Käisime Noarootsis. Rene põhjusteas pika võttepäeva, aga see oli tore tunne....
Muide, ka teeärsete parklate (bussipeatuste jm) tekkimisega ei saa 
absoluutselt rahul olla. Remonditavaid kilomeetreid koguneb palju, ühtki
 parkimiskohta autodele turismibussidele jt, aga mitte!? 
Mind väga huvitaks, miks meil nii palju RÄÄGITAKSE nende vajadusest, aga tegijad sellest midagi kuulnud pole?
Eilse
 külastusega Läänemaale sain veendumust ka selles osas, et ka raudtee 
lähipiirkonnad, nagu Noarootsi, Matsalu, Dirham jt, on osa sellest. 
Haapsalu raudteel on võimalik tagada väga hea rongide täituvus, koos 
töös bussifirmadega ja "Pargi ja Sõida" süsteemi rakendades. Kohalike 
turismiga tegelejate kindlustundest tuleviku suhtes rääkimata. Muide, 
eile õhtul oli Haapsalus peaaegu 100%-selt majutuskohad hõivatud. Kas 
seda ka ei nähta? Või kardetakse majutusasutustes samasugust 
ületäituvust, nagu on pidevalt rongides?
Väike repliik FB-s minister Palole.
Ja mõnigi veel juurde. Lihtsalt infoks.
Noarootsist näeb Haapsalut käeulatuses. Kohalikud tulid rohu vahelt 
piiluma, millega tegu, vallavalitsusest ei tuldud. Aga isegi ilma 
vallavanemata tõi ringsõit selgelt välja ka nende kantide sobivuse 
rongiliikluseks. Olgu siis autoga Nigula-Leediküla peatusesse sõites või
 rattaga rongilt Põõsaspeale või Pürksi suundudes. Mulle meeldib 
viimasel ajal öelda, et MA NÄEN, vastukaaluks ametnikele, kes tihti EI 
NÄE....

 
Ettevedu ehk juurdevedu. Vanasti nimetati kitsarööpmelist raudteed 
juurdeveoraudteeks. Nende eesmärk teatud mõttes oli kaupade ja reisijate
 juurde- ehk ettevedu "suurtele". Põhimõtteliselt on Noarootsi üks 
näiteid juurdeveopiirkondadest. Nagu kõikjal Eestis. Saamaks aru, mida 
raudtee annab, millised seosed võivad tekkida jne, ei tohi piirduda 
sellega, mida näed rongi aknast, aga näha tuleb kaugemale. See oligi 
saate võttepäeva eesmärk. Üksiti näidata ka seda, et mitte ainult 
kohalikud ei saa tulla rongile, vaid ka külalised tulla rongiga puhkama.
 Ja veel, Nigula peatuse olulisusest. See on kõige otsem võimalus 
suunduda Noarootsi ning Dirhamisse. Taeblas jääb rongipeatus 
bussipeatusest ja maanteest liiga kaugele, Nigula aga parim variant.
Österby sadamamuulil.
Tuleb meelde, üks laul filmist "Siin me oleme"...
Kas ministriproua näeb?
Pürksi mõis.
Noarootsi Gümnaasium asub Pürksis. See, et õpilased tulevad siia üle 
Eesti, tähendab muuhulgas ka seda, et ka neile on rongiliiklus oluline, 
ning vastupidi. Taas üks sihtgrupp, tera-tera haaval reisijaid "üles 
korjates" täitubki rong! Või on õigem kõiki vedada Tallinnast bussidega?
 Õpilasi, spaaturiste ja kooliekskursioone jne?
Lahtiste silmadega ringi käies näeb, et siin elatakse veel...
Kuigi taevas võib olla tume!
Saare mõis. Tänu omanikele suurte rahade eest taastatud. Saab puhata, süüa - mis sa veel oskad tahta?
Ehitatud siitsamast murtud paest. Ja õnneks hoitakse alles asju, mida inimesed just hoidmise pärast annetanud! Vägev!
Siin elati palju aega enne Euroliitu...
Rongidega seotud bussiliiklus ongi oluline nii kohalikule kui 
külalisele. Ma ei pea sugugi tulema kohale autoga, tihti on palju 
lihtsam võimalus.
Tasemel ühispeatus tähendab ka paremat minekut kohalike kaupadele. Sellest Ühispeatuste teemades küllaga juttu olnud.
Peaminister ei tea midagi Kohila keraamikast, ehk võiks ta siit lugeda 
varasemaid kirjutisi? Saaks paljugi imelist näha ja teada!
Hea kodune lõuna (pildilt puudu pannkoogid) ja kõht püsis õhtuni täis!
Produtsent "ehmatas ennast siniseks" kui pakuti otse aiast korjatud 
melissiteed. Kui paljud meie noored teavad, et ka nii saab? Ja veel 
parema kui poepakikestest?
Tegemist on ilusa kandiga ja tõepoolest, aina rohkem on kohti, kus puhata!
Teeristi!
http://www.teeristivilla.ee/
Tundub, et kuldnokad juba kogunevad.
Kes esimene sussid püsti viskas?
Vesikiil.
Punnpea ja all keegi silmikutest?
Merelaevanduse päevamärgid.
 
Tuttavad kohad.
Vasta