Blogiarhiiv

pühapäev, 6. märts 2022

5 tunniga Jõgevalt Raplamaale 2. Märts 2021.

 

Laupäev, 27. märts 2021

Jõgevalt Raplamaale 2.

 

 
Jagasin seekord teema pooleks ja väga sobiv on jätkata kohalt, kus peatub maakohtadest vaata et  kõige rohkem busse Eestis! Reisijaid siin aga näeb harva. Paraku ei ole see käkk ametnikke mõtlema pannud, sarnased on tekkimas ka Kuivajõel, Puhu Ristis jm? Raha pannakse huugama ja kasu ei mingit? Huvitav, kui tihti Järvamaa ÜTK ametnikud siin ümberistumisi oma sõitudel teevad? Korra 10 aasta jooksul või on see liiga hea pakkumine? Igatahes ühistransporti nad küll on näinud vist vaid kaugelt. Isegi see naljanumber - Paide - Mäeküla liin, mis korra hommikul sõidab, on neil muutmata. Liin, mille puhul saab aimu, et "spetsialistide" tase võimaldab teha bussiliine, millel mõte vaid ühtepidi sõitmisel, teine ots on "niisama"... Õigemini enne sai selle bussiga kaugliinilt tulija Paidesse, kuid kaugliinile ei saanud, nüüd ei saa vist üldse kuhugi...

Muidugi on käki üks osapool kommertsliinid, aga imelik oleks neid siia ka soovida. Eriti kui siia sisuliselt ei saa otse isegi Türilt ja Säreverest, kui üksikud liinid välja arvata.
 




 
Paides aega ümberistumiseks 5 min. Ja siinkohal tunnedki eriliselt teravalt kui tobe on see, et Järvamaa bussiliiklust lõhub Paide - Türi lõik. Saanuks bussiga otse Türile, olnuks see igati loomulik, paraku ei saa ja ei hakkagi vist saama, sest ametnikud istuvad kabinettides ega hiilga just erilise teadlikkusega ühistranspordi teemadel.






 
Niisiis, kommertsliiniga edasi Türile. Muide, olnuks vaja sõita Türi-Allikule vm teele jäävatesse peatustesse, tulnuks üksjagu oodata, sest vahetult enne saabumist sõitis jupatsliin eest ära.

 
Vahel leiab omavalitsuste FB lehtedel infot toetuste maksmisest muuseumitele, samas arvatakse, et Türilt Jalgrattamuuseumi peaks sõitma läbi Paide? Kuigi ka sealt pole selleks häid võimalusi.



 
Rongini aega 15 min.


 
"Matkarada" Türil endiselt toimib, kõikvõimalikud stendid on ümber jaama endiselt laiali.




 
Türil muidugi palju ilusat ja kordatehtut!







 
Selles majas asus kunagi vedurimeeste puhkeruum.



 
Ja ongi foor roheline, seega rong peagi tulemas.




 
Ka siin rong suhteliselt tühi ja laiutamiseks ruumi küllaga.

 
Pildistada siin aga keerulisem, peegeldused segavad aeg-ajalt päris palju. Samas oli mul huvitav raamat kaasas.





 
Bussipeatust Käru Jaam pole aga ikka veel, kuigi vahetyult perrooni kõrval oleks selle jaoks (ümberpööramisega) ruumi küll.






 
Ära sa märgi, Lelles isegi busse näha! Tõsi, peatus ikka vale koha peal ja tõenäoliselt Kehtna vald ei kavatsegi lillegi liigutada. Raplamaa Sõnumites oli pikk lugu bussiliiklusest (koos minu lühikese ülevaatega) ja seda lugedes sai aimu küll, kui palju on ametnikelt tühja juttu tegutsemise asemel. 



 
Isegi Keavas oli buss, aga see pani enne leelet kui mõni soovija oleks rongilt sellele saanud! Ja siis räägime, et eeltasutud bussiliiklus on läbi kukkunud?





 
Bussidel siin kõnnitee ääres on üksjagu peatumiskohti, aga eks ka teisel pool teed olevale alale on vaja pikemaks seismiseks ruumi luua. Sest nagu korduvalt olen selgitanud, peaks valdav enamus Rapla busse olema rongidega seotud. Ning liinid pikendatud.

 
Pole mõtet? No kamoon! Kui ikka rongilt tuled ja otse bussile saad, on hea küll. Ja kuigi Kuusiku - Kodila buss pidanuks väljuma just rongi saabumise ajal, oodati sõitjad kenasti ära. Tööpäeval pole ka linnaliini sel ajal, aga mul oli bussijaama vaja ja nagu ammu rääkisin ja lõpuks osaliselt ka kuulda võetud, siis Alu - Kodila buss kõlbas mulle selleks ideaalselt! Selle puudumisel jäänuks mul maalesõit hoopiski ära. Ja polnud ma ainuke Viljandi poolt rongist bussile tulija.

Teavitasin muide ka ÜTK-d, et Alu suuna bussidel on Rapla linnas veidi liiga vähe sõiduaega antud, aga ju nemad teavad täpsemalt. Kuigi bussijuhid teavad veel täpsemalt....








 
Kui bussijaam raplas aga ükskord likvideeritakse, on siinpool üpris keeruline busside peatuskohti tagada. Kuigi vaja seda vast oleks, sest tegu kaubakeskustega, sh uus ehituspood saab millalgi valmis. Aga küllap Raplas on sellele ka ammu mõeldud, sest neil mõtlemist nii palju, et pole aega ka kirjadelegi vastata! Ega tööd tehagi!
 
Siinkohal tuleb mulle meelde, ÜTK supervastus ettepanekule, et Kohila - Järlepa - Juuru - Rapla buss sõidaks raudteejaamani, et saaks Tallinna rongile. Spetsialistide arvates ei ole sel mingit mõtet, sest "VAEVALT KEEGI KOHILAST SEDAPIDI TALLINNASSE SÕITA SOOVIB"....
Naera puruks!!!
 




 
Ka siin õnnestuks pikem busside peatustasku teeveerde teha?


 
Jaama juurde tulevikus ooteajaga kõik busse vast seisma ei mahu, aga kui seal oleks rohkem läbisõidubusse, oleks lihtsam. Muidugi peab arvestama sedagi, et bussijuhtidel oleks töö ajal võimalik ka vajadusel poodi minna, raudteejaamas omada oma ruumi jms. 

Läbisõiduga liine on aga vaja, olgu siis Kehtna - Rapla - Juuru vm. Alu liinide kaasajastamine on ennast aga ammu tõestanud.








 
Ning Juuruni sõitvad bussid peaks võimalusel ikka siiani sõitma.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar