Blogiarhiiv

teisipäev, 15. aprill 2025

Kas maavalitsuste vaim on alles?

 

 
Kui elus püüate midagi muuta, enda ümber, siis seda saab teha erinevalt ja ka reaktsioonid on erinevad. Arusaamad on erinevad. Arvasin, et tänaseks on räigeim osa bürokraatidest pildilt kadunud, aga ka peale pikka teatud vaikusperioodi ilmub välja mõni muumia! Oma panuse ja tehtu kohta pole minul endale siiski midagi ette heita, ametnike hulgas on aga alati olnud neid, kes ei mõista. Ei mõista mitte midagi!
 
Omal ajal, kui veel Maavalitsused eksisteerisid, pommitasite kõiki oma kirjadega rahulolematusest ühistranspordi korraldusega, see oli õudusunenägu 
 ************
Ma ütlen teile saladuse, te lihtsalt segasite kõigi tööd! Sest kõik küsimused lahendati kollegiaalselt omavalitsusorganitega. Paraku! 
 
Võib olla aastaid tagasi võinuksin ma seda lugedes võtta asju südamesse, siis mõnikümmend aastat kogemusi on teinud selgeks - nii saab kirjutada vaid Maavalitsuste (ametnike) Vaim! Siinkohal rõhutan, et jutt ei käi kõikide ametnike kohta! Aga muidugi on ka nii kirjutaja anonüümne! Nojah, ega sellist möggga (A. Kruusement) ei saakski ju oma nime all välja öelda!
 
Jah, kirjutasin ülimalt palju, ehk rohkem kui kes iganes teine. Aga küllap tahtsin ka rohkem kui keegi teine muutusi paremuse poole!? Ning olles enim kursis meie liikuvusruumis toimuvaga, osates näha seda kõige enim süvitsi, oli see lausa mu kohustus. Muidugi olein ka naiivne, sest pakkusin igas mõttes omakasupüüdmatut abi, sooviudes aidata ametnikke, kes peakski oma töös keskenduma komele vaalale - riigile, rahvale ja keskkonnale!
 
Ütlus: "Mida nemad ka reaalsest elust teavad, neil ju autoiste p.... all" on alati olnud ja kõlanud, kuigi ise olen püüdnud seda pigem mitte teha. Mis sest, et suuresti see on tõde! Muide, tollele kommenteerijale, Anal Üütiku nime all, tahaks öelda, et mina võisin olla õudusunenägu, kuid ka ametnikud ise, nt mainitud omavalitsusorganitest, kirusid maavalitsuse ametnike samalaadselt "mida need ka asjadest jagavad" ja nii aste astmelt aina kõrgemale.  Nii et ei olnud ma ainuke, süsteem oli sisemiselt mäda ja kõik on vaid tõestuseks, et teiste arvamusega arvestada ei osatud ega tahetudki! Aga see juba teine teema. Üldiselt ei hakanud ma kopeerima kõiki neid tuhandeid kirju, mis sai saadetud ja ka vastuseid. Aga mõned  on alles ja neist saab täiuslikult aimu, kuivõrd "tööd" tehti ja taheti midagi paremaks muuta. Anal Üütiku ehk bürokraadi vaim on aga elus nagu näha! Ühe ereda näite toongi välja, selle "kollegiaalselt omavalitsustega" kohta. 

Täna ju iga enesest lugu pidav poliitik ja ametnik räägib rongide ja busside sidumisest. Tollal natuke räägiti ka, aga tehti reaalsuses sama vähe kui täna. Kui ma poleks "seganud", oleks veelgi vähem tehtud!
Kirjutasin tollal kirja, et "kollegiaalselt" selgitada, miks on vaja rongipeatused teha lähestikku bussipeatustega, ja suuresti tulevikule mõeldes. Nii ka Vastse-Kuustes, kus oli mõistlikum perroon ehitada uude kohta (ülesõidu juurde, sest tänini kasutusel mitteolev jaamahoone asus kaugel, eemal teedest ja ülekäikudest) ja otse loomulikult läks see ka MKM-i, Eesti Raudteele ja teistele "kollegiaalsetele osapooltele". Mis tase oli siis sel korral sealsel vallavanemal?
 
Tere!
 
Täname e-kirja eest.
Vastavalt AS EVR Infra taotlustele on Vastse-Kuuste Vallavalitsuse poolt  väljastatud projekteerimistingimused reisijate ooteplatvormide ehitusprojektide koostamiseks Vastse-Kuuste jaama 2009.a.
 ja Valgemetsa, Kiidjärve ning Taevaskoja peatuskohtadesse  2010.a.
Ooteplatvormide projekteerimisel ja püstitamisel juhindutakse EV standardist EVS 867:2003+A1:2007+A2:2009. 
EVS 867:2003+A1:2007+A2:2009:
p.6.2.2.sätestab, et jaamades ja peatuskohtades, va. jaamad, kus peatuvad rahvusvahelised reisirongid, on ooteplatvormi pikkus reisijate arvust sõltuvalt kas 30 m või antud liinil kasutatava kõige pikema rongi pikkus + 10 m, perspektiivse pikendamisvõimalusega kuni 150 m. 30 m pikkuseid platvorme võib projekteerida ja ehitada jaamades ja peatuskohtades juhul, kui seal üheaegselt pealeminevate ja mahatulevate reisijate arv ei ületa 12 inimest.

Reisijate kaitsmiseks sademete ja päikesekiirguse eest tuleb projekteerida nõuetekohane varikatus ja vastav linnamööbel, mille konstruktiivne lahendus tuleb kooskõlastada raudteeinfrastruktuuri -ettevõtjaga.

Meie poolt väljastatud projekteerimistingimustes on sätestatud muuhulgas ka nõue, et ooteplatvormide projekteerimisel tuleb juhinduda eelnimetatud standardist.
 
 
Lugupidamisega
 
Lennart Liba
vallavanem

Vahva, onju? Ma muidugi mõistan, et vallavanem ei pruukinud tuhkagi teada reisijate arvust jm, sp ka valis lihtsaima tee ja viskas niisama villast, andes vastuseks samu stampe, mida EVR kasutas. Aga KEEGI pidanuks ju ometi vaatama tulevikku? Kedagi peale minu polnudki? Eks vist osalt nii oligi, sest ametnike põhieesmärk olnud ikka linnuke kirja saada (ükski ütlus minu poolt siin ei käi KÕIGI kohta) ja nii on see tänase päevani!
12 inimest? Kas keskmiselt aasta lõikes või kuidagi teistmoodi? Kas neis tuntud peatustes tõesti oli eeldada, et sõitjaid saab olema vaid üksikud? Ma mõistan, et EVR ehk polnud piirkonnaga kursis ja polnud kunagi keegi neist ka Taevaskoda näinud. Aga vallavanem? Tegelikkuses muidugi oli see hiljem üliheaks näiteks, kuidas vallavanem üldse millestki aru ei saanud. Näiteks ei pidanud ta bussi- ja rongipeatuse koostoimimist oluliseks, kuna tol hetkel polnud busse, mis rongide ajal sõitnuks. AGA VAADATA TULEVIKKU? Et tulevikus saaks ümber istuda? Ja Vastse-Kuuste jama ju kestab tänini ning edasigi. Nii mõjus ühe ja teise rumalus ÜT kvaliteedile.
Sellised asjad on möödanik? Ohei, paljudes kohtades ruulivad tänagi samad tegelased, edendavad Eesti elu ja lubavad iga valimise eel jätkuvalt anda endast kõik! Iseenesest ega see võimatu ole, kui anda pole just palju!? Tollane vastus:



30. septembril k.a. toimunud vallavolikogu istungil andis vallavanem L. Liba volikogu
liikmetele informatsiooni Neeme Sihvi tõstatatud ettepanekust rongi- ja bussipeatuse ühildamiseks. Vallavalitsuse hinnangul oleks projekt tehniliselt
küllaltki keerukas ning ka kallis. Valla üldplaneeringu avaliku arutelu käigus ei
tõstatanud keegi seda probleemi
ja selliseks investeeringuks ei ole raha kavandatud.

Arvestades rongi ja busside
praegust sõidugraafikut, mis ei ühildu, ei ole võimalik, et
bussilt mindaks edasi rongile või vastupidi. Seega
puudub otsene avalik huvi peatuste
ühildamiseks
.


Vallavolikogu liikmed võtsid esitatud info teadmiseks ja leidsid samuti, et praeguses
majandussituatsioonis ei ole mõistlik teha investeeringuid bussi- ja rongipeatuse
ühildamiseks Vastse-Kuustes.
Lugupidamisega
 
Tegin juba tolles postituses teadlikult suureks kogu selle lolluse, mis vastu tuli! Kollegiaalselt. Neil puudus isegi igasugune huvi ja ammugi võinuks küsida Kruusmendi filmist tuntud tsitaadiga "mida teavad need sitavaresed hindadest ja ehitamistest"? Eesti Raudtee samaväärsed väited said hiljem "põhja lastud". Näiteks Kärkna puhul olid kulud kordades väiksemad kui plaanitud asukohta ehitamisel.
 
 
Selliseid postitusi, ülevaatlikku "segamist" terve Eesti kohta, on siin koos kolm tükki. Ja igaüks saab otsustada, kas oli tegu õudusunenäo või  asjaliku abistamisega, leidmaks parimaid lahendusi. See pole mõeldud Anal Üütiku jaoks, see "vaim" on ehe näide, et ka aastakümnete loll tarkust ei kogu! Muide, neis postitustes on veel paari inimese kirju, kes tänaseks on hoopis tunnustatud spetsialistid. 
Anonüümsena on muidugi "tore" olla vaimukas ja lahe, aga annaks jumal, et täna ka ligilähedaseltki selliseid vaime oleks aina vähem. Parem kui üldse ei oleks! Ja ehk ka Vastse-Kuuste vallavalitsuses ning -volikogus ei oleks neid, kes "teadmiseks võtavad" ning vallavanemale p... koogutavad. Vaene ääremaa....
 
 
 
 
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar