Blogiarhiiv

pühapäev, 5. veebruar 2012

PAKASEONU NÄRIB RÖÖPAID



Ei ole see kül nali kohe mitte, oma mõju on talvekülmadel igale transpordivahendile. Ja pole mõtet nõukaaega eeskujuks tuua, oli siis ka rööpamurde ja lumevaalusid, hilinemistest rääkimata. Tegelikult on siiani isegi hästi läinud, eks natuke rohkem ole püütud ka.

Mullu istusin Ülemistel vaguniga neli päeva lumevangis, väljas kuni -18. Burzhuika küdes ööpäev läbi, soojarohi, toit ja kohvitass kõrval. Hea aeg oli, tuli kasutada võimalust nautida omaette olemist ja mõtiskleda. Sellist asja ei juhtu tihti. Ja muidugi hea oli läbi akna vaadata ja filmida, kuidas rongid mööda tuhisesid, tervitasid vilega ja lõpuks lumme kinni jäid. Ja kuidas nädalavahetusel, kui õhtune Valgast tulnud rong ligi kolm tundi hanges kössitas ja kuidas ülemused toas soojas olid ja hommikuks polnud lillegi liigutatud ja hommikul kaks rongi kinni jäid, üks ligi 6 tunniks ja kuidas sabas seisid elektrirong ja Narva ja Moskva ja kuidas välja sikutati ja lõpuks ka asjad liikuma hakkasid. Ja kuidas kaubarong ühe veduriga välja läks ja kinni jäi ja kolme veduriga tagasi sikutati...
Tänavu on olukord parem, Eesti Raudtee tööle saanud lumekoristusrongi ja muidki sahkasid-harjasid ringi sõidab. Peab kiitma! Ja kiidangi.

Rööpamurrud tõesti enamasti teatud piirkondades. On siis põhjuseks viletsama kvaliteediga rööpad või kasutatud tehnoloogia, mine võtta kinni. Kõlakaid liigub, aga ma pole spetsialist ning põhjuseid ei tea. Paraku, ega päris kõike välja ka ei öelda, see ju kombeks. Iga hilinemine muidugi karm, eriti reisijatele, kes ootavad ja mõhkagi ei tea. Eriti teivasjaamades.
Tallinn-Väikses, peab aga kiitvalt ütlema, oli eile õhtu ootesaal lahti.

Kas seal ka ahjud mühisevad, ei oska just öelda, kuid inimestele on antud ikkagi võimalus ruumis olla. Ja see tekitab hea tunde kui natulenegi hoolitakse. Kuhu lähevad aga "universaalse reegli järgi" kärekülmaga rongile 3 min enne väljumist tulnud inimesed Põlvas, Ruusal, Vastse-Kuustes, Olustveres, Ollepal ja mujal, kui rong 1-2 tundi hiljem tuleb?? Olen oodanud Viliveres 2 tundi 20 kraadiga, õnneks olin väga soojalt riides. Aga karm ikkagi!

http://www.postimees.ee/728610/pakane-paneb-rongid-hilinema/

Rongid on vahel soojad küll, vahel aga inimesed peale rongisõitu haigestununa lähevad koju. Türil ärkasin täna 3 tundi enne väljumist ja täie vungiga vaguneid kütma, nii et enne väljumist oli juba inimväärne temperatuur vagunites. Kui tahta ja tehnuika alt ei vea, saab reisijaid rõõmsa meelega rongi oodata küll!


Lilleküla terminali peale mõeldes peab vist tegema ettepaneku, et kindlasti oleks platvormil mingigi ootekoda, köetav jne. On aeg juba kartulivabariigist astuda välja 21. sajandisse. Mitte vaid tehnoloogia seisukohalt vaid ka mõtlemiselt! 

*******************************
Aga vaadake, virisejad!


Meil aga on vedurijuhtide palk kordi väiksem, kuid keegi ei mõtlegi, nagu võiks parem kodus istuda! Ja kui keegi mõtlebki, näitab see tema suhtumist.

Kuid töö pole naljaasi! Ka neil, kes 14 ja poole aastaselt raudteekooli läinud:

********************************
Punaselt ja rasvaselt peab aga välja tooma Õhtulehe info:

Ligi tunni hilines väljumisega Võhmast Tallinn-Viljandi rong. Kõige kiiremini saadi taas rööbastele hommikune Valga-Tallinna rong, mis väljus Kärknast kõigest 8 minutit hiljem.

Täiesti rekordiline kogu maailma mastaabis! Rong sõidab teelt välja, isegi uudist ei jõuta netti panna, kui juba on rong taas teele aidatud... 

Muide, ka Kärknast väljumise jutt võib tavalisele reisijale olla eksitav. Jaam küll olemas jah, kuid peatust ehk ooteplatvormi pole ikka veel käiku suudetud anda! Vist on mõnel ametnikul lubatud külmapühade tõttu koju jääda. Muidugi muretsetakse alati ka kulude pärast. Nüüd on hea hiljem raporteerida, et Kärkna platvormi lumest puhastamata jätmisega hoiti kokku tohutud summad!! Aga miks mitte üldse talveks osa peatusi plaanist välja võtta? Kus pole gümnaasiumi või päevane reisijate arv alla 252...

***********************************
Aga läbi aegade võib rongi oodates...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar