Peab taas meelde tuletama üht igivana Elroni probleemi - siiani siis pole peale kl 22 ronge Paldiskisse ega Turbasse! Ometi on väga paljudel inimestel Tallinnas töö lõpuajaks kl 22+ ja lisaks on palju niisama sõitjaid, ka üritustelt tulijaid. Kuid Elron ei jäta jonni, JÄÄRAPEA auhinna võiks neile igal aastal anda!
Kuidas seda teha kõige paremini ja säästlikult? Võtan aluseks hetke läänesuuna sõiduplaani.
Väljumisaeg peaks olema umbes 22.10-20 paiku ja seega on väga sobiv rong ka olemas, praegu väljub Keilakas 22.17 ja see tuleks pikendada Paldiskini. Miks Paldiskini? Sest see rong jääks "ööbima" ja kuna Paldiskist puudub ka hilisem tagasisõiduvõimalus, siis see ongi põhjus, Turba suunal sõitmiseks aga sobiks ka Keilas ümberistumine.
Rong jõuab Keilasse 22.52 ja ehk on mõttekas edasi kiirekana, Kloogal 23.00 ja Paldiskisse jõudmine 23.10?
Paldiskisse kl 21.16 jõudnud rong sõidab aga tagasi, väljudes Paldiskist peale teise rongi saabumist 22. 22 (peatub ka Kloogal), Keilas peatub 22.43 (võtab peale ka reisijad Turba - Keila rongilt) ja saabub Tallinna 23.15.
Praegu Turbasse 20.50 saabuv rong sõidaks tagasi Tallinna 21.20, praegu on õhtul kahe rongi vahe 2 tundi.
Kas hilisem rong (siinpakutud 22.18 Turbast) muuta kiirekaks Tallinna? Arvestuse nii tegin, aga pole kohustuslik muidugi. Pean silmas just Turba - Keila lõiku eelkõige, sest reisijate puudumisel väiksemates peatustes on ju läbisõidu puhul tegu ka energiasäästuga. Paljuski sõltubki see reisijateveo statistikast ehk siis peatuseid viimase rongi puhul kasutavate reisijate arvust. Aga kahjuks seda statistikat ju Elronil endiselt pole, sest tegu on tsoonipõhisusega?
Turbasse kl 21.52 saabuv rong sõidaks tagasi 22.18 Keilani, peatudes AINULT Riisiperes ja Vasalemmas (vajadusel siiski ka Laitses, kõik on ju analüüsitav), saabudes Keilasse 22.41, kus saab ümber istuda Paldiskist Tallinna sõitvale rongile.
Tallinnast 22.52 Keilasse saabuvalt Paldiski rongilt saab siis ümber istuda ja väljudes Keilast 22.55 sõita Turbasse, peatudes vastavalt vajadusele, nt taas Vasalemmas, Laitses ja Riisiperes ning saabub Turbasse ca 23.10
********************************
Kuigi ka Türile sõitvat rongi on aegade jooksul püütud kaotada, siis on see õnnestunud alles hoida ja sõitjaid pole teps mitte vähe!
Ja siiani ei ole püütudki luua PEREPILETIT rongides -50% soodustusega! Omane vaid riigile, kus kaagutatakse peredest hoolimisest ning autostumise vähendamisest!?
*************************************************************
26.06.24.
Saue ja Lääne-Harju vallast asjalikku vastust loota polegi vist mõtet? Saue vald vähemalt kommenteeris ja lubas midagi "uurida", aga eks see paistab olema samal tasemel nagu kogu nende tegevusetus. Lääne-Harju vallavalitsus aga niisama näpib midagi!
Tänapäeval Eestis üsna tavapärane suhtumine, vaid enne valimisi hakatakse vastu rinda taguma? Tegelikkuses oma inimeste vajadused pole olulised (ostku auto) ja eks ka rohepropaganda ole tihti mull.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar