Blogiarhiiv

esmaspäev, 18. märts 2024

Küsitlus Viimsi bussiliinide pikendamiseks Harjumaal.

 


 Tulevik ei ole ehk nii tume ja Balti jaama niisama tuulte tallermaal bussid enam ei seisa? Liinivõrgu üks põhiküsimusi on lõpp- ja algpeatuste vähendamine kesklinnas ehk liinide liitmine.
Väga tänulik hääletusel kaasalöömise eest kõigile!

Küsitlus ei pretendeeri täiuslikkusele erinevatel põhjustel, sh kõik osalejad ei pruugigi märgata, et variante on palju rohkem kui FB esmalt kuvab.

Küsitluse põhipostituse leiab siit:

https://www.facebook.com/groups/1455819854672586

 
Kui liita bussiliine, siis kuhu võiks pikendada Viimsi suuna liinid 114, 115, 173 ja 174? Vastusevariantides kirjas põhimõttelised suunad ning Tabasaluni/Harkuni läbi Hobujaama ja Balti jaama, Sakuni/Laagrini läbi Hobujaama (ja Pärnu maantee vm).
 
Pole vahet - 39 häält
114 Tabasaluni 115 häält
114 Harku-Saueni 53 häält 
114 Sakuni 41 häält
114 Laagrini 49 häält
115 Laagrini 21 häält
115 Harku Saueni 22 häält
115 Tabasaluni 13 häält
115 Sakuni 8 häält
173 Sakuni 10 häält
173 Harku-Saueni 19 häält
173 Tabasaluni 5 häält
173 Laagrini 9 häält
174 Sakuni 11 häält
174 Harku-Saueni 23 häält
174 Tabasaluni 33 häält
 
Lisatud (hääli kontrollisin poole küsitluse pealt)
193 Maardu - Järvevana - Kadaka - Tabasalu 7 häält
194 Viimsi - Bussijaam - Järvevana - Õismäe - Keila 21 häält
Haabneeme - Rävala KIIR 20 häält
Mitte midagi mitte pikendada, sest tähendab harvenevat ühendust Viimsis 23 häält *
115 Suurupini 2 häält
Saku - Saue - Tallinn - Viimsi - Rohuneeme
Saue - Saku Tallinn - Viimsi - Tammneeme
(neid eraldi ei hakka lahkama, kuna sisuliselt kordavad pikendamise/liitmise teemat veidi erinevatel trassidel. Kuid kahtlemata võib nt iga Sauega puutuva asja puhul mõelda pikendamist Sauelt - Sakuni ja vastupidi. Veelgi enam, Saku Jaamani. 
 
Lisaks naljatilkade ühendused Valgani, Pärnusse - las lustivad! 
 
* Miks peaks tähendama liinide liitmine hõredamat liiklust? Ei oska kommenteerida.
 
Olulisi kommentaare:
 
Aimar Jukkum
Me võime siin rääkida Viimsi - Tammneeme versus Saku - Saue liinide kokkupanemisest, aga täna on selleks umbes 40 takistust, miks me seda teha ei saa. Reeglid on liiga erinevad ja selleks et reegleid ühtlustada peame ootama Põhja hanke lõppemiseni. Mõned pisinäited: Sauel/Sakus tohivad sõita madalad bussid, Viimsis/Tammneemel ka kõrged bussid. Sauel/Sakus võivad olla bussidel valged sildid, Viimsis peavad olema kollased sildid. Täna sõidan Saku liini (bussijuhina), bussides peavad olema kolmepunktiturvavööd, mis te arvate et keegi neid kasutab - mitte keegi! Mis siis et heliteavitus igas peatuses seda meenutab. Viimsis võivad olla linnaliini tingimused. Viimsis võib kuni 3 aastane laps kaasa võtta ühe täiskasvanu tasuta. Sakku peab ostma pileti. Tõsi kui mul tuleb Viimsis peale issi ja emme koos lapsega siis ma alati küsin, kumb teist pileti ostab. Reeglina ostab pileti ema, sest issi otsutab nii! Mõlemad ei saa tasuta! Viimsis saab politsei, vanglatöötaja, kaitseliitlane tasuta, Sakku ostab pileti jne. Paldiskisse peab sõdur aga pileti ostma, Vanglasse vangla töötaja pileti ostma. Aga viimsisse ja Maardusse saavad tasuta
 
Vastus:
 Neeme Sihv
Autor
Administraator
Aimar Jukkum tänud põhjaliku info eest! Sellist on alati vaja!
Siiski:
1. Hanked on üks kurja juur ja 100% lahendust need hoopiski ei paku? Sest erinevate suundade hankevõitjad ja nagu ise mainid, tingimused on erinevad.
Muidugi peaks olema võimalik ka n.ö. universaalseid kokkuleppeid sõlmida?
2. Siltide värvus peaks olema ka standardiseeritud ja see ei tohiks olla mingilgi moel keeruline? Mis põhjendus on erinevatel värvidel?
3. kindlasti peakski olema ka perepilet?
4. Üldse, kes kehtestab soodustused, nii et kord keegi saab tasuta, teisal aga mitte?
Meil saavad paljud ametnikud palka, seega peaks suudetama ka tingimused ühtlustama. Loodetavasti see ei tähenda nagu piletisüsteemi täiustamise puhul aina suuremaid kulutusi maksumaksjale, töö peaks saama tehtud palganumbri sees.
 
Piia Pärtlioja
Pikalt üks juht roolis tohib olla, kas peaks mõtlema, et kuskil vahetaks juhti nt?

Neeme Sihv
Autor
Administraator
Piia Pärtlioja kõik variandid on laual. Minu teada on pausid mingi 2 ja 4 tunni järel vms. Täpselt on olnud kuskil ka kirjas, aga ei mäletagi.
Taisto Tamm
Piia Pärtlioja järjest tohib juht sõita 4,5h ja siis 45min pausi.. aga need kes roolis istunud pole teavad et maakonnaliinil juba ca 2/3h liin on kohati räsiv juhile.
2
Neeme Sihv
Autor
Administraator
Taisto Tamm Tänud teada andmast!
Ehk siis 40-minutiline sõit? No ma ei tea...
Linna tihedatel tuiksoontel ehk mingil määral, kuid päris loogiline siiski pole, kui peaks tagama alla tunniseid sõite?
Üks Tabasalu - Viimsi sõit edasi-tagasi ja 20+min ning kahe edasi-tagasi sõidu järel 45 min peaks ju üsna talutav olema?

Ande Reiman
Neeme Sihv küllap töö puhkeaja seadus ainult reguleerib,eel postitajad pidasid silmas tahhograafi järgi tööd,mis ongi veokitel ja bussidel,aga see ei kehti linnaliini bussidel.


Neeme J. Sihv
Administraator
Ande Reiman tänud!
Peaks olemagi töö- ja puhkaja seaduse järgi vist sama, aga ma pole 100% kindel kaugeltki.
 
 Piia Pärtlioja
Võiks mõelda ka taoliste kikilipsukujuliste liinide peale nt. mis läbiks mõlemat pidi linna. Ja kiir liin Haabersti - Kristiine R - Viru R- Reidi tee nt. Ja teised suunad ka.
Või siis pargi ja reisi parklatest algavad/lõppevad kiirliinid (mitte eri hinnaga)
 
 Mairold Vaik
Vääna-Jõesuust võiks alata liin, mis läbib Ülemiste piirkonda ja läbi kesklinna tagasi suunduks.
 
 Sonnich Jensen
Oleks hoopis vaja midagi nagu Viimsi/Maardu - Peterburi tee/Laagna tee - Bussijaam/Ülemiste city - Järvevana - Sõpruse - Kadaka - Õismäe - Tabasalu.
Hetkel ei saa otse Maardust/Viimsist/Muugalt Mustamäele, TTÜle ja muud tootmisele sinna. Samas Tabasalust ja seal Lasnamäele ka ei saa. Kaks liini, üks Viimsist teine Maardust mis on sünkrooniseritud Lasnamäe alguses lähendaks väga palju.
Vaata kui palju liiklust on Õismäe Mustamäe ja Lasnamäe vahel lisaks mis veel kaugemalt tuleb
Vaata uus 103 ja kui suur edu see on isegi mooduse maailmas kodukontoriga
 
Tegin täna (21. 03) vahekokkuvõte ja kontrollisin hääled üle. Muidugi ei anna küsitluse tulemus mingit 100% ülevaadet, mida ja kuidas teha, üllatavalt (väga tore) vähe oli vastukommentaare. See näitab eelkõige seda, et pikemaid liine pigem soovitakse, mitte ei peeta neid mittevajalikuks.
POLE VAHET sai küll 33 häält tänaseks hetkeks, aga selle valiku teinutest pole ükski ka kommenteerinud, kas pole vajagi või võib pikendada ükskõik millist liini kaugemale, seega on selle variandi valijad pigem ükskõiksed.

Kokkuvõtte võiks ju saata ka KOV ja LOV aadressil, aga neil on endil seda võimalust näha. Enamus neist on grupist Eestimaa Transport & Turism teadlikud, kui aga puudub huvi, siis seda vägisi ei tekita. Ka näevad nad küsitlust neis gruppides, kuhu see jagatud. Ning unustada ei tohi sedagi, et initsiatiivi peakski hoopis nemad näitama, mitte ei pea teised nende eest küsitlusi ja uuringuid tegema. Palk on palk ja tuleb maksumaksja taskust.
 
 
 
 
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar