Sunday, December 16, 2012
Integratsioon ja muu seonduv pidevalt pildil. Sirvisin üle pika aja DzD-d ja ennäe, integreeruvadki! Plärala tasub siia üle kanda, muidu ajaloos see kaob...
http://www.limon.ee/1076484/jevelin-ilves-pechet-nemeckie-piparkooki-iz-organicheskih-produktov
Siin avaldada normaalseid asju küll pole mõtet, kommentaarid ju näitavad selle saidi taseme(puudumise) ära! Sellised asjad jätavad vähemusrahvusest küll väga "orgaanilise" mulje...
Так и хочется воскликнуть : Какая же она ду...!
Каким боком эвелина к мастер-классу? Она повар? Или у нас любая кухарка, если она жына, может быть мастером?
ja miks ta ei tee piparkoki kohta kartulikoored?
Эстония - уже давно в пятерке самых продвинутых стран мира!
Но - продвинутых - далеко назад.
Лозунг про картофельные очистки становится всё актуальнее.
!7.12. (Kadunud on kommentaar pärlite loopimisest sigade ette, mis mulle väga meeldis. Sest see plärala näitab, et rahvusviha on kaasmaalste hulgas küllaga ja anna neile ükskõik kui ilusaid uudiseid, vastu tuleb vaid...gavno! sõna mida, plärajad tihti kasutasid...
***************************
17.12.
Aga kui kaasmaalaste tase on selline, siis polegi imestada?
http://www.tallinnapostimees.ee/1077290/40-protsenti-linnamae-vene-lutseumi-opetajatest-ei-oska-keelt-piisavalt
See pole minu jonn, kius ega pahatahtlikkus! Sest austust peaks natuke ikka olema ja mina ei sa austada neid, kes ei taha mind austada... Austan aga häid inimesi...
Tuesday, December 18, 2012
Rein Järvelill kirjutas arvamusartikli, mis üllatavalt FB-s furoori tõstmas!
http://arvamus.postimees.ee/1077884/rein-jarvelill-seitse-sammu-eesti-elu-edendamiseks/#.UNA8LnDIo6s.facebook
Artikkel pole pikk, seepärast toon ta siia välja, et lihtsam oleks jälgida.
Üllatavalt isegi mõni poliitik võtab sõna, samas kui mõnegi rahvale olulise teema puhul ei tule neilt piuksugi. Muidugi pole ime, et sõna võtavad "kallutatud jõud". See termin mulle ikka meeldinud, seda enam, et praegune valitsus selgelt tööandjapoolne. Valitsus peab suutma seista nii tööandjate kui töötajate eest ja mitte lubama endale selgelt ühte poolt maha suruda. Nii et tegelikult polegi siiski midagi üllatavat!? Ja rahvast püütakse hirmutada Oktoobrirevolutsiooni võrdlemisega, mis on selgelt nii madal tegevus, et sellele ei peakski tähelepanu pöörama. Kui just mõnede poliitikute tase ei vasta tolleaegsele mõtlemisele. Kindlasti mitte aga Rein Järvelille artikkel, mis oleks samm edasi.
Riigipank, riigiasutuste kindlustus riiklikus ettevõttes, riiklik pensionifond - need on asjad, mis ei peaks olema erasektori ainuõigused!. Kui palju pangad maksumaksja raha riigist välja viivad? Maksumaksjale aga EI ANTA ISEGI VALIKUVÕIMALUST, võimalust valida erapamga ja oma riigi vahel!
Ülle Rajasaar ikka meeldinud mulle oma keskkonnateemade kajastamisega. Loomulikult austan ma isegi seisukohti, mis minu omadele absoluutselt vastupidine. Küll aga ei kannata mõnigi teine poliitik või ka lihtsalt kodanik mingeid vastuarvamusi, nähakse vaid enda ninaotsa ja see pole muud kui puhas egoism. Kui vastuargumente ei osata enam tuua (või pidades pööblit liiga madalaks), siis püütakse minna populistlikumaks nagu tulumaksu alandamisel võimu nimel. Olgu mis on, aga minu jaoks tähendab rahva arvamuste mõistmine ja kaasarääkimine, et inimest saab austada. Üleolevus, mida viimasel ajal võimulolijatele ette heidetud, tundub olema tõepoolest üks räigemaid asju, mis nende endi populaarsust alla kisub. Kuid seda ei mõisteta, olgu siis põhjuseks rahvast kaugenemine, reaalsest elust arusaamise tase või enesekesksus. Ka tavakodanike seas on pigem madaluse näitaja kui teema käsitlemise asemel hakatakse norima nime kallal (pean siin silmas teadmatusest tehtud FB kontot nime Haapsalu Raudteejaam Tagasi all). Nimi ei riku meest....see aga, et keegi lubab endale ilkumist asja kallal, ilma sisu ja arvamuste vastu huvi tundmata, näitab vaid nende tühisust. Ja sellest on kõige rohkem kahju...
Kahjuks ka jälle üks poliitik, keda kutsusin HRT sõbraks, hoopis vaikis peale seda ja see juba häiriv. Kui oled poliitik, tule ja ütle, oled sa poolt või vastu, avalda lihtsalt arvamust. Sabake jalge vahele tõmmata, see ei ole minu jaoks muud kui häbiga põgenemine ehk ... rahvast eemaldumine.!
Kui oma riiki armastavat inimest iga hinnaga mutta surutakse, siis pole oodatagi, et rahvas muttasurujaid armastama hakkaks. Poliitikud peavad olema targad, et osata õiges kohas suu lahti teha ning teiste arvamustega arvestada. Kui ei oska, siis tasub tõesti pigem vait olla! Millegipärast ei suudetud suud lahti teha, siis kui Meikar sõna võttis. Või kui tehti, siis tuli sealt teadagi mis...
Mis siis on Rein Järvelille arvamuses "valesti"?
1. punkt. Kui siis ehk võib polemiseerida palgatõusu % üle. Muus osas kõik reaalne. Kõigele positiivsele lisaks oleks peale palgataseme ühtlustumist igatepidi tasakaalus hinnapoliitika ja siis paistaks paremini välja ka igasugused (alusetud) hindade tõstmised jms. Eraseltor peablihtsalt kärele tulema, kasvõi venides, kuid hinnatõus ei tohiks olla siis enam palgatõusust ees. Raskeks võib paljudel minna, kuid...kas mitte ei ole praegugi raske väga paljudel inimestel?
2. Nõus.
3. Nõus. Keegi vast ei pea õigeks erapankade kadumist, kuid riigipank (mitte küll tasuta) oleks võrdsustav jõud, mis ei laseks liigkasuvõtjatena tegelda. Või on siis tõesti kõige olulisem siin ilmas lubada pankritel järjest suuremaid kasumeid teenida. On nad nälga suremas?
4. Absoluutselt õige. Muidugi, alati võib paralleelselt jätta valikuvõimaluse, ehk soovi korral lubada valida ka erapanku.
5. Kinnisvara maksustamine küsimärk. Muidugi, kui kellelgi on kinnisvara ikka väga suures ulatuses, siis selle eest mingit maksu võiks nõuda. Automaks on samuti vajalik. siinsega kaudselt seotud peab olema see, et ei riigiametnikud ega Riigikogu liikmed tohi saada hüvitist auto, vaid ainult ühistranspordi kasutamise korral.
6. Paluks täpsustada.
7. Nõus.
Mis on selles arvamusartiklis siis sellist, mida peab võimalikult kõlavate sõnavõtmistega lolliks tembeldama? Miks ei või sotside kord olla püüda maailma muuta? Või ei tohi liberaalsed erakonnad võimult kaduda, sest siis tuleb maailma lõpp?
Kirjutad mediaanpalgast, millest vist mõned kuulnud pole. Sest vastuse asemel hakataksegi rääkima aiaaugust? Googeldage ja saategi teada, mis on mediaanpalk! Kuigi kardan, et aiaaugust rääkijate sissetulek on enamasti ikka sellest tublisti kõrgem...
Et keegi 95 a peale SSOR-i suudab nii (nagu R.J.) mõelda võib tähendada ka seda, et inimkeskne mõtlemine on tagasi tulemas? 12 punkti võib muidugi anda kui suurim lootus on robotite maailmale tulevikus, sest nemad ehk ei hakka vastu ega neist pole ka mõju võimulesaamisel. Olgu siis orjamentaliteet (mis isegi laulus mõnelegi reformarile hirmus tundub) või robotmaailm. Ometi, kui pole inimesi, vaid "robotid", miks siis nemad ei võiks ka poliitikute asemel olla?
Muide, vaatasin ringi veidi ja polnud mingi ime, et üks "vastane" just selline inimene, kes suurel maanteel evib rullnoklikku mõtteviisi - teised ikka ja jälle pidurdavad edasiliikumist ja politsei ei tegele liiklusohutusega. Ehk kui keegi sõidab 75-80, siis on ta ikka tõsine takistus enesekesksele inimesele...
Mis aga võib rahvale R. J.-lle arvamuses meeldida? Mis paneb neid kaasa elama. Just see, mida paljud peavad sõnakõlksuks, kuid millel on väga sügav sisu. Pankade ahnus ja hiigelkasumid. Viletsad palgad samas pangas. Pensionisammaste nõrk tootlikkus ehk maakeeli tume tulevik, mis seotud riskikapitaliga ning mahhinatsioonidega (nagu hiljuti LHV omalaenud). Tööandjate suhtumine töötajatesse. Poliitikute valelubadused (nagu Randpere väide kollepingute sõlmimisele tormavatest tööandjatest). Parteide rahastamine maksumasja taskust, mitte liikmemaksudest ja omavahenditest.ehk teisisõnu elamine teiste kulul., sarnaselt kunagisele kirikukümnisele. Turvalisusetunde kadumine. Kodutunde kaotamine ( maaelu hääbumine jm, mis ei luba luua oma kodu ja olla tulevikus selles kindel). jne. jne.
Oleks tore kui keegi ütleks, milles ma eksin. Kui tahate kirjutada eraettevõtluse ahistamisest, ebavõrdsest kohtlemisest, siis selliste põhjendustega ei maksa siia tulla...
Thursday, December 27, 2012
Vastik purgisupp.
http://majandus.delfi.ee/news/uudised/loe-kui-palju-purgitoidutootja-kulud-uuel-aastal-kerkivad.d?id=65429832
Ning teine juhatuse liige lisaks Karp`i üliküünilisele väitele valetab räigelt. Väites, et osa hinnatõusu põhjustest on palkade tõusul. Tõenäoliselt suureneb vaid firmaomanike sissetulek, töötajatele lihtsalt sülitatakse näkku.
On kuradi teeröövlid...
2 comments:
Palgatöusu pole jah kuskil loota, alles kirjutas et 40% töusevad hinnad, aga palk ehk 5% aind töuseb-kui kuskil üldse töstetakse palka? Ehk riigikogus??
ReplyDelete
Linnaleht kirjutas täna 900 000euri maksumaksja raha alles anti välismaa aitamiseks. Samal ajal hooldab ema oma täiskasvanud haiget tütart 25eurise kuupalga eest 24h ööpäevas??-samal ajal jäädes ise tulevikus ilma pensionita?? Leidub samas möni välismaalane kes miinimumi eest on nöus sama töö ära tegema?? Kuhu on meie riik jöudnud??
Friday, December 28, 2012
Miks rongid hilinevad?
Tasuta koolitus eelkõige neile, kes soovivad teha asju mõtestatult. Teistele see vaevalt mõttemaailma muutust toob.
Rongide hilinemisel on väga palju põhjusi.
1. Kus algab raudtee, seal lõpeb mõistus! Populaarne ütlus, mis raudteelasi ikka ja jälle erilises valguses näitab. On see hea või halb valgus, see juba vaatenurga küsimus. Raudteelased on läbi aegde olnud väga suured tegijad. Juba üks esimesi laupäevakuid Nõukogude Venes oli just nendega seotud. Ja käbi aegade on raudtee ialati mänginud erilist rolli riikide tegevuses, olgu see sõda või ülesehitus jms. raudteid ehitati massiliselt ka Gulagis. Vangide elu hinnaga, nagu ka Valge mere kanalit ja teisi asju. BAM on väga paljude jaoks midagi erilist, olgu siis sellest osavõtuga või lihtsalt uudistena meedias. Meie raudtee sai laguse Peterburi - Haapsalu raudtee ehitusega, tsaari jaoks, mis nüüd peaks kujunema oluliseks turismi tõmbenumbriks. Aga selle pärast rongid ei hiline.
2. Sõiduplaan. Läbi aegade on sõiduplaane koosatnud spetsialistid. Raudtee tundmine oluline, kuid oluline ka lai silmaring. Kui tahad raudteed hävitada, tee sõiduplaan, mis inimestele ei sobi. Tänase päeva parim näide Viljandi sõiduplaan. Juba remondi alguspäevadel hakkas kõlama lubadus teha rongisõit 15 minutit kiiremaks. Ma ei pööranudki sellele tähelepanu ja see oli viga. Nii et natuke minu süüdki selles, et Viljandisse rongid hilinevad. Nagu ka täna. Muidugi üllatuti, et kuidas täna hilinemine, kui muidu enamasti "plaanis". See, et raudtee remonditi, on väga oluline, aga see, et lubati liiga palju, on juba teiste süü. Kui maailma nähakse vaid konkurentsi kõverpeeglis, aru saamata, mis seal oluline, siis ongi tagajärg selline. Ja ega ma pole kindel, kas nii "poliitilise" lubaduse puhul oleks ka kuulda võetud. Eks tihtipeale töö spetsiifikat kellelegi selgeks teha püüdes on näha, et kuulatakse, aga-....kohale ei jõua...
Sõiduplaan koostati vanasti spetsialistide poolt sellisena, kus jäeti varu kõikvõimalike juhuste puhuks. Nüüd nähakse asju vaid vale nurga alt, sest raudteealased teadmised ei ole olulised. See, et kuskil tõstetakse remondi järel lubatud kiirusi, ei tähenda, et siin matemaatikute tööpõld. Türi ja Viljandi vahel küllalt keeruline maastik, tõusud-langused mängivad suurt rolli. Ei ole võimalik paberil tõstetud kiiruste puhul muuta sõiduplaani nii, et asju ei nähta. Remont võimaldanuks teha sõiduplaani ehk 5 min kiiremaks, tehti 15. Tegelikult poleks pidanud peaaegu üldse mitte midagi muutma. Vaid veidi kohendama. Sest eelminegi sõiduplaan ei arvestanud rongi juhtimise eripärasid. Ökonoomset juhtimist, profiili, ohutust. Selline diletantlus, olgem ausad, on kaasa toonud tohutu kütusekulude kasvu ja ohu reisijatele. Seista peatuses lubatud 0,5 või 1 minuti asemel kaks-kolm korda "kiiremini" tähendab, et reisijate väiksemagi viivitamise korral sulgeb närviline vedurijuht uksed enne, kui on veendunud peale- ja mahamineku toimumises.
Pealegi, erinevad rongid on väga erineva kiirendusega. Enamasti sõitsime Viljandi viievagunilisega, mille kaks mootorit. Hetkel kolmevagunilisega, mille siis 1 mootor. Vahe on väga suur! Kui paregu, talvistes oludes hilineb see pikem ja "kiirem" normaalse kontrolleri positsioon (gaas) ehk 10-ndas 3-5 minutit, siis lühem rong 7-10 min. See, et keegi jõuab plaanis, peaks olema häiresignaal, kuid tegelikkuses vastupidi.
Konkurents ei ole iga hinna eest teistest kiiremini sõitmine, vaid mugavus ja reisija kindlustunne, et ta jõuab sihtkohta plaanipäraselt. Tööle, ümber istuma jm. Praeguste plaanide puhul ei saa vedurijuht aga midagi tagada. Halb sõiduplaan toob reisijate viha ega eelkõige just vedurijuhtide ja teenindajate peale. Mitte sõiduplaanide tegijate peale. Seda enam, et isegi meediasse jõudnud probleemide puhul keerutavad asjaomased "tarkade sõnadega" ennast välja. Naiivsete silmis. Teadjad peavad vaid vihast põtkima, sest nagunii ei ole midagi teha.
Sõiduplaan peab arvestama tuhandete pisiasjadega. Reisija hilinemine, ratastoolis reisija, rikked teel, loomad teel, halvad ilmastikutingimused... ehk peab olema varu, mis lubaks hilinemise korral asja parandada. Praegu võetake malli vaid neilt, kes teevad seda ohutuse hinnaga, tehnika lõhkumisega jms. Tänan, ei!
3 comments:
Kõik see jutt on 100% tõene, kirjutatud asjatundja poolt. Olen ise ka püüdnud midagi diletantidele seletada mismoodi käib rongi juhtimine ja sõidplaanide tegemine- oli muidugi kohapeal aru saada et see jutt läks umbes nagu seinale- kuid vähemalt oma tegin ära.
ReplyDelete
Kusjuures normaalne, asjatundjate tehtud sõiduplaan on ohutum ja kindlam mitte ainult reisijatele vaid ka kogu ümbritsevale keskkonnale.
Väu, kus selliseid küünlaid müüakse ja veel koos päkapikuga??
ReplyDeleteVist Pärnus, Pirtsu!
ReplyDeletePunkt 5- kinnisvara maksustamine: absoluutne reegel peab olema see et ei tohi mingil juhul maksustada kinnisvara mis on inimese kodu.
ReplyDeleteTänud, Veiko!
Olen nõus.