Mis saab rahadest, mis eraldatakse, kuid kasutamine ei õnnestu? Miks EKA rahade kasutamine, enne kui neist ilma jääda, ei võiks olla seotud regionaalprojektidega? Näiteks alustades platvormide ehitusega Karulast ja jõuda Piusale. Ca 12 platvormi koos ootekodade ja/või teenuskeskustega, kus neid vaja võiks olla?
Miks üldse EKA peab olema Tallinnas Ja ERM Tartus? Miks ei võiks kunstnikud pesitseda Karulas ja ERM Tabiveres? Või kuskil mujal? Kui maale ei õnnestu melitada ärimehi, miks ei võiks seal olla ühendatud akadeemiad ja kutsekoolid? Miks ei võiks EKA olla koos ERM-iga? Miks ei võiks ühe õppeasutuse õppurid osaliselt töötada või praktiseerida muuseumis? Või Jääaja Teemapargis?
Lõik artiklist, kus kirjutatakse Valgamaa bussiliinidest:
Karula valla pakkumine luua liin, mis viib reisijad otse Võrru, pole Rätsepa sõnutsi mõistlik.
Mina pole muidugi EKA üliõpilane ja ei oska huupi ka öelda, kui oluline võiks olla nende jaoks kooli asukoht. Kuid Karula on eriline koht. Ja neid kohti on palju.
Vooremaal mulle meeldib see, et ühes piirkonnas on mitmeid erinevaid turismiobjekte. Kui nad üksteisele lähedal, siis lihtsam neid kõiki ühe hooga külastada, odavam ka muidugi. Ja ühe olemasolu kindlustab suuremat külastajate arvu ka teise puhul. Rääkimata bussiliinide täituvusest ja kindlustundest tuleviku suhtes. Ning tööhõivest. Ei tohiks unustada, et suurema arvu elanike (ja üldse ühistranspordi kasutajate) korral läheb ka kohalikule transpordile mõeldud raha rohke asja ette. Sellist lähenemist asjadele peakski õppima. Me kõik.
Absoluutselt veendunud olen aga selles, et ka ERM võiks olla maal, kus on muidugi head ühistranspordivõimalused. Teoreetiliselt oleks mõnusam muuseumi külastada nagu Vabaõhumuuseumis. Ja erinevate hoonete vahel oleks skulptuurid kuni omal ajal kõrvaldatud nõukaaja omadeni välja. Veelgi parem kui ERM-iga koos oleks mõnigi teine muuseum. Veelgi parem kui ka veidi eemal asuvaid muuseume ühendaks kitsarööpmeline raudtee koos oma eksponaatidega ja/või mõni maanteetransport hobusest bussini, nii et külalised saaks sõita ühest kohast teise vana suslaga või uhke Mõisaküla vaguniga või hoopiski kaarikuga.
Nii et EKA Karulasse? Vastseliina? Palamusele?
ERM Tabiverre? Otepääle?
Tähtsaim oleks aga, et rahad vajalike asjade jaoks leitaks kiiremini ja asjad liiguks.
*****************************
13. veebr. 10225
Räägi veel hundist!
Muidugi, pujäänid ajavad kangekaelselt oma rida ja see, et on paremaid kohti ning tasapisi laienedes oleks perspektiivi rohkem...
Peaminister Andrus Ansip kinnitas täna, et Eesti riik ehitab muuseumi igal juhul valmis. «Ikka Tartusse ja selle projekti järgi,» ütles peaminister.
On see projekt ikka hea?
*************************
Tehniliste lahendustega saab suurendada näituste interaktiivsust, püüdes niimoodi ka nooremate huviliste tähelepanu. Uues majas tegutsemine võimaldab ERMil kujuneda tõeliseks kultuuriturismi sihtkohaks. Huvilistel nii naaberriikidest kui ka kaugemalt avaneb võimalus tutvuda lähemalt Eestimaaga.
Ei tea, kas Karula või Vooremaa on kohad, mida võiks pidada turistile piisavalt huviatavaks ja/või kultuurlooliseks? Või tunnevad tartukad vaid Tartut?
Ja Tallinnast kaugel. Mis siis? Varsti meil Tartu kaudu ühendus Euroopaga!?
Kus see kirikutorn oli?? Jube tuttav kuskilt nagu oleks.
VastaKustutaSee paistab Narvas üle veehoidla. Ilus nagu kirikud ikka.
VastaKustuta