Blogiarhiiv

Teisipäev, 22. märts 2022

Jõgeva vald teavitab bussiliikluse muudatustest ning hea kõrval tulemuseks käkk!

 

 
Pidin istuli kukkuma, sest päeval just viskasin pilgu peale ja Jõgevamaa uutest muudatustest polnud kippu ega kõppu! Ja nüüd valla lehel teave ja veel kui pikalt! Huvitav, mis ja kuidas...
 
 
📌Lähiajal toimub Jõgevamaa bussiliikluses rida muudatusi. Uued sõiduplaanid on leitavad ühistranspordikeskuse kodulehelt ja peatus.ee-st.
🚌 Liin 110 Rakvere–Tudu–Rannapungerja–Mustvee–Kallaste teenindab reisijaid kuni 31.03.2022. Alates 1.04.2022 ei ole liin enam käigus, st et jäävad ära väljumised Rakverest, Rakvere raudteejaamast ja Kallastelt.
 
Mida? Minu teada oli vähemalt mõnda aega tagasi sel liinil üpris palju reisijaid!? Kas nüüd enam mitte? Mis põhjusel see liin kaob, eriti kui arvestada, et Kallaste kant on niigi Tallinna suuna sõiduvõimaluste suhtes mitu tagasilööki saanud? Kes selle otsuse tegi? Kas Taavi Aas, kelle sõnul eeltasutud bussiliinid ei kao kuskil? Isamaa ja reformierakonna poliitikud kuskil "tagatubades", et saada rahuldust kesikutele "ära panemisest"?
Tegelikult on vaja liinile 110 hoopis lisada 2 bussi, Rakvere Jaam peatusest kl 12.39 ja 15.55 ning Kallastelt tagasi saabumisega Rakvere Jaama kl 12.10 ja 15.35.
 
📌Alates 1.04.2022 muutuvad järgmised sõiduplaanid:
🚌 Liin 191 Jõgeva–Kuremaa–Palamuse–Tabivere–Tartu väljub Jõgevalt 5 minutit hiljem, st 08.10 ja jõuab Tartu bussijaama 09.25.
 
Teine uudis juba hoopis meeldivam! Nimelt, siiani oli just sel kellaajal mitme bussiga probleemid, mõlemat pidi ümberistumised sisuliselt võimatud. Nüüd jääb mõlema suuna rongidelt aega 6-7 minutit, mis minimaalselt vajalik. Tegu pole küll Mustvee otsebussiga, küll aga saab rongidelt selle bussiga Kuremaale, Palamusele jm. 
 
🚌 Liin 206 Jõgeva–Laiuse–Sadala–Torma–Mustvee on käigus iga päev (va riigipühadel), varasemalt oli liin käigus E–L. Väljumine Jõgevalt on muudetud 10 minutit hilisemaks: väljub 11.10 ja jõuab Mustveesse 12.05.
 
Hm, imelik, ka sellele bussile jõuab nüüd (Tallinn - Tartu) rongilt! Ja mis veel olulisem, buss käigus ka pühapäeval, kui varasemalt Mustvee - Jõgeva ühendused olid just pühapäeval kõige hullemad! Pühade ajal küll endiselt Jõgevamaal sõita ei saa, aga see tundub nüüd juba väikese murena.
 
🚌 Liin 207 Mustvee–Torma–Sadala–Laiuse­–Jõgeva on käigus iga päev (va riigipühadel), varasemalt oli liin käigus E–L. Buss väljub Mustveest 13.00 ja jõuab Jõgevale 14.00.
 
Selle bussi aeg kahjuks ei ole muutunud, küll aga käigus ka pühapäeviti. Jõgeval ronge oodata tuleb pikalt. 
 
🚌 Liin 213 Mustvee–Torma–Sadala–Laiuse–Jõgeva väljub Mustveest 15 minutit varem, st 10.00 ja jõuab Jõgevale 10.58.
 
Tallinna rongile ei jõua, küll aga Tartu rongile (aega 6 min) 
 
🚌 Liin 226 Mustvee–Raadna–Mustvee–Kallaste väljub Mustveest 10 minutit hiljem, st 16.25 ja jõuab Kallastele 17.42.
 
Imelik, bussi ei leia peatus.ee ei Mustvee - Raadna ega ka Mustvee - Kallaste otsinguga? Peale pikka pusimist ikkagi leidisin ja siinkohal peaks täpsustama, et Mustveest väljub buss kaks korda ehk siis uuesti 17.13.
 
🚌 Liin 227 Mustvee–Avinurme–Lohusuu–Mustvee väljub Mustveest 10 minutit hiljem, st 12.10 ja jõuab tagasi Mustveesse 13.12.
 
 Hea, et Avinurmegi suhtes on mingeidki positiivseid arenguid!
 
🚌 Liin 236 Mustvee­–Kallaste–Mustvee väljub Mustveest 5 minutit hiljem, st 15.20, Kallastelt 15.55 ja jõuab Mustveesse 16.23.
 
 Kuigi ebamugavamalt, kahe ümberistumisega ja läbi Avinurme saab siin nüüd sõita hädakorral Tallinn - Kallaste ehk et Tallinnast rong Jõgeval 13.39, buss väljub 13.45 ja saabub Mustveesse 15.12 ja edasi kallastele buss 15.20. Keeruline, reisijatele ebamugav meelde jätta jms.
Huvitav, mis juhtunuks kui buss sõidaks Jõgeva Jaam - Luige - Mustvee - Luige - Avinurme - Luige - Mustvee? Tegu 4 km lõiguga ehk et 
a) saanuks kiiresti Mustveesse ja
b) tekiks ringliin ja bussiga saaks mitte ainult sel ajal Avinurmest Mustveesse vaid ka vastupidi?
 
 On küll sel ajal liin 65 läbi Avinurme Rakveresse, aga ehk võinuks see hoopis Lohusuu kaudu sõita? Või siis hoopis liin 236 sõidaks Jõgeva - Mustvee - Lohusuu - Avinurme - Mustvee?
 
🚌 Uus liin 239 Mustvee–Kallaste–Mustvee on käigus tööpäeviti (välja arvatud riiklikel pühadel ja suvisel koolivaheajal). Buss väljub Mustveest kell 7.05 ja 14.15 ning Kallastelt 7.40 ja 14.50. Tagasi Mustveesse jõuab buss 8.10 ja 15.20.
 
Mnjah. Taas Tallinna ühendusteks see võimalusi Jõgeva kaudu ei anna. Miks ikkagi ei saa tagada kokkuliidetud liine Kallaste - Mustvee - Jõgeva? Kas Mustvee ja Kallaste vahel peavad ikka eraldi bussiliinid olema, sest Kallaste sobiks ju igati nn sõlmjaamaks (ümberistumisteks) ka Alatskivi suunalt Tartu - (Varnja) - Alatskivi -Kallaste bussiliinidelt?
 
🚌 Liin 237 Mustvee–Lohusuu–Avinurme–Jõgeva on lisaks esmaspäevale ja kolmapäevale käigus ka reedeti (v.a riigipühadel). Buss väljub Mustveest 8.30, Lohusuust 8.44 ja Avinurmest 9.10 ning jõuab Jõgevale 10.07.
 
Rongidele ümberistumiseks ei sobi liin kellegi jaoks. 
 
🚌 Uus liin 237A Mustvee–Lohusuu–Avinurme–Jõgeva on käigus pühapäeviti (ka riigipühadel, kui riigipühale järgneb tööpäev). Buss väljub Mustveest 9.00, Lohusuu kooli juurest 9.15, Avinurmest 9.33 ja jõuab Jõgevale 10.25.
 
 Jõgeval rongile ümberistumiseks aega 16 min.
 
🚌 Liin 238 Jõgeva–Avinurme–Lohusuu–Mustvee on lisaks esmaspäevale ja kolmapäevale käigus ka reedeti (v.a riigipühadel). Buss väljub Jõgevalt 13.45 (varasemalt 13.40), Avinurmest 14.42, Lohusuu kooli juurest 14.57 ja jõuab Mustveesse 15.12.
 
See siis ülalmainitud buss, mis hädakorral sobib isegi kallaste inimeste jaoks. Rong saabub Jõgevale 13.39, bussile istumiseks aega 6 minutit. 
 
🚌 Uus liin 238A Jõgeva–Avinurme–Lohusuu–Mustvee on käigus pühapäeviti (ka riigipühadel, kui riigipühale järgneb tööpäev). Buss väljub Jõgevalt 15.00, Avinurmest 15.55, Lohusuu kooli juurest 16.10 ja jõuab Mustveesse 16.25.
 
Jõgevale rong Tallinnast saabub 14.55, ümberistumiseks aega 5 min. 
 
Midagi Mustvee suuna jaoks paremaks muutus ja seda on hea näha, aga siiski, võimalusi oleks rohkem. Sh ka busside õige marsruut Jõgeval ehk Jõgeva Jaam - Piiri - Tähe - Jõgeva Alevikutee - ... peatuste kaudu. Nii nagu praegu nt liin 238 ka sõidab, ainult, et kaks peatust, Tähe ja Jõgeva Alevikutee on veel tegemata! Nüüd on nende peatuste tegemine eriti oluline.
 
Siin need varempakutud võimalused, aga tõesti olen rõõmus, et osagi täide viidud ja tänud selle eest
 
 
 
 
🚌 Liin 432 on uue marsruudiga: Põltsamaa–Pisisaare–Kütimäe–Pisisaare–Põltsamaa (varasemalt Põltsamaa–Pisisaare–Põltsamaa). Buss sõidab pühapäeviti Pisisaarest 14.27 edasi Kütimäeni reisijate olemasolul või tellimise alusel. Tellimus esitada väljumise päeval telefonil 776 0321.
🚌 Liin 483 on uue marsruudiga ja täiendava väljumisega: Põltsamaa–Kamari–Umbusi–Annikvere–Põltsamaa (endine marsruut Põltsamaa–Annikvere–Umbusi–Annikvere–Põltsamaa). Liin on käigus pühapäeviti ja kaks korda päevas: 13.20 ja 15.55 väljumised Põltsamaalt, 13.30 ja 16.05 väljumised Kamarist, 13.38 ja 16.13 väljumised Umbusist ning Põltsamaale saabumised vastavalt 13.52 ja 16.27.
 
Miks mitte Puhu Rist - Umbusi - Puhu Rist? Täiendav väljumine muidugi tore.
 
🚌 Liin 484 on uue marsruudiga: Põltsamaa–Kamari–Umbusi–Annikvere–Põltsamaa (varasemalt Põltsamaa–Annikvere–Umbusi–Annikvere–Põltsamaa). Buss väljub Põltsamaalt 6.40, Kamarist 6.50, Umbusist 6.58 ja jõuab Põltsamaale 7.12.
🚌 Liin 487 Põltsamaa–Annikvere–Umbusi–Annikvere–Põltsamaa on uue marsruudiga ja lisanduvad uued peatused: varasemalt suundus buss Annikverest Andrese tee suunas, nüüdsest suundub buss Annikverest Nõmmele, edasi Kalikülla, Umbusi tee peatustesse ja seejärel Umbusisse.
 On positiivseid muutusi ja see rõõmustab. Kui igakuiselt saaks ka mõne liini kaupa asju korda, oleks lootust!

**********************************

Tekst Jõgevamaa ÜTK kodulehel:

1.04.2022 muutuvad järgmised sõiduplaanid:

  • Liin nr 191 (Jõgeva - Kuremaa - Palamuse - Tabivere - Tartu) - muutub väljumisaeg lähtepeatusest 5 minutit hilisemaks;
  • Liin nr 206 (Jõgeva - Laiuse - Sadala - Torma - Mustvee) - muutub väljumisaeg lähtepeatusest 10 minutit hilisemaks, liin alustab väljumist ka pühapäeval;
  • Liin nr 207 (Mustvee - Torma - Sadala - Laiuse - Jõgeva) - lisandub väljumine pühapäeval;
  • Liin nr 213 (Mustvee - Torma - Sadala - Laiuse - Jõgeva ) - muutub väljumisaeg lähtepeatusest 15 minutit varasemaks;
  • Liin nr 226 (Mustvee - Raadna - Mustvee - Kallaste) - muutub väljumisaeg lähtepeatusest 10 minutit hilisemaks;
  • Liin nr 227 (Mustvee - Avinurme - Lohusuu - Mustvee) - muutub väljumisaeg lähtepeatusest 10 minutit hilisemaks;
  • Liin nr 236 (Mustvee - Kallaste - Mustvee) - muutub väljumisaeg lähtepeatusest 5 minutit hilisemaks;
  • Liin nr 237A (Mustvee - Lohusuu - Avinurme - Jõgeva) - uus liin väljumisega pühapäeviti ja riigipühadel kui riigipühale järgneb tööpäev;
  • Liin nr 237 (Mustvee - Lohusuu - Avinurme - Jõgeva) - uus väljumine reedeti
  • Liin nr 238A (Jõgeva - Avinurme - Lohusuu - Mustvee) - uus liin väljumisega pühapäeviti ja riigipühadel kui riigipühale järgneb tööpäev;
  • Liin nr 238 (Jõgeva - Avinurme - Lohusuu - Mustvee) - uus väljumine reedeti, väljumine lähtepeatusest 5 minutit hilisem;
  • Liin nr 239 (Mustvee - Kallaste - Mustvee) - uus liin väljumistega tööpäevadel, v.a suvisel koolivaheajal;
  • Liin nr 432 (Põltsamaa - Pisisaare - Kütimäe - Pisisaare - Põltsamaa) - liini marsruudi muutus - Pisisaarelt suundub liin Kütimäele, kuid liin sõidab Kütimäeni tellimuse alusel või reisijate olemasolul;
  • Liin nr 483 (Põltsamaa - Kamari - Umbusi - Annikvere -  Põltsamaa) - muutub liini marsruut, liin suundub Põltsamaalt Kaarlimõisa suunas, liini lõppmarsruut jääb samaks. Lisandub uus väljumine kell 13:20;
  • Liin nr 484 (Põltsamaa - Kamari - Umbusi - Annikvere - Põltsamaa) - muutub liini marsruut, liin suundub Põltsamaalt Kaarlimõisa suunas, liini lõppmarsruut jääb samaks;
  • Liin nr 487 (Põltsamaa - Annikvere - Umbusi - Annikvere - Põltsamaa) - muutub liini marsruut, liin suundub Annikverelt Nõmme peatusesse ning sealt Kalikülast Umbusi tee peatusesse.
Liin nr 110 (Rakvere rdt jaam-Tudu-Rannapungerja-Mustvee-Kallaste / Kallaste-Mustvee-Rannapungerja-Tudu-Rakvere rdt jaam) teenindab kuni 31.03.2022 ja alates 01.04 enam ei teeninda.

Kes otsustas aga liin 110 sulgeda, seda ei räägita? Omavalitsused vait, meedia vait ja .... valimisi pole ka kahjuks tulekul. Tõelised elu edendajad ümberringi!

***************************************

Siia nüüd kopeeritud ka Eestimaa Blogi 3. osa (vaatamisi 132 889) postitused, aastast 2020 ja paar postitust Eestimaa Looduse Blogist (vaatamisi 112 021). Blogi külastuste arv tänase päeva seisuga ehk 05.03.2022. Aga kui juba siis juba, kopeerin siia nüüd ka kõik 2021. aasta postitused, et järgmisest kuust nendega teid rohkem ei tüütaks.
Siinse osa külastuste arv, justkui kingitusena juubeliks, on jõudnud järgmise ümmarguse numbrini - 400 083!

Saan teid järjekordselt vaid tänada ja loodan ka, et vahel olen olnud kirjutistega abiks, olgu siis info jagamise poolest, tutvustades meie vaatamisväärsusi ja vahvaid üritusi vms! Blogis VABA EESTIMAA AJALEHT on 17.02.2022 seisuga paljude autorite lugude lugemisi olnud aga 128 768.
 

Klikates siinsetele pealkirjadel, jõuate otse teemani. Ning lisaks on blogis paremal pool SILDID. Kui leiate teile huvipakkuva kohanime, teema, valdkonna vm, siis sellele klikates avaneb nendega seotu. Leidmaks kõiki seotuid postitusi, tuleb kerida postitus lõpuni ja klikata VANEMAD POSTITUSED. Kõikide viimaste kuude jooksul, kus olen kopeerinud postitusi 2. ja 3. osast, on kuu viimane postitus just see  - pealkirjad linkidena.

Kui soovite leida postitusi blogis VABA EESTIMAA AJALEHT, siis sealsete lugude lingid pealkirjadena  ja autoritega on siin:

https://eestimaablogi.blogspot.com/2022/02/vaba-eestimaa-ajaleht-postitused-ja.html

**********************
 
Liin 110. Rahastab Jõgeva ÜTK, aga liini kasutavad paljud, tallinlasteni välja.
 
  • Aleksandr Apolinsky
    Mustvee vallavalitsus peab tegelema aga vaikus! 100% nõus et see puudutab kogu piirkonda. Suuname mustvee vallavolikogule arvamuse avaldamiseks.
    4
    • Elve Iila
      Aleksandr Apolinsky Lohusuust oli see ainuke võimalus, kuidas Rakverre saada ja sealt edasi rongi või bussiga Tallinna. Sai ka rongiga õhtul Rakverre ja siis Tudulinna kaudu tagasi Rakvere raudteejaamast. Kui buss Alatskivilt otse Tallinna käis, oli mugavam. Kõikidel pole autot, millega sõita. Nüüd siis pole enam mingit võimalust ühe päevaga Tallinnas käia.
      • Neeme Sihv
        Autor
        Elve Iila Alatskivi puhul on olulisim ühendada liinid Kallaste-Mustvee kaudu Jõgeva jaamaga ja rohkem kui kord päevas.
        Liin 110 aga panna käiku minim 3 x päevas.
        See, et poliitikud ei taha raha suunata bussiliiklusesse vaid sükudesse, 4-realistesse, keskväljakutesse jm, on nende probleem. Nende keda valitakse.
      • Neeme Sihv
        Autor
        Lohusuust on muidugi mõttekaim ühendus Rakverega, kui see võimalik
    • Elve Iila
      Pangu siis liinile buss Mustveest läbi Rannapungerja-Tudulinna- Tudu- Rakvere. Kui buss käiks hommikul ja õhtul tagasi, saaks tallinnas käidud. Selles bussis oli sõitjaid.
      2
  • Külli Raudvere
    Ōhtust Rakvere-Kallaste liini küll ei tohiks käigust ära vōtta. See on ainus vōimalus,kuidas ōhtul koju saada,kui näiteks Tallinnas eriarsti juures peab käima. Kōigil ei ole vōimalust ööseks kusagile küla peale jäàda. Vähemalt argipäeviti peaks küll sōitma
    5
    • Neeme Sihv
      Autor
      Külli Raudvere E-L vast peaks?
      Aga on üllatav jah, tegu minu teada liiniga, kus sõitjaid jagub. Eks siin ka mitme vallaga tegu, teisest küljest aga Reformierakond valitsuses teeb kõik selleks, et raha ei antaks juurde. KE on aga tagatoas ja ei seisa oma tõekspidamiste eest!
      • Külli Raudvere
        Neeme Sihv Kirjutasin ka vallavalitsusele küsiva kirja
      • Neeme Sihv
        Autor
        Eks Terje Rudissaar, Laidi Zalekešina jt saavad ka siin kiiremini kommenteerida. Liini sulgemise otsust ei tehtud ju vallaga konsulteerimata?
        Vald kirjale peab vastama 30 päeva jooksul, selleks ajaks ammu liin kadunud.
      • Neeme Sihv
        Autor
        Imelik, et ühtegi kommentaari nende poolt ei tule?
      • Elve Iila
        Neeme Sihv Vallavanemal pole sooja ega külma, samuti ka teistel Mustvees olevatel tegelastel, sest Tartust tulevad bussid läbivad Mustvee aga mitte Lohusuu ja sealt edasi Tudulinna tee Rakvereni. Olime enne Ida-Virumaa aga Jõgevamaa Mustvee vald meist lugu ei pea. Juba aastaid ihuvad sellele liinile, seni on ikka püsinud. Kohalikega ei arutata midagi. Kes Mustvees otsustab? Võiks meid siis Ida-Virumaale tagasi anda kui tüliks oleme.
 
Väga meeldiv on aga, et Mustvee vald arutelus kaasa lööb.
 
 
Mustvee vald
Lohusuu kogukonnakogu liikmed on palutud esmaspäeval vallavalitsusse kuulama ja kaasa rääkima alternatiivvõimalusest seoses Kallaste-Rakvere liiniga.
Vallavalitsus tegeleb selle nimel, et Lohusuu elanikud saaks nii Rakveresse kui ka Tallinna.
  • Neeme Sihv
    Autor
    Mustvee vald väga meeldiv uudis. Parim alternatiiv on lisada veel 2 väljumist päevas. Ja ikka võimalus saada ka Mustveesse ja Kallastele ehk Tartusse!
    • Mustvee vald
      Neeme Sihv , kuulame ikka enne info ära ja siis otsustame kuidas edasi saab. Kurb oli see, et liini sulgemisest ei räägitud ega konsulteeritud ei valla ega kogukonnakoguga.
      Vähemalt on teada, et otsime võimalust leida alternaniivlahendust.
    • Neeme Sihv
      Autor
      Mustvee vald Eks see ole üpris tavapärane.
      Kuid n.ö. alternatiivi ei suuda ma küll kuidagi ette kujutada. Kui põhjuseks võidi tuua vähene sõitjate arv, siis sellel on 2 põhjust - koroona ja vähesed ühendusvõimalused. Et ÜT sobiks inimestele on vaja minimaalselt 3 ühendust päevas.
    • Neeme Sihv
      Autor
      Olen varasemalt aastaid põhjendanud, millest sõltub reisijate arv ehk maksumaksja raha optimaalne kulutamine ehk ääremaa elu hoidmine.
      Liini 110 puhul saab olla väljapääsuks ainult kahe bussil lisandumine igapäevaselt, kl 12.30 ja 15.55 Rakvere Jaamast ning saabumisega sinna kl 12. 10 ja 15.35. Isegi juhul kui need peavad seal 20 min seisma tööajaseaduse järgi ja ei saa bussijaamani sõita.
      Lisaks siinmainitud võimalustele saada kohalikel tallinna jm on vaja ka piirkonna külalistele võimalust saada puhkama Lohusuusse, Mustveesse, Kallastele jm. Seda enam, et siiani pole isegi Jõgeva - Mustvee bussiliine pikendatud Kallasteni ega isegi mitte Kasepääni.
  • Väino Raudvere
    Mustvee vald, aga kuidas Metsaküla, Nõmme, Kasepää, Omedu jne. Mul ei ole autot aga pean ka Tallinnas käima. Niigi liikumispuudega, nüüd siis liikumisvõimaluseta ka. Aitüma "armas vald"! See liin on minu puhul EKSISTENSIAALSELT oluline!
  • Väino Raudvere
    Kui selline otsus tuleb, siis on see diskrimineerivalt minu põhiõiguste riive, millega vald ei garanteeri mulle võimalust eriarstiabile! Ja olen valmis oma õiguste eest ka kohtu tasandil võitlema. Tänan tähelepanu eest!
    • Mustvee vald
      Väino Raudvere , küsimus on praegu Kallaste-Rakvere liiniga, mida rahastab ainult Jõgevamaa Ühistranspordikeskus ja mille ärajäämist on põhjendatud riigi rahastamise vähendamisega. Vald soovib leida alternatiivvõimalust ja rahastus peaks siis jääma mitme Ühistranspordikeskuse kanda.
      Miks tekitada ja õhutada vaenu nagu teie siin praegu teete.
      Saan aru, et Tallinnas käimine ongi probleemne teile.
      Siinkohal jälle näiteks Avinurme rahvas saab liikumiseks paremaid võimalusi juurde.
      Ja üleüldse ei tehta bussiliikumises muudatusi kergekäeliselt, vaid jälgitakse väga täpselt busside kasutamise dünaamikat.
      Ühistranspordile teadaolevalt ja vallale selgitades on selginud, et ärajääva bussi kasutus oli väga väike. Aga nagu selgitasin eespool, kokkusaamine on esmaspäev ja siis peaks selguma Jõgevamaa Ühistranspordikeskuse võimalused ja pakkumised Kallaste-Rakvere liini osas.
    • Neeme Sihv
      Autor
      Mustvee vald täpsustuseks, tehakse küll väga kergekäeliselt ehk teisisõnu, teisal ei tehta üldse muudatusi vajalikus suunas.
      Erito probleemne on see, kui ka viidata reisijate vähesuse PÕHJUSTELE, siis see tundub ametniku jaoks olema metafüüsika, kuigi on kohandatav selgete näidetega mujalt.
      Avinurme on aga siiani tõesti väga halvas seisus, samas need muudatused sealsele kandile (ka külalistele) väga palju juurde ei anna. Väidan seda seetõttu, et TEAN.
  • Väino Raudvere
    Mustvee vald, Käisin läbi kõik bussi marsruudid, et pääseks hommikupoole Tallinnasse ja õhtul tagasi. Kahjuks ei leidnud ühtegi sellist liini, mis võimaldaks Tallinnas ära käia ilma ööbimiseta kas Tallinnas või Tartus (milline võimalus mul puudub), või siis võimalus kõndida jala Mustveest koju 8 km., seda kepiga kooserdades juhul kui jõuangi kohale. Arvestatud on kõikvõimalikud transpordi liigid. Seega, kas vald kompenseerib hotelliarved?
    • Neeme Sihv
      Autor
      Väino Raudvere kui asjaosalised, sh ka Mustvee vald, oleks asju kuulda võtnud jubna AASTAID tagasi, oleks olukord hoopis teine. Mind ei huvita, et siiani on riik toimetanud tõmbekeskustepõhise mudeli järgi või et igal maakonnal omad hanked ja see segab piiriüleste liinide käivitamist.
      Kui saab Jõgeva - Tartu avalikke liine käivitada, peab saama ka ühtse liinina Jõgeva - Mustvee - Kallaste - Alatskivi - Tartu. See aga, mitmeid kordi päevas, lahendaks suure osa probleemidest kogu piirkonnas.
      Mureks on see, et visatakse kirjad prügikasti ja ei süvenetagi teemasse.
 
 

************************************

29.03.

Alates 04. aprillist 2022 muutub Lääne-Viru maakonnaliini 55 sõiduplaan

 

Seoses Jõgevamaa avaliku liini nr 110 sulgemisega pikendatakse Lääne-Viru maakonnaliini nr 55 kuni Tudulinnani. Liinile 55 lisanduvad väljumised tööpäeviti asendamaks 110 liini teenust.  Nädalavahetustel hakkab liin 55 teenindama laupäeval ühel ja pühapäeval kahel korral, tagamaks Tudu ja Tudulinna ühendust Rakverega:

  • Tööpäeva hommikul väljub buss Tudulinnast 6:35 ja jõuab Rakverre 7:43
  • Tööpäeva õhtul väljub buss Rakverest 17:15 ja jõuab Tudulinna 18:23
  • Nädalavahetusel ja riigipühadel väljub buss Rakverest 9:30 ja 14:00 ning Tudulinnast 10:45 ja 15:50


Kuidas siis lahendasid asjaosalised probleemi Põhja-Eesti ÜTK eestvedamisel? Tuletan siinkohal meelde, et liini loomisel oli põhieesmärk rongiga sidumine ja see on eesmärgiks ka Eesti riigil. Need, kelle jaoks aga rongidega sidumine põhjustab vist lausa vahkviha, suutsid seekord sõna otseses mõttes s... kokku keerata!

Muudeti ajad ja otse loomulikult nii, et näiliselt saaks mingil puhul isegi rongile, kuid ainult kas bussijaamast mingi bussiga + jala minnes või sundides reisijaid bussijaamast alates jala minema. See näitab, et tegu on teadliku tegevusega, kahjustamaks ühistranspordi mainet. Väga võimalik, et eesmärk on lähitulevikus ka liini pikendus likvideerida, sest on selge, et kui rongidele ümberistumisvõimalusi pole, on ka reisijaid vähem. Sisuliselt saanuks kõik bussid, ka tudulöinnani siinkohal, siduda rongidega. Aga seda ei saa ju erinevad erakonand (Isamaa jt) lubada, sest Rakveres tehakse kõik, et ükski buss rongidega ei sobiks ja jaamani liine lisatud ei ole ammu! Vaid Ida-Viru ÜTK arvatavasti püüdis omakandi inimeste muresid mõista.
Rahapuudust põhjuseks tuua pole vaja, sellega Eestil muret ei ole isegi täna.
Loomulikult on suurim kahju põhjustatud Jõgevamaa inimestele, nende jaoks kaugeneb pealinn aina rohkem ja rohkem.

Kus on nüüd poliitikud, kes enne valimisi lubavad mida iganes? Keskerakond eesotsas Jüri Ratasega, kes pidevalt väidavad, et ühistransport muutub aina paremaks?

Kommentaarid küll vales järjekorras, aga füüsiliselt tuntav, kuidas igal üritusel kohalolev poliitik hoolib?

Neeme Sihv
Liin 110 suletakse. Kas Isamaa algatab Riigikogus ühistranspordi rahastamise suurendamise?
  • Autor
    Aivar Kokk
    Neeme Sihv Jõudu Sulle märkamast probleeme! Buss 110 marsruut Kallaste-Tudulinna-Rakvere
    • Neeme Sihv
      Isamaa tõstataski teema? Olete tõesti hoolivad!
    • Neeme Sihv
      Aivar Kokk Kas te polegi veel Riigikogus teemat tõstatanud?
    • Neeme Sihv
      Aivar Kokk kas Isamaa Riigikogus siis tõstatas ÜT alarahastatuse teema?
      Ja miks siiani Tartu kiirrongid Tabiveres ei peatu? Seepärast, et Isamaa toetus madal?
    • Neeme Sihv
      Aivar Kokk Teadmiseks, 55 ei sõida rongijaama vastu. Teiseks, miks ei pikendatud? Kolmandaks, miks Isamaa ei ole Riigikogus tõstatanud bussiliikluse rahastuse suurendamise teemat? Neljandaks, Mil moel see kommentaar näitab, et Jõgevamaal hoolite inimestest ja keskkonnast?
    • Autor
      Aivar Kokk
      «Tõepoolest, GoBus teenindab liini 110 Kallaste-Tudu-Rakvere Jõgeva ühistranspordikeskusega sõlmitud liinilepingu alusel, mille tähtaeg saab märtsi lõpuga ümber. Lepingut ei pikendatud ja uut hanget ei korraldatud. Liin on käigus kuni pühapäevani. Kuid Põhja-Eesti ÜTK paneb Tudu ja Rakvere vahel käima liini nr 55 Rakvere-Tudulinna, mis seni väljus vaid esmaspäeviti ja reedeti Rakverest, kuid hakkab alates esmaspäevast sõitma igapäevaselt,» selgitas GoBusi kommunikatsioonijuht Kersti Gorstov.
    • Neeme Sihv
      Aivar Kokk jõudu Sulle 4-realiste promomise asemel kohalikele tõestamast, et hoolid neist!
Tere, armas Mustvee vald!
Kuulasin täna kogu volikogu istungi ilusti ära. Oli palju asjalikku juttu ja ka üht-teist sellist, mida nimetada iseenda upitamiseks/ehtimiseks võõraste sulgedega.
Samas olen liigutatud, et kaua kestnud kaunikene 110 liini bussijuhtum jutuks võeti esinaise poolt, kus ma sain teada ridade vahelt lugedes, et olen üks vaenu külvaja, saamatu ja üldse mõttetu mees. Lahendus on nüüdseks see, et buss Mustveest Tudulinna väljub kell 6.00 ja sealt edasi 6.30 Rakverre.
Iseenesest tore uudis, aga jääb arusaamatuks kuidas ma olen suuteline hommikul pimedas 2.4 km asemel Kolmnurka 8 km Mustveesse oma karguga kooserdada. Minu liikumiskiiruse juures peaksin ma startima hiljemalt kell 2.00 öösel. Volikogu Printsess andis teada, et meil tegutseb takso! Takso ei ole liinipikendus nagu Taanis on praamid teejätk. Kui vald selle liini sulgemise Kallastelt nii palju raha kokku hoiab nagu väidetud, ei peaks olema mingit probleemi tekitada nõudebuss. Vald hoiab ikkagi sellega kõvasti raha kokku ja tuletan meelde, et enne COVID-i pandeemiat oli sõitjaid sellel liinil küll.
Mõtlemise kätte pole veel keegi surnud, arstiabita jäämise kätte aga küll!
Parimate soovidega
Printsessi poolt tituleeritud vaenu õhutaja
Väino Raudvere


*************

Olete ehk tähele pannud, et peale aastat 2012 on siin olnud vaikus ja 2021 on järsult kasvanud postituste arv?
Teatud asjaolude kokkulangemise tõttu otsustasin siia üle tuua nii blogi 2. ja 3. osa kui ka Eestimaa Looduse Blogi postitused. Segadust see tekitab, aga paremaks orienteerumiseks on kaks võimalust.
a). Okt 2021 - märts 2022 on IGA KUU VIIMASEKS POSTITUSEKS lingid, postituste pealkirjadena. Leides sobiva, piisab sellele klikkamisest ja jõuate otse postituseni.
b) Arvutiversioonis on paremal pool SILDID, mis tähistavad peamisi seonduvaid teemasid, kohanimesid, erakondi vm. Nende kaudu leiab kõik põhilised postitused, kerides iga lehe lõpuni ja klikates "vanemad postitused".

Muidugi on ka otsingumootor, mis võib vahel aidata.
Tänan Teid!

2 kommentaari:

  1. Põhja-Eesti ÜTK-le:
    Tere!

    Teavitate:

    Seoses Jõgevamaa avaliku liini nr 110 sulgemisega pikendatakse Lääne-Viru maakonnaliini nr 55 kuni Tudulinnani. Liinile 55 lisanduvad väljumised tööpäeviti asendamaks 110 liini teenust. Nädalavahetustel hakkab liin 55 teenindama laupäeval ühel ja pühapäeval kahel korral, tagamaks Tudu ja Tudulinna ühendust Rakverega:

    Teil jäi vist aga tähelepanuta, et liin 110 oli seotud Rakvere jaamas rongidega, kuid liini 55 muutmisel seetõttu unustasitegi selle pisiasja? Ometi saaks kik uued ühendused samuti rongidega siduda? Teie tegevus on siiski arvatavasti mitte unustamisest tekkinud vaid täiesti teadlikult? Teil töötavad asjatundjad ei ole ju sellised tuulepead?

    Kevadisi kohtumisi Peipsi ääres!

    Parimate kevadiste soovidega

    VastaKustuta
  2. Põhja-Eesti ÜTK-le:
    Tere!

    Teavitate:

    Seoses Jõgevamaa avaliku liini nr 110 sulgemisega pikendatakse Lääne-Viru maakonnaliini nr 55 kuni Tudulinnani. Liinile 55 lisanduvad väljumised tööpäeviti asendamaks 110 liini teenust. Nädalavahetustel hakkab liin 55 teenindama laupäeval ühel ja pühapäeval kahel korral, tagamaks Tudu ja Tudulinna ühendust Rakverega:

    Teil jäi vist aga tähelepanuta, et liin 110 oli seotud Rakvere jaamas rongidega, kuid liini 55 muutmisel seetõttu unustasitegi selle pisiasja? Ometi saaks kik uued ühendused samuti rongidega siduda? Teie tegevus on siiski arvatavasti mitte unustamisest tekkinud vaid täiesti teadlikult? Teil töötavad asjatundjad ei ole ju sellised tuulepead?

    Kevadisi kohtumisi Peipsi ääres!

    Parimate kevadiste soovidega

    VastaKustuta