Sunday, July 21, 2013
Tallinn - Valga - Antsla - Võru - Koidula - Tallinn rong.
12 aastat puudub siin juba reisirongiliiklus. Esimesi lootusekübemeid võib juba näha. Remonditakse truupe ja sillakesi, tee remondist pole veel midagi kuulda...
6 comments:
- AnonymousMarch 28, 2014 at 4:00 AM
Huvitavad pildid peaaegu unustatud raudteest. Paljud eestlased ei teagi, et see veel eksisteerib, sest reisironge seal enam ei käi. Ometi oli see kunagi Eesti üks moodsamaid raudteesid ja kiiremaid, vaatasin vanast 1990.a. sõiduplaanist, et Riia-Leningradi rong läbis vahemaa Valgast Võrru 48 minutiga. Selline kiirus oleks ka tänapäeval üsna vastuvõetav, sest buss sõidab ringiga ja kulutab sama vahemaa jaoks 1 tund 50 minutit.Tsaariaegsel raudteel saaks päris head kiirused kui tee ära remontida, sest siis tavatseti neid trasse tõmmata suht sirgelt ja kurvid mis vaja, tehti üsna lauged..
ReplyDelete
Peatuste arv on iseküsimus ja vajab põhjalikku kaalumist. Liiga palju pole kah liiga hea. Stagnaajal oli Tallinna ja Tartu vahel 28 peatust, see oli ikka liiast, rong ei saanud õieti hoogu üles võttagi kui pidi juba pidurdama. Lätlastel on praegugi liiga tihti neid peatusi, Valga ja Riia vahel näiteks 22.
Samas tuleks tõepoolest kaaluda võimalust viia reisirongi peatus raudteejaamast välja kui on selge vajadus selle jaoks.( Sõmerpalu juhtum ) . See pole tavaline lahendus, kuid midagi hirmsat ka selles pole kui rong sõidab jaamast läbi ja peatub 2 km edasi, kus on korralik ooteplatvorm maantee lähedal, millele auto ja bussiga hea ligipääs... Tsaariajal tehti need jaamad tollase vajaduse järgi, sellal logistasid inimesed hobuvankriga kuskil külavaheteel ja jaamade asukoht ei pruugi kattuda enam tänapäevase reisija soovidega. Aitäh, Anonüümus!
ReplyDelete
Tänud piltide kiitmise eest!
Peatuste arv siiski peaks ulatuma 11-12-ni. Uued rongid hea kiirendusega, juurdevedu pole igal pool parim variant. Pigem tuleks rakendada varianti, kui 2-3 rongi peatuvad igal pool ja lisaks oleks mõni kiirrong. Olen varem liini läbi sõitnud rattaga ning uurinud kakohalike arvamusi. Ka nende kohta blogis teemad olemas.
Kiirrongid olulised nii kohalike kui matkajate jaoks.Ok,kahjuks minust pole nende suuremat andjat sest ei tunne antud piirkonda nii hästi(annan veel äkki valesid soovitusi :P ,küll aga ei kahtle ma hetkekski vähimalgi määral,et rongiliiklus on vajalik Valga-Koidula vahel. Selleks ei pea olema pikk ja suur rong,toodi meile päris mitu kahevagunilisi koosseise(kui ei eksi peast siis on neid lausa 6 koosseisu) mis saaksid sellel lõigul väga kenasti hakkama minu hinnangul! Just veeremi erinevus pikkusel annab väga hea võimaluse opereerida erinevatel liinidel just sobiva koosseisuga.Rongid on meil olemas,vaja nüüd ainult korralikku tahet,lisaks vaja raudtee korralikult korda teha,lisada vajalikud jaamad vajalikku kohta jne ning ongi aeg rongid taas liinidele lasta. Kindlasti peaks olema antud lõigul mõlemal suunal minimaalselt kaks reisi,vähemalt hommikul ja õhtul aga miks mitte turistide ja matkajate jaoks suvel(näiteks 1.aprillist septembri lõpuni) ka päevane reis kummaski suunas. Peatuste arvu kohta ei oska omalt poolt midagi soovitada,eks see tuleb välja selgitada koostõõs kohaliku rahva ja omavalitsustega. Niinimetatud "puki"/"teivas" jaamu igale poole metsa vahele pole küll vajalik teha aga käidavamates kohtades ja suuremates asulates a la Võru,Antsla jne peaksid peatused ikka olema võimalikult hea koha peal. Ei ole mõtet peatusel kuskil kaugemal kui seda ei kasutata ebamugavuse pärast ja seeläbi kannataks reisirongiliiklus ja siis on hea ametnikel õelda,et rong pole vajalik. Kui see asi korda teha siis tuleks kõigepealt alustada korralikult eeltõõst ja kõik vajalik üksipulgi läbi mõelda(ja seda koostõõs kohaliku piirkonnaga mitte kabinetivaikuses!) mitte umbropsu teha,sest selline asi tehakse aastakümmneteks ja kauemakski. Ehk siis 9 korda mõõda ja üks kord lõika stiilis. Meil kipub tihtipeale vahel just vastupidi asjad toimima,suure hurraaga tehakse valmis ja siis pärast seisab kasutult... Selline siis minu suht tagasihoidlik arvamus antud asjast.
ReplyDelete
..................................
Seejuures saaks neid kaheseid koosseise regulaarselt vahetada Koidula-Valga vahel. Tallinnast haakes neljane+kahene,Tartus lahti haakida,neljane Valgasse edasi ja kahene Koidulasse ning paar päeva Koidula-Valga vahet kahesel tõõtada ja siis Koidulast tagasi Tartusse ja seal uuesti kokku haakida ning Tallinna.Ja niimoodi igapäevaselt ning saaksid kõik kahesed kenasti antud liinil tõõtada ja ka hoolduses käia jne. Vaja lihtsalt ainult kokku sobitada rongijuhtide tõõajad ja koosseisude vahetused,hooldused jne.Tänud!
Igati nõus. Kuigi ronge paneks ma ehk rohkem käima. Näiteks oleks vaja vähemalt kolm korda päevas Riiast Peterburgi. See aga tähendab lisaks ka ümberistumisvõimalusi. Riia-Peterburi rong peaks peatuma ju kindlasti Võrus ja Antslas, ehk ka Piusal. Muu variandina peab arvestama ka ümberistumisi, iial ei tea, kuhu turist tahab minna. Koolid ja töökohad eeldavad, et mingisse linna peaks rong jõudma ikka enne kaheksat jne, seega, kahevaguniline edasi-tagasi süstimas hea variant. Üksiti saaks ehk normaalse liiklustiheduse kogu kolmnurgal, sest ka Valga ja Põlva vajavad paremat ühendust. Nii et paras ehk tavarong kolm ja kiirrong ka kolm korda päevas, pidades silmas ühendust Tallinnaga.
Nägin ka nüüd Koidula hoone ära-pole eluski seal käind, peaks ikka rohkem rongiga söitma hakkama:D:D
ReplyDelete