ükskõiksuse, rahapuuduse vm tõttu. Narva linnuse jpt kohtade puhul näeme, et saame küll säilitada oma ajalugu kui vaid tahame. Raha vähe? Ei, me raiskame seda küll mõttetustele või rumalusest, aga ka kellegi ahnusest voolab see kellegi tasku. Viga enamasti ikka meis endis.
Siin pargis ka erinevaid ja huvitavaid taimi ning puid.
Siin siis meie "tulnukaid" näebki! Muidugi oli see prillide kasutamine elamus omaette, kellele rohkem, kellele vähem.
Vaateid on siin aga tõesti küll ja veel, ära minekuga kiirustada poleks siin kindlasti põhjust. ja meil aega isegi oli, seega usun, et kõik jäid rahule.
Kahju muidugi, et buss päris täis ei tulnud, parem reklaam ehk võimaldanuks seda, nii olnuks ju ka Germalo Reiside jaoks kasulikum.
Laskusime ka hõbeallika juurde, kus hetkle küll vett voolamas ei olnud. Aga huvitav koht siiski.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar