Blogiarhiiv

teisipäev, 1. märts 2022

SEPTEMBER + tänavavalgustusest 2020.

 

Neljapäev, 24. september 2020

Igalt poolt natuke.

 







































































 
 

Neljapäev, 24. september 2020

Niisama nipet-näpet.

 


On juba teada, et Pääsküla depoo asukoht on üks asi, mis paneb ronge tühjalt sõitma sadu kilomeetreid päevas ja sellega kaotame ka aega, mille säästlikul planeerimisel saaks ehk mõne rongi mõnele liinile rohkemgi lisada.
Aga vahel seisavad ka rongid pikalt. Nagu see Balti jaamas. Kõige mõttetum on muidugi rongi Koidulas seismine pool päeva. Selle asemel saaks erinevale kaugusele rongi panna sealsuunal 5x päevas käima.



Ohoh, Ülemistel nägin rongi aknast uhvosid! Või hoopis suur pilvekoletis?


Siia pidanuks ammust aega tagasi tulema bussijaam! Aga nagu ikka, Tallinna linnavõimu ega ka valitsust ei huvita! Selle asemel on pankrotiohus mõttetu koloss!
Kuigi oleks selge, et ühe auto asemel parkimismajas saanuks bussijaama puhul siin palju autosid maanteedelt ära!



Hea on muidugi, et linnaliinuide peatus perroonile maksimaalselt lähedal.


Ülemiste raudteetunnelist trammipeatuseni ei ole ikka veel märkigi kiosk/kohvik/tunnelist, mis üksiti oleks ka nagu ooteruum?



Või peaks nimetama raudtee ooteruumiks tinglikult Ülemiste Keskuse eeskoda? Kui muud ei suudeta teha, siis ehk püüaks keskusega tõesti kokkuleppele saada?





Rongile saamine siit igatahes lihtne. Piisaks korralikust infost, tualettidest ja kõik?


Hea kui on aitajaid. Iga kübeke on abiks!







Püha püss! Pole näinud selliselt kihutavat ratturit Balti jaamas, lausa perroonil! Kuplialune on mõnel ikka õite tühi!





Kas sobivad Kalamajja või mitte, aga huvitavad ja omapärased osa uusi maju siin on.


Siingi erinevad majad rivis. Ja kuigi ei saa öelda, et uued oleks kõik koledad, siis kandi ilmet muudavad nad igal juhul! Mis parata, mina eelistaks vanu, nende välimus on klassikaliselt stiilsed!



Trammipeatustes on aga endiselt sõiduplaanid kuskil mujal kui katusealuses.


See maja mu jaoks klassikaline pole, kuigi stiliseeritult justkui vanade järgi tehtud. Samas on üpris nunnu ja särtsaka värviga? Vaatama kutsub küll.


Erinevad needki ajaloolised majad, aga vist sobivad paremini kõrvuti?


Trammiga linna peale.


Korterelamud sadama piirkonnas on erinevad ja mingigi omapäraga. Väga kõva ehitus siin piirkonnas igatahes mitu aastat.


Sipsti jõudsin ümber istuda!



Väga hea on see, et Vabaduse platsi trammipeatus uues ja tunduvalt paremas asukohas.




Tööpäeva keskpaiku. Autodevool ei katke muidu kui vaid hetkeks ehk mõne foori punase tule ajal. Kuhu sõidetakse linnas keset tööpäeva nii palju?


Uuringutel käidud aga nagu lipsti. Eks mõne korra tuleb veel üht-teist teha, aga peaasi, et hoolimata tossamisest pidid kopsud jm seotu olema üliheas seisus! Arstilegi üllatuseks. Minule positiivseks uudiseks. Vererõhumuredest aga lahti ei saa ja need jäävad mõjutama endiselt ja üpris kõvasti. Aga hea, et sain ära käia.




Ühistranspordiga jõudsin varakult ja õnneks leidsin istepingi ka vilus. Oli ju tänagi kuigi tuuline veidi, siis ometi väga soe ilm!



No kui tossan siis tossan. Meeldetuletus aga tänavatelgi olemas, et meri algab minu ja sinu juurest. Ja looduse puhtus meist sõltubki. Vaatasin kahele poole, vähemalt poole km ulatuses polnud näha ühtegi prügikasti!





Võimas!


Et siin on joogivesi, saab aimu vaid päikeselisel päeval, kui keegi vett võtnud. Paljud käivad mööda, seda nägemata.


Miljoneid lilli Aafrikast jm ülikaugelt? On ikka keskkonnasõbralikkust siin näha?


Vanalinn oli aga üpris tühi. Kuid ilus nagu ikka.






30% soodust pole paha. 20-eurose hinna puhul on see üpris suur!?






Sügis aga tuleb vääramatult.....

 

Reede, 25. september 2020

Veel tänavavalgustusest.

 


Notsh, babulja!
Anekdoot anekdoodiks, aga tegin 3 pilti. Päris täpne neil olev valgustus ei ole, aga enam-vähem siiski. Kalamajas renoveeriti maja, selle ees kasvavad mitut liiki lehtpuud. Muidugi on suvel puud need, mis olenevalt kohast rohkem või vähem valgust varjavad, sh tänavavalgustust. Tegelikult on aga just siin puudu tänavavalgustuse post ja seetõttu on siinne hea näide, kuidas saanuks valgustuse tagada KORDADES odavam kui tänane tänavavalgustus on. Ulmefanaatikud soovivad tuumaelektrijaama ja nii huvitav, kui see ka ei ole, siis neile rääkida üleüldisest mõttelaadist püüda arendada SÄÄSTMIST on nagu hane selga vesi, mitte miski kohale ei jõua. Seega ei saa ka tõsiselt võtta neid, kes räägivad ülepaisutatult vajadusest aina rohkem elektrit toota!

Siin võinuks vabalt minna seda teed, et kokkuleppel Põhja-Tallinna linnaosavalitsusega leida kaasaegne majavalgustus. Spetsiaalselt sobitatud valgustid saaksid isegi suure vahemaaga trepikodade vahel paigaldada nii, et need valgustanuks PIISAVALT treppi, juurdepääsuteed ja lähikõnniteed. Kui vaja, saanuks ka lisavalgustitele mõelda, mis kõigele muule lisaks võinuks olla nii ilu lisavad kui ka vähem liikluses juhte häirivad. Kindel on see,, et saanuks teha TASEMEL. Ja mis veel olulisem, sääst (maksab küll majaühistu ehk kinnistuomanik, aga see kulu pea olematu) oleks tohutu! Jäävad ära valgustuspostid, kaablid, ühesõnaga tuhandeid tonne betooni, metalli jm. Hooldus ja valgussüsteemide juhtimissüsteemide kulud praktiliselt kaoks ära! Linnaosavalitsus aga niisama sõrmenipsuga seda teha ei saa! Selleks on vaja muuta seadusi, kuigi katseliselt saaks ju ikka midagi teha?

Kahjuks on aga kõik poliitikute taga kinni, keda vastavate seaduste kehtestamine ei huvita mitte raasugi! Maksumaksja ja keskkond on kõige vähem olulised asjad, eks ju!



Nii saavad kõrtsikülastajad  endiselt käia nurga taga pimedas vett laskmas.... 
Kus aga on paljuräägitud valgustugevuse nõuded? Kus pole, seal pole ka vaja ja kõnniteed halvasti valgustatud? Ja mõelda vaid, kui valgustid on ikka tänava mõlema poole majadel!?

Minu jaoks on täiesti mõistetamatu, kuidas mitte kedagi selline sääst ei huvita ja raha kulutatakse küll justkui kaasaegse tänavavalgustuse paigaldamise peale, tehes seda kümneid kordi kallimalt kui võiks.

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar