Asju, milles olla parim, on muidugi miljon! Ja isegi kui kõigis ei jõuaks, siis lihtsaimates asjades on see võimalik üsna väikese vaevaga. Ehk siis kui kõike ei jõua, tee pool, see on meie ja eelkõige just Jõgevamaa klassika - õpetaja Laur ja Paunvere!?
Rattaga sõitu ma siinkohal ei puuduta, kuigi kindlasti seegi külmapealinnas võimalik.
Rattaga sõitu ma siinkohal ei puuduta, kuigi kindlasti seegi külmapealinnas võimalik.
See, et perroonid tehti vale koha peale (või hoopis bussijaamehitati valesse kohta?) on tõsiasi ja kindlasti peaks iga ametnik, Eesti Raudteest kuni Jõgeva valla omadeni, aru saama, et sellega solgiti ära 30 aastaks minimaalselt hea taseme saavutamine. Õnneks üht-teist saab muuta, aga ei ole siiani vallavalitsusel seda mõistust ja tahtmist jätkunud. Kuigi IGA VIGADE PARANDUS näitaks just tugevust ja tõstaks tegijaid Eestis esirinda.
JÕGEVA JAAM.
Suurek, puust ja punaselt! Olen välismaalt eeskujusid harva otsinud ja alati polegi see mõttekas, hoopis ise peab tarkust omama! Norras lähed jaamades olevasse bussipeatusesse ja näed seal nimelisandit JAAM - STASJON. Miks meil siiani vaid Saue vallas sest aru saadud? Mõni üksik näide mujalt veel lisaks, kuid laias laastus elame nagu puupeade maal, olgem ausad!
Jaam nimelisandina näitab aga selgelt ära, et tegu on ümberistumiskoha ehk sõlmjaama ehk ÜHISPEATUSEGA. Sellega, mida me pidavat juba 30 aastat tegema. Millal teeme?
Muidugi, ka Tabivere Jaam?
Jaam nimelisandina näitab aga selgelt ära, et tegu on ümberistumiskoha ehk sõlmjaama ehk ÜHISPEATUSEGA. Sellega, mida me pidavat juba 30 aastat tegema. Millal teeme?
Muidugi, ka Tabivere Jaam?
Peatuste tegemisel ei ole vähetähtsaid asju. Jõgeval nagu ka mujal Eestis on üks halvimaid asju just see, kui reisijaid ehk inimesi, kelle maksudest bussiliiklus toimib, SÕIDUTATAKSE KODUST JA SIHTPUNKTIDEST HOOPIS MÖÖDA! Jõgeval on see eriti märgatav ja just Mustvee/Palamuse suuna puhul! Põltsamaa/Siimusti sai asi kordades paremaks ja see näitab, et vallavalitsusel on võimalik hea TAHTMISE juures teha ning samamoodi jätkata!
Kultuurimaja, kaubamaja jm ei ole justkui kaugel bussijaamast, aga siiski on see oluline vahemaa. Rongiliikluses makstakse täna miljon eurot ÜHE MINUTI ajavõidu eest, bussiliikluses, mida riik PEAB arendama, lastakse aga inimestele kaotada 5, 10 või isegi 30 minutit IGA SÕIDUGA! Saage aru, see ei ole normaalne!!!
Mis peatuse nimeks (siia kaubamaja kõrvale, kus ühel pool juba ka parkla olemas) peaks saama? Nimes peab igal võimalusel olema ka kohanimi, sest
a) nii avanevad need kohanime järgi otsingutes ka portaalides
b) külalistele on see ülihea täiendav võimalus saamaks aru, et linnades ja asulates on tegelikkuses rohkem kui üks peatus ja nii saab ka oma sõite paremini planeerida.
Mis peatuse nimeks (siia kaubamaja kõrvale, kus ühel pool juba ka parkla olemas) peaks saama? Nimes peab igal võimalusel olema ka kohanimi, sest
a) nii avanevad need kohanime järgi otsingutes ka portaalides
b) külalistele on see ülihea täiendav võimalus saamaks aru, et linnades ja asulates on tegelikkuses rohkem kui üks peatus ja nii saab ka oma sõite paremini planeerida.
Muidugi ka nime lühidus oluline.
Jõgeva Kesk(us)? Ei saa ju kasutada sõnu kultuurimaja, Plats vm. Kesk tänav küll ka olemas, aga veidi jääb kõrvale. Vastu kaubahalli on ka vast piisavalt ruumi peatuse jaoks, ehk lausa koos kohvikioski ja ühise katusega? Igatahes uhke linnanimi on seina peal juba olemas!
PIIRI peatus on juba õnneks ammu olemas ja väga olulisel asukohal. Muidugi võiks olla ehk hoopis JÕGEVAPIIRI? Kahjuks enamus Palamuse/Mustvee suuna busse siitkaudu ei sõida, tänini, aga seda on võimalik ühe näpuliigutusega muuta. Näpud külmetavad? Suvel ka külmetasid?
JÕGEVATÄHE peatus? Ehk on parim koht Tähe 6 otsas? Suurima elanike arvuga ala vist Jõgeval, aga linna piires jääb see bussijaamast ülikaugele! Selle võrra on eriti räige iga kord siinsetel elanikel mõelda, et näed, sõidame akende alt mööda, aga bussi peale ja maha ei saa!?
JÕGEVA ALEVI(KU)TEE? JÕGEVA JÕE?
Tõeline nonsenss võiks selle kohta öelda! Tohutu vahemaa bussijaamani, teisel pool aga peatuseni veel rohkem. Muidugi ei saa ka kõiki liine Jõgeva aleviku peatusest läbi sõidutada. Ahjaa, sinna eraldi sõitvad liinid tuleks aga liita Siimusti jt nn idasuuna liinidega ehk et buss sõidaks näiteks Jõgeva Jaam - Jõgeva Alevik - Jõgeva Jaam - Siimusti - .... Seda enam, et siiani pole vald püüdnudki survestada Eesti Raudteed viadukti juurde ülekäiku tegema. Nagunii ületatakse seal raudteed ja seda enam see ametnike hoolimatus silma torkab.
Peale ringteed ja enne Pedja jõe silda on ülimalt lihtne bussipeatuste taskud teha
See aga, millest aastaid olen lahendusi pakkunud ja korduvalt kirjutanud, on igal juhul paremaks muutunud - busside sidumine rongidega. Teema lõpus ühe puuduse tuletan ka uuesti meelde, aga asi on igal juhul paremaks muutunud ja seda saab valdavale osale Eestist ka eeskujuks tuua. Praegu peaks aga olukord veelgi parem olema, sest Keskerakonna trump on olnud (tasuta) bussiliiklus, nüüd kui see aferistide poolt muudetud maksumaksjale veelgi kulukamaks, jääks üle nagu KIUSTE tegeleda liinivõrgu parandamisega, ninanipsuga Reformierakonnale ja muidugi ka Isamaa erakonnale. Aivar Kokk ju ses osas ei muutnud midagi paremaks, pole püüdnudki! Autoga on lihtne maakonna üritustel käia, tühja sest bussist, eks ole?
Igatahes Kuremaale oli mul lust minna!
Ega see killustik igas mõttes nüüd ka liivast parem ole ja hea oli näha, et Jõgeval vähemalt suurte majade juures veidikenegi liiva puistati. Talv on olnud üsna võimas ja loomulikult heitlik, libeduse vastu tegutsemine näitab hoolivust. Seda näitab ka lume lükkamine, muide, Kuremaal oli kõniteel seda jällegi väga halvasti tehtud. Kindlasti meeldib riigifirma puudumine ametnikele rohkem, sest kaob igasugune vastutus ja saab ikka teisi süüdistada?
Mänguväljak on taas korras, tore! Rohkem lusti ja ruumi, vähem ropendamist ja kiusamist!
Alles üsna hiljuti plaanis mingi vallavalitsuse koosseis suure hurraaga hakata tegema samasugust kivikõrbe nagu enamuses linnades. Õnneks seda hetkel "ei koida", aga see-eest on aega mõelda, teha seegi hoopis vastupidi!? Näiteks poolkõrge haljastusega (ei sobi ka varestele-hakkidele) parkväljak? Kordades säästvam ja muidugi keskkonnasõbralikum, koos joogivee, purskkaevu, kiigede jm. Üldse peaks kogu linnas vaatama üle, kas ei olekski mõttekas minna üle madalamale haljastusele, sest eks see kraaksumine häiri kindlasti ka inimeste olemist. Varese ja ammugi haki koht on ikkagi kultuurmaastikel.
Aga mõelda, kui leitakse head ja sobivad puud - mägimännid, jalakad, laia võraga muud lehtpuud, kirsid, õunapuud jm, mis oleks nii varjuandvad kui ka värvirohkemad ning miks mitte istikuid ise kasvatada? Kui kartuleid suudetakse aretada, küllap leitaks ka puukooli jaoks üks nurgake? Nii väikses linnas võiks ka õunu-kirsse julgelt napsata ja süüa!
Aga mõelda, kui leitakse head ja sobivad puud - mägimännid, jalakad, laia võraga muud lehtpuud, kirsid, õunapuud jm, mis oleks nii varjuandvad kui ka värvirohkemad ning miks mitte istikuid ise kasvatada? Kui kartuleid suudetakse aretada, küllap leitaks ka puukooli jaoks üks nurgake? Nii väikses linnas võiks ka õunu-kirsse julgelt napsata ja süüa!
Kus on viadukti juures ohutus ehk ülekäik, Eesti Raudtee? Paneks teie ametnikke marssima alevikust näiteks Piiri tänavale jaama ülekäigu kaudu, nii kuuks ajaks iga päev, kas lööks mõistuse p... pähe?
Kõik väga huvitavad ja head ideed!
VastaKustutaTänan!
Kustuta