Kiviõli. Lammutatud.
Aruküla. Lammutatud.
Kohtla. Lammutatud.
Lagedi. Lammutatud.
Mustjõe. Lammutatud.
Nõmmküla.
Pedja. Lammutatud.
Raasiku. Lammutatud.
Ülemiste. Lammutatud.
Vaeküla. Lammutatud. Ja enne igavikku minemist oli uhke ja ilus jaam...
...nagu teisedki. Ülemiste ootekoda ehk välja arvatud, mis siiski oli kuidagi eriliselt lahe.
Fotod: Andrus R.
Tänud Andrusele, kes lubas mul kasutada mõningaid pilte, mis ta aastate jooksul teinud ja mille koguarv ulatub vist tuhandetesse.
Nja igavikku kadunud jaamad mida ma pole isegi näind, aga tore et möned vötted neist veel alles kellegil säilinud isegi!!
VastaKustutaOeh, keegi üleval ja kohe kommimas. Tore! Jah, olid ilusad jaamad, kellegi ma ütleks totaka mõtlemise tagajärjel ehitati enamusse jaamadesse kividest karbid, mis juba lagunevad. Aga mis teha kui ei taibatud vanu maju hoida. Ju oli siis vene ajal kapitalism juba, et vaadati kuidas odavamalt. Õnnetuseks lõppes lammutamine ja nüüd paljud jaamahooned seisavadki. Nõuavad vaid kulusid. Aegviidu erakätes ja siiani pole väljastpoolt küll midagi tehtud. Hea, et Edela peal vähemalt midagi remonditakse ja ka Rakvere korras. Tapal ei teata ka, mida hoonega peale hakata. Parim oleks muidugi kui jaamaseadmed tagasi kolida, aga ei see neid huvita.
VastaKustutaVäärib veel märkimist, et see hävitustöö pole toimunud Moskva käsu järgi. Kõik need jaamahooned on purustatud peale taasiseseisvumist.
VastaKustutaTänud, Soobel!
VastaKustutaTäpselt! Ja kui mõtled, et kuskil mingi hoone taas läheb lammutamisele, siis tundub, et ah mis see üks hoone ja eriti kui väga viletsas seisus... Kui aga näed seda üle Eesti, siis mõistad, et et paljutki pole siin normaalne, mingid väärtushinnangud on paigast!
Ja tegelikult on sama asi n. ö taastekkimisega. Mitmeski peatuses ehk asulas vahel ehitatakse midagi. Mõni pood või nidagi muud. Et aga teha see läbimõelduna, sokutades tolle rongipeatusesse (bussi!) koos lihtsalt ootevõimaluste pakkumisega... Ei, ei ole vaja kui praaegust tegutsemist jälgid! kahjuks