Algas igatahes sügiseste värvidega ja kohatise vihmaga! Tore, lõpuks ometi saab hingata! Ja ilus!
Natuke ka selgituseks, miks on augustis vanu postitusi. Kustutasin neist osa ja vähendamaks 2021-22 igas kuus olevate postituste arvu (kopeerimised blogi 2. ja 3. osast), koondan mõned kokku. Eriti lühemad postitused. Ja ka selleks, et mõnevõrra olulisemaid teemasid, nagu RB, Rohuküla raudtee, Elron, bussiliiklus jm, tuua uuesti esile. Mulle on korduvalt öeldud, et olen oma ajast ees ja eks neiski postitustes on paljut, mis tänagi kehtib. Või näitab, et mis tänaseks tehtud, on ikka ja jälle õigeks osutunud.
Suurem osa 2014 postitusi leitav 2021. aasta all, oktoobrist novembrini. Aga kopeerin need ka siia.
Klikake pealkirjale ja näete.
2014.
Kärkna peatus, inimlik ja roheline tänavavalgustus ja Kalamaja. Jaan 2014
Nämma Eesti, HAKUKE ja mina Maalehes Haapsalu raudteega
Radar ja mina, Talumehe kõrtsis lõunal ja uus käsitööpood Haapsalus. Jaan 2014
Riho Sibula Rauast Tee, Swedpanga hoolimatus ja homoäärmuslus. Jaan 2014
Tervist!, rongi ootamine, raudteelaste streik ja töövarjupäev. Jaan 2014
Mootorrattamuuseum Kurtnas, Elroni perepilet ja hea luuletus
Talv, Haapsalu raudtee 1995 ja Juhan Parts Valtus. Jaan 2014
Liiprisaade, pööre Rohukülla, natuke ilu ja Sadama turg. Veebr 2014
Raasiku, Tartu ekspressi reisijad, ühispeatuste ootekojad ning Elroni diletandid. Veebr 2014
Väikeste kohtade rongiühendused, Töömess ja kevad Läänemaal. Märts 2014
Elron analüüsib ja Äntu järved. Märts 2014
Reisijate arv rongides, TED-konverents ja Tartu jaam. Mai 2014
Väike kergelt kurvastav võit, turvaline ülekäik ja taas rongide täituvusest. 2014
Inimesed fotodel läbi aegade, arvutist veel juurde. Juuni 2014.
Laulu- ja tantsupidu, Urve Palo vastused ja võttepäev Noarootsis. Juuli 2014
Haapsalu raudtee võttepäev, külaline Moskvast ja Peetrike ning ment jääb mendiks. Juuli 2014
Augustibluus 2014
Rongi ootamine Ristil ja enne Valget Daami Haapsalus, aug 2014
Peetrike on popp, Liiprisaate võtted Valge Daami aegu ja esimesed kallid Mariga. Aug 2014
Käsitöölaat, Apelsin Haapsalus ja Rannalõõts. Aug 2014
Liiprisaatega Vormsil ja järgnev piltidel, aug 2014
Dirhami, Põõsaspea ja pidutsev Haapsalu. Aug 2014
Haapsalu 735, bigbändide festival Aug 2014
Urve Palo ja raudtee laenurahast, teel Läänemaale ning RADAR ja ülesõidud. Aug 2014
"Liiprid, mis võiksid kõnelda" ja "Pilvede all". Ja teiste pildid minust. Sept 2014
Urda ühispeatus, Muinastulede öö Läänemaal ja EKRE Linnamäel
Rattarong Haapsallu, ekstreemsport Tagalahel, Romantikapealinn. Sept 2014
Nostalgiapäevad, Rongi ootamise 19. aastapäev ja anonüümsed sõimlejad. Sept 2014
Jalgrattaturism Puise Ninas, Invaturism Roostal ja Haapsalu rongi piletihind. Okt 2014
Raudtee trassiplaneering - Ellamaa ja pööre Rohukülla ning ühiskonna lõhkumine kooseluseadusega. Okt 2014
EKRE ja Haapsalu raudtee, rongiga Lihulasse ja Ossipi ebakompetentsus. Okt 2014
2014 okt. Haapsalu Pitsikeskus, Tagalaht, kitsarööpmeline raudtee Virtsu?
Rongibrigaadi normtunnid, Okupatsioonimuuseum ja koolitulistamine. Okt 2014
Läänemaal - värskelt ja tagasivaatena. Okt 2014
Tallinna Loodusmuuseum, Pusku Turismitalu, Altmõisa Külalistemaja, Puise Nina ja Tuulingu Puhkemaja. Okt 2014
Talupojamõistusega RB, toitlustus rongipeatustes ja Mardilaat. Nov 2014
Rohuküla raudtee kui Eesti kõige olulisema arendusprojektiga seonduvat ma ei lõpeta. Vastupidi, see ebanormaalsus, et ikka veel ehitus seisab, on näide meie valitsuste sigadustest oma rahva ja keskkonna vastu.
Nüüdsest on autode seismine kõnniteel keelatud. Kuigi aega on selleks küllalt olnud pidanuks linn ka midagi ette võtma, et pakkuda siiski korralikke võimalusi kauba laadimiseks vm, siis seda pole tehtud. Nt Kopli tänaval oleks mõeldamatu, et auto seisaks sõiduteel kuni kaup laaditud! Ometi on siin kõrval kohad parkimiseks ja kuna siin mitmed väiksemad poed, baarid jm, siis pidanuks ehk ka tähistama osa sellest alast kui kaubalaadimise ala? Praegu aga, kui autojuhid ka väga tahaks, ei saa nad kaupa laadida, ilma teistest hoolimata.
Reinsalu on tõeline pläralõug, edestab ka Sibulat jt. Iseloomustavaks omaduseks on palju postitusi ja mitte ühelegi küsimusele vastamine. Tähtis on tekitada valijates poleemikat, aga oluline pole valekommentaaride takistamine. Olulisim on veel seegi, et puudub austus valijate vastu.
SULASELGE ISAMAA PETISISELOOMU NÄITAMINE!
Selle jutu sees tuleb välja, et Reinsalu on kas rumal või aferist ja teadlikult. Hinnatõusude suurim põhjus ongi ettevõtete ülikülluses ja kui Isamaa (mitte ainult Reinsalu vaid paljud veel) püüab teha nägu, et kulud on samasugused 1 või 5 ettevõtte puhul, siis on tegu majandusteemas kõige lollimatega!Ja just nii on paljud isamaalased käitunud. Hiilinud kõrvale kui jutuks on kas linnakeses 8 marketi/tankla ja 4-eurose tunnipalga juures võiks olla vastupidi - 4 tanklat ja 8-eurone tunnipalk. Või ajanud lihtsalt ajuvaba möggga nagu ütleks Kruusement.
Demagoogiat näitab ka see Reinsalu ütlemine "Eile kuulsime, et Eestis on liiga palju poode ning Eestis on liiga palju erinevat kaupa poodides saada.
Mitte maksutõusud, vaid hoopis see olevat hinnatõusu põhjus. Ehk teisisõnu, selle valitsuse turuloogikaga peaks meil olema vähe poode ja vähe kaupa, siis oleks hinnad odavamad."
Pange tähele erinevust, esimeses lõigus on juttu sortimendist, teises kauba vähesusest. Kaks täiesti erinevat asja. Aga ehk ei saa Reinsalu tõesti aru, et ülepaisutatud sortiment tähendab mitte protsentides vaid sageli lausa kordades suuremat tööaja kulu? Logistika põhitõde, aga niisugust spetsiifilist tarkust ma talt tõesti ei eelda.
Balti jaama turul olen loobunud lihatooteid Selveris isegi vaatamast, mulle piisab Nõo ja Mulgi Karn lettidest. Muide, Mulgi Karnil on sügavkülmas vaat et ühed Eesti parimad pelmeenid (2 sorti) ja muudki head.
Loodetavasti on Nõo omanikud rahul siinse müügiga? Vahel kipuvad letid isegi tühjaks saama ja mõnikord on isegi järjekordi. Ometi kripeldab mul hinges, et meie ärimehed ei oska koostööd teha. Naabritega näiteks. Karta, et samas letis müües Otepää tooteid, jäävad Nõo omad ostmata? Ei, kõigil on omad kliendid, maitsed ongi ju erinevad ning miks mitte teenida ka nende toodete juurdehindluse ehk käibe pealt? Olen seda ka korduvalt küsinud, paraku ei ole olnud soliidsust isegi vastata.
Aga valik on siin tõesti hea! Ka veiseliha osas ning hinnadki mõistlikud.
Kas aga võiks rohkemgi inimesi need kaks letti avastada? Võiks ja peaks. Vahel küll tundub, et ehk ei oska noorem põlvkond hinnata "vanu ja tummisemaid" maitseid? Minnakse lihtsama vastupanu teed ja ostetakse marketitest "poolsinke, poolvorste jm pooltooteid"? Selliseid, kus sinki on lobistatud suitsumaitselises vees, mitte pole need saanud lepasuitsu?
Tavaliselt ma unenägusid ei mäleta, täna natuke aga küll. Vahel olen mingis lõksus, millest päästab vaid ärkamine (poleks ime, kui une pealt vedru välja visatakse, sest küllap vererõhk üleval ja süda koormuse käes). Seekord olin Viljandi jaama puhkeruumis, kus oli palju vedurimehi ja vagunisaatjaid, nii Edelaraudtee ajast kui Elronist ja ka tundmatuid. Leidsin karbi kopikaid ja tundus, et seal häid aastaid, aga plaanisin ka neid voodi peal vaatama hakata, enne dushi all käies. Ei leidnud dushi, pidev jagalemine oli voodite pärast, mida ma ka endale ei leidnud... Noh, ärkasin. Siis püüdsin ihuhäda ära teha ja korraks telekat vaadata, aga uni tuli peale. Vahel näen ikkagi unenägu edasi. Seekord aga nägin, et kellegi vedurimehega hakkasin Tallinnas trammiteed ületama, talvel, ja tramm tuli hooga. Jalg oleks jäänud trammiratta alla, aga reageerisin megalt ja hüppasin tagasi. Kukkusin, libe ju. Tõusin, keegi küsis, kas kõik korras j a... pilt kadus. Ärkasin kiirabi juhtmete küljes ja pärast pääsesin haiglast. Aga tööl olin .... trammipargis ja pidin sõitu minema. Siis sattusin igasuguste linnavalitsuse ja teiste antsudega kokku, ütlesin, et ise veidi tähelepanematu, aga jagelesin koristamata jää pärast jm. Ning et Tatra KT4 trammide esituled on lahjad ja ka sp märkasin seda hilja. Siis tuli kuskil veel üks tramm (imeliku välimusega, millist marki Tallinnas pole olnudki, ümaraninaline Shkoda vist), jõudsin vaevu eest läbi, aga see tramm kihutas ebateel, sp oht tekkiski. Pidurdamisel trammi esiklaas pragunes ja veel midagi rikkis. Pidin minema depoosse, et tööl käia ja enne sõin kuskil guljashi. Depoosse läksin koos mingi naisega, nägin veel hulgi igasuguseid napikaid, perroonide liivatamist jm möllu. Depoosse minnes kukkus aga kuskilt ülevalt mingi sõiduauto, jäi pidama karniisi serval ja tegin pilti, et see "enne" oli täna juba kuues vist ning mõtlesin, et mida küll...
Lõpuks ärkasin. Kopikaid ma ei jõudnudki vaadata, mõningad muud asjad puhkeruumis võinuks ka olla, aga ka nendeni ei jõudnud....
Nüüd siis penskari kolmapäev Selveris. Saaks jälle mõne euro kokku hoida, aga näed, kaupmehed hoopis süüdistavad Michalit, et see valetab. Enamasti valetabki, sp imelik, et ta ütles välja, kes hinnatõusude põhisüüdlane. Maailm on segi nagu Kört-Pärtli särk, sest kui juba suurimad valetajad ja petised ausalt midagi tunnistavad...
Vahel olen siis kopeerinud ajaloo tarbeks ka erilis arutelusid FB-st.
Teemaks oli Põlvamaa ja Võrumaa mingite "juhtide" suur kisa ühes artiklis, et Piusa asendusbussid hävitavad maaelu jms. Kisajaks muuhulgas Martti Rõigas, reformikas, kes pole ka peale kohtumist juba aastaid mitte midagi teinud, et asjad paremaks muutuks, mh seda, et Põlva suunal päeval rohkem kui 2 rongi sõidaks.
Aga kommenteeris grupi värske liige, profiilipildita ja varjunimega hr Kask:
Vähese reisijate arvuga paikades rongide aendamine bussidega on ainuõige samm, ka "reil peldiku" projekt tuleb seisata ja piirduda asendusbussidega Tallinn-Ikla liinil, pole mingi "reil peldikut" vaja miljonit euride põletamiseks, maksud on isegi suured, ei saa käibemaksu kuidagi vähendada, kui reil peldiku nimeline nuhtlus lõpetada, vabaneb miljardeid eure, mida muidu projektist isiklikult rikastujate hüvanguks hävitatakse!
see
näitab, et sul puudub arysaam, mida miski transpordiliik teeb. Kui
Taevaskojale saaks vaid bussiga, väheneks sealköijate arv. Kui
rattamatkaja saab rongiga vaid Tartuni, väheneb lõunaosariikide tulu? ,
Muide raudteed on Pärnust edasi vaja, aga kordi odavamas variandis.
Miljardeud säästa ei anna, aga sadu miljoneid küll.
Ants Kask huupi lahmida numbreid pole mõtet. Osa raha tuleb euromaksumaksjalt. Leiad õiged summad?
(Mitu korda kirjutasin, et tekst ei ole konkreetne, numbreid loobitakse suvaliselt)
Lisasin:
Numbrid
nagunii kasvad, aga umbkaudselt peaks Eesti kulu olema 600-700
miljonit, mitte sama summa aastas. Üldkulu koos eurorahaga on aga
kindlasti paar miljardit. OLuline ongi see, et tavaraudtee saanuks 600
miljoniga ammu valmis.
Igal
aastal põletatakse reil peldikule minimaalselt 400miljonit euri Eesti
Vabariigis maksudena kogutud raha, sellel lisati käesoleval aastal veel
200milj. järgnevatel aastatel jälle on plaanis suurendada summasid, mida
reil peldikule põletatakse, seega iga paari aastaga hakkab kuluma
sellele reil peldikule kuni 2030.aastani üle miljard euri iga kahe aasta
kohta!
Need
numbrid on kõik avalikult err uudistes välja öeldud, mitte mingit
lahmimist ei ole selles, et reil peldikule kulutatakse kuni 2030.aastani
minimaalselt 400milj. euri Eesti Vabariigis maksudena kulutatud raha,
lisaks käesoleval aastal eraldati täiendavalt 200milj. euri
süsihappegaasi kvoodi müügist saadud raha ja järgmisel aastal on
praegusel valitsusel plaanis veelgi rohkem põletada raha, et aastaks
2030 saaks see rahapõletusprojekt "reil peldik" valmis, pea-asi, et
projektijuhid ja selles tegevad seltsimehed superpalkade abil "ratsa"
rikkaks saaks, selleks käib see raha põletamine miljardite euride
ulatuses! Loe väljavõtet err uudistest: "Ehitusprojekti hinnanguline
maksumus on 3,1 miljardit eurot (arvestatud on ainult esimest etappi),
millest ligikaudu 1,5 miljardit eurot on rahastusega kaetud. Sellele
lisandub 272 miljonit, mis on "toetavate tegevuste ja regionaalse
reisijate veo alustamisega seotud tegevuste prognooshind".Rahastamata
osa moodustab praeguste arvutuste järgi 1,756 miljardit eurot."
Käesoleva aasta kulu reil peldikule on kirjas siin: "Tänavu sõlmis Rail Baltic Eesti kaks alliansslepingut, mis tagavad Eesti lõigul raudtee ehitamise. Kahe lepingu maht on 726 miljonit eurot."
Ja muide, RBd pole ma kunagi õigustanud, see on 100% vale projekt. Küll aga on vaja normaalset raudteed üle Pärnu. Kõrvuti Pärnu maanteega. Sellist, mille piirini saaks ehitatud ca 400 miljoniga. 160 km/h
Ja kui hakata mõtlema reisijate arvu võrdlusele raudteel või Pärnu lennujaamast, siis... ometi iga reisija tooks ja jätaks siia raha, samamoodi ka Lätti.
Eriti lõbus oli jutt, et ratturid ärgu tulgu rongi vaid sõitku rattaga kogu tee. Et siis mõne puhkepäeva puhul hakkaks sõitma Rõugesse ja ehk jõuadki 3-4 päevaga kohale. Siis aga puhkus läbi ja... et mitte tööluusi teha, sõida Missost lennukiga käbedalt tagasi? Vabandust, aga selline arusaam näitab igatahes kruvide kohta päris hästi....
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar