Kas rong ja kaubanduskeskus on omavahel seotud? Nõustun igaühega, kes ütleb, et muidugi on. Nagu väga paljud muudki asjad. Kas aga kõiki seoseid oskame märgata? Või kas meile neist seostest räägitakse ausalt, olgu siis tegu Äripäeva, Isamaa erakonna juhi või mõne muu "liidriga"? Kindlasti mitte, pettus ja hämamine on pidev ja aina kasvav trend!
Ülemiste City areng on omaette, aga ka seotud teema. Kuid hoolimata siin liikuvate (töötavate) inimeste arvu kasvust, on ühistranspordiga Ülemiste jJaama saamine nagu päikesevarjutus, harva ja ... pilves ilmaga.....
Riigis, kus saamatusest ei ole suudetud (sageli tahetud või hoopis vastupidi, teadlikult vastu töötati) isegi ronge ja busse siduda, tahavad samad tegelased "arendada" majandust. Kuidas nad seda siis teevad?
Näiteks ajal kui siin oodati pikisilmi uusi ronge, keeldusid poliitikud grammivõrragi mõtlemast reisijatele. Oleks võinud ju mingigi ooteruumi rajada, galeriina üle raudtee või hoopis rongipeatusest hiljem ehitatud trammipeatuse suunas? Aga nagu teame, on ka Eesti Raudtee siiani olnud igasuguse hoolimise vastu, alles nüüd on mingid klaaskaste rajama hakatud siia-sinna.
Aga nüüd, kui kümned miljonid on liikvel, on usinasti hakatud rajama kuritegelikku RB-d. 100% valesti planeeritud taristut, mille eesmärgiks on ainult eurorahade tagasisuunamine Euroopasse. Kui lisanduvad veel kümned miljonid, hakatakse rajama ka "reisiterminali". Kuidas järsku tekkis selline "hoolimine"? Kilekottide abil või? Rb planeerijad peaks tegelikult trellide taga olema, sest pole vahet, missuguse maksumaksja raha kasutad, peaks seda ikka peremehetundega tegema.
Näiteks ajal kui siin oodati pikisilmi uusi ronge, keeldusid poliitikud grammivõrragi mõtlemast reisijatele. Oleks võinud ju mingigi ooteruumi rajada, galeriina üle raudtee või hoopis rongipeatusest hiljem ehitatud trammipeatuse suunas? Aga nagu teame, on ka Eesti Raudtee siiani olnud igasuguse hoolimise vastu, alles nüüd on mingid klaaskaste rajama hakatud siia-sinna.
Aga nüüd, kui kümned miljonid on liikvel, on usinasti hakatud rajama kuritegelikku RB-d. 100% valesti planeeritud taristut, mille eesmärgiks on ainult eurorahade tagasisuunamine Euroopasse. Kui lisanduvad veel kümned miljonid, hakatakse rajama ka "reisiterminali". Kuidas järsku tekkis selline "hoolimine"? Kilekottide abil või? Rb planeerijad peaks tegelikult trellide taga olema, sest pole vahet, missuguse maksumaksja raha kasutad, peaks seda ikka peremehetundega tegema.
See pilt aga iseloomustab praegust rohepööret vast ideaalselt, tasakaal on ju paigas? Üks puu ja põõsas ning miljonid tonnid tsementi ja terast?
Miks vähemalt siingi ei võiks olla ooteruum koos sõiduplaanide ja muidugi ka operatiivinfoga rongide hilinemise kohta? Usun, et Pärnits ja kaubakeskus oleks selle poolt, kuid Elron on nagu suur taristuomanikust "vendki" igati igasuguse hoolimise räige vastane! Mis sest, et kahtlemata siit rongile minevad või rongilt tulijad ju nagunii keskust külastavad. Ehk lausa nende autogi seisab parklas?
Üks AGA on siin aga veel. Kui riigi raha kuritegelikult raisatakse, jääb ju vähem ka inimeste heaks ning kõrvuti aina tõusvate hindadega tühjeneb rahakott veel kiiremini. Ülemiste Keskus ja teisel pool Sikupilli on siin olnud täiesti piisav. Kuid ei, keegi ehitas mingi T1 ja sinna veel Selveri. Milleks? Kui kaubanduskeskuste tasakaal läheb paigast (ja just see on ka kasvav trend Eestis), siis vähenevad kasumid. Igas keskuses jääb ju alles vähem kliente, kulud aga kasvavad niigi. Muud ei jää üle kui tõsta hindu ja renditasusid, viimast kompenseerida saab aga ... ainult hindade tõusu kiirendades! Tulemus?
Tühjus! Näha on küll üksikuid igavelevaid müüjaid kümnetes brändipoodides ja kui minnagi midagi kaema, siis hinnad peletavad viimasedki potentsiaalsed ostjad eemale! Neistsamadest brändipoodidest, optikaäridest ja söögikohtadest. Tuhandeid ruutmeetreid pinda, mis vajavad valgust, kütet, seadmeid jm. Nagu Ülemiste omanik Pärnits on öelnud, peab kõik, ka parklagi kinni maksma klient. Ja milline on T1 parkimismaja? Mida ju ka pole vaja olnudki!
Tegelikult plaanitakse vist siingi keskuse ees oleva parkla asemele ehitada parkimismaja. Mõnnes mõttes õige kah, sest autoga P&S kasutajad vajavad ka parkimiskohti ja mis veel olulisem, võimalikult lähedale rongipeatusele oleks vaja ka väikest BUSSIJAAMA laadset pinda. Väikest seetõttu, et Tallinn ei vaja enam ühte KESKbussijaama. Enamus kaugbussegi peaks siit läbi sõitma, mitte alustama ega lõpetama.
Tegelikult plaanitakse vist siingi keskuse ees oleva parkla asemele ehitada parkimismaja. Mõnnes mõttes õige kah, sest autoga P&S kasutajad vajavad ka parkimiskohti ja mis veel olulisem, võimalikult lähedale rongipeatusele oleks vaja ka väikest BUSSIJAAMA laadset pinda. Väikest seetõttu, et Tallinn ei vaja enam ühte KESKbussijaama. Enamus kaugbussegi peaks siit läbi sõitma, mitte alustama ega lõpetama.
Muidugi on ka kaubakeskustes näha ülikõva priiskamist. Sajad suured ekraanid kutsumas tühjade rahakottidega inimesi ostlema - kui palju kulus nende loomiseks ja igas mõttes ülalpidamiseks loodusvarasid, sh defitsiitseid metalle? Vahel pean imestama, kuidas leidub meie hulgas inimesi, kes üldse aru ei saa, mis mõjutab hindu, õigemini hinnalisandit ükskõik kus - poes, tanklas, apteegis jm! Brändipoe omanikudki arvavad vist, et kuna müüki nagunii pole ja palgad müüjatel nadid, tuleb neid "karistada"ja kulutada hiigelsummasid mõttetu jama peale!? Ja asi pole ainult ekraanides, on muudki mittevajalikku, aga siiski kalleid "lisaseadeid" igas kaubanduskeskuses.
Ülemiste keskus on ses mõttes hea, et kui poleks sellist konkurentsi tapmist, võiks siinsetes söögikohtadeski olla palju rohkem inimesi. Sest valikut on palju, iga koht pakub oma stiilis toite.
Ülemiste keskus on ses mõttes hea, et kui poleks sellist konkurentsi tapmist, võiks siinsetes söögikohtadeski olla palju rohkem inimesi. Sest valikut on palju, iga koht pakub oma stiilis toite.
Muide, väga palju näeb siin-seal reklaame prillipoodidelt. Tulge, saate ülikõrge hinnaga klaaside kõrvale raami "täiesti tasuta" jne!? Aga mis hinnaga? Tohutu pinnaga poed (nagu ka lemmiklooma- jm poed) on kõledalt tühjad! Asi ei ole ainult Ülemistes vaid kogu Eestis. Meeletu kaubanduspindade üleküllus. Ja ei Äripäev, ükski poliiti ega keegi muu julge piuksatadagi sellest, milline klientide arv ruutmeetri kohta on ikkagi ärimajanduses mõistlik!? Vaikitakse, sest kui see ausalt välja öelda, selguks, et meil on kordi rohkem kaubanduspinda kui vajalik. Riidepoode ehk lausa kümneid kordi rohkem. Samal ajal iga päev veetakse maailmas tuhandeid või lausa sadu tuhandeid tonne riideid prügimäele!?
Ah, las müüjad siis virelevad seal igavusest, sest mis kasu olekski, kui ma ostaks ühe uue püksipaari? Söögi arvelt? Käin parem oma vanade teksadega edasi ja hoian natukenegi loodust!
Aga õues ootabki sin aferistide pärusmaa - meeletult suur raiskamine! Veel kord, RB trass on 100% vale, kulud on juba kümneid kordi suuremad kui oleks mõistliku trassi puhul! Ülalpidamiskuludest rääkimata. Kas hakatakse siit kaubarongiga müümata riideid Prantsusmaa prügimäele vedama või?
Miljonid tonnid ehitusmaterjale. Kõiki, millest juba kohati defitsiitki käes ja mille hinnad ka aina tormitempos kasvavad! Aferisti ega ärikast pätte see ei morjenda, nemad maksavad ja lasevad kogu Eestimaa auklikuks kaevata. Nagu Nauru! Ja kuhu kaovad tulevikus viimasedki kliendid?
Kuidas on seotud pompöössed ehitised ja "konkurents" kaubandusettevõtete vahel?
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar