Blogiarhiiv

kolmapäev, 20. november 2024

Pori ja Meri-Pori

 

 
Poris, nagu arenenud riigile kohane, on raudtee- ja bussijaam koos. Nii palju kui aru saan, pole rongiliiklus siit väga tihe. Oluline on muidugi piletite etteostmine, sest nagu mainisin, võivad varakult või viimasel hetkel ostetud piletite hinnad väga erinevad olla. 
Mina sain aga taas mõned pildid veduritest ja jaamast.

Väga pealiskaudse mulje järgi oli tunne, et Helsingi lähiliiklus on väga tiheda sõiduplaaniga, kaugemal olevate linnade vahel aga üsna hõre ehk et keskendutud on ühenduste pakkumisele, mitte aga nende linnade vahel tihedale töölesõitudele vm. Ehk et Soomes ei ole veel hakatud n.ö. autostumise vastu võitlema? Muidugi võivad siin inimesed suuresti ka paiksemad olla ehk et ei sõidetagi nii palju linnast linna? Ning raudtee äärde jäävates maakohtades on ka asustus hajus ja hõre? Mõneti tekkis tunne Viljandi - Türi vm taolise lõiguga sarnasusest. Ja muidugi nagu ka meil, nädalavahetusel on sõitjaid palju, nädala sees pigem vähe. Rolli mängibki et autostumine, hinnad, hõre sõiduplaan?
 
 
Bussijaam on siis väga lihtne, aga kui jõuad kohale varakult, saad muidugi jaamhoones olla.



 
Rattureid oli, ka esimese lumega. Ja küllap nii nagu ka liikluses, ollakse ka selles nii nagu õigeks peetakse. Mitte ei istuta ehvbees ja kakeldakse. Korra nägin ka "rehvivahetust" ehk et keegi tuli ratta seljas, teised rehvid kaasas.

 
Sarnasus Eestiga on ka selles, et on näha puidki kasvamas, kuid kohati minnakse kõrreliste jm istutamise teed.

 
Ka linnasisene bussiliiklus Poris ei tundu eriti tihe olevat. Linna südames nn bussijaamas oli busse küll üksjagu näha, aga et erinevaid liine üsna palju, siis ei maksa tekitada endas tunnet, et bussid väga sageli sõidavad. Allpool on ka pilte busside sõiduplaanist.

















 

 
Natuke kesklinnas liikudes torkas silma paljude uute ja veel uuemate suurte hoonete kõrval ka vanemaid ja väiksemaid. Et minust pole linnameest, siis selliseid on mul alati hea meel näha. Veidike kodusemad kui betoon ja klaas.




 
Siin-seal torkas silma ka raudteejaama viitavad märgid, Eestis pole ju ka neid eriti. Allpool aga näha, et bussipeatuste märgistus on jällegi pea märkamatu ja ilma igasuguse infota. Eks see ole kindlasti odavam, aga mitte kasutajasõbralikum. Praegu, kui siin juttu juurde kirjutan, meenub tänane uudis, kus MKM teatab, et "Eesti peab turistide jaoks muutuma sõbralikumaks". Muidugi ka oma inimeste jaoks. Et aga meil on majandusministriks ka mees petiste erakonnast, siis ei maksa seda pläma väga tõsiselt võtta.






 
Soomes on toidukaupade ja küllap ka apteegis hinnad enam-vähem nagu meil (palgavahe on suurem?) ja ehk saab kohe ka aimu, miks. On ju Soomes apteeke (ja nagu visuaalselt tundus) marketeid, tanklaid jm vähem kui meil, 2-3 korda. See on ka peamine põhjus, miks meil hinnatõusud nii räiged on.







 
Linna nimi Pori meenutab eestlastele teadagi mida, aga vähemalt päriselus siin pori siiski pole. Nali naljaks. Linnaliini busside värvilahendus oleks nagu küll, kuidas seda öeldagi, "porisemat" tooni, kuid tegelikult mulle need värvid meeldisid.
 
Muide, Soome kohanimed on kohati muidugi väga põnevalt kõlavad ja vahvad.


 
Aga sööma peab inimene ikka ka! Päris hea söögikoht oli, kusjuures väga mõnus oli "õunasalat" toidu juurde. Pehmed ja mahlased õunaviilud sobivad küll. Ma küll ei tea, kas see Soomes tavapärane salat.




 























 
Aeg majutuskohta minna. Uurisin varakult erinevaid majutusvõimalusi ja huvitav oli, et mere ääres tundusid hinnad paremadki kui sisemaal! Aga Eestiga võrdluses polegi suurt vahet. Leidub nii soodsamaid kui üsna kalleid kohti. Mina ööbisin korteris, kus kõik vajalik üldiselt olemas, nii et nuriseda pole põhjus. Asukoht linnast väljas, kuid bussiliinid ulatuvad ka siia.






 

 

 

 

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar