esmaspäev, 7. märts 2022

Balti jaama IV tee, EVR rohepööre ja Eesti kui euroopaliku rongiühenduse etalon. Sept 2021.

 

Laupäev, 4. september 2021

Balti jaama IV peatee.

 

 
Eesti Raudtee on asunud lõpuks ometi oluliste asjade kallale. Lisaperroonid Balti jaamas ja uus peatee on asjad, millest ammu räägitud. Aga ma ei väsi kordamast, et kuulda seal ei võeta. Ei võetud siis, kui tegemine olnuks oluliselt odavam ja efektiivsem, ei võetud siis kui sai räägitud, et vaja on perroone Lillekülla ja samasse vaja ka uusi pööranguid. Ning nii täna tehaksegi ikka nii, et peagi jälle hädas ja .... vaja ümber teha! Kui siis kasvõi hiljem tehtaks? Aga ei, logistikat ei mõisteta, Lillekülas ümberistumisi ikka ei teki ja Eesti Raudtee juhid elavad laia elu, hoolimata sellest, et ÜT on nende hinge peal.
 
 
Perroone saaks ehitada muidugi kohe, ilma mingeid olulisi muudatusi tegemata. Edelasuuna tee ääres lausa nii, et see oleks ühendatud lääne saabuva suunaga, idasuuna perroon jääks juba tunneli kaudu ühendatuks. Kuid, lisapöörang võimaldaks ka keskmist perrooni idasuuna jaoks kasutada soovi korral.

Eestipärane on rääkida 55-miljonilisest Kopli raudteest ja Liellküla terminalist, tegelikkuses ei suudeta isegi elementaarseid ootetingimusi tagada. Mingil määrel piisaks isegi perroone ühendavast klaasgaleriist, tagamaks mingidki ootetingimused, sh tualett ja joogivesi ja seeon kahe suuna vahele ehitades täiesti võimalik.





 
 

Esmaspäev, 6. september 2021

Rohepööre Eesti Raudteel.

 

 
Sügis hingab kuklasse ja millegipärast alles täna märkasin ühel perroonil rohepööret. Vahvalt palju võib leida erinevaid taimeliike! Nemad püüavad ju ellu jääda, ka rasketes tingimustes. Aga ikka meiega.
 









Esmaspäev, 20. september 2021

Eesti kui Euroopa raudteeriik.

 

 
Otsustades eelinfo ja tänaste juubeldavate postituste järgi ametkondade ja KOV-ide lehtedel, on Eesti raudteeriik küll. Niisugust (ehedat?) rõõmu kohtab harva!? 
 
Kas Euroopa rongiaastal tõi sõit kaasa selle, et rong suunduski taas Valga suunas? Ei, kõigest Pääskülla.... 
 
Mitu päeva tagasi juba anti teada, kus ja millal:

Juba esmaspäeval on võimalik näha Euroopa rongi meie raudteel! 🇪🇺
Euroopa raudteeaastale pühendatud rongi teekond 26 riigis sai stardi septembri alguses Lissabonist eesmärgiga tõsta ühiskonna teadlikkust raudtee transpordi eelistest ja keskkonnasõbralikkusest. 20. septembril jõuab Euroopa rong ka meile ning on oma teekonnal avatud huvilistele nii Valgas, Tartus, Jõgeval, Tapal kui ka Balti jaamas ning selle peal saab näha raudteeaastale pühendatud näitust, mis kajastab erinevaid üle-euroopalisi projekte raudtee sektoris. Tule ka sina rongi vaatama! 🚂
NB! Rongi sisenemiseks tuleb alates 18. eluaastast esitada koroonatõend nakkusohutuse tõendamiseks.
Rongi peatumiste ajad:
📌Valga kell 07.57-08.57
📌Tartu kell 09.55-11.18
📌Jõgeva kell 11.52-12.57
📌Tapa kell 13.55-14.55
📌Tallinn (Balti jaam) kell 15.53-18.36

 
Foto Eesti Raudtee FB lehelt. 

Tegelikkuses pole põhjust rõõmustamiseks. On muidugi äge, eriti raudteehuvilistele, näha PESA rongi ja võrrelda meie porganditega. Äge ka kaasa sõita. Kuid Eesti riik vajab juba ammu korralikku, minimaalselt 4 korda päevas toimivat rongiühendust Riiaga läbi Tartu. Tegelikult tihedamatki. Kuid Eesti riik ei ole suutnud seda tagada ja kui karmilt aus olla, siis pole ükski valitsus tahtnudki! RB kui võimalus liigutada miljoneid, meeldib küll. Õigemini selle ehitus, sest toimimist sellisel variandil olema ei saa. Kuid elementaarne vajadus, et tihedamalt sõidaks rongid ka Elvas jm oleks ju lihtsalt seotav rongide käikupanekuga Riiani. Täna räägivad sealsest hõredusest ka kohalikud poliitikud. Valimised ju tulemas. Üldjuhul need nendesamade erakondade poliitikud, kelle ülim laiskus valitsedes ongi toonud selle, et me ei ole raudteeriik.

Muide, rong peatus samades peatustes, kus peatuks ka meie raudteeasjatundjate järgi Tallinn - Tartu - Riia rong. Jõgeva välja arvatud. Elvas ei peatuks ja ei peatunud ka see. Huvitav, kas Lätis peatus Valmieras, Cesis, Siguldas? Kunagi ju tehti mingi pinnapealne uuring, mille põhjal ei olevat rongiliiklus sealtkaudu tasuv. Et selle koostasid diletandid, näitab seegi, et mainitud peatusi polnud arvestatudki! Nii et vägev vaadata, aga s.... tunne mõelda.... Ja eriti vähe peaks Eesti raudtee siinkohal keksima, nad pole oma palka ka poole võrra välja teeninud, mis sest, et aina paisuvad ja rohkem ning rohkem maksumaksja raha ampsavad!
 
 
Muidugi oleks antud rongi puhul tegu regionaalrongiga ja ehk peaks see sõitma Riia asemel Vilniuseni. Liin on hea ja perspektiivne, nii Balti riikide suhtes vaadatuna kui ka iga riigi siseselt. Sest ei saagi ju eeldada, et siitpoolt oleks rong Riiani täis, sõidetaks ju ka Tartusse, Elvasse ja Valka ning vaid osa kulgeks kaugemale. Kuid oluline, et teel lisanduks uusi reisijaid ja piiriüleselt hakkaks rong uuesti täituma. Seda nimetatakse efektiivseks ÜT kasutamiseks. Muuhulgas annaks see positiivse tõuke ka praeguste Valga rongide täituvuse tõstmiseks.












 
Omamoodi iroonia on muidugi see hüppa rongile! Eriti kui lint ees ja enam kedagi ligi ei lasta! Rongi peab kaitsma pööbli eest?




 Tore muidugi, et inimesed said veidi ka sisemust kaeda, eriti ääremaal.

*******************************

Ja ennäe, hommikul rong tagasi. ERR-i uudis ütles, et "Balti jaamast väljus Tallinn - Vilniuse rong". Eks see ole üks paras irvitamine. Või leiab keegi ka info, kus eelnevalt antakse teada piletite müügist? Tegelikult sõitsid vaid poliitikud, kes pole grammigi teinud rongiliikluse avamiseks. Hololei, "naeratused" olid ausalt öeldes vastikud - meie raudtee n.ö. esindaja Euroopas, kes saab palka mitte millegi eest! Või täpsemalt, hukutavate kulutuste sissetoomise eest!

 


 
Reisijate jaoks olid linnalähirongid ja suupisteteta....


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar