pühapäev, 24. oktoober 2021

Minu esimene flirt... Juuli 2013

 

Monday, July 1, 2013


Täna, 1. 07. 2013 lõppes Türi sõit, ees on puhkus ja....

esimene puhkusesõit kerge flirdiga....













Hea on seista perroonil kui ruumi küll. Aga mis teete siis kui perroon rahvast täis ja rongide mahutavusega probleeme?



Muide, Balti jaama pildil on midagi valesti!?


Muidugi pole mõtet selle kohta ühelegi ametnikule küsimusi esitada. Sest küllap on vastuseks, et see kunstniku meeltesegaduses tehtud taies... Seda enam,et nüüdseks kindel, et sellist asja enam teha ei saagi. Sel lihtsal põhjusel, et postide kinnitusalused peaks ulatuma perrooni sisse...
Nii palju siis reisijate eest hoolitsemisest!



Pidulik kõne ja siis...rongi!









Palav ei olnud, pigem päris mõnus. Isegi püsti sõites. Eriti kui võrrelda praeguste konservikarpidega, kus isegi päikesekatete peale ei viitsitud kulutada, rääkimata kasvõi ventilaatoritest.




Sõita oli päris mõnus tegelikult. Kuigi tee oli suht vilets, seega oli külgloopimist päris tunda, aga samas oli see selline sujuv. Isegi kiirusel 100 km /h. Sellise kiiruse saavutab suhteliselt märkanmatult.
Päris nauditav oli ka konditsioneer. Kuigi mõnigi arvas, et jahedavõitu, aga eks see ole reguleeritav.

Küll aga tõi sõit esile vägagi palju pisikesi ja suuremaid probleeme, mis osaliselt tekkinud läbimõtlematusest. All nähtav tabloo üks nendest, kuigi probleem tekkis juba peale liikumahakkamist. Teade valjuhääldist selle kohta, KUHU rong sõidab, tuli alles peale väljumist. Ometi ei tohi arvestamata jätta, et inimene VÕIB istuda valele rongile, olgu siis tähelepanematusest, väsimusest või valesti paigaldatud tabloodest perroonil Tallinnas (1., 4. ja 5. tee). Poleks ju väga hullu kui Lillekülas väljud ja istud ümber Rapla või Aegviidu suuna rongi. Kuid...oli päris meeldiv, et IRL koos rehviga lubasid Lilleküla ühispeatust, mida aga tulnud ei ole ja tõenäoliselt ei tulegi. Elementaarseim loogika ütleb, et infot antakse ENNE väljumist.

Tabloo aga näitab kolme lähimat peatust ning siis üllatuseks....midagi kaugemat!? Kes selle välja mõtles? Kui tavareisija ehk harjub, siis harva sõitjad võivad paanikasse sattuda! Nagu tänagi! Üks laps küsis mu käest, kus Urdas väljuda, sest rong Sauel ei peatu... Tavareisijad sellega harjuvad, kuid harva sõitjad võivad paanikasse sattuda, õnneks pole probleemi vältimine keeruline. Kuna tablool nagunii lõppjaam kirjas, siis allpool peaks olema kirjas vaid lähimad peatused. Nii lihtne ongi teha asju reisijate huvides! 



















Täna vist eriolukord, et sõitjaid nii palju. Kui ka tulevikus sama kipub olema, siis võib praeguse juhtkonna mõte hindu tõsta õige olla. Peaasi, et vähem reisijaid oleks, selline universaalne lahendus kõrvaldaks kõvasti probleeme ning hulga lihtsam oleks juhtkonnal oma tööga hakkama sada...

Praegu aga oli näha, et ratturitel ja lastevankritega sõitjatel kerge ei ole. Sest hoolimata mõne optimisti arvmusest nagu võiks lisaks 10-le riputatavale rattale teist samapalju sinna hunnikusse visata, näeb tegelik seis kinnitavat minu arvamust ja isegi halvimas suunas kui oletasin. Multifunktsionaalne ala, millest palju räägitud kui superlahendusest, on tegelikult päris hirmutav hädaauk. Sest nii rattad, vankrid kui ratastoolid peavd mahutama kokkuvõttes ennast väga kitsukeseke alale. Ja see võib paljusid sõitjaid ära peletada. Rääkimata hoobist, mida selline rong annab rattamatkade populaarsusele. Ehk inimeste tervisele ja meeleolule ja tööjõudlusele ja perereisidele ja....

Keila suunal ehk ei ole olukord nii hull, kui liiklus on tihe. Jama saab aga olema Aegviidu suunal, eriti kui sõiduplaanide tegemisel jäädakse praeguste mõttemallide juurde. Ja siiani muudatust paremuse suunas pole märgata. Pole ka võimalikku sõiduplaani projekti uueks aastaks. Vähemalt ei juleta seda välja tuua.


Lasteratas porisel ajal ja ka suured rattad, eriti talvel, tähendavad aga poriseid istmeid! Mida teha?





 Otse aknal on "abinupp! Kui vajad kedagi appi. Nagu vajavad abi ka Läänemaa inimesed, kuid pigem põgenetakse-põigeldakse ausa vastuse eest....

Kui aga rattad varjavad nupu, mis siis on sellest nupust kasu? Kuidas tehakse asju nii läbimõtlemata? Päris tore oleks teada, KES sellisele ideele tuli?


Teel võis palju uudistajaid näha.


Muide, ülemisel pildil vasakul ülanurgas näha üks nupp! See polegi nagu päris nupp, see nagu rohkem nagi moodi nupp. Selline on ette nähtud maksimaalselt kolme reisija riiete ülesriputamiseks!!!!!! 

Ja poisile pakkus huvi värviline nupuke. Appi siiski keegi ei tulnud ja ka ei vastatud...









Kuigi see tabloo pole igalt poolt nähtav, on olemasolu siiski väga tähtis.
Kummal tablool aga hakatakse reisijatele andma infot hilinemiste, lähenevate pühade sõiduplaanide muudatuste ja üldse muudatuste ning palju muu kohta? Kui muidugi hakatakse...



Kuigi kiirus polnud suur ja sõit kestis päris kaua, siis Keilasse jõudsime ikkagi!











MFA - multifunktsionaalne ala!
Ja sellega sai nalja! Teavitati, et lühikeste perroonide puhul on väljumine MFA kaudu. See tekitas parajalt segadust, peab vist ootama uut presidendi sõnaust....




Isegi UFO oli Keila kohal...




Istmed päris mugavad, seda just lühisõitudeks. Ka istmete vahe suht paras. Hea ka see, et on nii järjestikused kui vastakuti istmed.




Kui need remondid ükskord läbi saavad, siis tasub loota, et igal stendil ikka kõik sõiduplaanid. Ning info lühikeste platvormide kohta koos nimekirjaga. Ning info saab olema ka inglise keeles.


Sellele rongile ma ei läinud!




ÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕ

04. juuli. 10225


Väike flirt Juhan-poisiga läks vist vette vedama. Pole aimugi, kelle kätte jõudis tema poolt edasi antud T-särk. Küllap pole tema jaoks siis see teema oluline. Torkisin FB-s ka mõnda poliitikut, ainuke, kes siiani vastu torkas (heas mõttes), oli Neeme Suur. Minu jaoks on Ref ja IRL oma margi täis teinud, vaatame, kas on veel mõni poliitiline jõud, kes inimesest hoolib.

ÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕÕ

08. juuli 10225.

Vaatame esimesi vastukajasid.



Sõitsin vaid 2 peatusevahet, seega suurt kogemusi koguda ei jõudnud, kuid esimene mulje oli OK, peale saab kergesti ka lapsevankri ja rattaga. Minu sõidu ajal oli mõningane segadus peatuste kuulutamisega - Nõmmel teatati järgmise peatusena Pääsküla, kuigi rong peatus ka Hiiul ja Kivimäel, ent loodetavasti oli see ühekordne probleem. Esimese ehmatusega mõtlesin, et sattusin kogemata ekspressi, aga siis õnneks meenus, et praegu vist ekspresse ei olegi käigus.

...kuna teine tabloo ei paista kõikide kohtadeni...


1. Liiga tugev vile, mida lastakse ka peatusest väljumisel ja mis on rongist väljunud inimeste kõrvadele liiga vali
2. Perroonil seisvate pensionäride ignoreerimine (kui need ei oska nuppu vajutada), siis rongijuht ja piletimüüja vaatavad tuima näoga pealt ja ei tee mitte midagi
3. Enne Balti jaamast väljumist ei öelda kuhu rong sõidab, tablood teede otstes näitavad absoluutselt valet infot
4. Segadused nn multifunktsionaalse alaga - kui rong sätib end lühikese perrooniga peatuses perrooni äärde nii, et välja pääseb ainult selle "ala" kaudu, siis inimesed ei tea,kus se on. Rongijuht ei ütle mitte midagi selgituseks juurde ja jälle - rong seisab, uksi lahti ei tehta...

...Ei ütle midagi ka Elektriraudtee juhtkond, ehk et ei panda korralikku, silmatorkavat infot peatustesse. Oleks ju lihtne lisada leheke eesti ja inglise keeles, et rongi sisenemiseks tuleks vajutada ukse kõrval olevat nuppu. Või sellest, et teavitussüssteem märgiks MFA puhul vastava vaguni numbri ekraanile või teadustaja kasutaks nõmeda väljendi asemel ütlust, mitmenda vaguniga on tegu.


Ära õppida ju muidugi võib. Aga vaata, mina ei ole vanem inimene, täiesti noor ja ärgas oa arust, aga ma oleks äärepealt paar peatust edasi pidanud sõitma oma peatusest, sest ei saanud pihta, miks uks lahti ei lähe. Lõpuks mõtlesin, et pean vist kuhugi vajutama. Miks niisugune asi ei võiks kirjas olla sealsamas ukse juures? Miks selle
ra õppimise hind peab olema õige peatuse maha magamine?

Ja miks suhtuda nii nipsakalt vanematesse inimestesse? Kas teil pole vanavanemaid või arvate, et ise kunagi vanaks ei saa? Loomulikult on vanemal inimesel mõnevõra aeglasem reaktsioon. Miks ei võiks siis vajalik info lihtsalt sildil kirjas olla, vähemlat eesti keeleski?

Mis puutub multikulti alasse, siis ma ka mõtlesin, et huvitav, mis asi see on. Õnneks ma ei pea väluma kuskil, kus on lühike perroon, aga ikkagi mõtlesin, et mis see on. Kas sellele mingit eestikeelsemat nime ei saaks välja mõelda?

Nojah, muidu on rong mõnus. Esimesel korral miskipärast ei kuulnud ühetgi raadiojaama, mida üritasin kuulata kõrvaklappidest, aga teisel korral juba kuulsin. Kummaline on ka see, et rong sõidab nii vaikselt, et kui sõitma hakkab, ei saaa rugi, et sõidad.

Ja hea vahelduseks ka see, et koeraga saab normaalselt sisse, mitte ei ole iga ukse peal kirjas koeraga sisenemise keelu märki, nagu eelmistes rongides oli.

Muide, täna see nupp uste avamiseks ei funktsinud eriti hästi, tuli 2 korda vajutada.


Rong on ju mugav, aga kui rattureid on palju, siis on seal kitsas. Sõitsin eile Keilast linna ja ühe ratta koha juures oli titekäru, madalamas rattahoidikud oli rattaid täis ja naisratturid seisid ratastega lihtsalt keset vahekäiku, sest ei jaksanud rattaid kõrgemasse hoidikusse panna ja segasid väljumist ja peale tulemist. Rattaid oli vagunis u 8. Üks asi veel, vagunis võiks olla info selle kohta, kummale poole uksed avanevad, et teaks kuhu rattast keerata. Näiteks Pääskülas võivad uksed avaneda nii paremale kui vasakule poole ja ennusta siis, kust maha saab.


Proovisin ka eile ära - väga tubli töö Elektriraudtee! Ainukese puudusena võiks võib-olla tõesti mainida istmete seljatugesid. Ei olnud just kõige mugavama nurgaga. Samas kas on õigustatud päevaajal vagunivalgustuse kasutamine, saaks ju elektrit kokku hoida... Samas konditsioneer on väga mõnus, ei liialt külm ega palav. Täiesti paras. Ruumi palju ning kõik on uus ja puhas. Loodan siiralt, et neid ronge ära ei lagastaa.

Aknast ei pea ju rööpaid vahtima,tõsta natuke pead ja näed loodust, või mis veel parem loe raamatut. Ma ei sõida rongiga just tihti, kuid teadsin juba eile sõitma minnes, et lühikese perrooni puhul saab väljuda multifunktsionaalselt alalt. Need kes sõitma lähevad võiks ikka ise ka asja vastu huvi tunda. Võtame need silmaklapid ükskord eest!

Üleüldse võiks austada rohkem teiste inimeste rasket ja pikka tööd nende rongide saamisel Eestisse! See on ikka kõva sõne, et meil sellised rongid nüüd on. Kellele ei meeldi, see käigu jala või sõitku meelepärasema transpordivahendiga.

Pean mainima, et muidugi ma austan asjaga tegelejate rasket tööd, kuid on 2 aspekti:
1. Peaks selliste asjade puhul tegema eelnevalt oma tööd paremini ja rohkem suhtlema
2. Kuulama ja süvenema igasse ettepanekusse juba palju varem. 

Istmete koha pealt: Juba ammu soovitasin korduvalt prooviks istmed avalikkuse ette tuua. Mida muidugi ei tehtud. Ja kui juba nüüd lühikeste sõitude puhul selgub, et on natuke ebamugavad, siis...küsib Postimees muljeid Valka, Viljandisse, Narva ja Haapsallu sõitmisest? Ahjaa, Haapsallu ei saa, aga kas Postimehe töö kvaliteet pole sama vilets kui rongide tellijatel ja toojatel? Mis on kasu hiljem lihtsalt millegi kirjutamisest ilma asjalike kommentaarideta asjaomastelt? Muidugi võib olla ka nii, et asjalikke kommentaare ei tule, nagu siiani pöördumised asjameeste pole juba näidanud....


Olen uute rongidega võrdlemisi rahul. Kiidan vaiksemat ja sujuvamat liikumist, konditsioneeri (tagasi sõidul oli küll suts liig jahe, kuid pole hullu) ja mis mulle peamine, saan oma lastega ka üksi ilusti rongile ega sõltu enam kaasreisijatest, kes vankrit tõsta aitaks.
Kui natuke norida, siis see multifunktsionaalne ala võiks suurem olla. Täna esimesel sõidul oli lapsevankrite ja teisel korral rataste üleküllus, esimesel korral pidin vankri suisa vahekäiku jätma, tagasisõidul ei leidnud mitu inimest oma rattale sobivat kohta. Kui eraldi kõik rattakohad üles lugeda, ei olegi nii vähe, kuid kui arvestada, et need samad rattakohad on samaaegselt ka lapsevankrite kohad ning ka ratta või vankriga reisijate istekohad, siis jääb neid ikka väheks.

Kui natuke norida jah... Kuigi norimine hiljaks jäänud ning probleem muutub tulevikus väga teravaks! Mis kõige hullem: reisijaid ei tule niipalju kui võiks, sest ebamugavad kogemused panevad autot eelistama...

Vabandusi pole muidugi mõtet loota...

===================================

09. 07. 10225

Seekord ei pane uusi pilte uude teemasse, vaid siiasamasse parema ülevaate saamiseks. Sõitsin ühe peatusevahe ja alustuseks võin öelda, et tõepoolest ei anta valjuhäälditest infot sihtkoha kohta enne välumist. No muidugi, ega mõne päevaga ka midagi ei muutu, aga kas süveneda probleemidesse tahetakse?





Infot on, kuid mõnedki asjad panevad juukseid katkuma. Endiselt rong justkui ei peatukski igas peatuses?




Kohati ka mingi seletus. Kohati aga vaid nupud. Oleks võinud ju ka nende nuppude juurde panna eesti ja inglise keeles teksti: Väljumiseks vajutage peale peatumist ning rohelise tule süttimist nuppu! Või on nii kohutav hirm mingeid juhiseid panna? Milles on küsimus? Probleem pole ju selles, et sagedased sõitjad ei teaks. Probleem alguses, hiljem muidugi uute sõitjate jaoks! Ah et neid ei tulegi eriti? Mille arvelt siis tõsta reisijate arv kahekordseks? Nojah, aastani 2020 kaasreisijad õpetavad...







Ega sõitjaid eriti polnudki, aga sellistel segastel aegadel keset päeva paremat loota vast saagi.
Nõuka ajal olid need kohad vist sellised, kus invaliididele ja rasedatele tuli koht loovutada. Mida tähendavad need märgid täna? Kas sinna istujad teavad?

Nagid (üks nagi) nende märkide all mõeldud siis kuni 3 reisija üleriiete riputamiseks!? Näis...




Uhke WC tõesti. Küsimuses aga selles, kas tase ikka piisav? Kraanikausi veekraan muudkui sirtsutas vett ja üsna tugevalt. Niipalju kui ma aru sain, siis vee lõppedes WC sulgub ja enam ei avata!? Kui aga kraani rikke korral ei saa näiteks seda kraani kuskilt sulgeda või välja lülitada, siis...kui suure osa teest peame sõitma ilma mugavate peldikuteta? Kas remondimees tuleb 24, 48 või 76 tunni järel? Või Valgaks tühjenenud WC avatakse taas nädala pärast? Senist taset arvestades eriti lootusrikas ma ei ole...



Hädakorral saab rattaga seista ka mõne teise vaguni ukse juures, sest õnneks uste avamise nupp mõlemal pool ja ruumi jagub. Mingil määral see aga ikka teisi segab.



Lilleküla. Mitteühispeatus. Pirukavalmidus olemas kui need sul endal kaasas...



Ikkagi tänud uute rongide eest ja jõudu ning jaksu edaspidiseks!

3 comments:

  1. Tundub et oli päris huvitav avamise päevakene? Loodan et reisijad naudivad uusi ronge ja paremaid mugavusi.

    ReplyDelete
  2. Isegi teatud körgemad riigitegelased kohal? Pole ise ka rongiga kaua söitnud, peaks uusi proovima ja päikest Teile!!

    ReplyDelete
  3. Ikka proovige, rongisõit on mõnus!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar