Blogiarhiiv

reede, 4. juuli 2025

Blogi dets 2012/2 - kunst, rullnokad, jõuluturg, Saaremaa silla asemel laevad.

 

Monday, December 10, 2012

Eesti kunstnik Norras.

Mõnegi pildi puhul torkab silma mõningane sarnasus Wiiraltiga. Olgu mis on, aga mulle Annika Tisler`i pildid meeldivad! Lausa väga!





 Aga meenutab kedagi veel...


Aga aitäh, Annika piltide kasutada lubamise eest! Su pildid seda väärt, et võimalikult rohkem inimesi neid näeksid.! Edu sulle!

Üldse on loomulik kunst ikka raudselt kõige ilusam! Vaatasin google pildiotsingus ringi ja milline ilu tuleb esile kui kirjutad Manet, Aivazovski, Monet, Rubens, Gauguin, Matisse, Serov, Perov, Tizian, Caravaggio. Raffael.....


***************************************

Tuesday, December 11, 2012

Rullnokad pläralas.


Ei aita ei 4-, 6- ega 8-realised maanteed. Valdava enamuse õnnetuste põhjuseks on ühel või teisel moel rullnoklik mõtlemine". Alati kui on artikkel liiklusest, olgu tegemist jalakäijate, ratturite ja utojuhtide vastasseisuga, avariidega või teehooldusega, tekib tohutul hulgal plärajaid. Pean ütlema, et üldjuhul tundib normaalset mõtlemist (ja seega ka liiklejaid maanteel?) rohkem kui kääbikuid. Ei ole midagi, sellise mentaaliteedi puhul peabki sõimama.  Eriti kui nende kääbiknokkade seisukohtade toone jälgida. Enamasti kumab läbi sealt ikka: mina, mina, mina... Ükskõik mis nurga alt. Ja enamasti ei nurise rulnokad mitte kihutamise, ülbete möödasõitude ega muu sarnase pärast, vaid sellepärast, miks teised teda mööda ei lase ja miks segatakse kihutamast ja miks talvel lund lastakse sadada. Kindlasti on liikluses ka suht pahatahtlikke egosid, kuid enim neid just selliste kääbikute julgas.

http://www.tallinnapostimees.ee/1070094/juriidiline-segadus-veerenni-raudteeulesoidu-sulgemise-umber-jatkub

Mikk, 07:31, 11. detsember 2012
Ants igati õige kommentaar.. tatipritsijad pange end põlema... minge käige autokoolis ära ja õppige sõitma. Pooled liiklejad tuleb tagasi saata. Just nimelt ütleb seadus, et aeglasemalt liikuja ees peab võimaldama möödasõidu! Rohkem polegi ju midagi öelda! ja kui kobisete et viaduktil, siis mööda hakkas ta sõitma ennem, lihtsalt oligi asi selles, et väike ei lasknud mööda. THATS IT, JA EI MINGIT KOBINAT JA PARASTAMIST ENAM, EKS... Kõik tuleb muide endale tagasi, mida teistele soovid ja kes soovib siiski, loodan et saate kiirelt kätte oma palga! :) 

On ju? Tagasi tuleb saata need, kes Mikku mööda ei lase? Ja möödasõiduks peab Mikk, nagu kadunud Raua-Robert maanteed kogu ulatuses? Vaid arvanuse lõpp näitab, et mõistust ja lootust veel on natuke...

Veel üks lollakas, kes arvab, et elu seisabki ainult möödasõitudes. Ometi, sõna talv kirjutades, peaks eeldama, et ta ikka natuke mõistab, mida see tähendab? Aga paistab, et lootusetult ülakorrusel miski kängunud...


Talv, 07:38, 11. detsember 2012
Kaastunne rekkajuhi lähedastele... Kõik maanteed on selliseid MARGARITASID täis, kes ise ei sõida ja teistel normaalselt liigelda ei lase. Huiavad 70 - 75 sõita. Tallinn - Tartu maantee on reedeti neist eriti pungil. Rekkal on kiiruse piiraja peal, ning ei kihuta, eks ta üritas huiarist mööduda. Olen ka sunnitud IGA PÄEV selliste Margarita´dega maanteed jagama. Osad tohmanid ronivad jälle rekka taha ritta - "järjekorda" ja kardavad ka siis möödasõita, kui selleks on normaalne võimalus. 

Hoolikalt sõnastust jälgides on paugupealt selge, kui kirjutab normaalse, teisi mõistva mõistusega inimene.


Miranda, 07:47, 11. detsember 2012
Nii palju kui on inimesi on ka arvamusi ja mille jaoks see "kommentaaride" koht siis on,kui oma arvamust ei või avaldada?? Kas ainult pos.kommide jaoks?
to MIKK , kes ütleb et ma PEAN 90ga sõitma? See on max. lubatud kiirus ja sõidan vastavalt ilmaoludele ja teeoludele, mina ütlen julgelt,et pimedas ja selle libeda/lumega sõidan 70-80ga, kuna mul ka väiksed lapse autos,siis ei hakka nende eludega riskima,aga sihtkohta on vaja jõuda. Muidugi siis ma lasen tagant tulija mööda ja võtan veelgi hoogu maha,et ta ohutumalt mööda saaks. 

Muidugi ei muuda mu kirjutis siin mitte midagi. Aga lihtsalt üle hakkab viskama haige mõtlemise leviala suurenemine! oleks vaja tõepoolest trahvima hakata ohtlike manöövrite eest ja niikaua, kuni mõistus hakkab tulema. Kindlasti peaks talvise kiiruse langetama 80-ni!

 Hiljuti bussiga sõites selgus, et busside sõiduplaane on kiiremaks tehtud. Ja tõepoolest, bussijuht peab hoidma kiirust pidevalt piiri peal! Kas sellised firmaomanikud, kes arvavad, et kiirus on konkurentsi võti ja plaksutavad käsi kui saavad bussijuhile paarikümne minuti tööaja palga maksmata jätta, pole mitte ühed süüdlased?

kahju, 08:08, 11. detsember 2012
Kaastunne hukkunu omastele. Mikule tahaks aga õelda, et õpiks ise liiklema, siis teisi käskima. Lubatud SUURM kiirus on 90, seega võin sõita vabalt ka 50-ga.Preagu on talv ja kui sinusugused närvihaiged roolis oln, siis juhtubki õnnetusi.

Veel rohkem kastunnet teistele kannatajatele. Nende kannatuste peapõhjuseks ei ole sageli ei teeolud, sellele mittevastav kiirus vaid teehooldus kohati ja eelkõige just rullnokklik mõttelaad. 

mh, 08:16, 11. detsember 2012
TOkahju: kui lubatud piirkiirus on 90 ja sina koperdad 50ga, siis on selge, et sa takistad liiklust, mida samuti teha ei tohi. Ja üldse kui ei julge sõita lubatud kiirusel siis ärge istuge rooli,,,mingi uimerdise pärast kes koperdas keset teed ja siis möödasõitu üritavat sõidukit takistas ongi selles surmas praegu süüdi!!!!! Rekkameestel on arvatavasti ikka palju rohkem kogemust ja oskust liigelda, ning kunagi nad ei hakka möödasõitu tegevat autot takistama või kiirendama ise, pigem tõmbavad tee äärde, et lasta mööda. 

See uimerdis, kes ees koperdab võib väikse autoga tajuda, et teeolud ei ole head. ja halbades oludes ei ole ükski aeglasem sõitja takistajaks. Rekkamehe oma kogemustega ja suurte autodega võivad end turvalisemalt tunda, kuid võivad ka valvsuse kaotada. Eriti kui tööandja nuudiga selja ja rahaahnus põues...
Aga süüdistada rahulikku sõitjat surmas, kus tõenäoliselt ei olnud ligilähedaltki tema süüdi... Kas Mh ei peaks saadetama kontrolli?

lops, 08:32, 11. detsember 2012
Tavaliselt on tulemus vastupidine ehk rekkajuht tapab möödasõidul väikeautojuhi. Statistika on 10:1-ele. Igaüks valib omale vastava kiiruse, mis talle sobib. Maanteel kehtivad liikluseeskirjad ja möödasõit tuleb sooritada ohutult. Pead olema kindel, et tingimused võimaldavad seda. Pole mingit õigustust rekkajuhile, kes sooritab selliseid möödasõite kas, siis alustas enne mõõdasõitu või hiljem. Minul sellest inimesest küll kahju ei ole. Tavaline mõrtsukas, kes jäi seekord ise suuremaks kannatajaks. Mida külvad seda lõikad.
Ebanormaalsetele inimestele, 08:34, 11. detsember 2012
Väga kurb on näha kui õelad on Eesti inimesed. Inimene sai surma ja teie kirute. Kas te ise ei mõtle üldse hukkunu pere peale. Võibolla sellel perel pole enam üldse kedagi kes tooks raha koju ja peaks peret ülal. Sama oleks ju võinud juhtuda teie mehe, isa või lähedasega. Kas siis ka kriitikat talute. Enne kui kiruma hakkate mõelge enda seisukohalt. Sa ei pea olema rekkajuht võib ka sinul nii juhtuda tavalise sõiduautoga siis kirutakse TEID samamoodi ja teie pered loevad kommentaare. Rahvas mõtle enne kui kribama hakad! Kaastunne hukkunud lähedastele! 
Ka normaalsetel inimestel võib üle visata ja kirutakse kuidas jaksatakse! Ebanormaalne inimesi, kes õpetama kipub (pidades ennast normaalseks, mis aga teksti järgi kohe jama tundub), võiks lugeda, mida Lops kirjutab. Ja ükskord aru saada, et normaalsed inimesed mõistavad, et õnnetust ei põhjusta mitte aeglaselt sõitja vaid möödasõitja! Milles on asi, et ebanormaalsed seda mõista ei suuda? Muide, väga tüüpiline on, et ollakse valmis hirmsasti kaastunnet avaldama, kuid märgatakse vaid hukkunut, aga mitte neid, mitmeid inimesi, kes ka kannatasi, kuid siiski ellu jäid. Mis nende, KANNATANUTE, lähedased tunnevad? Hirmul, teadmatuses jne? Kes lihtsalt sõitsid.

Tipp?

Sass, 08:56, 11. detsember 2012
Kui teie sõiduka juhid suudaksiteise normaalse kiirusega sõita või siis teist kiiremini sõitjad mööda lasta ei juhtuks selliseid avariisid. Kui avarii üheks osapooleks on raskeveok,siis olete väga ülbed ja süüdistate raskeveki juhte---aga oma sõidu stiili te ju ei näe.95prossa on siiski avariides süüdi sõiduka juhid. ja sellest 45prossa on omal ajal load raha eest ostnud. Ja talvisel ajal jätkatakse suviste sõidumaneeridega sõitmist. Kaastunne hukkunu omastele. 
Äärmiselt segane ja vastuoluline! Misasi on normaalne ja mis on legaalne kiirus? Natuke põrutada saanud? Nii et kui kõik hakkame aina üksteist mööda laskma, siis selliseid avariisid ei juhtu??? Millised siis juhtuvad? Kui juht suudab tagada halbade teeoludega NORMAALSE kiiruse!!!! Sinu arvates on normaalne vaid 90, minimaalselt, sest sa ei kannata ees töllerdajaid? Minu arvates normaaln, mis arvestab olusid. Seega kasvõi 70. Kes aga tahab sõita sinu arvates normaalsel kiirusel, ongi ju see, kes jätkab suviste maneeridega??? Nii et oled potentsiaalne oht, Sass: Just mõtlemisvõime puudumise pärast!

Ja siin ta on!

surramurra, 09:22, 11. detsember 2012
Olen ise rekkajuht ja näen iga päev mis teedel toimub.Keegi siin väitis et rekkajuhid on ülbed ja kihutavad aga paistab et selle peale ei tule keegi et me teeme tööd mitte ei sõida niisama lusti.Ajab ikka tigedaks küll kui keegi mökutab ees aga kui hakkad mööda minema siis leitakse kohe gaasipedaal üles ja kui tõmban tagasi oma ritta siis kaob see jälle kusagile ära.Inimesed mõelge selle peale et enamus sellest mis te poest ostate tuuakse sinna rekkatega ja kui midagi on puudi siis on teil jälle kisa lahti.Minu sügav kaastunne hukkunu omastele. 
Ärge töllerdage teel, sest tahate ju minu toodud nänni osta!? Seda ei mõtle, et ehk näitab see gaasiga mängija, et ole ettevaatlik? Et on ohtlikke lõike siin ja ära kiirusta? Aga kui rekkajuht tigedaks läheb ja alustab möödasõitu.... Tead, minge artikli juurde tagasi!!!

2 comments:

  1. männiku poolkohalikDecember 13, 2012 at 12:56 PM

    Ei aita ka kiiruse langetamine talvel 80ni. Tuleks siis juba langetada 50ni, sest nii aeglaselt olen sel talvel maanteel autos sõitnud ja ei saanud kiiremini, sest edasi puudus nähtavus. See oli nüüd pisike iroonia asja juurde.

    Piirkiirus jäägu 90-le, lihtsalt telereklaamid ja teavituskampaaniad peaks inimest valgustama, misasi see teeoludele vastav sõidukiirus on. 90 ei ole olnud kohustuslik kiirus ja uuest liiklusseadusestki on ära korjatud liiklusmärk, mida oma silmaga ei ole näinud: "vähim sõidukiirus". Maanteedel ikka sõidan aegajalt, eriti Tallinn-Saku kiirteel nr 340, ning peale suvist kampaaniat "Piirkiirusel on põhjus", oli tõepoolest näha, et neid "sõidan sajaga" mehi on tunduvalt vähemaks jäänud.

    Kordan veel, et piirkiiruse vähendamine ei ole hetkel minu arvates kasulik, vaid peaks rohkem suunama riik pilgu teavitustöö suunas. Muidu on Eesti taas inimvaenulik riik jaloobib oma inimestele kaikaid kodarasse.

    ReplyDelete
  2. Aitäh MPK!

    Iroonia on tihtipeale hea asi...
    Kaikaid ratastesse, tahtsid öelda? Ma ei tea, Soomes on 80 ja talv ikka hoopis erinev suvest. Muidugi, olen nõus, tulusat teavitust tuleb ikka teha! Aga Tallinn-Saku kiirtee....aitäh hea termini eest! Nael kummi igatahes!


*************************************************************************

Jõuluturg

Tuesday, December 11, 2012


Eile mõtlesin, et kui on ilus ilm siis ajan jalad kõhu alt välja ja lähen Piritale viuparte vaatama. Aga ei ole, kisub ikka tuisuks küll vist. Välja läksin ikkagi. Muide, Raekoja platsis Jõuluturul huvitavaid asju müügil! Aga enne põikasin läbi visiitkaardist. Parem ongi muidugi läbi tuisata...
Talukaupa ei ole! Maaelu on otsas? Eks muidugi see ruum talvel väga ei kõlbagi müügiks...



Nauditavaid vaateid enne 5 rikkama hulka jõudmist...








Millal selliste reklaamide tegijaid trahvima hakatakse?




Karoliina hõõgvein Karksist. Mõnus! Ehk peaks hõõgvein olemagi talvel igal pool vabalt võtta? Kas mingid viinivorsti kioskid pakuvad seda? Aga aitäh, maitsev ja kuum oli!






Ei maksa mööda astuda.. Ja alati ei maksa ka hõõgveini osta esimesest kioskist, vaid natuke ringi vaadata, siis oli ökom, tean seda eelmisel korral. Kuid ka teises kohas oli kuum õunamahl konjakiga, sain mekkida ja oli vägagi mõnus. 


Rapla ja Türi martsipan, kui ma õigesti aru sain.


Saaremaa dolomiit. Väga ilusad! Kunagi ostsin ühe Porkuni toote, tegelikult sobiks neid koju rohkemgi. Aga seekord ostsin ehtsast villast sõrmkindad, nii et... Ometi soovitan kui vähegi meeldivad! Mulle tohutult!


Küll on hea, et siin lambid majade küljes. Oleks ikka hirmus kui oleks postidel valgustus...


Eduard Vilde.


Mõne poekese ukse ees ikka paks värske lumi, ei märka uhke kaubamärgi taga lund koristada...










**************************************************************************

Tuesday, December 11, 2012



Saare Maavalitsus ei osanud vastata omal ajal mu kirjale ja delegeeris selle MKM-le. Sealne vastus oli põhjalik, aga aru ei saadud kiirlaevade ja tiiburite erinevusest. Nüüd asjad muutunud, aga...mulle natuke ei meeldi see!

http://www.saartehaal.ee/2012/12/11/uus-eesmark-tagada-pusiuhendus-laevadega/

Artikkel hea ja põhjalik. Seisukohad nagu õiged. Kuid kas kõiges? Ajame parvlaevaliikluse hästi tihedaks. Ja edasi? Kas ikkahi ei teki probleeme erinevatel kellaaegadel. Kujutan ette küll, et vaiksemal perioodil saab teha hooldust või varustust täiendada ja seisuajad jäävad erinevateks. Kui palju aga see tähendab parvlaevade juurde ostmist ja kas talvel lähevad osa lõunamaa saartele? Ma ei tea tõesti spetsiifilisi üksikasju, kuid ikka on ju omad probleemid. Siiani pole keegi suutnud või tahtnud selgitada (ka mitmed laevandusspetsid, kellele kirjutasin), miks ei sobi tiibur saartele sõiduks?

Minu arust oleks kiirus ja paindlikkus üliolulised! Tuled bussiga (või rongiga) Rohukülla ja valid, kas sõidad Orissaarde otse või läbi Heltermaa või Kassari? Olenevalt sellest, millised liikumisteed on kõige olulisemad ja kuhu saarte vahel sõites kõige rohkem soovitakse minna. Orissaarest saab soovi korral liikuda ka Virtsu, sealt aga kui soovi on ju ka Kuressaarde? Räämimata sõidust Triigist Kassarisse või muust.

Miks siis ei saa, Saare Maavalitsus, Saarte Hääl ja Meie Maa? Või otsustab vaid Õige Saarlane?

Hiiumaast polegi midagi oodata! Kui sealsed Hiiumaa heaks elu edendajad vaid Kärdla bussijaama edasi viivad, ning vaid teiste üle irvitada oskavad.... Teised hiidlased, palun ärge solvuge, see vihje vaid teatud tegelastele, kes natuke....ummamuudud! Ometi on mõned inimesed naeratavad, aga...võltsid. Või ongi naeratus hoois irvitamine? See aga ei tähenda, et saartele sõiduvõimalusi ja saarlaste-hiidlaste jt elu paremaks ei peaks püüdma muuta.

Muidugi põikaks tiibur mõnuga ka Vormsile....

Ei tea, kas kord jõutakse ka vähemalt asjde arutamiseni? Seni aga ei saa ma tõsiselt suhtuda, kuni tõsidust teine pool välja ei näita...




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar