pühapäev, 19. märts 2017
Maanteemuuseum
Tahtsin Maateemuuseumisse minna rongi ja bussiga. Kahjuks on sealgi 
kandis bussidega äärmiselt nadid lood. Seepärast läksin juba Tartus 
bussile.
Sõitsin siis vähemalt raudtee alt läbi. Monstrum liiklussõlm tehtud! 
Nii mõnigi öelnud, et mu blogi muutunud negatiivseks ja kurjaks. Kuigi 
Postitee oli ääretult äge ja muuseum mõnus, siis ikkagi olengi kuri! 
Ülimalt KURI!!!
Ajal kui endiselt ähvardab Eestit kurnav Rail Baltic ja mõistust ei 
paista kuskilt (ei valitsuse ega tartlastes-vastaste poolt), siis ometi 
on meil näide olemas, kuidas maantee saab kulgeda raudteega kõrvuti! 
4-realist Via Balticat muidugi pole vaja, kohati tehes 2+1 ja RB, 
õigemini Normal Rail Baltic ehk NRB üherajalisena tähendaks ülikõva 
rahalist ja loodusvarade poolset kokkuhoidu. Raha jätkuks paljuks muuks 
oluliseks. Aga mis samal ajal sünnib? Värsked uudised, mis tõestavad, et
 tase on olematu ja ääretu lollus ruulib!
Kas tõepoolest on Pressiesindaja palgatud idiootsusi rääkima või ongi 
tase selline? Meie ametnikel on olnud aega paarkümmend aastat õppida 
ning peaks juba mõistma vähemalt kõige lihtsamaid asju? Et Valga ja 
Koidula vahel ei ole ainult Võru! Ja et bussid ei asenda ronge! Miks 
seda ei mõisteta? Või seda, et vaja on ka Riia-Peterburi rongi. Tahaks 
ju loota, et tuleb keegi ja vabandab sellise taseme eest, aga ei! Tuleb 
hoopis austatud president ja paneb NÄTAKI!
Valgamaad külastanud vabariigi president Kersti Kaljulaid on kindel, et pärast
 Rail Balticu ehitamist paraneb ühendus ka Riia ja Tartu vahel, 
võimaldades Kesk-Euroopa turistidele parema juurdepääsu Lõuna-Eesti 
rahule ja vaikusele.
„Lõuna-Eestil kahtlemata on 
turismipiirkonnana hea väljavaade toimida,” lausus president Kaljulaid 
pärast kohtumist Otepää piirkonna turismiettevõtjatega Lõunaeestlasele.
„Ma arvan, et kui meil ükskord on Rail 
Baltic, kui Riiast saab siia kiiresti rongiga ka Tartu suunas liikuda, 
see kindlasti muudab selle piirkonna kättesaadavamaks Kesk-Euroopa 
ülerahvastatud piirkondade elanikele, kes väga hea meelega ostaksid rahu
 ja vaikust,” rääkis Kaljulaid.
„Teades, mis toimub näiteks Saksamaa jõgede 
ääres kämpingutes, mis on võrreldes meie Lõuna-Eestiga ikkagi väga 
koledad kohad, siis potentsiaali on kõvasti,” lisas riigipea.
Kaljulaid ei jaga kartust, et Pärnu kaudu 
kulgev Rail Baltic lõikab Lõuna-Eesti „kaardilt välja” ning piirkonna 
ühendatus muu ilmaga jääb unarusse.
„Ma olen täiesti kindel, et kui Rail Baltic 
hakkab valmis saama, siis me näeme väga kiiret Tartu-Riia rongiühendust 
üsna kiirelt tekkimas. Ma olen selles täiesti kindel,” lausus Kaljulaid.
Andke mulle andeks, aga sellist idiootsust kuuldes on asi selge - aidata
 saab vaid mõistuse võidukäik! Mismoodi peaks RB tooma turiste 
Kagu-Eestisse??? Ja kuidas saab üldse rääkida, et midagi nii olulist 
nagu rongiliiklus siin kandis, saab käivituda alles PÄRAST Rail Balticu 
valmimist? Tule taevas appi! See ju lihtsalt saabki ainult kurjaks 
ajada!? Õigus on tal küll selles, et meil on POTENTSIAALI KÕVASTI, aga 
miks siis mõistus selle kasutamiseni ei küüni??? Miks peaks me 
potentsiaali hakkama kasutama ära 10 aasta pärast? Siis, kui meil on 
kõri kinni pigistatud selle KIIRraudtee ülalpidamisega? Kuradi kuradi 
kurat!!!
Käisin ka turisinfopunktist läbi ja uurisin natuke asju. Üks suurimaid 
probleeme paljude välisturistide jaoks on muide meie maakohtade vilets 
ühistransport. sest hea meelega minnakse Soomaale või Peipsi äärde vm 
just bussiga. Aga kui me lähtumegi sellest, et toome välisturistid SIIA 
ning rohkem meid ei huvita, siis kuulsus meie hoolimatuse kohta levib 
välismaale kiiresti ja põhjalikult!
Ühistranspordi peaksidki koordineerima keskused, kuigi nad sageli 
ääremaast kaugel. Murekohaks on aga hoopiski ametnike tase ja see 
kuulutab veelgi rohkem kurja! Lugege neid kolme uudist ja siis püüdke 
ette kujutada head tulemust! Homme, mitte 22. sajandil!
Torkan siia vahele ühe pildi tagasiteelt. Kui selgus, et laupäeval saab 
küll bussiga Varbusele, aga tagasi alles pühapäeval...... sain ma õnneks
 tänu headele inimestele autoga Vastse-Kuustesse. See on üks neist 
kohtades, kus ei õnnestunud perrooni viia paremale kohale. Ja kui nüüd 
Kõiv arvab, et omavalitsused oleks parem lahendus, siis hoidku taevas 
meid selle eest!
 30. septembril k.a. toimunud vallavolikogu istungil andis vallavanem L. Liba volikogu 
liikmetele informatsiooni Neeme Sihvi tõstatatud ettepanekust
rongi- ja bussipeatuse ühildamiseks. Vallavalitsuse hinnangul oleks projekt tehniliselt
küllaltki keerukas ning ka kallis. Valla üldplaneeringu avaliku arutelu käigus ei
tõstatanud keegi seda probleemi ja selliseks investeeringuks ei ole raha kavandatud.
Arvestades rongi ja busside praegust sõidugraafikut, mis ei ühildu, ei ole võimalik, et
bussilt mindaks edasi rongile või vastupidi. Seega puudub otsene avalik huvi peatuste
ühildamiseks.
Vallavolikogu liikmed võtsid esitatud info teadmiseks ja leidsid samuti, et praeguses
majandussituatsioonis ei ole mõistlik teha investeeringuid bussi- ja rongipeatuse
ühildamiseks Vastse-Kuustes.
Lugupidamisega
Lennart Liba
vallavanem
liikmetele informatsiooni Neeme Sihvi tõstatatud ettepanekust
rongi- ja bussipeatuse ühildamiseks. Vallavalitsuse hinnangul oleks projekt tehniliselt
küllaltki keerukas ning ka kallis. Valla üldplaneeringu avaliku arutelu käigus ei
tõstatanud keegi seda probleemi ja selliseks investeeringuks ei ole raha kavandatud.
Arvestades rongi ja busside praegust sõidugraafikut, mis ei ühildu, ei ole võimalik, et
bussilt mindaks edasi rongile või vastupidi. Seega puudub otsene avalik huvi peatuste
ühildamiseks.
Vallavolikogu liikmed võtsid esitatud info teadmiseks ja leidsid samuti, et praeguses
majandussituatsioonis ei ole mõistlik teha investeeringuid bussi- ja rongipeatuse
ühildamiseks Vastse-Kuustes.
Lugupidamisega
Lennart Liba
vallavanem
Peaksin olema positiivne ja rõõmus? 
Just selliste tegelaste pärast ongi elu Eestimaal paljudes valdkondades 
nii viletsal tasemel, nagu on. Selle asemel, et sõita rongiga 
Vastse-Kuustesse või mõnda muusse peatusesse ja sealt bussile minna, 
pidin tegema pikema sõidu! Rääkimata muidugi sellest, et maakondlik 
bussiliiklus juba võiks olla tasuta, seegi annaks arengutõuke. Ja teps 
mitte ei pea kõik bussid alustama Tartust, vaid just nimelt oleks vaja 
tagada kohati juurdeveoliinid. Aga kui tase on selline, et ETTE NÄHA ei 
osata absoluutselt, siis peabki olema kuri karjas! Kas siis muuhulgas 
vallavolikogus ei leidu kedagi, kes oskaks natukenegi ette näha? Või on 
põhiprobleemiks just see, et TURISTID TULEVAD ning see on ainult 
selleks, et saaks raporteerida, et tulevad? Igas majandusharus on vaja 
teha ROHKEMAID ASJU, KUI TAHAD EDU SAAVUTADA, mitte lihtsalt sõnu ritta 
seada!! Aga nagu neist uudistest selgub, siis just sellest ei saada aru.
 Või ei taheta saada? Huvitav, miks president või majandusminister 
välismaale hotelli minnes eeldab, et talle veel ka toitu ja voodipesu 
pakutakse?  Tähtis oli ju see,  et ta SINNA tuleks, mitte muu?
EI OLE VÕIMALIK, ET MINDAKS BUSSILT RONGILE VÕI VASTUPIDI? 
Oh issand-issand küll......
Metsa aga raiutakse ja majandus õitseb? 
Aga Postitee on tõesti ilus. Ja vaatakski nüüd natuke midagi ilusamat ja
 põnevamat. Ometi ei saa aga siingi kriitikata. Mis komme on tänapäeval 
panna sõiduplaanid postide külge, kui ootekoda olemas? Heakene küll, 
vastassuuna peatused vahel üksteisest eemal ja see on ka kohati 
suhteliselt mõistetamatu. Et siis ühele poole sõites saad vihma- või 
tuulevarju minna, teises suunas ei saa? Miks sageli peab nii olema? 
Peatuste ümbertegemisel ja/teeremondi käigus peaks sellised asjad ikkagi
 läbi mõtlema?
Ja kui tuled bussilt ning tahad tagasisõidu aegu vaadata, pead vahel mitusada meetrit kõndima edasi-tagasi? Ometi on ju ootekojas võimalik ka sõiduplaani üles panna? Muu infoga KOOS?
Buss sõitis ära ja siis sain teada, et pean vist kuuse alla jääma! 
Tegelikult muidugi siin lähedal ka majutuskohti, aga tagasisõiduks sel 
päeval tõesti bussi ei olnud. Ma ei kahelnud muidugi, et kui kuidagi ei 
saa, siis kuidagi ikkagi saab. head inimesed pole ju siiski maailmast 
otsa lõppenu! Nii oligi. Aitäh, head inimesed!
Ja ometi tahaks ma, et ühistransport oleks parem, maakohtades inimestel 
elu oleks parem ja tahan, et selle nimel ametnikud teeks tööd! Nii nagu 
vaja!  On selge, et igale poole ei saa panna 10 bussi päevas, aga midagi
 saab ikkagi kohati muuta! Muidugi mitte Vastse-Kuuste vallavolikogu 
taseme juures! Püha püss, ma ei suuda siiamaani maha rahuneda, kui 
mõtlen sellisele suhtumisele! Ja siis pole ka ime, kui rongides-bussides
 sõitjaid vähem kui võiks. Üheks põhjuseks ongi ju sõiduplaanide 
sobimatus ja soovimatus midagi muuta. Mõistlikum ongi jätte mitmekümneks
 aastaks olukord selliseks?
Muuseumis toimuvad osaliselt remonditööd. Praegu ei olnud kahjuks veel 
ka teetuba avatud, see avatakse vist mais, nagu väga tore ja asjalik 
muuseumitöötaja ütles. 
Kõike ja kõikjalt ma muidugi ei pildistanud. Tasub ise kindlasti kohale 
minna. Ka sel päeval olid mitmed külalised autodega kohal. Olgugi, et 
Maanteemuuseum on veidike justkui "kolkas". Aga mis teha kui too maantee
 oli kunagi põhitee ja uhke Postijaam just siin olemas! 
Vaadata oli palju, ka kuulata. Sest taustaks tuli vanu propaganda 
helindeid jm. Olemas ka erinevaid ekraane. Aga kaks viga oli ka siin. 
Nagu paljudes muudes kohtades, näiteks ERM-is ja Rahvusarhiivis ning 
mujal.
Tekstide lugemine ebamugav ja valgustus läbi mõtlemata.
Ning puudub ingliskeelne tõlge. 
Jällegi saab ainult mõelda, miks asju tehakse tegemise pärast, aga 
elementaarset asja mõista ei suudeta? Jah, mitmes keeles ehk ei saa 
teha, aga inglise keel peaks kindlasti olema, ehk ka vene keel (Läti ja 
Venemaa lähedus). On küll olemas voldikud jm, kuid see pole ju see!? 
Üleval ka lastemuuseum, kuid sinna ma ei läinud. Seekord. Loodan, et 
saan siia uuesti tulla, juba pikemalt ja siis vaatan ära ka selle, mis 
võib head nostalgiat tekitada. Ei tekita ju ainult vanad autod jm, vaid 
ka mänguasjad! Tartu Mänguasjademuuseumiski veel käimata. 
Et kiireet polnud kuhugi, käisin korraks ka Tilleorus ära. Eks tahtnuks 
ka matkarajale minna, aga jätan selle kevadisemale ajale.
Tee seisukor külmakerget  tõttu natuke halb, mingil ajal pidavat aga 
remont algama. Loodan, et selline arhailisus siiski säilib, kuigi eks 
kohati võivad langenud puud tee kinni panna tormijärgselt. Samas ei 
võigi väga kerge käega puid maha võtta, sest siis võivad vihmadega valla
 pääseda liivavaringud ja -voolud. 
Siin tuli kohe meelde info muuseumist. Eks tolleaegsete skulptuuridega 
(masstoodang) on nagu on, kuid iseenesest mõte teha puhkekohti jm on 
aktuaalne ka tänapäeval. Ehk aktuaalsemgi, kuna tänapäeval turism tõsine
 majandusharu ja tulevikus Eestile ülioluline! Purskkaevu sellises kohas
 näha aga müstika omaette!
Eestis on kindlasti veel palju autosid jm tehnikat, mis võiks siin olla.
 Muidugi, suur osa on erakätes ja eks neid muuseume ja varjupaiku võibki
 mitu olla.
Siin siis võimuerakondade lemmikliiklusvahendid! 
Aga ehk võikski puhkekohtades, peatustes jm olla rohkem selliseid 
istmeid? Saaks paljudele vanadele rehvidele anda uue elu ning samas 
oleks sellised suhteliselt odavad? 
Nii mõnusalt erinevaid kive ja erinevaid ehitisi jm asju. Punasest tellisest põllukivideni, fantastika! 
Küll aga peaks siia vist kaamera panema. Ja need, kes autoroolist 
tabatakse mobiiliga rääkimas, saata siia muuseumisse ringkäigule. Koos 
shokifilmidega avariidest!? 

 
 
 
 
 

 
 
 


 
 
 





 



 
 

 
 



 



 






 










 
 



























 






 


















Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar