Monday, July 1, 2013
Täna, 1. 07. 2013 lõppes Türi sõit, ees on puhkus ja....
esimene puhkusesõit kerge flirdiga....
Muidugi pole mõtet selle kohta ühelegi ametnikule küsimusi esitada. Sest
küllap on vastuseks, et see kunstniku meeltesegaduses tehtud taies...
Seda enam,et nüüdseks kindel, et sellist asja enam teha ei saagi. Sel
lihtsal põhjusel, et postide kinnitusalused peaks ulatuma perrooni
sisse...
Nii palju siis reisijate eest hoolitsemisest!
esimene puhkusesõit kerge flirdiga....
Hea on seista perroonil kui ruumi küll. Aga mis teete siis kui perroon rahvast täis ja rongide mahutavusega probleeme?
Muide, Balti jaama pildil on midagi valesti!?
Nii palju siis reisijate eest hoolitsemisest!
Pidulik kõne ja siis...rongi!
Palav ei olnud, pigem päris mõnus. Isegi püsti sõites. Eriti kui
võrrelda praeguste konservikarpidega, kus isegi päikesekatete peale ei
viitsitud kulutada, rääkimata kasvõi ventilaatoritest.
Sõita oli päris mõnus tegelikult. Kuigi tee oli suht vilets, seega oli
külgloopimist päris tunda, aga samas oli see selline sujuv. Isegi
kiirusel 100 km /h. Sellise kiiruse saavutab suhteliselt märkanmatult.
Päris nauditav oli ka konditsioneer. Kuigi mõnigi arvas, et jahedavõitu, aga eks see ole reguleeritav.
Küll aga tõi sõit esile vägagi palju pisikesi ja suuremaid probleeme,
mis osaliselt tekkinud läbimõtlematusest. All nähtav tabloo üks nendest,
kuigi probleem tekkis juba peale liikumahakkamist. Teade valjuhääldist
selle kohta, KUHU rong sõidab, tuli alles peale väljumist. Ometi ei tohi
arvestamata jätta, et inimene VÕIB istuda valele rongile, olgu siis
tähelepanematusest, väsimusest või valesti paigaldatud tabloodest
perroonil Tallinnas (1., 4. ja 5. tee). Poleks ju väga hullu kui
Lillekülas väljud ja istud ümber Rapla või Aegviidu suuna rongi.
Kuid...oli päris meeldiv, et IRL koos rehviga lubasid Lilleküla
ühispeatust, mida aga tulnud ei ole ja tõenäoliselt ei tulegi.
Elementaarseim loogika ütleb, et infot antakse ENNE väljumist.
Tabloo aga näitab kolme lähimat peatust ning siis üllatuseks....midagi
kaugemat!? Kes selle välja mõtles? Kui tavareisija ehk harjub, siis
harva sõitjad võivad paanikasse sattuda! Nagu tänagi! Üks laps küsis mu
käest, kus Urdas väljuda, sest rong Sauel ei peatu... Tavareisijad
sellega harjuvad, kuid harva sõitjad võivad paanikasse sattuda, õnneks
pole probleemi vältimine keeruline. Kuna tablool nagunii lõppjaam
kirjas, siis allpool peaks olema kirjas vaid lähimad peatused. Nii
lihtne ongi teha asju reisijate huvides!
Täna vist eriolukord, et sõitjaid nii palju. Kui ka tulevikus sama kipub
olema, siis võib praeguse juhtkonna mõte hindu tõsta õige olla. Peaasi,
et vähem reisijaid oleks, selline universaalne lahendus kõrvaldaks
kõvasti probleeme ning hulga lihtsam oleks juhtkonnal oma tööga hakkama
sada...
Praegu aga oli näha, et ratturitel ja lastevankritega sõitjatel kerge ei
ole. Sest hoolimata mõne optimisti arvmusest nagu võiks lisaks 10-le
riputatavale rattale teist samapalju sinna hunnikusse visata, näeb
tegelik seis kinnitavat minu arvamust ja isegi halvimas suunas kui
oletasin. Multifunktsionaalne ala, millest palju räägitud kui
superlahendusest, on tegelikult päris hirmutav hädaauk. Sest nii rattad,
vankrid kui ratastoolid peavd mahutama kokkuvõttes ennast väga
kitsukeseke alale. Ja see võib paljusid sõitjaid ära peletada. Rääkimata
hoobist, mida selline rong annab rattamatkade populaarsusele. Ehk
inimeste tervisele ja meeleolule ja tööjõudlusele ja perereisidele
ja....
Keila suunal ehk ei ole olukord nii hull, kui liiklus on tihe. Jama saab
aga olema Aegviidu suunal, eriti kui sõiduplaanide tegemisel jäädakse
praeguste mõttemallide juurde. Ja siiani muudatust paremuse suunas pole
märgata. Pole ka võimalikku sõiduplaani projekti uueks aastaks. Vähemalt
ei juleta seda välja tuua.
Lasteratas porisel ajal ja ka suured rattad, eriti talvel, tähendavad aga poriseid istmeid! Mida teha?
Otse aknal on "abinupp! Kui vajad kedagi appi. Nagu vajavad abi ka
Läänemaa inimesed, kuid pigem põgenetakse-põigeldakse ausa vastuse
eest....
Kui aga rattad varjavad nupu, mis siis on sellest nupust kasu? Kuidas
tehakse asju nii läbimõtlemata? Päris tore oleks teada, KES sellisele
ideele tuli?
Teel võis palju uudistajaid näha.
Muide, ülemisel pildil vasakul ülanurgas näha üks nupp! See polegi nagu
päris nupp, see nagu rohkem nagi moodi nupp. Selline on ette nähtud
maksimaalselt kolme reisija riiete ülesriputamiseks!!!!!!
Ja poisile pakkus huvi värviline nupuke. Appi siiski keegi ei tulnud ja ka ei vastatud...
Kuigi see tabloo pole igalt poolt nähtav, on olemasolu siiski väga tähtis.
Kummal tablool aga hakatakse reisijatele andma infot hilinemiste,
lähenevate pühade sõiduplaanide muudatuste ja üldse muudatuste ning
palju muu kohta? Kui muidugi hakatakse...
Kuigi kiirus polnud suur ja sõit kestis päris kaua, siis Keilasse jõudsime ikkagi!
MFA - multifunktsionaalne ala!
Ja sellega sai nalja! Teavitati, et lühikeste perroonide puhul on
väljumine MFA kaudu. See tekitas parajalt segadust, peab vist ootama uut
presidendi sõnaust....
Isegi UFO oli Keila kohal...
Istmed päris mugavad, seda just lühisõitudeks. Ka istmete vahe suht
paras. Hea ka see, et on nii järjestikused kui vastakuti istmed.
Kui need remondid ükskord läbi saavad, siis tasub loota, et igal stendil
ikka kõik sõiduplaanid. Ning info lühikeste platvormide kohta koos
nimekirjaga. Ning info saab olema ka inglise keeles.
Sellele rongile ma ei läinud!
ÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕ
04. juuli. 10225
Väike flirt Juhan-poisiga läks vist vette vedama. Pole aimugi, kelle
kätte jõudis tema poolt edasi antud T-särk. Küllap pole tema jaoks siis
see teema oluline. Torkisin FB-s ka mõnda poliitikut, ainuke, kes siiani
vastu torkas (heas mõttes), oli Neeme Suur. Minu jaoks on Ref ja IRL
oma margi täis teinud, vaatame, kas on veel mõni poliitiline jõud, kes
inimesest hoolib.
ÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕ
08. juuli 10225.
Vaatame esimesi vastukajasid.
3 comments:
- AnonymousJuly 4, 2013 at 9:48 AM
Isegi teatud körgemad riigitegelased kohal? Pole ise ka rongiga kaua söitnud, peaks uusi proovima ja päikest Teile!!
ReplyDelete Ikka proovige, rongisõit on mõnus!
Tundub et oli päris huvitav avamise päevakene? Loodan et reisijad naudivad uusi ronge ja paremaid mugavusi.
ReplyDelete