Koidula. Foto: Henri.
Loodan, et keegi hajutab mu kahtlused. Või valekujutelmad.
Piltide järgi on kohapeal olemas tilluke parkla. Võib uskuda, et see on töötajate autodele. Sellel pildil paremal idülliline vaade. Ma ei liialda kui ütlen, et hingematvalt ilus!
Maa peale tulles aga tekib küsimus: Kuhu on planeeritud parkla "pargi ja sõida" süsteemi jaoks? Ümbruskonnas vähe asustust, kindlasti puudub vajadus "suudle ja sõida" süsteemi järgi. Küll aga võiks keegi pahaaimamata tulla autoga, et istuda rongi Tallinna sõiduks. Või mujale. Mis siis saab? Kuigi piirkonna liiklus hetkel väike, siis tulevikus võib juhtuda mida iganes, nii et teeveerde jätta pole nagu õige. Ega ohutu.
Ja tundub, et eksisin. Bussipeatuse jaoks ei paista kohta? Noooh, lubame siis bussil peatuda pea olematul teeveerel. Kus on ootekoda? Muidugi on võimalik tehanii nagu tehtud NORAD keskus. Mäe sisse. Kuid vaevalt, et see oleks reaalne ja mõistlik.
Kas tõesti isegi sellise suurehituse juures ei mõeldud sellele, et Koidulasse võivad sattuda reisijad? Ja isegi minna bussiga Obinitsa või Petserisse üle piiri? Või jala? Või...
Kogu see inimestele (reisijatele vaid?) mittemõtlemine kisub juba natuke müstiliseks!!!
Või siiski eksin? Ja juba planeeritakse/projekteeritakse juurdekuuluvat?
************************
29. 05. 10224.
Pulli peatuses on samuti võimalik bussipeatus ehitada otse platvormi vastasküljele. Kui ei ole, tooge tõsine põhjus! Nii et usun, et sellega saadakse hakkama! Nagu jõuti üldse Pulli peatuse valmimiseni. See ongi mõistmise ja koostöö küsimus! Hea näide! Sest ettepanek sinna peatus teha, sai tehtud juba viis aastat tagasi. Läks aega, mis läks, vaieldi, mis vaieldi, aga mul on hea meel, et ettepanekut õigeks peeti. Ja sõijaid selle tõttu juurde tuli. Ja loodan ka, et Tammistest mingi buss käima hakkab. Kompensatsiooniks peatuse kaotamise eest.
Ühel päeval väljus Pullis juba 25 inimest. Seega on selge, et buss peab olema seotud iga rongiga ja mitte ainult Sindist, vaid ka jõe paremkaldalt. Ka see piirkond on maju täis. Olgu selleks siis või 15 liini pikendus peale Kaubajaama. Lihtsalt Kaubajaama tuleb u 20 min enne rongi väljumist ja sõidab edasi Pulli ja Tammistesse, kasvõi Seljani välja. Saabuvate rongide puhul alustab Seljast, Tammistest, ootab Pullis ja sõidab läbi Kaubajaama linna.
*****************
Kappasin ka Trainsim foorumist läbi ja loodan, et ei pahandata ühe lõigu kasutamise pärast!?
Oravalane ütleb:
Verioral on tõepoolest bussipeatus raudteejaamahoone taga. Bussipeatuse märki pole tänaseni paigaldatud, kuigi buss käib juba poolteist aastat. Aia külge, tõsi küll, on paigaldatud bussi sõiduplaan. Kasutan seda rongiaegadega seotud bussi ise 3-4 korda nädalas ja võin väga rahul olla - ootab õhtul rongi korralikult ära, kuigi remondi tõttu tuleb rong pidevalt tunduvalt hiljem bussi väljumisajast.
Bussile minejate hulk Veriora rdtj peatusest õhtuti ning väljujate hulk hommikuti pole massiline, kuid stabiilne, tavaliselt 4-6 inimest, aga on ka paremaid päevi. Eriti esmaspäeva hommikul ja neljapäeva-reede õhtul. Kusjuures Orava rongi kasutatavust on see buss kindlalt tõstnud, sest need inimesed ilma etteveoliinita rongi kindlasti ei kasutaks.
Bussile minejate hulk Veriora rdtj peatusest õhtuti ning väljujate hulk hommikuti pole massiline, kuid stabiilne, tavaliselt 4-6 inimest, aga on ka paremaid päevi. Eriti esmaspäeva hommikul ja neljapäeva-reede õhtul. Kusjuures Orava rongi kasutatavust on see buss kindlalt tõstnud, sest need inimesed ilma etteveoliinita rongi kindlasti ei kasutaks.
Ühispeatuse põhimõtteid toetav arvamus!
Samas , kohapeal käies nägin ka teist peatust mõnisada meetrit eemal. Seega oleks kokkuhoid kui kahe peatuse asemel oleks üks. Sel juhul oleks vaja platvorm tuua vaid sada-kakssada meetrit ülesõidule lähemale. Sellega ei läheks see liiga kaugele ka kauplusest. Eriti hea kui peaks ümberistumised sagenema ja see oleks loomulik.
Tänud Oravalasele! Loodan, et ta juhtub lugema ja saab tänusõnad kätte!
******************Tõsiste tegijate najal seisab paljutki.
Au ja kiitus!
Ometi tuli mulle meeldegi ni mõnigi turismiettevõtja. Kellele kirjutanud ja soovinud arvamust või soovitanud sõdida ka selle eest, et bussidel oleks, kust reisijaid (külalisi) peale võtta. Aja puuduse üle ei tohiks kurta, sest samas mõnigi jõuab aina suurenevat aiamaadki hooldada. Ehk põhjus hoopis veidi gobaalsete asjade tegemises, millega "väiksemad" (tähtsusetumad?) asjad kõrvale visatakse? Kui aga pärast Pokumaal, Maanteemuuseumis vm kurdetakse, et külastajaid võiks rohkem olla? Et halb võimalus kohaletulekuks?
Reisjatele jaamahoones avatakse ooteruum ehk parimal juhul tulevad ka kuuma joogi automaadid. Esmalt MKM lõpetagu jama ja pikendagu Orava rong Koidulanija 2015 aasta kevadest võimaldagu liikluse avamine Valga suunal.
VastaKustutaTänud Tiberi!
VastaKustutaKindlasti oleks ka Koidulas võimalik (oma töötajatele väike söögikoht teha. Iseasi, et sellega vast rohkem muret kui kasu. Tööandjale! Nii et vist ei tehta. Hea kohviautomaatki kui olemas. Ja teed. Ka rongi ootajale. Lõuna-Eestis leiaks ikka häid eestimaiseid teid, mida müüa.
Minu jaoks Koidulani pikendamine mõttetu, sest Piusa on selle nurga magnet! Piusani peaks sõitma juba tänapäev!
Ja Valgani saaks avada kasvõi osalise liikluse näit reedel ja nädalavahetusel. Kasvõi tänavu. Sest kui Auveres saab väljuda auklikule platvormile, siis saab ka Kurõnurmõs. Muidugi saaks ka lubada ajutised betoonpaneelid praeguste platvormide katteks 20 m ulatuses. Või muud variandid. Venitada 2015 aastani ei näe ma põhjust. Kusjuures osaline liiklus annaks 2015 aastaks parema ülevaate liikluse tiheduse ja sõiduaegade vajalikkusest kui ükskõik, milline uuring! Raudselt!
Ajutise lahenduse jaoks ei viitsi keegi kuskil raha otsida, neil ju mugavam teha uute platvormide projekt ja 2014 aastat oodata, mil saabuvad Stadleri diislid.Siis läheb veel natukene aega sõiduplaanide kohendamiste, liinide avamistega jne.
VastaKustutaIse mõtlesin miks Piusale ei saa külastuskeskusess...
Tänud!
VastaKustutaMa ei viitsi vahel ka mõnda asja teha. Ja vahel see tulevikku silmas pidades õige. Tänasida toimetusi ära viska homse varna. Sest on olemas ka ülehomme...
Sellest vana "unustamisest" ja kuulsust toovate uute prjektide maaniast olen varemgi kirjutanud. Aga elu ei tohiks seisma jääda kuni euroõnn meie hoovile jõuab. Heas mõttes. Seni veidi killustikku, veidi mõõtmist ja korrastamist ja hea lahendusega paneelide puhul oleks ajutinegi platvorm pea eurokõrgune. 2015 aastani pea kasutama kohati nagunii vanu platvorme. Vaevalt, et se nüüd nii kalliks läheb! Et teha ei võiks. Aga kui palju oleks elu parem sealkandis aastatel 2011-2015???