Blogiarhiiv

esmaspäev, 7. märts 2022

Praamid kubisevad poliitikutest, ükski ei soovi ÜT parandada, KE valetab ja video Hiiu vallavolikogu istungist. Aug 2021.

 

Laupäev, 7. august 2021

Praamid kubisevad poliitikutest!

 

 
Päris äge! Kas enne valimisi jõuavad veel paljud poliitikud parvede ja isegi bussidega sõita?
 
Liini "avas" vist president Kaljulaid, kel nüüd plaan kahjunõue esitada. Seejärel juhtusin lugema uudist, kuis Hanno Pevkur sõitis bussiga ja parvega Hiiumaale. Kuidas asi edenes ja kas jaksu jätkus ka tagasisõiduks?

Taavi aas sõitis autoga Rohukülla ja parve ning bussiga edasi. Pidi saama küll, mis sest, et selle varainadiga kuidagi saab, täielikult ühistranspordiga sõites mitte nii hästi!

Nüüd kihutas Hiiumaale Marko Pomerants. Uhked kommentaarid sõidust, kuigi muigama ajab veidi...

Kes järgmisena? Hiiumaa ja Saaremaa poliitikutelt pole eriti kuulda, kuidas nemad sõidavad. Ehk pole vaja oma valijate ees sellega kiidelda, otsitakse muid võimalusi? Kuidas üks taris saarele majandusministri, teine remontis palehigis Tõllu...

**************

Jaak Madison läks puhkama, seda politiseerimata.

Aga selgus, et Pomerants itsitas, et tema läks kahe autoga, ühes tema, teises lätu. Nojah, ega ekskeskkonnaministrist polegi rohkem liita, isamaalane, ühistranspordi vastane ju...

 

 

Reede, 6. august 2021

Video Hiiu vallavolikogu istungist, Taavi Aas.

 

 
Taavi Aas sammus Rohukülast parvele, Heltermaal istus bussile ja sõitis kodukohvikute päevale ning sõi seal kalatoite..
 
Vallavolikogus esinedes jätkas Aas juttu sellest, kui raske on saarlastel, eriti seetõttu, et nädala sees sõidab seal Regula. Hiiumaale saab aga sõita ka nii, et tulla jala parvele, ta ise kontrollis! Vot nii!

Toomas Kokovkin (SDE): Tundub, et parvlaevaühendus on orienteeritud autodekesksena. Millal saab asjad nii kaugele, et siduma hakatakse ÜT - rongid Rohukülasse, busside sidumine.
Aas: on kommertsbusse, on maakonnaliine ehk avalikke liine. Leping TS Laevadega lõpeb 2026, 4 aastat enne tuleb ära otsustada, kas osta laevad välja jne. Kuid kui ka laevad kuuluks riigile, siis operaator valitakse hanke korras. Laevaga tulles nii tore, et bussid on ees, sõidavad kahes suunas. Mitte otse, aga ehk väikeste põigetega.
(Ah sa mait, kuidas ta küll saab seda väita? Minu teada teps mitte pole iga parve puhul busse kahes suunas!?). Loodetavasti saab ära teha peagi ka otsuse uue parvlaeva ostuks.
NB! Saaremaa bussiliinide ühendamisest ei sõnagi!

Tarmu (nime ei saanud selgelt aru):
Kui tellite uued laevad, siis tellida 2 uut laeva, et tipptundidel parvede sagedus oleks suurem.
Aas: Mõtte võtame kaasa, saaks ühegi...

Aivar Viidik:
Hiidlaste pahameel seotud sellega, et kehtiva liiniveolepingu järgi peaks asenduslaeva otsima sama liini jaoks, kus midagi juhtub. Kõige olulisem see, mida me oleme õppinud! Mida Hiiumaa jaoks see kriis õpetas?
(Hm, Hiiumaa jaoks peaks Viidik endalt küsima, mida õpetas!? Busside kohta ta küll on jätkuvalt vait).
Aas: Igast kriisist on midagi õppida. Ilma Regulata ei saaks vist ka siis kui uue laeva saame

Edasi läks igavamaks, kõvasti igavamaks kui "Naabriplika"!

Artur ...: Tulite parvega ja oli ka vabu kohti. Jah, jäetaksegi tulemata ja sellest ka vabad kohad (tegelikult mitu postitust, et Regula jättis mitmel korral osa kohti tühjaks ja autod maha)..
Aas: Hiiumaale tulijate arv kasvas ka sel aastal, TS Laevad öelnud, et kõik veetakse üle. Kui keegi kannatanud kahju, siis seda peab tõestama. Kuid üleveetavate hulk on kasvanud.Oleme vaadanud, kuidas sõitjate arv on aastate lõikes. Augustis hakkab Hiiumaal vedude arv vähenema, järsult. 2019 kohvikutenädalavahetusel oli arv langenud 4000 võrra ehk sõltub eelkõige kalendrist sõitjate arv.

Tarmu ...: Kahjud on ja need tulevad hüvitada. Mitte TS Laevade poolt. 
Aas: Kõigepealt paberile panna.

Viidik: Kui laevad välja ostetakse, on sääst 120, kuid maksta tuleb kinni ka TS Laevade kasum. Kuidas seda selgitada?
Aas: Rehkendused olenevad aastas, ka 2026. Tallinna Sadam börsiettevõttena eeldabki kasumit. Tema aga ei olnud otsuste juures laevade ostulepingu sõlmimise ajal.
Viidik: kuna tegu ikkagi regionaalpoliitikaga, siis kasumlikkus on kummaline .Aas: Ma olen täiesti nõus, et ühistransport peakski olema riigi või omavalitsuse korraldada! Viidik olla ses arvamus justkui keskerakondlane.
 
Tohhoo, tillae! (Noku imestavas käändes). Äsja jagasin lõustaraamatus postitust, kus Kagu-Eestis järjekordne hange bussiliikluse korraldamiseks. Mitte ühtegi korda pole ma näinud ega kuulnud, et Taavi Aas või keegi teine oleks rääkinud tegevusest selle pirdurdamiseks!
 
Antti (ma arvan, et Leigri) (KE): me ... ettepanekud... õppinud .... üheskoos....budem zhit druzhno.... bla-bla-bla.... 
 
Aas: (kingiks raamatud), kuna ma lähen jala, siis ma jätan äkki raamatu siia.
 Miks mitte raamat viia Heltermaa sadama reisiraamatukokku? Seda veel küll ei ole, aga hiidlased ju ka on õppimisvõimelised? Tegelikult oma tegematajätmistest ei tahtnud nad mitte rääkida, nagu ka Antti Leigri. Keskerakond ju kiidab oma ühistransporti ja rõhutab pidevalt, kuidas sellega tegeleb.
 
Üldiselt aga suhteliselt mõttetu kohtumine. Volikogulased saavad küll näidelda, kuidas inimeste eest seistakse, aga peale Kokovkini rääkisid kõik suhteliselt tühja juttu. Paraku see ei rõõmusta, kuigi võiks. Nimelt, sotsid on ühed suuremad ühistranspordist rääkijad kõikjal (enne valimisi). Kuid kuskil, eelkõige Kagu- Eestis pole 10+ aastaga mitte midagi ära tehtud. Kui välja arvata kohatine bussiliikluse halvendamine. Kõikides sotside osalusega vallavalitsustes pole lootust ka huvi näha... 
 
********************************* 

Esimese asjana peavad hiidlased aga ise tööd tegema. Tuleb taotleda lisarahastust ja muuta bussivõrku. 

Selle "põhjaks" peaks olema 4 ringliini mõleamas suunas, veel parem kui isegi 5-6. 
 
Seejärel panna paika Kärdla - Käina - Kassari liinid ning vastavalt sellele, kui palju praegu on sõitjaid Emmastest Käina suunalt Kärdlani (kui on ringliinid, võidakse sõita rohkem ka Kõrgessaare kaudu?), lisada ka Emmaste - Käina - Kärdla busse. Kui ringliinidega väheneb Emmastest Kärdlasse Käina kaudu sõitjate arv, võib mõnel juhul tagada Käinas ka ümberistumisi ringliinidelt Kärdla bussidele. Kõik oleneb, milliseks kujunevad sõitjate arvud uue võrguga.

Edasi juba n.ö. juurdeveoliinid nagu Kõpu suunal vm. Põhiline, võimalikult ühtne sõiduplaan aasta ringi, mõnevõrra vähemas mahus ehk talvel.

Tööle, seltsimehed, igatahes! Ma vaatan nüüd M-Klubi, see asjalikum...

********************************

Oma vaatenurga esitlevad ka Georg Linkov ja Anney Veevo Isamaa erakonna poole pealt.

 
Jutt juhtunust on veidi konkreetsem ja esimest korda juhtusin kuulma, et viga võib olla ka ümberehitustest tekkinud süsteemide kokkusobimatusest.
Annely Veevo mainib sedagi, et parvedel peaks olema üks olulisemaid aspekte piisav tihedus, mis rahuldaks vajadused. Edasi valgus jutt küll veidi laiali, a la kultuuriüritused olulisemaks aastaringi, rohkem elanikke Hiiumaale jne.
Muide, ujulad on väga suured kuluartiklid ning kahe suure ehitamine hõreda asustusega saarel võib osutuda karmiks. Muidugi oleks tore, kui ka Kärdlas oleks ujula, aga spaa asukohaks sobiks sel juhul Käina/Kassari piirkonnas. Huvitav tähelepanek aga Annely Veevolt - hiidlased oleks justkui need, kes väga oma saarel ringi liikuda ei taha, sh ka teise kohta ujulasse minna. Kindlasti on siin mingi osa ka viletsal bussiliiklusel. Kuid sellest mitte sõnagi, ei mainitud arengute ega tulevikuplaanidega seoses. isamaa on jätkuvalt erakond, keda ühistranspordi tasakaalustatud areng ei huvita.


2 kommentaari:

  1. Komm Hiiumaa FB-st. Kairo.
    Ajab naerma, aga samas kurb!:

    Ei jätke naljad armsad inimesed mis bussivõrk! 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ Koroona puhul kõigile ühe maskiga, transpordi puhul kõigile ühe bussiga - sest kõigil ju üks jumal ka, ja saab hakkama? 😇😇🤦‍♀️🤦‍♀️ Aga kui tõsiselt siis Hiiumaal unustame bussid! hõreasustuses unustame bussid! Tallinn on pool miljonit inimest ja ei saada inimesi autodest bussidesse 🤦‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️. Ärka, poliitikuke! Paar autot-minibussi nõuderezhiimis liiklema - ja ongi kogu "ühistransport" mida vaja. 🤷‍♀️🤷‍♀️ Hiiumaale ka ei tulda võimalikult enamate inimestega ninapidi koos istuma. Tullakse eralduma! Mina ja loodus! Meie saamatud erakonnad ja nende ministrid ei tohi endi tegematajätmisi ja oskamatust lükata KOV või kodaniku õlule. Mitte bussiühendust aga praamiühendust on vaja parandada! See pole ainult raudvaras kinni - kui palju on tehtud tööd voogudega? kauba eelispäevad, kohalike eelispäevad, turismi eelispäevad 🤷‍♀️🤷‍♀️ saarlastega suurürituste kooskõlastamine, mõni kuu on väga tihe aga kas peab olema? Kas kõik peab suvel toimuma kui on niigi ilus ilm ja võib ka lihtsalt rannas peesitada, aga oktoobris nt enam ei peesita samas kui sügisloodus on ju imeilus! Miks mitte sügiskohvikute päevad, kui õues kallab ja seal midagi teha pole? Nutikusega on ikka kitsaskohtadest üle saadud. Kuid praktilisemaks plaanis ka - no tehke see Saaremaa sild ära - kuidas seda ei saa tehtud?? Mina siin just nagu arengumaal, aga tulge lennake Kairosse rentige auto - ja lennake! Mööda tuttuusi 8realisi tasulisi kiirteid põhjast lõunasse ja idast läände ja Kairo ümber kolmekordselt ringteel! Lust on liikuda. Aafrikas. Viimase u 5 aastaga seejuures - täiesti uus üldhõlmav teedevõrk, võeti eesmärgiks ja tehakse müdinal. Jah mastaabid rahvaarvu mõistes on teised kuid kas ka riigitulu mõistes? 🧐 Tegemisjulguse mõistes? Lõpetage kügelemine ja tehke ära ja saame hakata teenima ja tagasi maksma 🤷‍♀️🤷‍♀️. Aga ikkagi läheb aega ja seniks - kas ei peaks tooma Hiiumaa parvlaevaühenduse käsutamise Hiiumaa alla? 🤷‍♀️🤷‍♀️ Kes vajab see ise käsutabki nagu oskab ja heaks arvab. Üksteisele saab siis ikka appi minna, kui on põhjendatud ja võimsust üle jääb. Kuid ei saa vägisi ära viia, ei saa korduda sellist nalja et ÜHEST SEGADUSEST TEKITATAKSE ISE KAKS SEGADUST - ühe saare asemel mõlemal saarel! 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ Numbrid ei mängi siin mingit rolli, Saaremaa on muidugi suurem kuid just sellepärast seal kauem paigal püsida on palju lihtsam. Ta on piisaval määral isevarustav, ja süvasadam on ju ka. Sinna pandagu Tallink käima ja palju need Tallinkid korraga peale võtavad? 🧐 Ooperikruiis Saaremaale - ei näinud sellist toodet! 🤷‍♀️🤷‍♀️ Poisid panevad ka rutiini, muidugi tugevalt teevad ja ei taha midagi öelda. KUID. Kas aeg pole küps oma rahva ja kalda paremaks teenindamiseks? Inimesed kügelevad kodudes, taskud täis lennupiletitest kulutamata raha 🤷‍♀️🤷‍♀️. Ometigi väike riik ja sa saad igale inimesele praktiliselt helistada või minna köögiakna taha. 🤷‍♀️🤷‍♀️ Rohkem tegevusjulgust ja tahet ja paindlikkust! Tahan ja teen ja leian võimaluse teha nagu tahan! Mitte et oi seda ei tohi seda ei või ja seda ei saa. Meie teeme seadused ja reeglid mitte reeglid ei tee meid. Olgu peale. Üks kord võib juhtuda, ikka juhtub ja tol juhtumise momendil keegi polnud targem. 🤷‍♀️ Kuid nüüd tuleb juhtunust õppida!

    Vasta
  2. Ma siiski kommenteerin. Vastuseks Hiiumaa vallavalitsuse "nõunikule":

    Ma pole poliitikuke. Seda esiteks. Teiseks, Tallinnas saab küll, kui tahetakse.
    Muidugi on koroonal oma mõju, aga see ei kesta igavesti. Ja huvitav muidugi lugeda, kuidas inimesed aru ei saa, et tullakse ka seljakotiga, eraldust otsima? See ei sega ju bussiga sõitmast?

    Parandada tuleb ühistransporti, mitte ainult bussi või ainult praami. ja ei maksa unustada, et kuigi poliitikute laiskuse tõttu venib rongi jõudmine Rohukülla veel pikalt, siis ka sel hetkel, kui see jõuab, sõidetakse. Vajadusel siis ka Hiiumaal bussiga, kui kohalikud seda liiklust ära ei solgi täielikult!

    Nutikus on oluline asi, kuid kommentaarist ei näe seda kuskil. Eestis on juba täna puudus loodusvaradest ja maailmas ükski kaine mõistusega asju võttev inimene neid megaprojekte ei tee, vaid püüab säästlikumalt läbi ajada. Egiptus ja Kairo on kuidagi võrreldav näide? Mnjaa....

    Kuidas neäb välja loodusele tagasimaksmine???

    Parvede käsutamine Hiiumaa alla? Kas spestialistid tulevad Egiptusest või Süüriast? Kohapeal ei saada ju bussiliikluse elementaarsest loogikast aru!

    Kuid nõus, et Hiiumaad nii hädasse jätta, igal nädalavahetusel Saaremad eelistades, ei ole kuidagi aus! Ning iseenesest on süvasadam täiesti arvestatav variant, kuigi pooleldi hädapärast.

    Õppida tuleb kodus kügeledes aga tõesti. Aga ei suuda ju?

     

     

    Laupäev, 7. august 2021

    Haapsalu linn, Saue ja Lääne-Nigula vald ei soovi ÜT parandada.

     

     
    Urmas Sukles , Innar Mäesalu, Mikk Lõhmus , Andres Laisk milliseid ettepanekuid ja kellele olete teinud kohalike liinide liitmiseks, et tagada kordi päevas bussiühendus ROHUKÜLA - TURBA JAAM - TALLINN.
    SÕIDUPLAAN:
    Selguse mõttes lisan siia ka Rohuküla - Turba suuna busside võimalikud ajad. Ka kommertsliinidega osaliselt samal ajal, ainult aeglasema sõiduajaga. Talvel neid ju vähem ja osadel nädalapäevadel? Muidugi saab need ka välistada, tegu on võimalike variantidega! Läbi Linnamäe on osa busse hetkel siin vaid seetõttu, et Turbast Rohukülani jääb mõnevõrra tavasõiduajast 1h 20 min aega üle, selle muutmiseks on vaja koostööd Elroniga. Koostöö vajalik ka siis, kui on soov varahommikuse bussiühenduse järgi Tallinnast E-L ning hilisõhtuse järgi Rohukülast Tallinna. Muidugi eeldab see ka Hiiumaa poolset töötegemist. Ühtlasi sobituvad need bussituuridega, kuid ühe bussi puhul eeldab
    Selle sõiduplaani variandi järgi on bussiliinide teenindajaks Harjumaa läänesuuna operaator, sest alustada tuleb sealtpoolt, bussituuridena.
    Kiirbuss tähendab vähem peatusi ehk ka mittesõitmist Haapsalus läbi Kalda ja Holmi peatuste vms, sõiduaeg Tallinnast, olenevalt bussist, Rohukülani 1 h 40 min - 2 h 40 min.
    Rongide puhul aluseks praegune sõiduplaan, aga kõik on võimalik. Turbas ümberistumise aeg umbkaudne 5-15 min. HIIUMAA VÕIMALIKUD LISALIINID ON KOMMENTAARIDES lingis.
    Rohuküla - Turba Jaam - rongi saabumine Tallinna
    8.00 - 9.20 - 10.30. E-L
    10.00 - 11.20 - 12.30 (Kiirbuss)
    13.00 - 14.00 - 15.10
    15.55 - 17.15 - 18.30
    19.10 - 20.45 - 22.10 *
    22.00 - 23.00 Täna pole - 23.40 (Kiir, nii buss, kui rong)
    *Läbi Linnamäe
    Tallinnast rong - Turba Jaam - Rohuküla
    Täna pole, oleks. 4.40 - 5.20 - 6.20 (Kiir nii buss kui rong)
    7.30 - 8.45 - 9.45 (Kiirbuss)
    10.00 - 11.15 - 12.45 *
    13.30 - 14.45 - 15.45 (Kiirbuss)
    15.50 - 17.10 - 18. 45 *
    19.10 - 20.25 - 21.45
     
     
    Küsimused ei saanud vastust. 

    Esmaspäev, 9. august 2021

    Keskerakond - tasuta kõigile? Vale!

     

     
    2019.
     
     Keskerakonna juhatus kinnitas riigikogu valimisplatvormi punkti, mille järgi pealinnas ja ka mujal kohalikes omavalitsustes peavad kõik Eesti inimesed saama ühistranspordis tasuta sõita vaatamata sissekirjutusele.

    Loe pikemalt: https://www.logistikauudised.ee/uudised/2019/01/10/keskerakonna-valimislubadus-tasuta-uhistransport-koikjale-ja-koigile

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar